Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo haluaa lapselle liian kalliita tavaroita leluja jne

Vierailija
16.05.2021 |

Selittäkääs naiset mitä naisen päässä liikkuu. Itse ehdotin, että hankitaan lastenvaunut käytettynä. Noh, ei tule kuulemma kuuloonkaan vaan rattaiden täytyy olla uudet ja markkinoiden parhaat (ja kalleimmat). Lelujen pitää olla katalogin hienoimmat (lapsi ei ole vielä edes syntynyt). Vaatteet ehdottomasti pakko olla merkkikamaa (siis v**TTU syntymättömälle vauvalle!)

Miten saan puhuttua järkeä. En ole mitenkään erityisen pihi mies, mutta on tää nykyaika mennyt hulluksi kun turhaan roinaan pitäisi satsata tonneja vaan jotta voidaan luoda mielikuva jostain kiiltokuvaelämästä. Ja kun miettii miten vaatimattomasti vaikkapa meikäläistä kasvatettiin ihan tavallisessa keskiluokkaisessa perheessä 80-luvun lopulla...

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen naimisiinmenoa ja avioehtoa, sillä mahdollisen eron tullessa maksat nuo kaikki jatkossa ihan itse.

Vierailija
122/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyvä puoli on laadukkaassa merkkikamassa, että on hyvä jälleenmyyntiarvo sekä ne kestävät lapselta toiselle. Nykyaikana löytyy paljon halpaa roinaa, joka ei kestä käyttöä ja se vasta on epäekologista. Itse olen maltillisesti panostanut vaatteisiin ja tavaroihin juuri siksi, että on useampi lapsi ja haluan kierrättää kaikki lapselta toiselle. Loppujen lopuksi siinä tulee säästöä, jos vaatteet ja tavarat ovat kestävää laatua.

Jännä ku mun lapset on pärjänny halppisvaatteilla ja pysyny hyvänä 5 vauvan jälkeenki. Entä jos vaa opettelisit pesee ne vaatteet oikein?

Hyvänä ja hyvänä, kuinka kukakin ajattelee mikä on "hyvänä pysymistä". Monissa merkkivaatteissa materiaali säilyy pehmeänä kymmenistä pesuista huolimatta, vaikka pesee samassa koneessa halpisvaatteiden kanssa.

En ole lastenvaatehullu, mutta pyrin ostamaan itsellenikin vaatteet "vähän parempaa kuin H&m", koska en halua laittaa rahojani huonoon laatuun ja vaatteet lyhyeen elinkaareen. Halvoissa on se riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen ihan samaa. Moni tuttavapiirissä on saanut lapsen, ja yksi oli juuri sellainen että hurahti lapsen merkkivaatteisiin. Hän oli muutenkin sellainen että osti itselleenkin kallista. Jotkut on sellaisia. Ehkä vähän lampaita, ei ajattele yhtään kriittisesti niitä tuotteita. Että aika monesti niissä maksetaan merkistä, samassa hikipajassa voi olla tehty kuin halvat. Toki vaunujen kannattaa olla hyvät mutta käytettynä niitä saisi. 

On minullakin siis muutamia merkkituotteita. Mutta joku raja. Vanhemmuuden ei tarvitse olla kilpavarustelua. 

Omista vaatteistani moni on tehty Virossa, Ukrainassa ja jopa Suomessa. Sama hikipaja?

Vierailija
124/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä noita kalliita tavaroita. Itse sain kaverin käytetyt vaunut, syöttötuolin ja pinnasängyn ym halvalla. Eihän ne kaivannut kuin vähän rättiä. Ei meillä ollut tuollaisiin rahoja.

T. Yhden äiti.

Vierailija
125/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyvä puoli on laadukkaassa merkkikamassa, että on hyvä jälleenmyyntiarvo sekä ne kestävät lapselta toiselle. Nykyaikana löytyy paljon halpaa roinaa, joka ei kestä käyttöä ja se vasta on epäekologista. Itse olen maltillisesti panostanut vaatteisiin ja tavaroihin juuri siksi, että on useampi lapsi ja haluan kierrättää kaikki lapselta toiselle. Loppujen lopuksi siinä tulee säästöä, jos vaatteet ja tavarat ovat kestävää laatua.

Jännä ku mun lapset on pärjänny halppisvaatteilla ja pysyny hyvänä 5 vauvan jälkeenki. Entä jos vaa opettelisit pesee ne vaatteet oikein?

Hyvänä ja hyvänä, kuinka kukakin ajattelee mikä on "hyvänä pysymistä". Monissa merkkivaatteissa materiaali säilyy pehmeänä kymmenistä pesuista huolimatta, vaikka pesee samassa koneessa halpisvaatteiden kanssa.

En ole lastenvaatehullu, mutta pyrin ostamaan itsellenikin vaatteet "vähän parempaa kuin H&m", koska en halua laittaa rahojani huonoon laatuun ja vaatteet lyhyeen elinkaareen. Halvoissa on se riski.

Minulle merkkaa tosi paljon materiaalikin. Ostin itselleni hm urheiluvaatteita. Ne jäivät käyttämättä, koska teknisiä ominaisuuksia ei ollutkaan kuten normaalisti urheiluvaatteissa.

Vierailija
126/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo miehet hassuja. Kertovat, miten kirppareilta löytyy helposti hirveän hyviä vaatteita pikkurahalla, mutta he itse ei käy siellä ikinä. Se on aina ollut se kaverin vaimo, joka löytää vaatteet halvalla. Sitten, kun tulee autokuume, kärry pitää vaihtaa vaikka entinen toimisi vielä hyvin. Kymppitonnit on pikkurahoja siinä vaiheessa. Toinen on kotityöt. Kun miehen pitäisi niitä tehdä, ne on hiiiirveän rrrrraaaaskaita ja vie aikaa, mutta nainenhan voi hoitaa ne tuosta vaan ohimennen.

Vierailija
127/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä juttuhan tuo on, että lapsi saa muotivaatteita ja kunnon tavaraa jo pienestä pitäen. Nykyajan maailmassa jos haluaa pärjätä pitää olla kaikkea hienoa. On tehty tutkimuksia, että niillä joilla on hienot muotivaatteet ja muutenkin kulissit kunnossa pärjäävät paremmin. Esim kiusataan vähemmän koulussa, enemmän kavereita jne..

Vaikuttaa myöhemmin myös parin valinnassa.

Naisesi auttaa vain valmistautumaan tähän maailmaan jo pienestä pitäen.

Jos pääsee verkoistoitumaan jo nuorena parempiin piireihin siitä on huomattava etu elämässä. Kaikki paremmat työpaikat jaetaan ns.piirin kesken, vaikka ei olisi edes paras vaihtoehto.

Vierailija
128/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista äitien kilpavarustelua kuin ihmisillä muutenkin. Miehillä puvut, kellot, autot, kaikilla koti ja lomamatkat ja vaatteet ja harrastukset jne jne.

Ilmeinen ratkaisu on ostaa merkkivaatteet käytettynä myyjäisistä/netistä. Vauvojen vaatteet varsinkin ovat hyväkuntoisia käytettyinä.

Vierailija
129/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todennäköistä, että into ostaa kalleinta ja merkkiä hiipuu vauvavuoden jälkeen. Jos ei tarvi ostaa lainalla, voihan vaimolle suoda tämän hetken ilon.

Merkkituotteet saa myös myytyä helposti.

Vierailija
130/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä juttuhan tuo on, että lapsi saa muotivaatteita ja kunnon tavaraa jo pienestä pitäen. Nykyajan maailmassa jos haluaa pärjätä pitää olla kaikkea hienoa. On tehty tutkimuksia, että niillä joilla on hienot muotivaatteet ja muutenkin kulissit kunnossa pärjäävät paremmin. Esim kiusataan vähemmän koulussa, enemmän kavereita jne..

Jos pääsee verkoistoitumaan jo nuorena parempiin piireihin siitä on huomattava etu elämässä. Kaikki paremmat työpaikat jaetaan ns.piirin kesken, vaikka ei olisi edes paras vaihtoehto.

Aika hiton sairasta , että siis ”kiusataan vähemmän , enemmän kavereita ”jne, vaatteiden ym takia?! Sen sijaan että jokaisessa kodissa opetettaisiin että kaikki ovat samanarvoisia ulkoisista seikoista viis ja että Ketään EI kiusata. Sairas maailma.

Vierailija
131/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista äitien kilpavarustelua kuin ihmisillä muutenkin. Miehillä puvut, kellot, autot, kaikilla koti ja lomamatkat ja vaatteet ja harrastukset jne jne.

Ilmeinen ratkaisu on ostaa merkkivaatteet käytettynä myyjäisistä/netistä. Vauvojen vaatteet varsinkin ovat hyväkuntoisia käytettyinä.

Jos sinä hankit kodin näyttääksesi muille etkä viihtyäksesi siellä itse ja lähdet lomalle ihan vaan elvistelläksesi etkä nauttiaksesi maisemanvaihdoksesta, älä kuvittele, että muut olisivat kaltaisiasi.

Vierailija
132/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hiton sairasta , että siis ”kiusataan vähemmän , enemmän kavereita ”jne, vaatteiden ym takia?! Sen sijaan että jokaisessa kodissa opetettaisiin että kaikki ovat samanarvoisia ulkoisista seikoista viis ja että Ketään EI kiusata. Sairas maailma.

Totta. Mutta ihan tutkitusti jo isommat taaperot joilla on kauniit vaatteet ja esimerkiksi hiuspinnejä, saavat päiväkodissa enemmän kavereita kuin ne jotka ovat hauskoja tai osaavat leikkejä.

Vierailija
133/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tutulla miehellä oli   suhteellisen kaunis vaimo joka vaati lapsilleen aina kaikkein kalleimpia merkkivaatteita , leluja yms.  Autojenkin piti olla  aina uusia, kalliita ja isoja. Talokin piti olla pramea, velaksi.

Mies olis halunnut olla säästeliäämpi. No erohan siitä tuli.  Nyt tuo vaimo on ollut toisen miehen kanssa jo vuosia, ja häneltäkin vaatii  kallista ja prameaa, ja jatkuvaa lomailua matkailukeskuksissa ja kylpylöissä. 

Uusi ero tulossa. Vaimo kyllästynyt jo uuteenkin mieheen joka haluaisi elää vaatimattomammin ja tavallisemmin.

Vierailija
134/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä ollut ihan tuurista kiinni mikä pysyy hyvänä ja mikä ei. On henkkamaukkaa ja kappahlia joka on kestänyt kolmella ja joku vimma ja pop tms. joka nukkaantui ja venähti heti alkuunsa. Paras paita on ollut Metsolan.

Ja vaatteen elinkaari, meillä housunpolvien elinkaari on pahimmillaan 2 viikkoa ja lenkkareiden max. 1 kesä. Että ei siinä kovin merkkitietoinen kannata olla, h&m ja Lidl alelaareista saa n. 7€ hintaan housuja. Paikkausmateriaalitkin maksaa enemmän. Sitten leikataan sortseiksi.

Vierailija
135/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo mummoikäinen, mutta 4 lasta ja 5 lastenlasta. Omakokemukseni on, että laatuun kannattaa sijoittaa ennemmin kuin määrään. Mutta hintaluokkaa kannattaa pohtia. Kuuntelin äskettäin äidin ja lapsenlapsen puhetta - äiti kehui ostaneensa lapselle uuden takin - lapsen ensimmäinen kommentti: se oli taas tietysti kamalan kallis - 300 euroa. Minä en ihan hevin ostaisi itsellenikään niin kallista takkia.

Vierailija
136/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla mutseilla tuntuu olevan joku ihme kilpailu menossa noiden lastenvaatteiden ja tarvikkeiden kanssa.

EI ole lapsia eikä tarvetta nokitella ketään, mutta tuntuisi kyllä kurjalta, että näkisi toisilla vauvoilla kaikkia ihania juttuja ja oma mies sitten vaatisi lasta kulkemaan ryysyissä. Tulisi sellainen olo, että mies ei arvosta minua eikä vauvaa. 

Ei ristus taas. Ei se nosta mitenkään arvostusa vaikka ostaa poikalapselle 80€ Gantt:n neuleen. Päin vastoin. Tulee sellainen kuva, että se lapsi on tehty vain ja ainoastaan sitä varten, että saadaan someen näyttäviä kuvia. Itse lapsi on vain rekvisiittaa.

Vierailija
137/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mistä ostit? Meillä on kaikkien kolmen lapsen kohdalla ollut niin, että ostettu siihen aikaan kun ovat opetellaan syömään itse nippu halpoja bodeja. Ovat olleet tavallisesti jo kuukauden jälkeen ihan muodottomia ja venyneitä mm kaula-aukosta. Ei olisi tullut mieleenkään, että niitä olisi voinut antaa kenellekään eteen päin.

Samaan aikaan meillä on paljon muita vaatteita, jotka ovat kestäneet vanhimmalta nuorimmalle ja ovat edelleen hyvässä kunnossa. Hassu homma, että ne hieman kalliimmat vaatteet olen osannut pestä, mutta halpoja vaatteita en, vaikka kaikki pesen ihan samassa koneessa samoilla ohjelmilla ja pesuaineilla.

Muutoinkin olen kyllä sitä mieltä, että vaatteita ei tarvita niin hirveästi jos ne on hyviä ja kestäviä. Meillä vielä lapset niin pieniä, että mainiosti voidaan ostaa alennuksesta kauden jälkeen seuraavaa vuotta varten vaatteet. Pian kun vanhin aloittaa koulun tämäkin varmaan muuttuu, mutta tokko silti luovutaan ajatuksesta, että hyvät vaatteet maksavat sen minkä maksavat.

Tietty jos budjetti on vuodelle vaikka 100€ niin jostain on luovuttava, mutta jotenkin kun itse käytän paljon enemmän vuodessa kaikkeen tarpeettomaan olisi hassua, että lasten vaatteiden kohdalla optimoisin kulutukseni minimiin. Voin vaikka investoida sen, minkä säästän kun emme omista autoa tai käytä tupakkaa ja alkoholia lasten vaatteisiin. Valintoja, valintoja.

M40

Vierailija
138/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin tutulla miehellä oli   suhteellisen kaunis vaimo joka vaati lapsilleen aina kaikkein kalleimpia merkkivaatteita , leluja yms.  Autojenkin piti olla  aina uusia, kalliita ja isoja. Talokin piti olla pramea, velaksi.

Mies olis halunnut olla säästeliäämpi. No erohan siitä tuli.  Nyt tuo vaimo on ollut toisen miehen kanssa jo vuosia, ja häneltäkin vaatii  kallista ja prameaa, ja jatkuvaa lomailua matkailukeskuksissa ja kylpylöissä. 

Uusi ero tulossa. Vaimo kyllästynyt jo uuteenkin mieheen joka haluaisi elää vaatimattomammin ja tavallisemmin.

Eli jo kaksi miestä on retkahtanut siihenkin näyttävän näköiseen jännänaiseen. Niin tyypillistä miehiltä, katsovat vain pintaa, eikä luonnetta.

Vierailija
139/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteisiin ei kannata sijoittaa, ne menee pieneksi niin nopeasti. Leluja ei varmaan tarvitse ostaa montaa ennen vauvan syntymää. Me saatiin ihan hirveä määrä pehmoleluja ja pieniä vauvanvaatteita lahjaksi esikoisen synnyttyä. Täytyy sanoa, että pieni esteetikko minussa olisi halunnut pukea sen vauvan juuri mieleni mukaisiin vaatteisiin, mutta onneksi pihiys esti ostamisen yli tarpeen.

Sijoittaisin sen sijaan vaunuihin, ne ovat käytössä useamman vuoden (riippuen siitä kuljetaanko paljon autolla vai muuten). Huonot rattaat ärsyttävät tosi nopeasti. Kävin katsomassa yksiä käytettyinä, mutta mielestäni kunto ei ollut tarpeeksi hyvä. Ostimme sitten kalliit merkkivaunut uutena. Ne olivatkin ihan loistavat, käytin kahdella lapsella ja sain vielä yli puolet ostohinnasta takaisin rattaita myydessä.

Vierailija
140/195 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla mutseilla tuntuu olevan joku ihme kilpailu menossa noiden lastenvaatteiden ja tarvikkeiden kanssa.

EI ole lapsia eikä tarvetta nokitella ketään, mutta tuntuisi kyllä kurjalta, että näkisi toisilla vauvoilla kaikkia ihania juttuja ja oma mies sitten vaatisi lasta kulkemaan ryysyissä. Tulisi sellainen olo, että mies ei arvosta minua eikä vauvaa. 

Ei ristus taas. Ei se nosta mitenkään arvostusa vaikka ostaa poikalapselle 80€ Gantt:n neuleen. Päin vastoin. Tulee sellainen kuva, että se lapsi on tehty vain ja ainoastaan sitä varten, että saadaan someen näyttäviä kuvia. Itse lapsi on vain rekvisiittaa.

Tekstistä päätellen sinä et olekaan keskiluokkaa, joten et voikaan ymmärtää.

Lue se pitkä keskiluokan tunnusmerkit - ketju täältä, niin huomaat merkkivaatteiden ja muille oman menestyksen todistelun olevan keskiluokan ytimessä.