Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut kehtaavat käydä kaupassa ilman maskia?

Vierailija
17.05.2021 |

Koska aivan jokainen normaali niitä kuitenkin käyttää, niin maskittomuudella ilmaisee sitä, että ei välitä muista, tai uskovansa salaliittoteorioihin (tai molemmat).

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole maskipakkoa, on vain suositus.

Tämä on aivan uskomaton kommentti. En lakkaa ihmettelemästä tätä heittoa. On kuin: minun ei tarvitse välittää muista kuin vain pakotettuna.

Enemmän se mielestäni kertoo siitä, että fiksut ymmärtävät että sllä ei ole mitään väliä pidätkö maskia 5-10min kauppareissun aikana.

Ei yhtikäs mitään väliä. Kannattaa todellakin ajatella omilla aivoillaan eikä olla median ja ylimalkaisen hysterian ohjailema. 

Lentokoneessa sillä voi olla jotain vaikutusta, mutta tavallisessa arjessa maski ei ole tarpeellinen. Kukaan ei ole menossa tekemään kirurgista leikkausta Prismaan. Täydellisen terve ihminen ei levitä tappavaa virusta.

Sitä paitsi luen tässä maskipakettiani ja siinä lukee: "WILL NOT PROVIDE ANY PROTECTION AGAINST COVID-19 (CORONAVIRUS) OR OTHER VIRUSES."

Voi että. Hassua että tällaiseen höykötykseen on menty. Vieläpä epäironisesti.

Maskia ei tarvitse pitää kuin lentokoneessa, itsekin olen hankkinut niitä vain lentoja varten.

Kehtaan ihan hyvin käydä ilman maskia kaupassa mm. näistä syistä^

Henk.koht. syy on lisäksi se, että saan maskista aivan hirveän päänsäryn. Joo, kyllähän sellaisen hedarin ehkä kerran vuodessa voisi kärsiä oikeasti hyvästä syystä, mutta että joka kauppareissun aikana ja jälkeen? Ei kiitos.

Tää. Itellä alkaa myös yskittää, johtuneeko siitä että siitä irtoaa jotain karvatuppuja vai mitä lie. Heti kun lopetin käytön niin yskä loppui.

Vierailija
102/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt olen näiden maskittomien kanssa asiasta jutellut, niin usein on kyse ihan vain unohduksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan uskomaton kommentti. En lakkaa ihmettelemästä tätä heittoa. On kuin: minun ei tarvitse välittää muista kuin vain pakotettuna.

Enemmän se mielestäni kertoo siitä, että fiksut ymmärtävät että sllä ei ole mitään väliä pidätkö maskia 5-10min kauppareissun aikana.

Ei yhtikäs mitään väliä. Kannattaa todellakin ajatella omilla aivoillaan eikä olla median ja ylimalkaisen hysterian ohjailema. 

Lentokoneessa sillä voi olla jotain vaikutusta, mutta tavallisessa arjessa maski ei ole tarpeellinen. Kukaan ei ole menossa tekemään kirurgista leikkausta Prismaan. Täydellisen terve ihminen ei levitä tappavaa virusta.

Sitä paitsi luen tässä maskipakettiani ja siinä lukee: "WILL NOT PROVIDE ANY PROTECTION AGAINST COVID-19 (CORONAVIRUS) OR OTHER VIRUSES."

Voi että. Hassua että tällaiseen höykötykseen on menty. Vieläpä epäironisesti.

Maskia ei tarvitse pitää kuin lentokoneessa, itsekin olen hankkinut niitä vain lentoja varten.

Lue pari maskitutkimusta.

"Tutkimuskooste: mitä tutkimukset kertovat maskeista?

- Historian suurin satunnaistettu, kontrolloitu tutkimus: maskeista on haittaa

- Suomalais-meta-analyysi, korjattu versio: maskeista on haittaa

- Kyseisessä tutkimuksessa suurimman painoarvon saanut, satunnaistettu tutkimus: maskeista on haittaa

- Tutkimukset kirurgien maskien käytöstä: maskeista on haittaa

- Mediat lankesivat kesällä levittämään virheitä täynnä ollutta, maskeja puolustanutta meta-analyysiä. Samoin maskipakottajat somessa. Ollut vähän hiljaisempaa sen jälkeen kun uusi versio tullut?

Mihin sitten maskipakotus perustuu? Poliittisen lobbauksen takia tehtyjen virheellisten, suoraan sanoen jopa valheellisten "tutkimusten" pakottamiseen. Kirjaimellisesti pakotetaan koosteita joissa otettu vääriä lukuja alkuperäisistä papereista. Pakotetaan tutkimusten sijaan mallinnuksia, jotka perustuvat pelkkiin vääriin oletuksiin, eivätkä todellisiin havaintoihin.

Tämän luettuasi et yksinkertaisesti voi olla maskien yleisen käytön, etkä varsinkaan maskipakon puolella."

Tutkimuskooste: mitä tutkimukset kertovat maskeista?

(sisältää linkit tutkimuksiin ->)

https://archive.is/2Xsp0

Vierailija
104/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski kyttääjät ne vasta sairaita ovatkin! Mulkoillaan ja ollaan äkäisiä,ja jotkut on helvetin röyhkeitä että äyskivät ja tiuskivat maskittomille. Nämä kyttääjät pitävät itseänsä yli jumalina koska käyttävät maskia,aivan sairasta etteivät osaa ajatella omilla aivoilla vaan median yms valhe uutisia pitää uskoa.

Missä noita on? Itse en ole koskaan käyttänyt maskia ja Helsingissä olen kaupoissa yms liikkunut ilman ihan normaalisti. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään. Mulkoilua en tosin varmaan edes huomaisi kun ei minulla ole tapana katsella muita ihmisiä juurikaan.

Amerikassa tilanne on katastrofi,on jopa kohdistettu väkivaltaa maskittomiin.

Vastaus kysymykseen: täällä keski-suomen alueella, Jyväskylässä varsinkin,kävin Seppälän Prismassa ja siellä jotkut vanhat hapannaama tädit mulkoilee,olen huomannut että ne on nimenomaan keski ikäiset naiset ja eläkeläiset joilla on aikaa valittaa joka asiasta:/

Lidlissäkin kun olin just pääovesta päässyt sisään,otin korin,niin joku hapannaama äyskähti: hei nuori tuossa käsidesi! Ota nyt sitä käsidesiä. Ja mulkoilua ja jupinaa.

Vierailija
105/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käyttää joka käyttää, minä en. Eikä kiinnosta vi**uakaan, mitä joku maskittomuudestani ajattelee. Maskien hyödyllisyys on muutenkin hyvin kyseenalaista, joten kun pakko ei ole, niin en käytä.

Vierailija
106/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä enää kiinnostaa pitää maskeja. Eikös ne riskiryhmät ole jo rokotettu?

Suurin osa työikäisistä on rokottamatta. Läheskään kaikki työntekijät eivät ole perusterveitä eli vastustuskyky on heikompi kuin terveellä. Joillain alueilla aloitettiin rokottamaan vasta nyt 50- vuotiaita.

Minun on pakko käydä töissä. Maskittomat tuhoavat työntekijöiden työturvallisuuden. Annan maskittomalle huonompaa palvelua ( niin ovelasti, että en jää siitä kuitenkaan kiinni).

Vierailija
107/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt osui ytimeen! Juuri näin!

Vierailija
108/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"valtamediat ovat saaneet ihmiset uskomaan, että täydellisen terve ihminen levittää tappavaa virusta."

Soros ilakoi juuri nyt, kun ihmiset ovat näin manipuloitavissa. Onneksi on tällaisia ihmisiä, jotka niin sanotusti 

"gets it":

"I explore the core justification for the rising medical and technocratic tyranny our world is suffering with right now: the belief that healthy people are infecting others, and thus should be controlled at all times."

Vierailija
109/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten kukaan pitää niitä hyödyllisinä, kun itse maskipakkaukset kertovat että niistä ei ole mitään hyötyä.

Katupölyyn voi toimia joten kuten, muttta viruksiin? Heh.

Oikea kaasunaamari toimii. Kirurgimaskin tasoisella taas kerrytät vain nanomateriaaleja aivoihisi.

Vierailija
110/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytän sellaista kuonokoppamaskia, yskin tauotta. Jos minulla olisi korona, maski päässä levittäisin sitä tehokkaasti. Käytänkin siis visiiriä, sellaista kuin mitä näkee kauppojen kassahenkilöillä. Se päässä en yski, se ei ole kertakäyttöinen (pesen sen kotiin päästyäni) ja toimii silti muistutuksena pitää suojavälejä.

Kertokaapas nyt maskiuskovaiset, haluaisitteko minut maski päässä yskimään viereenne?

Ja pitäkää niitä prkleen turvavälejä! Maski ei ole lupa unohtaa turvavälit!

Vierailija
111/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai on niin paha astma, että ei kykene käyttämään

Hyvin, hyvin harvalla on niin paha astma (tai mikään muukaan vaiva), ettei pysty lyhyen kauppareissun ajan maskia pitämään. Pidemmät rupeamat toki erikseen. Ehkä paha paniikkihäiriö voisi olla yksi niistä harvinaisista tiloista, joiden takia oikeasti ei pysty pitämään maskia edes hetkeä. 

Kumppani sairastaa pahaa paniikkihäiriötä, kuitenkin kulkee maski päällä niin kaupassa kuin muissakin paikoissa ottaen toisia ihmisiä huomioon. Eli en hyväksy selitykseksi astmaa tai paniikkihäiriötä. Välinpitämättömyyttä sen sijaan maskittomissa on ja runsaasti.

Luuletko, että ketään kiinnostaa sun hyväksymisesi🤣🤣

Ei tietenkään. Moni ei muuta osaa kuin tuijottaa omaan napaansa. Ja ovat vielä ylpeitä tästä.

Vierailija
112/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin, hyvin harvalla on niin paha astma (tai mikään muukaan vaiva), ettei pysty lyhyen kauppareissun ajan maskia pitämään. Pidemmät rupeamat toki erikseen. Ehkä paha paniikkihäiriö voisi olla yksi niistä harvinaisista tiloista, joiden takia oikeasti ei pysty pitämään maskia edes hetkeä. 

Kumppani sairastaa pahaa paniikkihäiriötä, kuitenkin kulkee maski päällä niin kaupassa kuin muissakin paikoissa ottaen toisia ihmisiä huomioon. Eli en hyväksy selitykseksi astmaa tai paniikkihäiriötä. Välinpitämättömyyttä sen sijaan maskittomissa on ja runsaasti.

Syöpäsairas vanha isäni käyttää ffp2- ja ffp3- maskeja. Nämä nuoremmat vinkuu, että eivät voi kirurginmaskeja käyttää, kun tulee näppylöitä eikä tunnu kivalta. Just.

Vierailija
113/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni on oikeasti paha astma ja toinen hankala keuhkosairaus, mutta hän pystyy silti käytämään maskia...

Vierailija
114/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni on oikeasti paha astma ja toinen hankala keuhkosairaus, mutta hän pystyy silti käytämään maskia...

Eri asia onko tuossa tilassa lainkaan järkevää käyttää maskia. Varmasti enemmän haitta hänelle kuin mitä mahdollisesti hyötyy maskin käytöstä. Mutta minkäs teet, kun nämä uskovaiset ei nyt pysty ajattelemaan mitään muuta kuin koronaa ja miten maskit muka suojaa siltä.

Vierailija
115/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa on kuljeskellessa. Hyvin menee. Se vain on ikävää kun nykyään kaupungilla ja marketeissa alvariinsa lappaa vastaan joitain hulluja, jotka pitävät sellaista kummallista, limaista ja noloa kankaanriekaletta käkättimensä edessä. Toisinaan ihmettelen, onko maan kaikki mielisairaalat säästösyistä suljettu kun keskuudessamme liikkuu noin paljon noita onnettomia, joilla aivan selvästikään ei kaikki ole korviensa välissä hyvin ja joiden ei pitäisi kulkea vapaina.

Miten ne kehtaavat?

Noloa!

Vierailija
116/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt käynyt kaupassa ilman maskia. Olen siitepölyallerginen astmaatikko jolla tällä hetkellä muutenkin hengitysvaikeuksia ja nenä vuotaa jatkuvasti. Maski pahentaa oireita. En pysty töissäkään nyt käyttämään maskia vaan piti siirtyä visiirin käyttöön.

Vierailija
117/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asia onko tuossa tilassa lainkaan järkevää käyttää maskia. Varmasti enemmän haitta hänelle kuin mitä mahdollisesti hyötyy maskin käytöstä. Mutta minkäs teet, kun nämä uskovaiset ei nyt pysty ajattelemaan mitään muuta kuin koronaa ja miten maskit muka suojaa siltä.

Maskiahan käytetään siksi, että suojaa muita. Koronan tarttumista itseen maski ei estä.

Vierailija
118/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei sinänsä kiinnosta, jos joku nyt haluaa pyöriä julkisilla paikoilla ilman maskia. Mutta minusta saavat sitten pysyä kaukana. Jonkun aikaa sitten kaupassa muuan maskiton vanhempi nainen pyysi minua ottamaan hänelle jotain hyllyltä, koska ei ylettynyt itse. Apua pyytäessään hän tuli kuitenkin aivan kiinni minuun ja tarttui käsivarteeni. Autoin häntä kyllä, mutta pyysin häntä myös ihan asiallisesti siirtymään kauemmaksi, mistä hän loukkaantui.

Vierailija
119/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että ketään kiinnostaa sun hyväksymisesi🤣🤣

Ei tietenkään. Moni ei muuta osaa kuin tuijottaa omaan napaansa. Ja ovat vielä ylpeitä tästä.

Mutta eikös ne juuri tuijota omaa napaansa jotka vaatii muita pitämään epäterveellisiä maskeja itsensä takia?

Vierailija
120/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä