Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhteesta erotaan?

Vierailija
16.05.2021 |

Hei vaan ja anteeksi typerimmästä kysymyksestä taas hetkeen. Tiedän, että no eroamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu?

Suhde on ensimmäiseni ja se on kestänyt nyt muutaman vuoden. Koko suhteen ajan meillä on ollut ongelmia ja nyt olen päättänyt lähteä.

Minulla ei ole ystäviä ja vanhempani pitävät miehestäni paljon. En omista autoa. Aina kun otan eron puheeksi niin mies ei suostu keskustelemaan asiasta. Asumme kahdessa eri kodissa. Jos yritän pakata tavaroitani, niin mies purkaa ne pois kasseista tai muuten estää minua. Toki ei hänellä ole velvollisuutta minua erossa auttaa, mutta en tiedä mitä ihmettä tekisin.

Olen hiukan yksinkertainen, tiedetään jo. Yritän tässä nyt kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa asiani kuntoon. Kaipaisin vinkkejä.

Kommentit (389)

Vierailija
361/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvo123 kirjoitti:

Mkä estää tyhjentämästä asuntoa kun hän on töissä, mennä omaan ja vaihdattaa lukot?

Tää aloitus alkaa olla vuoden vanha ja ap sanoi tuolla aiemmin, että lakkaa vastaamasta ketjuun koska ilkeitä kommentteja tjsp.

Eli eiköhän tilanne ole selvinnyt jo tähän mennessä :D

Vierailija
362/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään vanha ketju mutta oli niin pirun raivostuttava AP että pakko kommentoida pari ensimmäistä sivua luettuani. "Haluan erota ja mies uhkaa mun henkeä mutta kun en haluais jättää mun astioita tänne :(". Anna mun kaikki kestää! Sieltä kämpiltä voi painua hevonkuuseen samalla sekunnilla, ottaa sen mukaan mitä saa ja loput tavarat voi hakea myöhemminkin jonkun turvahenkilön kanssa. Mies jos tuhoaa omaisuuden niin on korvausvelvollinen, ja muutenkin mitä väliä jollain vaatteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/389 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa jätin kotini. Mies oli toisesta maasta tullut luokseni. Pakkasin reppuun tärkeimmät ja pakenin veljeni luo. Lopulta parin kuukauden jälkeen saimme miehen savustettua asunnoltani. Kun muutin takaisin kotiini, mies kävi vainoamassa asunnolla öisinkin. Pelkäsin kuollakseni. Mies oli hajottanut omaisuuttani ja varastanut mukaansa tavaroitani lähtiessään. Myös lapsuuden tavaroitani, joilla oli minulle suuri tunnearvo. Mutta selvisin.

Vierailija
364/389 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano että käyt kioskilla

Vierailija
365/389 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta minua on ajoittain mietityttänyt, onko AP lähtenyt suhteesta. Valitettavasti luulen, että ei... Alistetun on hankalaa lähteä, koska helvettti on tuttu ja turvallinen, helpompi elämä pelottava asia. 😔

Vierailija
366/389 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Minua pelottaa eroaminen kovasti ja on tuntunut vaikealle ymmärtää toisen käytöstä. Välillä myös pelkään, kun mies sanoo ettei halua elää ilman minua tai että ei koskaan päästä minua pois.

Pelkään, että en saa kaikkia tavaroitani, mutta toisaalta ehkä ne eivät ole nyt niin iso menetys. Rahallisesti toki, mutta ei voi mitään.

Tiedän, että mies tulisi suoraan luokseni jos häivyn hänen ollessa toisaalla. Ajatus siitä ahdistaa. Haluaisin vain olla rauhassa. Mies on myös suhteemme aikana hiljalleen eristänyt minut muista ihmisistä, joten yksin oleminen ilman apua muilta tuntuu pahalle. Mutta mikään ei muutu ellen nyt lähde.

Ap

Tuo "en voi elää ilman sinua" ja muista eristäminen viittaa jo hiukan narsistin tai psykopaatin suuntaan, ovat manipulointia ja myrkyllistä vallankäyttöä. Ehdottomasti kannattaa poistaa tuo henkilö elämästä. 

Kun olet lähtenyt, vaihtanut lukot ja katkaissut yhteydenpidon näet miten mies reagoi. Jos tunnet olosi uhatuksi niin matalalla kynnyksellä kannattaa laittaa lähestymiskiellon hakeminen käyntiin.

Vierailija
367/389 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Minua pelottaa eroaminen kovasti ja on tuntunut vaikealle ymmärtää toisen käytöstä. Välillä myös pelkään, kun mies sanoo ettei halua elää ilman minua tai että ei koskaan päästä minua pois.

Pelkään, että en saa kaikkia tavaroitani, mutta toisaalta ehkä ne eivät ole nyt niin iso menetys. Rahallisesti toki, mutta ei voi mitään.

Tiedän, että mies tulisi suoraan luokseni jos häivyn hänen ollessa toisaalla. Ajatus siitä ahdistaa. Haluaisin vain olla rauhassa. Mies on myös suhteemme aikana hiljalleen eristänyt minut muista ihmisistä, joten yksin oleminen ilman apua muilta tuntuu pahalle. Mutta mikään ei muutu ellen nyt lähde.

