Kuka ostaa monen tonnin laukkuja ?
Ostaako joku oikeasti monen tonnin laukkuja rahalla, jonka on rehellisellä, verotetulla työllä tienannut ? Siis joku ihan täysipäinen ihminen ?
Minä olen luullut, että niitä hankitaan vain rikollisella rahalla, esim. huumekaupoilla saaduilla rahoilla tai lahjusrahoilla (oligarkit yms.) tai sitten sokerideittailulla tms.
Kommentit (134)
Louis Vuittonin liike Lontoossa, liikkeen narun takana oli noin sadan kiinalaisen jono. Näillä jonottajilla tuulipuvut.😊 Joukossa oli pari tyylikästä parikymppistä. Tuulipukulaiset olivat noin 40-50 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sillä oo väliä paljonko se maksaa jos rahaa löytyy ja jonkun tietyn tuotteen haluaa.
Juuri näin. En yleensä katso hintaa ensin, jos näen jotain, minkä todella haluan. Toisaalta en myöskään juokse merkkien perässä enkä osta jotain vain sen vuoksi, että se on joku haluttu merkki. Minulla ei esim. ole yhtään Vuittonia, koska ne nyt vaan eivät minusta yleensä ole kauniita. Sen sijaan minulla on Prada ja Loewe, ensimmäisen sain syntymäpäivälahjaksi, Loewen ostin, koska ihastuin siihen ja satuin tarvitsemaan käsilaukkua juuri silloin. Muut laukkuni ovat vähemmän kalliita, mutta silti laadukkaita ja katseen kestäviä.
Kengät sen sijaan ostan usein Salvatore Ferragamolta, koska ne nyt vaan istuvat jalkoihini kuin hansikkaat käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)
Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut.
Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.
Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?
Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.Luksuslaukuista tulee vintagea. Ovat todella haluttuja ja arvo voi jopa nousta.
En minä ainakaan osta yhtään mitään sen takia että on haluttu ja arvo voi nousta vaikka rahaa löytyykin.
Varmaan aika erilaiset ihmiset
- julkkiset ja sellaiset jotka haluavat osoittaa statusta luksustuotteella
- ihmiset jotka pitävät muotia taiteenlajina ja ostavat sitä kuin tauluja (esim. Daphne Guinness)
- ihmiset, jotka ovat ihastuneet johonkin laukkuun, pitävät sitä kauniina ja haluavat panna rahansa siihen ostokseen saadakseen haluamansa tavaran
- jotkut ovat tottuneet tietyn hintaluokan tuotteisiin, eivätkä osaa edes ajatella sitä tuhlaamisena
- rosmot ja ryövärit
- jotkut saavat tällaisia lahjaksi
- laukun perineet
- käytetyn laukun ostaneet
Ne niitä hinkuvat, joilla ei ole itsellä rahaa ostaa niitä, mutta kun maksuvälineitä on monenlaisia, niin kyllähän nämä instajulkut niitä saavat.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymmentä käyttövuotta hyvälle laukulle on ihan normaalia. Ekoteko.
Kestää ne halvemmatkin laukut. Minulla on jokapäiväisessä käytössä Anttilasta 90-luvulla ostettu nahkalaukku, maksoi muistaakseni n. 100 markkaa. On edelleen hyväkuntoinen, ja menee varmaan seuraavatkin 25 vuotta.
Löytyy myös muutama äitini 60-luvulla ostama laukku, nekin edelleen ehjiä ja käyttökelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)
Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut.
Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?
Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.Luksuslaukuista tulee vintagea. Ovat todella haluttuja ja arvo voi jopa nousta.
En minä ainakaan osta yhtään mitään sen takia että on haluttu ja arvo voi nousta vaikka rahaa löytyykin.
Enkä sen takia että keräisi katseita. Totuus tosin on se että vain harvoja kiinnostaa muiden pukeutumiset, laukut ym. omaisuus.
Laukun hankkimiseen vaikuttaa arvostus - itse en usko, että on yhtään laukkua, johon olisin valmis sijoittamaan edes montaa sataa, mutta miniälläni on useampia parinkolmen tonnin laukkuja. Laukut ovat esillä kotona makuuhuoneeseen johtavalla käytävällä olevan laatikoston päällä. Matkalle mukaan otettava laukku pakataan säämiskäpussiin - eli niitä kohdellaankin arvotavarana. Juhlatilaisuuksien työasuna hänellä on useimmiten yksinkertainen asu, mahdollisesti kevyt kaulakoru ja asun 'juhlistaa' sitten nämä kalliit laukut. En tarkoita, etteikö muutkin asun osat olisi hintavia, mutta laukku kertoo.....
Kopiolaukun ostamisessa ei ole minusta järkeä - se, joka laukun tunnistaa, tunnistaa myös sen onko laukku aito - aivan samalla tavalla kuin itse tunnistan, onko adidaksen verkkarit tai kengät ehtaa tavaraa vai ei - ja mieluummin itse ostan ne verkkaritkin sitten yksivärisenä, jos en raski ostaa kolmen raidan housuja.
Vierailija kirjoitti:
Ne niitä hinkuvat, joilla ei ole itsellä rahaa ostaa niitä, mutta kun maksuvälineitä on monenlaisia, niin kyllähän nämä instajulkut niitä saavat.
Siis jotkut heistä hinkuvat. Ei pidä yleistää. Olen köyhä tai no saan 1400€/kk rahaa töistä ja tukina joista vuokraan menee oma osuus 235€ ja sähkön maksaa Kela. Se miksi saan noin niin en älä siitä avautumaan. Kuitenkin en ole köyhin mutta luokittelen itseni köyhäksi.
En haaveile mistään kalliista autoista, lomamatkoista, vaatteista ym. koska ovat mulle tarpeettomia asioita ja sellaista asioista mitkä ovat itselle tarpeettomia ja mitä ei arvosta on mahdotonta haaveilla ja olla muille kateellinen.
Mua ei vaatteiden ostaminenkaan kiinnosta. Ostan vaatteita vain jos joku vaate menee rikki. Mulla on parit housut, shortsit, muutama t-paita, yksi talvitakki, yksin pari talvikenkiä ja kesäkenkiä koska en tarvitse enempää. Jos tarvisin enemmän niin ostaisin.
muotibloggaajat esim linda juhola alexa dagmar ja marianna mäkelä, heiltähän löytyy kymmeniä luksuslaukkuja. alexalla jopa hermes.
Vierailija kirjoitti:
Laukun hankkimiseen vaikuttaa arvostus - itse en usko, että on yhtään laukkua, johon olisin valmis sijoittamaan edes montaa sataa, mutta miniälläni on useampia parinkolmen tonnin laukkuja. Laukut ovat esillä kotona makuuhuoneeseen johtavalla käytävällä olevan laatikoston päällä. Matkalle mukaan otettava laukku pakataan säämiskäpussiin - eli niitä kohdellaankin arvotavarana. Juhlatilaisuuksien työasuna hänellä on useimmiten yksinkertainen asu, mahdollisesti kevyt kaulakoru ja asun 'juhlistaa' sitten nämä kalliit laukut. En tarkoita, etteikö muutkin asun osat olisi hintavia, mutta laukku kertoo.....
Kopiolaukun ostamisessa ei ole minusta järkeä - se, joka laukun tunnistaa, tunnistaa myös sen onko laukku aito - aivan samalla tavalla kuin itse tunnistan, onko adidaksen verkkarit tai kengät ehtaa tavaraa vai ei - ja mieluummin itse ostan ne verkkaritkin sitten yksivärisenä, jos en raski ostaa kolmen raidan housuja.
Vain harva ihminen tunnistaa mikä on aito ja mikä ei.
Laadukas kello maksaa 4000€ ja siitä ylöspäin, moni mies saa sellaisen 40v lahjaksi.
Korut? Käytettekö naiset 10€ koruja vai onko teillä koruja keskimäärin satojen tai tuhansien eurojen edestä?
Laadukas miesten puku? Talvitakki? Nahkatakki? Saakeli polkupyörä triatlonissa tai maantielle.
Mitä hiton väliä onko se nyt "laukku"
Keskiluokka joutuu oikeasti lentämään ulkomaille päästäkseen shoppailemaan jotain kivaa. Sitten ihmettelemme kun venäläisetkään eivät tule tänne. Säälittävää.
Mutta hei, tsemppiä kun ainoa asia mitä täällä tulevaisuudessa tuotetaan on kampaamopalvelut ja soija-kauralatte.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin arvostus vaikuttaa joka asiaan. Ei kaikki rikkaat arvosta samoja asioita. Jotkut tass ostaa asioita vain koska on rahaa ja jotkut ostaa vain sitä mitä oikeasti tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mutta tuo vastaus oli sille jonka mielestä laukun voi heittää kaatikselle kun ei sitä kukaan muka halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää ne halvemmatkin laukut. Minulla on jokapäiväisessä käytössä Anttilasta 90-luvulla ostettu nahkalaukku, maksoi muistaakseni n. 100 markkaa. On edelleen hyväkuntoinen, ja menee varmaan seuraavatkin 25 vuotta.
Löytyy myös muutama äitini 60-luvulla ostama laukku, nekin edelleen ehjiä ja käyttökelpoisia.
Veikkaan pulimummo-lookkia ja siitä laukusta tosiaan puhutaan jo duunissakin johtoryhmää myöten. Eihän se hyvältä näytä jos duunareilla ei ole varaa edes pukeutua siististi.
Vierailija kirjoitti:
muotibloggaajat esim linda juhola alexa dagmar ja marianna mäkelä, heiltähän löytyy kymmeniä luksuslaukkuja. alexalla jopa hermes.
Harva edes tietää keitä he ovat ja ei niitä ihmisiä montaa ole keitä kiinnostaa mitä laukkuja heillä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan pulimummo-lookkia ja siitä laukusta tosiaan puhutaan jo duunissakin johtoryhmää myöten. Eihän se hyvältä näytä jos duunareilla ei ole varaa edes pukeutua siististi.
Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee että miltä näyttää? Minä ainakin pukeudun siten miten parhaiten viihdyn. En muiden mieliksi.
Kyllä jos varastaa toiselta rahaa ja maksattaa ostoksensa muiden korteilla tai ostattaa muiden rahoilla niin siinä se tyhmyys näkyy. Kengät missä lukee valmistaja suunnittelin nimi sitten kulkee niissä on älytöntä tietysti. Parasta olisi että niissä olisi oma nimi koska kun ostaa omilla ei varastetuilla rahoilla jotain ne omistaa sitten se joka ne on maksanut. Jos sun puoliso maksaa sulle monen tonnin kengät kirjoita niihin sun puolison nimi . Romujahan ne on mutta joku järkevä ostaisi sillä rahalla vaikka uuden hellan tai maksaisi sähkölaskunsa.
No se on reilu vähemmistö ihmisistä jotka kiinnittävät huomion siihen miten kukin pukeutuu ja tunnistaa että mikä on 100€ laukku ja mikä 3000€ laukku, 1000€ takki tai 50€ takki ym.