Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuvitteleeko työkkäri todella, että meikäläinen ottaisi vastaan huonompia hommia vain sen tähden, koska korona teki minusta työttömän??...

Vierailija
16.05.2021 |

Epäilen, että ne jotka tienaa monta tonnia ja saavat sen mukaiset ansiosidonnaiset, tuskin lähtevät postia jakamaan. Elikkä, miksi minä, joka tienaan sen 2 ja puoli tonnia kuussa, lähtisin johonkin ihme hommiin, kun voin nauttia reilun tonnin ansiosidonnaista?

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maataloustukien mielettömyyteen on herätty muun muassa

kokoomusnuorten joukossa, kuten oheinen linkki

todistaa. Poliittista tahtoa alkaa löytyä.

AIDA-kaavassa ollaan siirtymässä viimeiseen A:han.

Pääperiaate - tukien poistaminen - on tuossa julkilausumassa

oikein; sehän on kuin itse olisin sen kirjoittanut.

Maatalouden tulisi elinkeinona pärjätä markkinoilla

kokonaan ilman kansallisia tukia siinä missä muidenkin

elinkeinojen, kuten julkilausuma julistaa.

http://www.kokoomusnuoret.fi/kohti-maataloustuista-luopumista/

Kerrankin kokkareilla on asiaa! Hyvä Kaikki maatalousloisien tuet pois!

Vierailija
202/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvari näkökulmasta työmarkkinoiden uudistus tarkoittaa

aina palkkojen leikkaamista.

Köyhyyden lisäämisellä ei rakenneta yhtään mitään.

Työstä on maksettava sellaista palkkaa, että sillä elättää itsensä,

eikä tarvitse hakea toimeentulotukea Kelalta.

Köyhyys voi yllättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin Koronan vuoksi työttömäksi. Jatkoa olisi tullut mutta korona katkaisi määräaikaisuuden ja sanoin myös, että lähden, ettei vakituiset joudu työttömiksi.

Olisi ollut ihan mukava työ, mutta hankala esimies.

Nyt sitten tarjotaan työtä jossa palkka 1750 e kk ja netto 1300 e.

Saan ansiosidonnaista 1100 e kk. Eli tuo 200 e ei oikein motivoi. Näin se vain on. Ja se 200 e menee matkoihin ja työvaatteisiin.

Mutta olisi ihan eri asia jos palkka olisi 2300 e.

Etkö saa asumistukea? Veroprosenttia ainakin saat alemmas.Työmatkakulut ja vaatteetkin saa vähentää verotuksessa.

Vierailija
204/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on työttömillä vielä hyvät olot verratessa esim. Tanskaan. Siellä on mm. pakko siivota katuja tuen vastineeksi. Totuttu liian hyvään ja helppoon!

Vierailija
205/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on työttömillä vielä hyvät olot verratessa esim. Tanskaan. Siellä on mm. pakko siivota katuja tuen vastineeksi. Totuttu liian hyvään ja helppoon!

Sepä se! Siksipä nautin varojen pumppaamisesta, niin kauan kuin tätä rahan jakoa kestää!!! (Ei se mun vika ole)

AP

Vierailija
206/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen kesätöiden jälkeen tehnyt työuran 1975-2018

ja olen omakohtaisesti nähnyt miten palkanmaksu on muuttunut;

esim. 0-sopimuksilla kikkailun työpaikalla nähnyt,

työntekijät tekevät täysin samaa työtä ja

osalle maksetaan parempaa kuukausipalkkaa sisältäen arkipyhäkorvaukset ym.

ja osalle työntekijöistä maksetaan 0-sopimuksella suoritemäärien mukaan

ja palkkaa ei makseta arkipyhistä ym.

Työntekijät jatkavat ilmaiseksi työpäivää niin että

saisivat edes jonkinlaisen suoritepalkan työpäivältään,

tekevät arkipyhät ylitöitä tai hakevat Kelan asumistukia

niin että saisivat pakolliset elämään kuuluvat laskunsa maksettua.

Tämän lisäksi on osa-aikatyötä ja työmarkkinatukityötä. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, suuret ikäluokat 75-vuotiaita, perikuntien asunnoista ei makseta mitään, työikäisiä on vähemmån kuin eläkeläisiä.

Taloussanomissa oli että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.

Vierailija
207/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa toimeentulotuki on 1500 kun meillä 500 ja 4 hengen perhe Tanskassa saa 3500, kun meillä 2200.

Vierailija
208/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin Koronan vuoksi työttömäksi. Jatkoa olisi tullut mutta korona katkaisi määräaikaisuuden ja sanoin myös, että lähden, ettei vakituiset joudu työttömiksi.

Olisi ollut ihan mukava työ, mutta hankala esimies.

Nyt sitten tarjotaan työtä jossa palkka 1750 e kk ja netto 1300 e.

Saan ansiosidonnaista 1100 e kk. Eli tuo 200 e ei oikein motivoi. Näin se vain on. Ja se 200 e menee matkoihin ja työvaatteisiin.

Mutta olisi ihan eri asia jos palkka olisi 2300 e.

Etkö saa asumistukea? Veroprosenttia ainakin saat alemmas.Työmatkakulut ja vaatteetkin saa vähentää verotuksessa.

Ei se verovähennys kata niistä aiheutuvia kustannuksia. Moni luulee että verovähennys tarkoittaa sitä, että verottaja maksaa 100 % kulut, mutta ei todellakaan tarkoita. En ole kelle vastasit, mutta näin yleistietona.  Matkoista ja vaatteista tulee kuluja silti. Itse sain isot verovähennykset kun kuljin muutaman vuoden toisella paikkakunnalla töissä, mutta silti se oli vain 20% kuluista, mitkä siitä aiheutui. 

Vierailija
209/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen kesätöiden jälkeen tehnyt työuran 1975-2018

ja olen omakohtaisesti nähnyt miten palkanmaksu on muuttunut;

esim. 0-sopimuksilla kikkailun työpaikalla nähnyt,

työntekijät tekevät täysin samaa työtä ja

osalle maksetaan parempaa kuukausipalkkaa sisältäen arkipyhäkorvaukset ym.

ja osalle työntekijöistä maksetaan 0-sopimuksella suoritemäärien mukaan

ja palkkaa ei makseta arkipyhistä ym.

Työntekijät jatkavat ilmaiseksi työpäivää niin että

saisivat edes jonkinlaisen suoritepalkan työpäivältään,

tekevät arkipyhät ylitöitä tai hakevat Kelan asumistukia

niin että saisivat pakolliset elämään kuuluvat laskunsa maksettua.

Tämän lisäksi on osa-aikatyötä ja työmarkkinatukityötä. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, suuret ikäluokat 75-vuotiaita, perikuntien asunnoista ei makseta mitään, työikäisiä on vähemmån kuin eläkeläisiä.

Taloussanomissa oli että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.

Myyjien kannattaa alkaa etsimään uutta työpaikkaa. Asuntovelkainen ei saa toimeentulotukea eikä mökin omistaja, ei edes lapsiperhe.

Vierailija
210/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis tänne minijobit tyyliin Saksa. Eli ihmiset tekevät murto-osalla normaalista palkasta työtä? Vaaditaanko sinulta vastikkeellisuutta esim. lapsilisistä? Mitä jos olet täysin surkea kasvattaja? Entä muista yhteiskunnan palveluista?

Vierailija
211/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis tänne minijobit tyyliin Saksa. Eli ihmiset tekevät murto-osalla normaalista palkasta työtä? Vaaditaanko sinulta vastikkeellisuutta esim. lapsilisistä? Mitä jos olet täysin surkea kasvattaja? Entä muista yhteiskunnan palveluista?

Suomessa ei voi tehdä 2 työtä. Työnantajat ei työvuoroja sovittele, miten olet 2 eri työpaikassa samaan kellonaikaan töissä.

Vierailija
212/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa se on tajuta että työttömyysturva on vastikkeellinen etu? Eli se velvoittaa hakemaan ja vastaanottamaan työtä, tästä on ihan laki olemassa. Ei ole kamalaa laittaa muutama työhakemus silloin tällöin. Hirveää kitinää päivänselvästä asiasta.

Jep, minä olin 7 kuukautta sairaalassa työmarkkinatuella tekemässä samaa työtä kuin osastonsihteeri: postitin epikriisejä, tein kokousmuistiot, purin potilaskansioita, tein osaston tilastoinnin, vastasin puhelimeen, tilasin takseja asiakkaalle, tulostin potilaan papereita, kun hän siirtyi toiseen sairaalaan, merkitsin diagnooseja, tilasin laboratorikokeita jne., en saanut palkkaa vaan työmarkkinatuen 640 kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa/ työpäivä ja 2 lasta on, muita tukia ei saatu, koska puoliso tienaa 1600 netto.

Eli, kyllä, työttömyysturva on vastikkeellinen.

Vierailija
213/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sinäkin olet niitä, jotka havahtuvat työnhakuun vasta ansiosidonnaisen loppupuolella ja tippuvat normaalille työttömyystuelle kun sitä työtä ei löytynytkään. Sitten oletkin "ylikouluttautunut" noihin matalapalkkahommiin kun CVssä on parin vuoden aukko.

Meille palkataan lähes aina joku työtön. Olemme yksi suomen halutuimmmista työpaikoista joidenkin kyselyiden mukaan. On varmaan joku yrityksen eettinen arvo.

Vierailija
214/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämähän on muutenkin lyhyt ja nuoruus menee hujauksessa. Mä en jaksa stressata miltä mun cv näyttää toisten työnantajien silmissä.

Täällä on niin paljon loisia ja rahansa vääryydellä ansanneita

AP

No nythän säkin oot loinen.

Vierailija
215/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä joku nainen soitti närkästyneenä kun en ole kahteen vuoteen ollut missään yhteydessä. Kehotin pyyhkimään nimeni pois heidän tiedostoistaan, puhelinnumeroa myöten.

Vierailija
216/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei voi tehdä 2 työtä. Työnantajat ei työvuoroja sovittele, miten olet 2 eri työpaikassa samaan kellonaikaan töissä.

Kaikilla työpaikoilla ei ole samat työajat. Päivävuoro, iltavuoro, aamuvuoro, yövuoro, pelkät viikonloput, liukuva työaika....

Vierailija
217/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYökkäri ei ole tätä päivää. Heillä on pahasti vanhakantainen vasemmistolainen mustavalkoinen ajattelutapa, missä puhutaan käsitteistä vakituinen tai kokoaikainen työ vs työttömyys. Osa-aikayrittäjyyttä tai 0-tuntisopimuksia ei työkkärissä ymmärretä.  Maailman on muuttunut ja töitä on tarjolla nykyään rajoitetummin. Monikaan  yritys tai yrittäjä ei ole valmis nykyään ottamaan palkkausriskiä, jos mahdollisesti huonosta työntekijästä ei pääse eroon vaan yrittäjä saa kustantaa sitten jatkuvia sairaslomia, kun palkkausehdot ovat SUomessa niin riskaapelit yrittälle.   

Vierailija
218/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäristä joku nainen soitti närkästyneenä kun en ole kahteen vuoteen ollut missään yhteydessä. Kehotin pyyhkimään nimeni pois heidän tiedostoistaan, puhelinnumeroa myöten.

Työkkärin virkailijat saisivat mennä oikeisiin töihin. Turhia kulueriä yhteiskunnalle nämä tantat.

Vierailija
219/229 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämähän on muutenkin lyhyt ja nuoruus menee hujauksessa. Mä en jaksa stressata miltä mun cv näyttää toisten työnantajien silmissä.

Täällä on niin paljon loisia ja rahansa vääryydellä ansanneita

AP

No nythän säkin oot loinen.

Työttömät lapsiperheet on loisia. Mä olen velaton yksineläjä.

Vierailija
220/229 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3901388 kirjoitti:

Mikä noissa 0-tuntisoppareissa oikein ahistaa? Jos tunteja ei tarjota kuin harvakseltaan haet lisäksi toisen osa-aikaisen paikan. Kuka on sanonut että yksi tuyöpaikka ja rahaa pitää tulla tarpeeksi ja muuta ei sitten tehdä?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta niissä ahdistaa jatkuvasti vaihtuvat työpaikat ja ennakoimattomuus. Itse otin aiemmin vastaan kaikki vuorot joita tuli. Kiitosta on kyllä tullut, mutta palkka edelleen yhtä huono ja vakipaikkaa ei näy. Viime keväänä tein 3 kuukauden pätkän kokopäiväisesti. Sain palkkaa 1700 euroa kuussa, mutta tämä vaikutti soviteltuun päivärahaan 4 kuukauden ajan ja käytännössä sain tuosta työpaikasta 100 euroa enemmän kuin olisin saanut, jos olisin tehnyt suojaosuuden verran ja nostanut soviteltua päivärahaa. Ja minä teen vielä useamman työnantajan kautta. Tällä hetkellä tosin teen vaan just ja just sen 500 euron verran, loput ansiosidonnaisena (vajaa tonni) käteen. Seuraavaksi opiskelemaan. 

Elikkä todellisuudessa et olekaan työtön? Juuri nämä tuilla kikkailevat herrmostaa useimpia.veronmaksajia. ja mikä jatkuvasti vaihtuva työpaikka jos sinulla on 1-3 paikkaa jonne heität keikkaa? Ennakoitamattomuus? Voit aivan hyvin kertoa työnantajillesi että töistä pitää ilmoittaa päivää aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän