Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhteesta erotaan?

Vierailija
16.05.2021 |

Hei vaan ja anteeksi typerimmästä kysymyksestä taas hetkeen. Tiedän, että no eroamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu?

Suhde on ensimmäiseni ja se on kestänyt nyt muutaman vuoden. Koko suhteen ajan meillä on ollut ongelmia ja nyt olen päättänyt lähteä.

Minulla ei ole ystäviä ja vanhempani pitävät miehestäni paljon. En omista autoa. Aina kun otan eron puheeksi niin mies ei suostu keskustelemaan asiasta. Asumme kahdessa eri kodissa. Jos yritän pakata tavaroitani, niin mies purkaa ne pois kasseista tai muuten estää minua. Toki ei hänellä ole velvollisuutta minua erossa auttaa, mutta en tiedä mitä ihmettä tekisin.

Olen hiukan yksinkertainen, tiedetään jo. Yritän tässä nyt kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa asiani kuntoon. Kaipaisin vinkkejä.

Kommentit (389)

Vierailija
341/389 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten jakselet?

Vierailija
342/389 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samankaltainen tilanne, tosin asuimme yhdessä. Oli ehkä asuttu vuosi, kun aloin ymmärtämään, että ei parisuhde ole tällainen ja tunteeni oli lähinnä sääliä. Kun otin puheeksi erilleen muuttamisen, mutta en erona, niin mies sai kauhean raivarin. Kuulemma tekisin itsestäni naurunalaisen ja nolaisin kaikki.... Olimme tuolloin hiukan yli 2 kymppisiä... Valitettavasti jotenkin uskoin häntä, enkä kehdannut vierä asioita pidemmälle. Suunnittelin häipyväni salaakin, mutta mies jäi työttömäksi ja oli paikalla 24/7. Yritin monesti puhua itseni ulos tilanteesta, mutta hän käski minun nopeasti olemaan hiljaa ja hermostui pelottavaksi. Meni aikaa n. 5 vuotta ja rakastuin elämäni ensimmäisen kerran, ja niin tulisesti, että muutin n. 2 kk päästä omaan asuntooni, koska ymmärsin että se on ainut vaihtoehto ylipäätään. Juuri mitään en saanut mukaan, koska mies huusi ja uhkaili, otti avaimen pois ja jouduin aloittamaan lähes tyhjästä uudessa kodissani. Aikaa on kulunut nyt lähes 20 vuotta ja mies piinaa minua edelleen seurailemalla ja ilmestymällä samoihin paikkoihin joissa olen. Tavaroitani en ole saanut takaisin. Sairashan tuollainen ihminen on. Eli kehotan Ap.ta lähtemään niin nopeasti kuin voi, vaikka ne tavaratkin jäisivät. Pääsetpä vanhoista muistoista eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/389 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää perheasiain sovitteluun, kirkon ryhmiin pääsee vaikkei kuuluusikaan ev.lutiin. on muitakin eroryhmiä. Mies vaikuttaa rakastavan sinua eikä ole narsisti, joten hän tarvitsee apua ja molemmat ohjeita hyvään eroon. Siunausta elämäänne!

Vierailija
344/389 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voit hakea turvakieltoa

Sitä harva saa, vähempikin riittää.

Vierailija
345/389 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähet menee. Mikä tässäki on niin vaikeeta?

Vierailija
346/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jonkun pitäisi varmaan määritellä että mitä se "suhde" oikein tarkoittaa.

Jos se on lakisääteinen suhde kuten vaikkapa avioliitto, niin siitä erotaan kuten laki vaatii, eli täyttämällä avioeropaperit. Joissain maissa se on huomattavan vaikeaa koska joissain maissa laki ei salli sellaista asiaa kuin avioero, tai siis ainakin vielä joitain vuosia sitten vanhanaikaisissa katolisissa maissa eli Maltalla ja Filippiineillä avioero ei ollut mahdollista, en tiedä mikä niiden maiden tilanne on nykyään.

Jos taas kyseessä ei ole lakisääteinen suhde, vaan jokin muu suhde... niin mikä suhde tasan tarkkaan? Kuka sen on määritellyt tai päättänyt että teillä on jokin "suhde"? Sinäkö sen olet päättänyt? Jos olet ihan oman mielesi mukaisesti päättänyt että jokin suhde on olemssa... niin kaipa sinä voit yhtälailla oman mielesi mukaisesti päättää että sitä suhdetta ei enää ole olemassa. Eli jos olet jollain ihan omalla tavallasi aloittanut suhteen, niin voit ihan yhtä hyvin jollain ihan omalla tavalla lopettaa suhteen. Aloitit suhteen kuten sinua huvitti, silloin suhde alkoi olla olemassa. Lopetat suhteen kuten sinua huvittaa, silloin suhde lakkaa olemasta olemassa.

Niin helppoa se on. Toivottavasti et ole rikollisen ihmiskaupan uhri, toivottavasti et ole orjakauppiaiden vanki. Silloin sinulla ei ole valtaa päättää mistään mitään. Mutta jos olet vapaa ihminen niin saat ihan itse päättää asiasi. Saat ihan itse päättää oletko suhteessa vai et. Saat ihan itse päättää mitä se "suhde" oikein tarkoittaa ja että miten sen oikein lopetat. Saat tehdä kaiken ihan niinkuin itse haluat.

Vierailija
347/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ekan suhteeni kotiin, ollaan oltu yhdessä 20v en tiedä miten erotaan, ollaan naimisissa, googletin avioeron ja olin sitten sitä mieltä etten eroakaan.

Jos olisi oma koti ja poikkis asuis omassaan, en menisi poikkiksen kotiin ja vaihtaisin lukot omaan kotiini.

Vierailija
348/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarat, jotka minussa stressiä aiheuttavat ovat mm. kannettava tietokone, koulukirjat ja muut opiskeluvälineet, astiasto, erittäin kallis juhla-asu sekä suunnilleen kaikki vaatteeni. Juuri nyt ei taida edes kulkea junia kotikaupunkiini, saati että saisin kaiken tuon mukanani tai edes osan. Taksi ei ole taloudellisesti mahdollinen.

Jos menisin vanhempieni luokse niin mies tulisi sinne. Vanhempani ovat hyvin vahvasti sitä mieltä että jos mies ei hakkaa, niin ei ole mitään syytä erota.

Tällä hetkellä mietin, että otan ainakin opiskeluun liittyvät tavarat sekä talvivaatteeni mukaan maanantaina. Sanon vaikka että parempihan niiden on olla kotonani säilössä.

Anteeksi jos katoan keskustelusta yllättäen. Vaikeuteni lähteä turhauttaa ymmärrettävästi osaa teistä ja olen herkässä mielentilassa.

Ap

Anteeksi, mutta onpa kammottavaa tuo vanhempien suhtautuminen. En oikein edes uskoisi, mutta tiedän tapauksen, jossa isä vastusti eroa, vaikka tyttären aviomies oli hakannut tämän mustelmille! Eroaminen kun olisi kolaus tämän korkeassa asemassa olevan isän maineelle.

Vierailija
349/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku kehtaa kirjoittaa mokomaa kuraa, uskooko joku ihan oikeasti tätä satutätiä? Ei kannata antaa ohjeita trollille! Ei kukaan voi olla noin yksinkertainen, kunhan kirjoittelee ja nauraa itsekseen.

Vierailija
350/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit ja alle 18-vuotiaat jättää viestin. Aikuiset keskustelevat. Oletko jo lähtenyt kodistasi ja muuttanut Helsingin rautatieasemalle?

Vierailija
351/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vain niin jännä, miten voi yksinkertaisesti olla niin kiltti, että ei saa omaa tahtoaan toteutetuksi.

Ja sitten on sellaisia, ketkä löytävät nämä kiltit uhreikseen ja osaavat hyödyntää tuon heikkouden.

Nämä kaksi sopivat niin "hyvin" yhteen että eroa on todella vaikea saada. Mutta kerran kun sen tekee ja pääsee siitä yli, sen jälkeen todella tajuaa, mitä ei enää koskaan halua takaisin.

Vierailija
352/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelemällä jatkuvasti.

Vierailija
353/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet lähettävät tekstiviestin keskiyöllä ja kertovat, että heillä on muita naisia. Nämä miehet ovat pelkuria. Avioerosta tulee puhua avoimesti ja rehellisesti. Ei tekstiviestillä keskiyöllä.

Vierailija
354/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu?

Vierailija
355/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet lähettävät tekstiviestin keskiyöllä ja kertovat, että heillä on muita naisia. Nämä miehet ovat pelkuria. Avioerosta tulee puhua avoimesti ja rehellisesti. Ei tekstiviestillä keskiyöllä.

Tämä. Suhteen lopettamiseen tulisi olla enemmän ohjeita. Monet ihmiset ovat todella töykeitä, eivätkä osaa käyttäytyä kunniottavasti lopettaessaan suhdetta.

AP:n tapauksessa toisaalta kuullostaa huolestuttavalta, että mies ei "suostu" suhteen lopettamiseen. Ketään ei voi pakottaa olemaan suhteessa toiseen ihmiseen. Siinä vaiheessa pitää jo hakea ammattiapua. Riskinä on, että jätetty osapuoli tekee jotain peruttamatonta (varsinkin miehet) tai romahtaa.

Vierailija
356/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että olis tärkeää asiaa josta haluat jutella ja sitten kerrot että asia on nyt niin että sä et halua enää jatkaa suhdetta. Sitten kerrot miksi.

Vierailija
357/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopetti kirjoittamisen kun todennäköisesti palasi takaisin siihen parisuhteeseen. Eli ei palaa enää kertomaan miten sujuu.

Vierailija
358/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tekeväsi "kevätsiivousta" ja otat hänen luotaan tärkeimmät tavarasi jätät sellaiset mitkä voi korvata eli ostaa uudet tai millä ei ole merkitystä sinulle, omassa kodissasi sarjoitat lukot uudelleen ja sanot hänelle että tämä oli tässä kiitos ja näkemiin!! ja soitat poliisit jos ilmestyy oven taakse.

Vierailija
359/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkä estää tyhjentämästä asuntoa kun hän on töissä, mennä omaan ja vaihdattaa lukot?

360/389 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hieman myöhässä, mutta ensinnäkin menet omaan asuntoosi, vaihdatat lukot,apua saa lukkoliikkeistä ja sitten voit pyytää POLIISIN  mukaasi hakemaan tavaroitasi miehen asunnosta, eräs sukulaiseni teki niin. Poliisin läsnäolo rauhoittaa tilanteen

helena lapinniemi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi