Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuvitteleeko työkkäri todella, että meikäläinen ottaisi vastaan huonompia hommia vain sen tähden, koska korona teki minusta työttömän??...

Vierailija
16.05.2021 |

Epäilen, että ne jotka tienaa monta tonnia ja saavat sen mukaiset ansiosidonnaiset, tuskin lähtevät postia jakamaan. Elikkä, miksi minä, joka tienaan sen 2 ja puoli tonnia kuussa, lähtisin johonkin ihme hommiin, kun voin nauttia reilun tonnin ansiosidonnaista?

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ahan???? ...tai kuuleppa laiska paska, MITÄPÄ JOS MENISITKIN NIIHIN PASKATÖIHIN, ETTÄ MEIDÄN MUIDEN EI TARVITSE SINUA ELÄTTÄÄ. Saatanan loinen.

Miksi Ei vihapuheelle -liike?

Ei vihapuheelle -liikkeen nuoret ihmisoikeusaktivistit haluavat puuttua vihapuheeseen ja edistää yhdenvertaisuutta verkossa ja yhteiskunnassa.

Vihapuhe on loukkaavaa puhetta tai ilmaisua, joka rajoittaa kohteensa oikeutta olla, tulla kuulluksi ja kuulla sellaisena kuin on. Vihapuheella hyökätään yksilöä tai ihmisryhmää kohtaan etnisen taustan, äidinkielen tai ihonvärin, sukupuolen, sukupuoli-identiteetin tai seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon, maailmankatsomuksen tai mielipiteen, vamman tai jonkin muun ominaisuuden perusteella(Esim.työttömyys,köyhyys).

Vihapuheessa ei ole kyse pelkästä vihasta tai puheesta vaan yhteiskunnan rakenteista ja ilmapiiristä. Vihapuhe on ihmisoikeusloukkaus, joka saa voimansa yhteiskunnan eriarvoisuudesta ja siitä kumpuavasta syrjinnästä.

https://eivihapuheelle.fi/

Vierailija
182/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina valitetaan kun työkkäri pakottaa sitä ja vaatii tätä.

Älä hae etuutta niin ei vaadita! Työttömyysetuus on tarkoitettu sinulle joka haluaisit tehdä töitä mutta niitä ei jostain syystä ole. Ammattitaitosuoja on 3 kk, sen jälkeen töitä voidaan tarjota myös alan ulkopuolelta. Toki itse pyrin katsomaan asiakkaan historiaa enkä tarjoa mitä sattuu töitä vaan sellaisia jotka asiakkaalle soveltuisivat.

T. Työkkärin täti

Ei sinulla ole pätevyyttää arvioida kaikkien asiakkaiden ja paikkojen yhteensopivuuksia, mutta kiitos kun kuitenkin yrität. Tulisipa jo se, että saisi itse päättää mitä paikkoja hakee, toki realismin rajoissa. Ottaa suunnattomasti päähän kun työkkäristä pälähtää "tarjous" hakea jotain aivan surrealistista paikkaa koska sen nimikkeen loppuosa nyt vaikuttaa etäisesti samalta kun niiden hommien, joita osaisin tehdä.

Vuoden kuluttua haet joka kuukausi 4 työpaikkaa, jotka saat valita itse. Kanssasi on hakemassa noin 300 000 muutakin työtöntä ja joudut kaivamaan ne paikat vaikka mistä, koska te-palvelut.fi sivusto lakkaa ja työpaikat ovat Työmarkkinatorilla, joka ei olekaan mikään työkkärin palvelu. Vaikka paikkoja ei mielestäsi ole, ei se ole syy olla hakematta kaukaa kotoa ja eri aloilta kuin mitä itse koet osaavasi.

Niin kuka on väittänyt että "paikkoja ei mielestäsi ole"? Eihän tuo ollut pointti vaan se, että joku käytännössä velvoittaa vaikka koneinsinöörin hakemaan sähköinsinöörin tai koneistajan paikkaa = turhaa työtä työkkärin tädille ja työnantajalle ja muutenkin naurettavaa, turhauttavaa hakijalle.

Miten niin ei ole syytä olla hakematta eri alojen paikkoja? Eli opettajan pitäisi hakea lentomekaanikon ja postinkantajan lääkintävahtimestarin paikkoja? Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Kaikkia sitä leipä elättääkin. Toivottavasti et ole vastuullisessa työssä.

Fakta on, että jos et hae 4 paikkaa, saat karenssin. Lisäksi paikkojen tulee olla sellaisia, että sinulla on periaateessa mahdollisuus työtä tehdä. Opettaja ei hae lentokonemekaanikoksi vaan iltapäiväkerhon ohjaajaksi, postinkantaja ei hae lääkintävahtimestariksi vaan henkilökohtaiseksi avustajaksi jne. Työttömän tulee itse haettavat paikat löytää, koska selitykseksi ei kelpaa se, että töitä ei ole tarjolla.

Iloitsen jo nyt siitä, miten työttömyyden kulut pienevät, kun selvityspyyntöihin vastataan, että en löytänyt sopivia paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain mielipuolet tukevat liikkeettä, jonka politiikka ajaa muutkin työttömyyden partaalle ja vararikkoon.

sekoomuksen puudelipuolue perskarvat valehtelee ja

haluaa maksaa kreikka-italiatukia!

Vierailija
184/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sinäkin olet niitä, jotka havahtuvat työnhakuun vasta ansiosidonnaisen loppupuolella ja tippuvat normaalille työttömyystuelle kun sitä työtä ei löytynytkään. Sitten oletkin "ylikouluttautunut" noihin matalapalkkahommiin kun CVssä on parin vuoden aukko.

Kyllä mä pystyn elämään kelan päivärahallakin. Mä oon jo tavallaan suhtautunut asiaan niin, etten enää työllistyisi.

Mulle on ihan sama mitä cv sanoo.

Mun rahat on osakkeissa ja pitkäaikaisessa rahastossa.

.

Ööö... Kelan tuilla ja tileillä helposti realisoitavaa omaisuutta. Uskoo ken tahtoo.

Mistä keksit, että työttömysetuutta ei saa, jos on omistusasunto?

Vierailija
185/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on paska maa, ei töihin kannata mennä. Tarpeeksi pitkään kun notkut ansiosidonnaisella tulet huomaamaan ettet kelpaa edes niihin paskahommiin.

Herrajumala mikä kiittämätön katkera paska. Meneppä vaikka asumaan Moldovaan työttömäksi, niin osaisit HIEMAN arvostaa Suomalaista yhteiskuntaa. Tai vaikka Albaniaan. Tai Venäjälle. Tai mihin tahansa Afrikan maahan. Tai mihin tahansa Etelä-Amerikkaan. Tai jopa Yhdysvaltoihin. Ymmärrätkö, että Suomessa ovat asiat ERITTÄIN hyvin verrattuna moneen muuhun maahan???? ...tai kuuleppa laiska paska, MITÄPÄ JOS MENISITKIN NIIHIN PASKATÖIHIN, ETTÄ MEIDÄN MUIDEN EI TARVITSE SINUA ELÄTTÄÄ. Saatanan loinen.

👍

Vierailija
186/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään hämmästellyt sitä, että heikon työllistymisen sanotaan

johtuvan kohtaanto-ongelmasta, eli siitä,

etteivät työn tekijöiden tarve ja tarjonta kohtaa.

Minulla olisi mullistava ehdotus.

Rakennetaan foorumi tai portaali,

johon työn tekijöitä tarvitsevat firmat voivat laittaa

tiedot tarvitsemistaan työtehtävistä ja

johon noiden töiden tekijöiksi halukkaat voivat ilmoittautua.

Minulla on valmiina ehdotus nimeksikin,

miksei se voisi olla työpaikkailmoitus!

Vierailija
187/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ahan???? ...tai kuuleppa laiska paska, MITÄPÄ JOS MENISITKIN NIIHIN PASKATÖIHIN, ETTÄ MEIDÄN MUIDEN EI TARVITSE SINUA ELÄTTÄÄ. Saatanan loinen.

Miksi Ei vihapuheelle -liike?

Ei vihapuheelle -liikkeen nuoret ihmisoikeusaktivistit haluavat puuttua vihapuheeseen ja edistää yhdenvertaisuutta verkossa ja yhteiskunnassa.

Vihapuhe on loukkaavaa puhetta tai ilmaisua, joka rajoittaa kohteensa oikeutta olla, tulla kuulluksi ja kuulla sellaisena kuin on. Vihapuheella hyökätään yksilöä tai ihmisryhmää kohtaan etnisen taustan, äidinkielen tai ihonvärin, sukupuolen, sukupuoli-identiteetin tai seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon, maailmankatsomuksen tai mielipiteen, vamman tai jonkin muun ominaisuuden perusteella(Esim.työttömyys,köyhyys).

Vihapuheessa ei ole kyse pelkästä vihasta tai puheesta vaan yhteiskunnan rakenteista ja ilmapiiristä. Vihapuhe on ihmisoikeusloukkaus, joka saa voimansa yhteiskunnan eriarvoisuudesta ja siitä kumpuavasta syrjinnästä.

https://eivihapuheelle.fi/

Mene sinä s..tanan spämmääjä täältä alimpaan hiiteen näiden maatalous- ja vihapuhespämmiviestiesi kanssa ja hommaa itsellesi psykiatrista apua. Kukaan ei pidä sinusta, HÄIVY.

