Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vähän uupunut koiran omistajuuteen :(

Vierailija
16.05.2021 |

Vaikka siivoan niin asunto on karvan peitossa taas parin tunnin päästä.
Aina kun lähtee töihin niin saa stressata uliseeko koira yksin ollessaan ja tuleeko naapureilta kohta valitusta.
Ei voi mitään lomamatkoja miettiä kun ei ole helppoa saada koiraa hoitoon, ja pahalta tuntuisi reissata itse kun tietäisi että koira on jossain kurjassa hoitolassa.
Ei voi lähteä yhtään mihinkään käymään ilman että koko aika on mielessä että "Kohta pitää mennä kotiin koiran luo".

Kyllä tuo koira on tietysti todella ihana ja tuo paljon iloa, mutta myös rajoittaa elämää tosi paljon. Puhumattakaan siitä kun iskee vaikka ripulitauti ja viet koiraa ulos läpi yön tunnin välein..

Sanomattakin selvää että lapsia en tule ainakaan ikinä hankkimaan.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi koiraa ja lapsia. Hyvin riittää aikaa kaikille. Asumme isossa ok talossa maalla ja käyn koirien kanssa juoksu- ja pyörälenkkejä metsäteillä. En kaipaa enää matkailua ja jos mennään niin omille mökeille Saariselälle ja lappiin, mihin mennään koko porukka. Töissäkin ehdin käydä, joten ei se yhden koiran kanssa eläminen nyt niin raskasta voi olla.

Vierailija
122/126 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä kuin AP:lla. Kaiken jo mainitun lisäksi mun koiranpitoa on varjostaneet koiran lukuisat, hoitoa vaatineet sairaudet ja vaivat. Tässä tuntuu yöunien lisäksi menevän myös rahat ja mielenterveys. Uutta koiraa en ota enää koskaan. Koiran hankkiminen on ollut elämäni suurin virhe. Onneksi se on jo vanha, eikä tämä enää vuosia kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Koira sopii tietynlaisille ihmisille mutta esimerkiksi kerrostaloasunnossa ilman omaa pihaa, voi koira osoittautua enemmänkin työksi kuin lemmikiksi.

Minä en koiraa aio hankkia, en tarvitse lisää työtä. Vaikka olisikin ehkä rentouttava ajatus viedä koiraa lenkille tiettyinä päivinä, pidän mielessä sen miten painajaismaista se olisi sillon kun olet itse kipeä, ulkona sataa kaatamalla vettä, räntää, hirveä tuuli tai ennen aamuvuoroa joskus klo 5...

Vierailija
124/126 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmenen vuoden päästä voit tehdä päätöksesi uudestaan. Ehkä viisaanpana...

Vierailija
125/126 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan omakotitalossa ja meillä on välillä ihana hoitokoira.

Tän hoitokoiran kautta on todella valjennut kuinka iso sitoumus koira on. En ikinä ottaisi koiraa kerrostaloon enkä nyt kun teen vaativaa työtä ja sit koronan jälkeen myös reissaan paljon.

Koirat on ihania, mutta ei mun juttu ainakaan tässä elämänvaiheessa. Onneksi kuitenkin saa hoidokin kanssa välillä nauttia kaikesta kivasta, kuten metsälenkeistä yms.

Vierailija
126/126 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ottaisi ikinä koiraa yksin. Itellä ei voimat riittäisi tuollaiseen. En edes kissaa. Koira on sikäli raskaampi hoitoinen, kun siinä on se ulkoilutus... mulla on ollut tuttavaperheen koira hoidossa joskus tässä  ja mä olen ollut ihan lopussa sen kanssa. Olen alkanut miettimään ja  ihmettelemään, että miten joku voi jaksaa tuollasta? 🤣🤣  joutuu siivoamaan jatkuvasti ulkoilutusten lisäksi ja se jatkuva viihdyttäminen ja huolehtiminen kaikesta... ,eikä tod. Ole ilmaista puuhaa tuo koiran omistaminen kaikkine eläinlääkärikuluineen ja mahdollisesti koira hoitoloineen. Ne on kyllä tosi kalliita ....ja joo varmaan paras olisi ottaa koiria vain omakotitaloihin perheen pariin🙂. Toki ihmiset ovat erilaisia, toiset jaksaa eri asioita ja toisilla on  voimia enemmän😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme