Korkeakoulut pihtaa opintopisteitä valmistumisen kynnyksellä!
Muka tarkkoja päivämääriä annettu milloin pitää olla pisteet kasassa ja sitten itse korkeakoulun opet pihtaa pisteitä vaikka kurssit jo käyty! Pitää ihan jännätä voiko edes valmistua kun opet niin hitaita tarkistamaan tehtäviä!!!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Valmistuminen muuten kasassa, mutta yhden ainoan kurssin suoritusmerkintää odottelen, ja viestittelystä huolimatta näyttää siltä, että sen takia viivästyminen siirtyy elokuulle. Ja joudun sen takia taas syksyllä maksamaan YTHS-maksun vain, että voin ottaa paperit ulos. Jippiaijee.
Ota yhteyttä pontevammin. Multa puuttui 1 op, odotin sitä monta kuukautta. Ensin lähettelin viestejä, mut sitte soitin proffalle. Pari ekaa kertaa se ei vastannu eikä soittanu takaisi, mut kolmannella kerralla se onneksi vastas. Sen jälkeen arvosana tuli parissa päivässä.
Me ainakin saadaan rahoitus vain tavoiteajassa valmistuneista. Rahaa ei siis tule silloin, kun opiskelija aloittaa meillä. Ja opettajien on 15 arkipäivän kuluessa annettava arvosana. Käytännössä siis kolmen viikon sisällä kurssin loppumisesta. En siis oikein usko näitä tarinoita, ettei opiskeljoiden työtä arvioida ajoissa.
Ja lopputodistuksen saa max. kolmen viikon kuluessa siitä, kun viimeinen arviointi on tullut rekisteriin. Usein sen saa jo muutamassa päivässä.
Tuntuu siltä, että näitä valituksia tulee sellaisilta opiskelijoilta, jotka ovat itse laiminlyöneet suoritustensa jättämien arvioitaviksi ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi en ottanut papereita ulos AMK:sta, vaikka opintotoimistosta soiteltiin perään. Totesin, että viimeiset tehtävät tein 4 kk ennen kuin ne merkittiin rekisteriin ja koska sen jälkeen vielä syksyllä ilmoittauduin opiskelijaksi, niin jatketaan nyt samaan syssyyn. Minusta saivat rahat vasta seuraavama vuonna.
miksi ilmoittauduit syksyksi vaikka olisit valmistunut keväällä? Ainiin eihän amkissa ole mitään ollut ilmoittautumisen yhteydessä
Koska opiskeluaikaa oli jäljellä ja koska AMK:sta en saanut papereita ajoissa ulos. Mistä minä tiesin, oliko jotain vielä tekemättä tai peräti hylätty, kun tiedot ei tulleet rekisteriin. Olin kokopäivätöissä, palkka ei muuttunut miksikään tutkinnon myötä, mutta saatoin suorittaa sellaista ylimääräistä, josta oli töissä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi en ottanut papereita ulos AMK:sta, vaikka opintotoimistosta soiteltiin perään. Totesin, että viimeiset tehtävät tein 4 kk ennen kuin ne merkittiin rekisteriin ja koska sen jälkeen vielä syksyllä ilmoittauduin opiskelijaksi, niin jatketaan nyt samaan syssyyn. Minusta saivat rahat vasta seuraavama vuonna.
Uuh, rebell, tyypillinen amis..
Tein tutkinnon alle 3 vuodessa, olin töissä tuossa vaiheessa, joten joo, tyypillinen amis. Parasta oli se päätoimisen opiskelijan status ja alennukset.
Ei ne tarkoituksella pihtaa. Korkeakouluthan saa rahaa jokaisesta valmistuneesta. Kiirettä voi pitää, kun täytyy monen eri kurssin oppilaat arvostella. Meillä on ohjeistettu pyytämään opettajalta kiirehtimistä, jos on tarkoituksena valmistua pian.