Ap

Tuo "en voi elää ilman sinua" ja muista eristäminen viittaa jo hiukan narsistin tai psykopaatin suuntaan, ovat manipulointia ja myrkyllistä vallankäyttöä. Ehdottomasti kannattaa poistaa tuo henkilö elämästä. 

Kun olet lähtenyt, vaihtanut lukot ja katkaissut yhteydenpidon näet miten mies reagoi. Jos tunnet olosi uhatuksi niin matalalla kynnyksellä kannattaa laittaa lähestymiskiellon hakeminen käyntiin.

Hiukan aiheen sivusta, Englannissa on käytössä Smart Water tuote jolla voidaan merkitä lähestymiskieltoa rikkovat häiriköt. Ilmeisesti toimii myös suomalaisessa lakituvassa, koska tässä artikkelissa sitä mainitaan käytettävän omaisuuden merkitsemiseen: https://kipparilehti.fi/pikatestissa-smartwater-merkintaneste/

https://kipparilehti.fi/pikatestissa-smartwater-merkintaneste/

Vierailija
368/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita saa uusoa. Lähdet vain haneen milloin pystyt,ettei käy kii.

Vierailija
369/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaavassa tilanteessa jätin kotini. Mies oli toisesta maasta tullut luokseni. Pakkasin reppuun tärkeimmät ja pakenin veljeni luo. Lopulta parin kuukauden jälkeen saimme miehen savustettua asunnoltani. Kun muutin takaisin kotiini, mies kävi vainoamassa asunnolla öisinkin. Pelkäsin kuollakseni. Mies oli hajottanut omaisuuttani ja varastanut mukaansa tavaroitani lähtiessään. Myös lapsuuden tavaroitani, joilla oli minulle suuri tunnearvo. Mutta selvisin.

Elkää sekaantuko ulkomaalaisiin. Muutamakin kaverini on joutunut turvakodin kautta eroamaan niistä ja vainoavat pitkään ja jopa henki voi lähteä. Ei se niiden lerssi oo sen arvoinen saada.

Vierailija
370/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastapuoli on noin haluton eroamaan, ensimmäiseksi kannattaa pettää ja "jäädä" kiinni. Näin vastapuoli saa hyvän syyn erota ja voi pistää kaiken sinun syyksi.

itsetunnottomat selkärangattomat luuserit pelaavat tällaisia parisuhdepelejä

Vierailija
371/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanaluuska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elkää sekaantuko ulkomaalaisiin. Muutamakin kaverini on joutunut turvakodin kautta eroamaan niistä ja vainoavat pitkään ja jopa henki voi lähteä. Ei se niiden lerssi oo sen arvoinen saada.

mut se on jännä

Vierailija
372/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa poliisilla jos ei luovuta avaintaan , kerro että laitat poliisin perään hakemaan sitä! Lähde välittömästi, älä välitä muiden mielipiteistä!

Vierailija
373/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkaa poliisilla jos ei luovuta avaintaan , kerro että laitat poliisin perään hakemaan sitä! Lähde välittömästi, älä välitä muiden mielipiteistä!

Melkein vuoden vanha keskustelu, toivottavasti ap on jo tähän mennessä lopettanut nössöilyn ja eronnut. :D

Vierailija
374/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaanaluuska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut se on jännä

kompataan ja sitten asuinalueellasi sinuun on jo isketty matupatjan leima ja on vaikeaa todella vaikeaa saada kunnollista miestä sen jälkeen itselleen kun on panettanut itseään niiillä

Vierailija
375/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon meneväni kioskille ja se oli sit siinä.

Vierailija
376/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä miettinyt ja haluan erota. En näe yhteistä tulevaisuutta. Olen pahoillani. Kaikkea hyvää.

Mitä enemmän avaat tilannetta, sen enemmän toinen loukkaatuu.

Että et halua jatkaa riidellen, kumpikin on ansainnut parempaa.

Vierailija
377/389 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehtän elukat nussivat miun maillain ja sain ne jo häädettyä harjalla mutta jos uudestaan vielä tulevat niin haulikko paukahtaa.

Vierailija
378/389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaaraa siitä, että mies minua löisi, mutta hän on fyysisesti estänyt poistumiseni sekä myös lähtenyt perääni hakemaan minut autolla takaisin, kun olen aiemmin lähtenyt pois.

Minulla ei ole ystäviä tai muita tuttuja, jotka voisivat olla seuranani. Erosta olen puhunut varmaankin jo niin monta kertaa, että ei mies enää edes ota minua vakavissaan, kun tietää että saa minut jäämään.

Olen yrittänyt viedä tavaroita hiljalleen pois, mutta mies huomaa tämän heti. Hän ei esimerkiksi anna minun viedä alusvaatteitani, koska pelkää minun käyttävän niitä kotonani jonkun muun seurassa...

Tiedän, että pitäisi vain pystyä jättämään astiat yms. Tavarat, mutta minulla on todella pienet tulot ja osa arvokkaammista tavaroistani on minulle todella tärkeitä jo käytännön syistä.

Ap

Tuo on pakottamista. Pakottaminen on rikos.

Muuta kerralla kun olet varma että mies ei ole paikalla. Varmuuden vuoksi tarvitset jonkun seuraksi (puhumaan miehelle järkeä jos sattuu paikalle ja todistajaksi).

Vierailija
379/389 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni huhuilu, olisikohan ap paikalla? Miten menee?

Vierailija
380/389 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan ollut kiva kuulla jatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi