Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut kehtaavat käydä kaupassa ilman maskia?

Vierailija
17.05.2021 |

Koska aivan jokainen normaali niitä kuitenkin käyttää, niin maskittomuudella ilmaisee sitä, että ei välitä muista, tai uskovansa salaliittoteorioihin (tai molemmat).

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä maskittomien kapinanhenki. Ootte kyllä säälittäviä otuksia ei voi muuta sanoa.

Kyllähän se nyt vähän kapinoittaa kun vaaditaan toisia tekemään itselleen hengityksen vaikeaksi ja maskista saa ihan oireitakin silti ei kiinnosta vaan nyt pakkopakko käyttää jotain mistä ei ole edes hyötyä. Todella ironista myös kun minä olen maskittomana hiljaa ja yritän välttää muiden lähelle menemistä niin maskilliset tulevat sitten itse minun lähelle ja puhua pälpättävät. Jos se olisi tappava tauti se tarttuisi jo pelkästään tuosta pälpättämisestä maskin läpi.

Maski ei hankaloita hengitystä tipan tippaa ja se ei myöskään aiheuta mitään oireita. Sulla on vikaa päässä.

ohis

Miten se ei hankaloita hengitystä, kun nenän limakalvot turpoavat umpeen/lähes umpeen ja keuhkoihin ilmestyy sitkeää limaa?

Tarkemmin mietittynä, saattaahan keuhkoputketkin turvota ahtaammiksi, mutta sitä ei pysty todentamaan samoin kuin nenän ja ylähengitysteiden turpoamista. 

Eivät todellakaan turpoa. Kuvittelet koko asian.

Minulla turpoavat. Lääkärintodistus on jos tarvitsee. Käytän visiiriä kyllä, joten sama suojavaikutus sillä sinulle on.

T: tekstiilipölyallerginen

Vierailija
162/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai on niin paha astma, että ei kykene käyttämään

Mä pystyn käyttämään pahasta astmasta huolimatta. Mun lääkitys on aika hyvä nyt. Kannattaa tsekata lääkärin kanssa oma lääkitys. Ulkona en käytä, laitan kaupan/kirjaston/apteekin ovella maskin. Epämukava se on, mutta ihan hyvin menee se max 15 min. sen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan hengittää normaalisti.

Olen jollain tavalla sairas, jos et pysty maskin kanssa hengittämään helposti. Lääkäriin.

Vierailija
164/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn käyttämään pahasta astmasta huolimatta. Mun lääkitys on aika hyvä nyt. Kannattaa tsekata lääkärin kanssa oma lääkitys. Ulkona en käytä, laitan kaupan/kirjaston/apteekin ovella maskin. Epämukava se on, mutta ihan hyvin menee se max 15 min. sen kanssa. 

Kaikilla ei lääkitys auta yhtä hyvin kuin sinulla, siitä puhumattakaan ettei sinne lääkäriinkään pääse kovin nopeasti kun resurssit on mitä on.

Vierailija
165/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jollain tavalla sairas, jos et pysty maskin kanssa hengittämään helposti. Lääkäriin.

No niinhän SINÄ oletkin. Maskipakkoa ei ole.

Vierailija
166/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin viikonloppuna Prismaan ja vastaa tuli useita seurueita ilman maskia. Olivat selvästi alempaa sosiaaliluokkaa. Eivät kunnioittaneet turvavälejäkään vaan tunkivat kylkeen leipähyllyllä ja sama toistui juustohyllyllä. Jatkan nettiostosten tekoa ja Cittarissa asioimista.

Miten "alemmalla sosiaaliluokalla" on varaa käydä kaupassa ja vieläpä hengailla juustohyllyllä? 

(Oikeasti voit tunkea nuo sosiaaliluokkasi sinne, minne aurinko ei paista).

Vierailija
167/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vallan mainiosti, ilman maskia. Kiitos vain.

Vierailija
168/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä sitten Pasilan asemalla tuli pari hörhöä vastaan aika kovassa humalassa, mutta heilläpä oli maskit naamalla :). Jotenkin ilahduin tästä näystä :).

Vierailija
169/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse pitää maskia tai edes turvaväliä kun olen saanut koronapiikin.

Etpä sinäkään paljon tunnu asioista tietävän.

Vierailija
170/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus koivuallergia pitää röörit tukkoon.

Vierailija
171/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, te käyttäydytte aivan naurettavasti. Jos joku käyttää maskia, sitten käyttää. Jos ei käytä, niin ei käytä. Saisitte hävetä( siis te, jotka haukutte muita) , että ette anna vapaata tahtoa muille. Olen 15- vuotias ja oletan, että olette aikuisia. Pyydän hiukan käytöstapoja silmilleni ja asiallista keskustelua!

