Miten jotkut kehtaavat käydä kaupassa ilman maskia?
Koska aivan jokainen normaali niitä kuitenkin käyttää, niin maskittomuudella ilmaisee sitä, että ei välitä muista, tai uskovansa salaliittoteorioihin (tai molemmat).
Kommentit (215)
Terveet ihmiset pakotetaan pitämään turhaa ja haitallista naamalappua jonkun "viruksen" takia, kyllä on maailmankirjat sekaisin. Sopivasti keksittiin "oireeton" kantaja, jotta voidaan velvoittaa kakki naamariteatteriin.
Nasmalaput on tasan hyvesignalointia ja poseerausta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä maskittomien kapinanhenki. Ootte kyllä säälittäviä otuksia ei voi muuta sanoa.
Kyllähän se nyt vähän kapinoittaa kun vaaditaan toisia tekemään itselleen hengityksen vaikeaksi ja maskista saa ihan oireitakin silti ei kiinnosta vaan nyt pakkopakko käyttää jotain mistä ei ole edes hyötyä. Todella ironista myös kun minä olen maskittomana hiljaa ja yritän välttää muiden lähelle menemistä niin maskilliset tulevat sitten itse minun lähelle ja puhua pälpättävät. Jos se olisi tappava tauti se tarttuisi jo pelkästään tuosta pälpättämisestä maskin läpi.
Maski ei hankaloita hengitystä tipan tippaa ja se ei myöskään aiheuta mitään oireita. Sulla on vikaa päässä.
ohis
Miten se ei hankaloita hengitystä, kun nenän limakalvot turpoavat umpeen/lähes umpeen ja keuhkoihin ilmestyy sitkeää limaa?
Tarkemmin mietittynä, saattaahan keuhkoputketkin turvota ahtaammiksi, mutta sitä ei pysty todentamaan samoin kuin nenän ja ylähengitysteiden turpoamista.
Eivät todellakaan turpoa. Kuvittelet koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Terveet ihmiset pakotetaan pitämään turhaa ja haitallista naamalappua jonkun "viruksen" takia, kyllä on maailmankirjat sekaisin. Sopivasti keksittiin "oireeton" kantaja, jotta voidaan velvoittaa kakki naamariteatteriin.
Hyvesignaloinnin hokeminen on keino haukkua ja kiusata muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän te maski pe llet harrastatte, haukutte muita ja luulette olevanne parempia ihmisiä kun pidätte naurettavia lappuja naamalla ja luulette olevanne jotain pandemian ratkaisijoita.
Miehille tulee pakollinen maski mutta kankaasta ruskea pakolliseksi tasa arvon takia ja niiden nilkat ei saa näkyä se aiheuttaa seksuaalista himoa naisissa karvaiset miehen nilkat. Sairaaloissa ei saa pitää huivia koska ne on liian pitkiä hapsuja ja muuta häiritsee potilaita työtä tehtäviä hygieniaa suuresti epähygienisia ja putoilee potilaan naamalle sekä siirtää bakteereja potilaasta toiseen hyi helvetti eikö teillä ole järkeä yhtään.
Valokuva liikkeen nainen sanoi ettei voi ottaa käteistä rahaa sen takia kun joutuu pesemään käsiään niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän te maski pe llet harrastatte, haukutte muita ja luulette olevanne parempia ihmisiä kun pidätte naurettavia lappuja naamalla ja luulette olevanne jotain pandemian ratkaisijoita.
Sinähän se tässä muita haukut. Syytät hyvesignaloinnista, kutsut pelleksi, naurattavaksi jne. Lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä maskittomien kapinanhenki. Ootte kyllä säälittäviä otuksia ei voi muuta sanoa.
Kyllähän se nyt vähän kapinoittaa kun vaaditaan toisia tekemään itselleen hengityksen vaikeaksi ja maskista saa ihan oireitakin silti ei kiinnosta vaan nyt pakkopakko käyttää jotain mistä ei ole edes hyötyä. Todella ironista myös kun minä olen maskittomana hiljaa ja yritän välttää muiden lähelle menemistä niin maskilliset tulevat sitten itse minun lähelle ja puhua pälpättävät. Jos se olisi tappava tauti se tarttuisi jo pelkästään tuosta pälpättämisestä maskin läpi.
Maski ei hankaloita hengitystä tipan tippaa ja se ei myöskään aiheuta mitään oireita. Sulla on vikaa päässä.
ohis
Miten se ei hankaloita hengitystä, kun nenän limakalvot turpoavat umpeen/lähes umpeen ja keuhkoihin ilmestyy sitkeää limaa?
Tarkemmin mietittynä, saattaahan keuhkoputketkin turvota ahtaammiksi, mutta sitä ei pysty todentamaan samoin kuin nenän ja ylähengitysteiden turpoamista.
Eivät todellakaan turpoa. Kuvittelet koko asian.
No ei tietenkään kaikilla vaan ainoastaan niillä,jotka ovat allergisia maskille. Käytin viime viikolla maskia nelisen kertaa. Nenän limakalvot eivät ole vielä palautuneet vaan edelleen ovat turvoksissa ja ärtyneet. Lisäksi nenään sattuu, kun sitä painaa ulkopuolelta. No, lauantaista on vasta pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Nää voimaantuu, kun ne luulee olevansa järkeviä ei-lampaita vaikka todellisuudessa he ovat juuri niitä, jotka kuuntelevat kaikkein sekopäisimpiä hulluja. Anna olla, tyhmyytensä osoittavat.
kummallako on suurempi tiedotusvoima; valtamedioilla ja valtiolla, vaiko muilla medioilla ja muilla koronatoimia vastustavilla? Tietenkin valtamedioilla ja valtioilla, joten on paljon todennäköisempää, että valtamediat ja valtio ovat ne, jotka suoranaisesti aivopestyä kykenevät.
Lisäksi jos ajattelee eri tavalla asiassa, silloin on niin, että pystyy olemaan käyttäytymättä myös ryhmäpaineen mukaisesti, eli ei toimi kuten enemmistö vain siksi, että muutkin tekee niin.
Ivan Puopolo kertoi videollaan, että psykologisessa kokeessa (ilmeisesti tunnettukin koe jostain 70-luvulta taisi olla) testattiin sellaista, että paperilla on muutama piirretty viiva, jotka kaikki ovat keskenään selvästi eri mittaisia. Näitä viivojen pituuksia piti arvioida ryhmissä. Ryhmiin kuului aina jokunen näyttelijää, sekä yksi asiasta tietämätön tavallinen ihminen, jotka olivat keskenään ennalta sopineet, että he väittävät lyhintä viivaa pisimmäksi.
Näin tehtiin joka ikinen kerta kaikissa ryhmissä ja koetilanteissa. Kun koe oli suoritettu lukuisia kertoja, niin tulos oli, että 75% tavallisista ihmisistä taipui samaan mielipiteeseen, kuin ne näyttelijät, jotka oli keskenään sopineet koetilanteissa, että lyhin viiva on pisin. Näin vaikutti siis ryhmäpaine. 25% tavallisista ihmisistä kykeni vastustamaan tuota ryhmäpainetta ja pysyi omassa kannassaan.
Kun olen ilman maskia, minulle annetaan turvavälit niinkuin kuuluukin. Maski on muutenkin turha kesällä kun hikoaa ja se kastuu jolloin koko maskin idea kusee. Minun puolestani muut saavat halutessaan vaikka nukkua sen maskinsa kanssa, itse en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Tai on niin paha astma, että ei kykene käyttämään
Minulla kanssa. Jos laitan maskin, niin yskin ihan jatkuvasti sen maskin takana. Kokeiltu on monenlaista merkkiä ja mallia. Jotkut ei vain tajua.
Suoimessa on kyllä tarpeeksi ilmaa, ostimme sitä 4,3 millillä Saksasta. EI kenenkään tarvi olla hapensäästötalkoissa ja elää omalla uloshengityksellään
olkoon se nyt vaikka tästälähtien vastalause puoli tuntia sitten tapahtuneelle itsenäisyydestä luopumiselle
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse pitää maskia tai edes turvaväliä kun olen saanut koronapiikin.
Eikö sinulle kerrottu, että se piikki ei estä sinua saamasta tartuntaa, tai tartuttamasta muita? Se piikki on sitä varten, että et voisi sairastua kuolemanvakavasti. Tästä syystä myös rokotettujen tulee pitää maskia, jotta eivät levitä mahdollista virusta (jos on oireeton kantaja).
Vierailija kirjoitti:
Kun olen ilman maskia, minulle annetaan turvavälit niinkuin kuuluukin. Maski on muutenkin turha kesällä kun hikoaa ja se kastuu jolloin koko maskin idea kusee. Minun puolestani muut saavat halutessaan vaikka nukkua sen maskinsa kanssa, itse en käytä.
Samat kokemukset. Käytin poikkeuksellisesti maskia ja järkytyin, miten ihmiset tulevat ihan iholle. Maskitta saa säilytettyä oman turvavälinsä. Ja myös asioidessa otan heti muutaman askelen taaksepäin myyjästä, joten en tiedä kumpi on myyjälle parempi, maskillinen asiakas liki vai maskiton kauempana. Maskittomana muistan myös pitää asioinnit lyhyinä ja välttää ruuhkaisimpia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse pitää maskia tai edes turvaväliä kun olen saanut koronapiikin.
Eikö sinulle kerrottu, että se piikki ei estä sinua saamasta tartuntaa, tai tartuttamasta muita? Se piikki on sitä varten, että et voisi sairastua kuolemanvakavasti. Tästä syystä myös rokotettujen tulee pitää maskia, jotta eivät levitä mahdollista virusta (jos on oireeton kantaja).
Luuletko, että rokotettuja enää kiinnostaa. Ei kiinnosta.
Minut on rokotettu 2 kertaa ja jos maski on unohtunut kotiin tai ne on loppu,niin menen kauppaan ilman maskia. Minun maailmani ei siihen kaadu,ettei maskia ole naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset. Käytin poikkeuksellisesti maskia ja järkytyin, miten ihmiset tulevat ihan iholle. Maskitta saa säilytettyä oman turvavälinsä. Ja myös asioidessa otan heti muutaman askelen taaksepäin myyjästä, joten en tiedä kumpi on myyjälle parempi, maskillinen asiakas liki vai maskiton kauempana. Maskittomana muistan myös pitää asioinnit lyhyinä ja välttää ruuhkaisimpia aikoja.
Huomasin myös, että kun näin talvella nykyistä huonompien koronalukujen aikaan yhtä tuttua kollegaa, hän ei pitänytkään etukäteen sovittua turvaväliä - ennen kuin otin ulkona oman maskini pois. Hänen logiikkansa oli se, että maski molemmilla suojaa koronalta, vaikka niinhän ei todellakaan ole! Itse olisin halunnut pitää 2 metrin etäisyyttä. Ulkona sitten vihdoin sain sen etäisyyden, mutta hän nurisi maskittomuuttani, kun "on ihan luonnotonta puhua näin kaukaa" - ei se nyt luonnototnta luulisi Suomessa olevan, kun ei meillä ole tapana muutenkaan olla ihan iholla kiinni!
Toivoisin kyllä, että pian maskisuosituksesta luovuttaisiin. Tartuntaluvut alkavat jo nyt olla niin alhaiset. Maskien käyttöönotto ei näy mitenkään koronakäyrissä, mistä voi päätellä, ettei sillä ole ollut merkitystä koronatilanteessa. Ja silloin, kun tartuntoja on muutenkin aika vähän, alkaa maskin aiheuttama epämukavuus olla jo ihan ylimitoitettu ja kohtuuton vaatimus. Ihmisen on kuitenkin miellyttävämpi olla ilman maskia (normaalisti - tietenkin on joitain harvoja, jotka nauttivat nimenomaan maskista, mutta voisivathan he edelleen käyttää) ja tällaisen epämukavuuden vaatimiseen pitäisi olla todella painavat perusteet. Nyt tuntuu, ettei niitä perusteita oikein ole. Se, että "maski muistuttaa koronasta" ei oikein ole riittävä peruste - sen perusteen pitäisi oikeasti liittyä tartuntojen ehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin myös, että kun näin talvella nykyistä huonompien koronalukujen aikaan yhtä tuttua kollegaa, hän ei pitänytkään etukäteen sovittua turvaväliä - ennen kuin otin ulkona oman maskini pois. Hänen logiikkansa oli se, että maski molemmilla suojaa koronalta, vaikka niinhän ei todellakaan ole! Itse olisin halunnut pitää 2 metrin etäisyyttä. Ulkona sitten vihdoin sain sen etäisyyden, mutta hän nurisi maskittomuuttani, kun "on ihan luonnotonta puhua näin kaukaa" - ei se nyt luonnototnta luulisi Suomessa olevan, kun ei meillä ole tapana muutenkaan olla ihan iholla kiinni!
Toivoisin kyllä, että pian maskisuosituksesta luovuttaisiin. Tartuntaluvut alkavat jo nyt olla niin alhaiset. Maskien käyttöönotto ei näy mitenkään koronakäyrissä, mistä voi päätellä, ettei sillä ole ollut merkitystä koronatilanteessa. Ja silloin, kun tartuntoja on muutenkin aika vähän, alkaa maskin aiheuttama epämukavuus olla jo ihan ylimitoitettu ja kohtuuton vaatimus. Ihmisen on kuitenkin miellyttävämpi olla ilman maskia (normaalisti - tietenkin on joitain harvoja, jotka nauttivat nimenomaan maskista, mutta voisivathan he edelleen käyttää) ja tällaisen epämukavuuden vaatimiseen pitäisi olla todella painavat perusteet. Nyt tuntuu, ettei niitä perusteita oikein ole. Se, että "maski muistuttaa koronasta" ei oikein ole riittävä peruste - sen perusteen pitäisi oikeasti liittyä tartuntojen ehkäisyyn.
Tarkennus: kun tapsin kollegaa, käytin siis maskia sisätiloissa, mutta ulkona en - hän olisi halunnut kävellä ihan vieri vieressä, ja siksi olisi toivonut minulta maskia ulkoilmassakin mahdollistaakseen turvavälistä luopumisen.
Koska ei ole olemassa yhtäkään maskitutkimusta, jossa tieteellisesti olisi kiistatta onnistuttu osoittamaan, että maskit estää tartuntoja. Cochrane -yhteisö arvioi 70 tutkimusta aiheesta, niistä yksikään ei kyennyt osoittaa maskien hyötyä. Tästä kirjoitti jopa Iltalehti lähiviikkoina. Maski voi tuoda psykologisen turvan tunteen, mutta samalla se luo vaikutelman, että olemme vaarallisia toisillemme.