Siis kuvitteleeko työkkäri todella, että meikäläinen ottaisi vastaan huonompia hommia vain sen tähden, koska korona teki minusta työttömän??...
Epäilen, että ne jotka tienaa monta tonnia ja saavat sen mukaiset ansiosidonnaiset, tuskin lähtevät postia jakamaan. Elikkä, miksi minä, joka tienaan sen 2 ja puoli tonnia kuussa, lähtisin johonkin ihme hommiin, kun voin nauttia reilun tonnin ansiosidonnaista?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina valitetaan kun työkkäri pakottaa sitä ja vaatii tätä.
Älä hae etuutta niin ei vaadita! Työttömyysetuus on tarkoitettu sinulle joka haluaisit tehdä töitä mutta niitä ei jostain syystä ole. Ammattitaitosuoja on 3 kk, sen jälkeen töitä voidaan tarjota myös alan ulkopuolelta. Toki itse pyrin katsomaan asiakkaan historiaa enkä tarjoa mitä sattuu töitä vaan sellaisia jotka asiakkaalle soveltuisivat.
T. Työkkärin täti
Ei sinulla ole pätevyyttää arvioida kaikkien asiakkaiden ja paikkojen yhteensopivuuksia, mutta kiitos kun kuitenkin yrität. Tulisipa jo se, että saisi itse päättää mitä paikkoja hakee, toki realismin rajoissa. Ottaa suunnattomasti päähän kun työkkäristä pälähtää "tarjous" hakea jotain aivan surrealistista paikkaa koska sen nimikkeen loppuosa nyt vaikuttaa etäisesti samalta kun niiden hommien, joita osaisin tehdä.
Vuoden kuluttua haet joka kuukausi 4 työpaikkaa, jotka saat valita itse. Kanssasi on hakemassa noin 300 000 muutakin työtöntä ja joudut kaivamaan ne paikat vaikka mistä, koska te-palvelut.fi sivusto lakkaa ja työpaikat ovat Työmarkkinatorilla, joka ei olekaan mikään työkkärin palvelu. Vaikka paikkoja ei mielestäsi ole, ei se ole syy olla hakematta kaukaa kotoa ja eri aloilta kuin mitä itse koet osaavasi.
Niin kuka on väittänyt että "paikkoja ei mielestäsi ole"? Eihän tuo ollut pointti vaan se, että joku käytännössä velvoittaa vaikka koneinsinöörin hakemaan sähköinsinöörin tai koneistajan paikkaa = turhaa työtä työkkärin tädille ja työnantajalle ja muutenkin naurettavaa, turhauttavaa hakijalle.
Miten niin ei ole syytä olla hakematta eri alojen paikkoja? Eli opettajan pitäisi hakea lentomekaanikon ja postinkantajan lääkintävahtimestarin paikkoja? Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Kaikkia sitä leipä elättääkin. Toivottavasti et ole vastuullisessa työssä.
Fakta on, että jos et hae 4 paikkaa, saat karenssin. Lisäksi paikkojen tulee olla sellaisia, että sinulla on periaateessa mahdollisuus työtä tehdä. Opettaja ei hae lentokonemekaanikoksi vaan iltapäiväkerhon ohjaajaksi, postinkantaja ei hae lääkintävahtimestariksi vaan henkilökohtaiseksi avustajaksi jne. Työttömän tulee itse haettavat paikat löytää, koska selitykseksi ei kelpaa se, että töitä ei ole tarjolla.
Iloitsen jo nyt siitä, miten työttömyyden kulut pienevät, kun selvityspyyntöihin vastataan, että en löytänyt sopivia paikkoja.
Miten voi hakea 4 paikkaan jos ei ole niihin osaamista?
Tulee taatusti sanomista jos haen hevosenhoitajan papereilla vaikkapa lääkärin paikkaa.
Totta kai voit hakea mitä vaan, ei hakemiseen tarvitse osaamista.
Kuka tahansa löytää 4 työtä, johon voi hyvin mielin hakea. Puhelinmyyntiä ja aspapaikkoja ib aina auki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työkkäri niin ajattelee. Ja sehän se ajatus onkin, ihmisen pitäisi mennä töihin tienaamaan oma elantonsa, ettei yhteiskunnan tarvitse elättää.
Tässä tullaan sitten siihen ongelmaan että onko sellainen työnteko kannattavaa, josta tienaa saman verran nettona kuin mitä saa ansiosidonnaista...
Yhteiskunnan tarvitse elättää.............mikä toi kommentti oikein on, kuule, tämä yhteiskunta elättää, kansanedustajat, virkamiehet, lääkärit, sairaanhoitajat, asiantuntijat joka oksalla, sossuakat, ulkomaan tuliaiset, kelan akat, verotoimiston akat, lista on loputon......................mikäs siinä on niin vaikeaa jos yhteiskunta elättää myös työttömät, samoilla verorahoilla elätetään työttömiä ja yllä olevia, mitä eroa, ei mitään. Ja tiedoksi, kaikille ei riitä töitä, jos et tätä ole tajunnut, olet TYHMÄ.
Terveisin: Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina valitetaan kun työkkäri pakottaa sitä ja vaatii tätä.
Älä hae etuutta niin ei vaadita! Työttömyysetuus on tarkoitettu sinulle joka haluaisit tehdä töitä mutta niitä ei jostain syystä ole. Ammattitaitosuoja on 3 kk, sen jälkeen töitä voidaan tarjota myös alan ulkopuolelta. Toki itse pyrin katsomaan asiakkaan historiaa enkä tarjoa mitä sattuu töitä vaan sellaisia jotka asiakkaalle soveltuisivat.
T. Työkkärin täti
Ei sinulla ole pätevyyttää arvioida kaikkien asiakkaiden ja paikkojen yhteensopivuuksia, mutta kiitos kun kuitenkin yrität. Tulisipa jo se, että saisi itse päättää mitä paikkoja hakee, toki realismin rajoissa. Ottaa suunnattomasti päähän kun työkkäristä pälähtää "tarjous" hakea jotain aivan surrealistista paikkaa koska sen nimikkeen loppuosa nyt vaikuttaa etäisesti samalta kun niiden hommien, joita osaisin tehdä.
Vuoden kuluttua haet joka kuukausi 4 työpaikkaa, jotka saat valita itse. Kanssasi on hakemassa noin 300 000 muutakin työtöntä ja joudut kaivamaan ne paikat vaikka mistä, koska te-palvelut.fi sivusto lakkaa ja työpaikat ovat Työmarkkinatorilla, joka ei olekaan mikään työkkärin palvelu. Vaikka paikkoja ei mielestäsi ole, ei se ole syy olla hakematta kaukaa kotoa ja eri aloilta kuin mitä itse koet osaavasi.
Niin kuka on väittänyt että "paikkoja ei mielestäsi ole"? Eihän tuo ollut pointti vaan se, että joku käytännössä velvoittaa vaikka koneinsinöörin hakemaan sähköinsinöörin tai koneistajan paikkaa = turhaa työtä työkkärin tädille ja työnantajalle ja muutenkin naurettavaa, turhauttavaa hakijalle.
Miten niin ei ole syytä olla hakematta eri alojen paikkoja? Eli opettajan pitäisi hakea lentomekaanikon ja postinkantajan lääkintävahtimestarin paikkoja? Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Kaikkia sitä leipä elättääkin. Toivottavasti et ole vastuullisessa työssä.
Fakta on, että jos et hae 4 paikkaa, saat karenssin. Lisäksi paikkojen tulee olla sellaisia, että sinulla on periaateessa mahdollisuus työtä tehdä. Opettaja ei hae lentokonemekaanikoksi vaan iltapäiväkerhon ohjaajaksi, postinkantaja ei hae lääkintävahtimestariksi vaan henkilökohtaiseksi avustajaksi jne. Työttömän tulee itse haettavat paikat löytää, koska selitykseksi ei kelpaa se, että töitä ei ole tarjolla.
Iloitsen jo nyt siitä, miten työttömyyden kulut pienevät, kun selvityspyyntöihin vastataan, että en löytänyt sopivia paikkoja.
Tulee taatusti sanomista jos haen hevosenhoitajan papereilla vaikkapa lääkärin paikkaa.Totta kai voit hakea mitä vaan, ei hakemiseen tarvitse osaamista.
Kuka tahansa löytää 4 työtä, johon voi hyvin mielin hakea. Puhelinmyyntiä ja aspapaikkoja ib aina auki.
No kukaan normaali ei hae paikkoja turhaan.
Ei täällä ole ollut ikinä mitään aspapaikkoja auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on työttömillä vielä hyvät olot verratessa esim. Tanskaan. Siellä on mm. pakko siivota katuja tuen vastineeksi. Totuttu liian hyvään ja helppoon!
Haluat siis tänne minijobit tyyliin Saksa. Eli ihmiset tekevät murto-osalla normaalista palkasta työtä? Vaaditaanko sinulta vastikkeellisuutta esim. lapsilisistä? Mitä jos olet täysin surkea kasvattaja? Entä muista yhteiskunnan palveluista?
Suomessa ei voi tehdä 2 työtä. Työnantajat ei työvuoroja sovittele, miten olet 2 eri työpaikassa samaan kellonaikaan töissä.
Tottakait onnistuu. Jos joskus menee päällekkäin sanot että nyt ei käy. Voit jopa kertoa että nyt olet toisessa paikassa. Kyllä firmalla on tuuraajia yhtä useampi. Jos ei firmalle selitys kelpaa vaihda firmaa.
Käyttäjä3901388 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on työttömillä vielä hyvät olot verratessa esim. Tanskaan. Siellä on mm. pakko siivota katuja tuen vastineeksi. Totuttu liian hyvään ja helppoon!
Haluat siis tänne minijobit tyyliin Saksa. Eli ihmiset tekevät murto-osalla normaalista palkasta työtä? Vaaditaanko sinulta vastikkeellisuutta esim. lapsilisistä? Mitä jos olet täysin surkea kasvattaja? Entä muista yhteiskunnan palveluista?
Suomessa ei voi tehdä 2 työtä. Työnantajat ei työvuoroja sovittele, miten olet 2 eri työpaikassa samaan kellonaikaan töissä.
Tottakait onnistuu. Jos joskus menee päällekkäin sanot että nyt ei käy. Voit jopa kertoa että nyt olet toisessa paikassa. Kyllä firmalla on tuuraajia yhtä useampi. Jos ei firmalle selitys kelpaa vaihda firmaa.
Ei kelpaa esim. puolisollani on vakituinen työpaikka kaupan alalla. Työvuorolista tehdään 2 viikoksi eteenpäin ja jos et mene silloin kun sinut on vuoroon merkattu, saat potkut. Työnantaja ei rupea sovittelemaan vuoroja. Joskus yhden työntekijän puoliso oli työmatkalla ja lapsen tarha meni kiinni 17.00 ja hänellä vuoro merkattu klo 20.00 asti, ei saanut työnantajalta lupaa päästä aiemmin töistä. Onneksi hänen kaverinsa suostui hakemaan lapsen tarhasta ja vuorotarhaan et lasta saa, jos toisella vuorotyö ja toisella päivätyö, mutta työmatkoja silloin tällöin.
Työttömyyskorvaus on korvaus työttömänä olemisesta nimiensä mukaisesti. Se ei ole vaihtoehto palkkatyölle. Se on tarkoitus tarjota turva sille ajalle, kun etsit uutta työtä.
Jos sinulle tarjotaan duunia, jonka palkka on 50 eur enemmän kuin työttömyyskorvauksen, pitäisi sinun ottaa se vastaan.
Minä olen työkkärissä töissä, mutta paikka on vaun määräaikainen. Haluan toki vakityistn viran, joten pitää olla aktuivinrn ja tehokas. Erimies seuraa, miten paöjon otan yhteyttä asiakkaisiin ja lähetän työpaikkatarjouksia.
Joten mi sottrn lähetän niitä, ja r3kk smmatisuojan jälkeen lähtee lappuja tulemaan.
Se on sitten srn työnantajan asia katsoa että kuka on sopiva ja kuka ei.
Tulee taatusti sanomista jos haen hevosenhoitajan papereilla vaikkapa lääkärin paikkaa.