Kiitos:)

Vierailija
172/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin kehtaan, hysteerikot tuijottakoot ihan rauhassa niiden lappustensa takaa. Kertaakaan en ole maskia käyttänyt, sen enempää kaupassa kuin bussissakaan, enkä pidä. Jokaisen oma valinta pitääkö vai ei, ja valinnan syyt ei kuulu kenellekään. Töihin pitäisi kesäkuun lopulla palata lähes vuoden lomautuksen jälkeen, mutta jos edelleen työpaikalla silloin maskivaatimus niin jatkan mieluummin lomautusta. Joku maskihalukas ottakoot sen paikan.

Milloinkas tämä lappukansa muuten ajatteli niistä lärpäkkeistä luopua? Tartuntoja 100 vai 10 päivässä? Vai vasta sitten kun 0 viimeiset 6 kk?

Vierailija
173/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni on oikeasti paha astma ja toinen hankala keuhkosairaus, mutta hän pystyy silti käytämään maskia...

Eri asia onko tuossa tilassa lainkaan järkevää käyttää maskia. Varmasti enemmän haitta hänelle kuin mitä mahdollisesti hyötyy maskin käytöstä. Mutta minkäs teet, kun nämä uskovaiset ei nyt pysty ajattelemaan mitään muuta kuin koronaa ja miten maskit muka suojaa siltä.

Olet väärässä. Erikoislääkärit suosittelivat ystävälleni maskin käyttöä, sillä hänellä on valtavan suuri riski saada vaikeamuotoinen korona ja sen hoitovaihtoehdot ovat ystäväni kohdalla rajalliset. Sinä tuskin olet lääkäri. Toki ystäväni pysyy enimmäkseen kotona.

On se Mikael Kivivuorikin lääkäri.

Vierailija
174/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on kaupoissa suurimmalla osalla edelleenkin maskit. Ilmaantuvuusluku on pieni. Hyvä savolaiset!

Vierailija
175/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää maskia ei tarvitse pitää kasvoja peruslukemilla. 

Vierailija
176/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin kehtaan, hysteerikot tuijottakoot ihan rauhassa niiden lappustensa takaa. Kertaakaan en ole maskia käyttänyt, sen enempää kaupassa kuin bussissakaan, enkä pidä. Jokaisen oma valinta pitääkö vai ei, ja valinnan syyt ei kuulu kenellekään. Töihin pitäisi kesäkuun lopulla palata lähes vuoden lomautuksen jälkeen, mutta jos edelleen työpaikalla silloin maskivaatimus niin jatkan mieluummin lomautusta. Joku maskihalukas ottakoot sen paikan.

Milloinkas tämä lappukansa muuten ajatteli niistä lärpäkkeistä luopua? Tartuntoja 100 vai 10 päivässä? Vai vasta sitten kun 0 viimeiset 6 kk?

Aikuinen ihminen pelkää maskia 😅

Vierailija
177/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuinen ihminen pelkää maskia 😅"

Ei kyse ole pelosta, vaan ihan yksinkertaisesti siitä että se on äärimmäisen epämukava. Pakkoa sen käyttämiseen ei ole ja sen teho taudin leviämisen hillitsemisessä enemmän kuin epävarmaa. Miksi siis käyttäisin? En koe siitä olevan hyötyä enkä sitä tarvitse. Ne käyttää ketkä haluaa ja jättäkööt myös ne muunlaisen valinnan tehneet rauhaan. Huolehdi vain omista asioistasi.

Vierailija
178/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kehtaa, koska vaihtoehtona on että muut ihmiset eivät noudata suositusta pitää turvaväliä. Sitten kun jättää maskin pois, niin kummasti rupeaa porukkaa kiinnostamaan se turvaväli. Opetelkaa käyttämään sitä TURVAVÄLIÄ niin minä voin käyttää maskia!

Vierailija
179/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole olemassa yhtäkään maskitutkimusta, jossa tieteellisesti olisi kiistatta onnistuttu osoittamaan, että maskit estää tartuntoja. Cochrane -yhteisö arvioi 70 tutkimusta aiheesta, niistä yksikään ei kyennyt osoittaa maskien hyötyä. Tästä kirjoitti jopa Iltalehti lähiviikkoina. Maski voi tuoda psykologisen turvan tunteen, mutta samalla se luo vaikutelman, että olemme vaarallisia toisillemme.

No on vaikka kuinka paljon turkimuksia siitä miten maski vähentää tartuntoja. Yksikään rajoitus tai toimi ei estä tartuntoja. Puhut ihan sontaa, jos väität ettei hyötyä olisi voitu osoittaa. Ja iltalehtikään ei niin väittänyt. https://scholar.google.com/scholar?hl=fi&as_sdt=0,5&q=does+face+mask+pr…

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1477893920302301

Vierailija
180/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut molemmat rokotteet jo. Siihen loppui minun maskisuus

Ei se estä koronan saamista. Sairaalahoidossa on useita kaksikin rokotusta saaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan