Siis kuvitteleeko työkkäri todella, että meikäläinen ottaisi vastaan huonompia hommia vain sen tähden, koska korona teki minusta työttömän??...
Epäilen, että ne jotka tienaa monta tonnia ja saavat sen mukaiset ansiosidonnaiset, tuskin lähtevät postia jakamaan. Elikkä, miksi minä, joka tienaan sen 2 ja puoli tonnia kuussa, lähtisin johonkin ihme hommiin, kun voin nauttia reilun tonnin ansiosidonnaista?
Kommentit (229)
Ja sitten ovat he,
jotka väittävät että "mitään eivät ole koskaan saaneet vaan
pelkästään maksaneet" ja totuus on että ennen kuin aikuistunut
suomalainen alkaa tuottaa kunnille ja valtiolle verotuloja
sekä käyttää rahojaan kuluttamiseen, hänestä on syntynyt
yhteiskunnalle kuluja noin kaksisataatuhatta-kolmesataatuhatta euroa.
Lapsuuden ja nuoruuden hinta kertyy terveydenhuollosta,
koulutuksesta ja tulonsiirroista lapsiperheille.
Vanhana ihminen taas alkaa yleensä uudestaan tuottaa
keskimääräistä enemmän kuluja yhteiskunnalle.
Kaikki tämä yhteenlaskettuna tarkoittaa,
että suurin osa kaikista suomalaisista on taloudellisesti arvioituna
yhteiskunnan nettosaajia.
Näin ollen,
jokainen tt-tuista inisevä vois ensin maksaa takas yhteiskunnalle
ne omat saadut tukensa.
Lapsilisistä vois aloittaa.
50 000e takas valtion verosäkkiin,kiitos!
Hallitus todennäköisesti jatkaa yrityksille suunnattua koronatukea
Yritysten kustannustukeen valmistellaan jatkoa, ja sitä pyritään Marinin mukaan jatkamaan niin kauan kuin koronakriisi kestää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marin-aamulehdelle-hallitus-todenna…
Eikö tätä youtube-spämmääjää saa bannattua?
Asiallinen ketju taas pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tätä youtube-spämmääjää saa bannattua?
Asiallinen ketju taas pilalla.
Mee hel vettiin sit täältä aloittajatrolli! Teit ketjun VAIN oman vihapuhesaastas trollaukseen!
Kun paperitehtaan työntekijä saa vuodessa 60.000 euroa palkkaa,
ja saman tehtaan toimitusjohtaja saa vuodessa 500.000 euroa palkkaa
ja bonukset päälle, niin kummanko palkkakulut
kuormittavat enemmän yrityksen palkanmaksukykyä?
Veitsiluoto on oiva esimerkki
Mistä on köyhyys tehty? Mistä on köyhyys tehty?
Rajoitetusta valikoimasta ruokakaupassa. Extrasta,
Rainbowsta, K-menusta ja Lidlistä ruokakassissa.
Huonosti istuvasti rintsikoista ja kipeistä hartioista.
Stressistä, huolista ja ahdistuksesta.
Painajaisista ja valvotuista öistä.
Budjettilaskelmasta halvan läppärin aloitussivulla.
Ongelmien kasaantumisesta ja ylisukupolvisesta ketjusta,
jotka vetävät eläjäänsä alas. Alemmas. Pohjalle. Epätoivosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun paperitehtaan työntekijä saa vuodessa 60.000 euroa palkkaa,
ja saman tehtaan toimitusjohtaja saa vuodessa 500.000 euroa palkkaa
ja bonukset päälle, niin kummanko palkkakulut
kuormittavat enemmän yrityksen palkanmaksukykyä?Veitsiluoto on oiva esimerkki
Montakos toimitusjohtajaa siellä on ja monta työntekijää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina valitetaan kun työkkäri pakottaa sitä ja vaatii tätä.
Älä hae etuutta niin ei vaadita! Työttömyysetuus on tarkoitettu sinulle joka haluaisit tehdä töitä mutta niitä ei jostain syystä ole. Ammattitaitosuoja on 3 kk, sen jälkeen töitä voidaan tarjota myös alan ulkopuolelta. Toki itse pyrin katsomaan asiakkaan historiaa enkä tarjoa mitä sattuu töitä vaan sellaisia jotka asiakkaalle soveltuisivat.
T. Työkkärin täti
Ei sinulla ole pätevyyttää arvioida kaikkien asiakkaiden ja paikkojen yhteensopivuuksia, mutta kiitos kun kuitenkin yrität. Tulisipa jo se, että saisi itse päättää mitä paikkoja hakee, toki realismin rajoissa. Ottaa suunnattomasti päähän kun työkkäristä pälähtää "tarjous" hakea jotain aivan surrealistista paikkaa koska sen nimikkeen loppuosa nyt vaikuttaa etäisesti samalta kun niiden hommien, joita osaisin tehdä.
Vuoden kuluttua haet joka kuukausi 4 työpaikkaa, jotka saat valita itse. Kanssasi on hakemassa noin 300 000 muutakin työtöntä ja joudut kaivamaan ne paikat vaikka mistä, koska te-palvelut.fi sivusto lakkaa ja työpaikat ovat Työmarkkinatorilla, joka ei olekaan mikään työkkärin palvelu. Vaikka paikkoja ei mielestäsi ole, ei se ole syy olla hakematta kaukaa kotoa ja eri aloilta kuin mitä itse koet osaavasi.
Niin kuka on väittänyt että "paikkoja ei mielestäsi ole"? Eihän tuo ollut pointti vaan se, että joku käytännössä velvoittaa vaikka koneinsinöörin hakemaan sähköinsinöörin tai koneistajan paikkaa = turhaa työtä työkkärin tädille ja työnantajalle ja muutenkin naurettavaa, turhauttavaa hakijalle.
Miten niin ei ole syytä olla hakematta eri alojen paikkoja? Eli opettajan pitäisi hakea lentomekaanikon ja postinkantajan lääkintävahtimestarin paikkoja? Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Kaikkia sitä leipä elättääkin. Toivottavasti et ole vastuullisessa työssä.
Ketjun aloittaja..skitsoeläkkeellä oleva
AP,Mies on keski-iän ylittänyt, hän makoilee yleensä päivisin läppäri sylissään ja täyttää keskustelufoorumeita toistuvilla , samaa asiaa sivuavilla aloituksillaan. Minuutti, kaksi minuuttia, joskus vierähtää jopa yli puoli tuntia, ja taas kone laulaa, mutta koko ajan hän miettii vihan himoisia ajatuksiaan ja yrittää löytää jotain uutta kaiveltavaa vainottavistaan.Työttömistä ja köyhistä. Pääosin hän keskustelee itsensä kanssa, ja saa lisävirtaa vielä siitä, että saa muut ärsyyntymään jatkuvasta jankutuksestaan samoista asioista
Päivät ovat tyhjiä, ja elämän tarkoitus on muuten kadoksissa. Ainoan syyn elää hän on löytänyt vainoamisesta ja vihasta.
Mistä hän sitten löytää kulloisenkin vihansa kohteen? Usein ulkopuolisen silmin syyt ovat suorastaan naurettavan pieniä. Syyksi riittää monesti ainoastaan työttömyys tai köyhyys.
Hän ei uskalla päästää irti vainoamisestaan, koska silloin hän joutuisi kasvokkain itsensä kanssa. Lähes aina vainoaja potee masennusta ja mielisairautta ja kun hän keskittyy vainoamiseen, ahdistus jää taka-alalle. Usein näihin liitty myös päihteiden ongelma käyttöä. Terapialla on näissä sairauksissa helpottava vaikutus, mutta valitettavan usein täysi paraneminen on suorastaan mahdotonta.
Työllisyyttä ohjailee globaali markkinatalous
ja tietysti etenkin Suomen vientialueiden talous- ja kilpailutilanne.
Hallituksella, poliitikoilla ei ole tässä asiassa yhtään mitään roolia.
Paikallista sopimista ei tarvita,
kun ei ole mitään neuvoteltavaa YT-neuvotteluja lukuunottamatta.
Ikääntyneitä ei palkata töihin vaikka eläkeputki poistetaankin
ja potkut annetaan lähes poikkeuksetta vanhimmille työntekijöille
tulevaisuudessakin.
Nuorten työttömyys on umpisolmussa hallituksen paperille kirjoittamista
tavoitteista huolimatta ja näin tulee olemaan aina.
Työntekijältä vaaditaan hieman liioitellen nuorta ikää,
vähintään kaksi korkeakoulututkintoa ja kahdenkymmenen vuoden työkokemus.
Tällä CV:llä saa muutaman kuukauden määräaikaisen työn kesäksi.
Suomen valtion tilanne ei muuttuisi taloudellisesti,
ei poliittisesti eikä mitenkään muutenkaan vaikka täällä ei
olisi eduskuntaa eikä ainakaan hallitusta ollenkaan.
Belgia oli ilman hallitusta reilut kaksi vuotta kieliriidan takia.
Hallituksen puttumista maan johdosta ei huomannut kukaan.
Tosin Belgialla meni paremmin kuin koskaan ennen.
Tätä voisi kokeilla Suomessakin.
Lomautetaan samlla koko eduskunta määräämättömäksi ajaksi ja
eiköhän siinä samalla laiteta lomalle ylin virkamieskoneisto ja
kokonaisia valtion tarpeettomia organisaatioita.
Näin moderni orjatyö toimii Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa, ei töihin kannata mennä. Tarpeeksi pitkään kun notkut ansiosidonnaisella tulet huomaamaan ettet kelpaa edes niihin paskahommiin.
Herrajumala mikä kiittämätön katkera paska. Meneppä vaikka asumaan Moldovaan työttömäksi, niin osaisit HIEMAN arvostaa Suomalaista yhteiskuntaa. Tai vaikka Albaniaan. Tai Venäjälle. Tai mihin tahansa Afrikan maahan. Tai mihin tahansa Etelä-Amerikkaan. Tai jopa Yhdysvaltoihin. Ymmärrätkö, että Suomessa ovat asiat ERITTÄIN hyvin verrattuna moneen muuhun maahan???? ...tai kuuleppa laiska paska, MITÄPÄ JOS MENISITKIN NIIHIN PASKATÖIHIN, ETTÄ MEIDÄN MUIDEN EI TARVITSE SINUA ELÄTTÄÄ. Saatanan loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti sinäkin olet niitä, jotka havahtuvat työnhakuun vasta ansiosidonnaisen loppupuolella ja tippuvat normaalille työttömyystuelle kun sitä työtä ei löytynytkään. Sitten oletkin "ylikouluttautunut" noihin matalapalkkahommiin kun CVssä on parin vuoden aukko.
Kyllä mä pystyn elämään kelan päivärahallakin. Mä oon jo tavallaan suhtautunut asiaan niin, etten enää työllistyisi.
Mulle on ihan sama mitä cv sanoo.
Mun rahat on osakkeissa ja pitkäaikaisessa rahastossa.
.
Ööö... Kelan tuilla ja tileillä helposti realisoitavaa omaisuutta. Uskoo ken tahtoo.
Sinä otat kiltisti vastaan sen työn mitä sinulle tarjotaan. Vaikka sitten vessanpesua. Bitch.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten työkkärin täti nauttii siitä kun saa entisen hyväpalkkaisen pudotettua paarialuokkaan.
Ihmeellinen ajatusmaailma sinulla. Olen itse peräti tuplamaisteri ja jäin työttömäksi erään hankkeen päätyttyä. Olin työtön noin vuoden verran ja sinä aikana tein keikkatyönä siivojaan hommia. Sitten pääsin työhaastatteluun erääseen hakemaani paikkaan, tulin valituksi ja sain vakituisen viran. Haastattelijoiden mukaan valintaani vaikutti myös tekemäni siivojaan työt, koska en pelkää ottaa haasteita vastaan ja pystyn sopeutumaan muuttuviin tilanteiseen. Joten ottakaa vastaan mitä tahansa työtä, ei kannata olla liian kranttu. Jokaisesta työpätkästä on hyötyä!
Älä puhu pas..aa. Varsinkin akataamisilla naisilla on uran loppu, jos teet välillä jotain aivokääpiön hommaa ja haet sitten niitä oman alasi hommia. Mieluummin vaikka opiskelua siinä välillä.
Nykyään ei saa taatusti virkaa tuosta vaan, eikä missään paremmissa asiantuntijahommissa kiitellä että valittiin sinut koska siivosit välillä. Joko tämä tapahtui männävuosikymmeninä tai sitten valehtelet niin että korvat heiluvat. Tai sitten saamasi työ on suorittavaa.
Siivoaminen sinusta aivokääpiöhommaa? No, tuo kommentti kertookin enemmän sinusta.
Ei ole millään lailla kansantaloudellisesti järkevää ensin kouluttaa ihmisiä kalliisti, ja sen jälkeen olettaa että nämä menevät tekemään mitä vaan hanttihommaa, jota monet matalapalkka-alat ovat. Jos työhön pääsee ilman kyseisen alan koulutusta pidän sitä melko suorittavana - kaikki siivous ei toki tätä ole, eikä se tarkoita että ala olisi turha. Älä vaihda puheenaihetta ja kaiva epäolennaisuuksia viestistäni: en maininnut siivousalaa itse. Aivokääpiöhomma jollekin tietylle henkilölle voi olla eri kuin jollekin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti sinäkin olet niitä, jotka havahtuvat työnhakuun vasta ansiosidonnaisen loppupuolella ja tippuvat normaalille työttömyystuelle kun sitä työtä ei löytynytkään. Sitten oletkin "ylikouluttautunut" noihin matalapalkkahommiin kun CVssä on parin vuoden aukko.
Kyllä mä pystyn elämään kelan päivärahallakin. Mä oon jo tavallaan suhtautunut asiaan niin, etten enää työllistyisi.
Mulle on ihan sama mitä cv sanoo.
Mun rahat on osakkeissa ja pitkäaikaisessa rahastossa.
.Ööö... Kelan tuilla ja tileillä helposti realisoitavaa omaisuutta. Uskoo ken tahtoo.
Et ole sitten aikaisemmissa töissä kerätystä tai peritystä omaisuudesta kuullut? Luuletko, että Kelan tukia saava ei ole koskaan voinut tehdä mitään muuta? Itselläni on mm. asuntoja. t.eri
Siis työkkäri ei päätä yhtään työpaikkaa kellekään työttömälle.
Työkkäri vain tarjoaa niitä teille työttömille ja kehottaa hakemaan.
Se on työnantaja joka valitsee itse työntekijänsä.
Kuka hullu hörhö ei tätäkään käsitä?
Hae ap itse työpaikkasi, äläkä jää odottamaan, että työkkäri tarjoaa sinulle jotain matalapalkka työtä.
Sinä itsehän sen päätät minkä työpaikan otat.
Maataloustukia vastustavaa poliittista pöhinää alkaa vyöryä esiin
kuin myrkkyvesiä Talvivaarasta.
Valistus on viritetty, henki hyvä herätetty.
AIDA-kaavan viimeinen A alkaa olla ajankohtainen.
http://www.demari.fi/viikko-hame/blogit/kari-naskinen/8619-kari-naskine…