Vierailija
188/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij
</p>

<p> Miksi Ei vihapuheelle -liike?
</p>

<p>Ei vihapuheelle -liikkeen nuoret ihmisoikeusaktivistit haluavat puuttua vihapuheeseen ja edistää yhdenvertaisuutta verkossa ja yhteiskunnassa.
</p>

<p>Vihapuhe on loukkaavaa puhetta tai ilmaisua, joka rajoittaa kohteensa oikeutta olla, tulla kuulluksi ja kuulla sellaisena kuin on. Vihapuheella hyökätään yksilöä tai ihmisryhmää kohtaan etnisen taustan, äidinkielen tai ihonvärin, sukupuolen, sukupuoli-identiteetin tai seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon, maailmankatsomuksen tai mielipiteen, vamman tai jonkin muun ominaisuuden perusteella(Esim.työttömyys,köyhyys).
</p>

<p>Vihapuheessa ei ole kyse pelkästä vihasta tai puheesta vaan yhteiskunnan rakenteista ja ilmapiiristä. Vihapuhe on ihmisoikeusloukkaus, joka saa voimansa yhteiskunnan eriarvoisuudesta ja siitä kumpuavasta syrjinnästä.<br />

https://eivihapuheelle.fi/ [/quote kirjoitti:

MÄIVY.

Kukaan ei pidä sinusta mielisairaseläkkeellä oleva  aloittajatrollispämmi, HÄIVY.!

Vierailija
189/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina valitetaan kun työkkäri pakottaa sitä ja vaatii tätä.

Älä hae etuutta niin ei vaadita! Työttömyysetuus on tarkoitettu sinulle joka haluaisit tehdä töitä mutta niitä ei jostain syystä ole. Ammattitaitosuoja on 3 kk, sen jälkeen töitä voidaan tarjota myös alan ulkopuolelta. Toki itse pyrin katsomaan asiakkaan historiaa enkä tarjoa mitä sattuu töitä vaan sellaisia jotka asiakkaalle soveltuisivat.

T. Työkkärin täti

Ei sinulla ole pätevyyttää arvioida kaikkien asiakkaiden ja paikkojen yhteensopivuuksia, mutta kiitos kun kuitenkin yrität. Tulisipa jo se, että saisi itse päättää mitä paikkoja hakee, toki realismin rajoissa. Ottaa suunnattomasti päähän kun työkkäristä pälähtää "tarjous" hakea jotain aivan surrealistista paikkaa koska sen nimikkeen loppuosa nyt vaikuttaa etäisesti samalta kun niiden hommien, joita osaisin tehdä.

Vuoden kuluttua haet joka kuukausi 4 työpaikkaa, jotka saat valita itse. Kanssasi on hakemassa noin 300 000 muutakin työtöntä ja joudut kaivamaan ne paikat vaikka mistä, koska te-palvelut.fi sivusto lakkaa ja työpaikat ovat Työmarkkinatorilla, joka ei olekaan mikään työkkärin palvelu. Vaikka paikkoja ei mielestäsi ole, ei se ole syy olla hakematta kaukaa kotoa ja eri aloilta kuin mitä itse koet osaavasi.

Niin kuka on väittänyt että "paikkoja ei mielestäsi ole"? Eihän tuo ollut pointti vaan se, että joku käytännössä velvoittaa vaikka koneinsinöörin hakemaan sähköinsinöörin tai koneistajan paikkaa = turhaa työtä työkkärin tädille ja työnantajalle ja muutenkin naurettavaa, turhauttavaa hakijalle.

Miten niin ei ole syytä olla hakematta eri alojen paikkoja? Eli opettajan pitäisi hakea lentomekaanikon ja postinkantajan lääkintävahtimestarin paikkoja? Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Kaikkia sitä leipä elättääkin. Toivottavasti et ole vastuullisessa työssä.

Fakta on, että jos et hae 4 paikkaa, saat karenssin. Lisäksi paikkojen tulee olla sellaisia, että sinulla on periaateessa mahdollisuus työtä tehdä. Opettaja ei hae lentokonemekaanikoksi vaan iltapäiväkerhon ohjaajaksi, postinkantaja ei hae lääkintävahtimestariksi vaan henkilökohtaiseksi avustajaksi jne. Työttömän tulee itse haettavat paikat löytää, koska selitykseksi ei kelpaa se, että töitä ei ole tarjolla.

Iloitsen jo nyt siitä, miten työttömyyden kulut pienevät, kun selvityspyyntöihin vastataan, että en löytänyt sopivia paikkoja.

Onko sinulla jotain ongelmia käsityskyvyssä tai lukutaidossa? Onneksi olen siinä asemassa että voin tehdä vain minimin ja töitä löytyy. Ilmoitin viime viikolla työkkäriin, etten ole enää hakijana heillä, repikööt työtarjouksensa.

Vierailija
190/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Business Finland myöntänyt lähes miljardi euroa koronasta kärsiville yrityksille

Business Finland myönsi viime vuonna koronahäiriöistä kärsiville yrityksille 994 miljoonaa euroa häiriörahoitusta. Hankkeita oli hieman päälle 20 000.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/business-finland-myontanyt-lahes-mi…

Vierailija
191/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääomatuloilla loikoileviakin voisi hieman kepittää.

Esimerkiksi progressiivinen pääomatulovero,

joka päättyisi 100 prosenttiin tietyn tulorajan jälkeen.

Vähentäisi ainakin ahneutta,

jos siitä ei palkittaisi kuten tällä hetkellä.

Ahkerat pienipalkkaiset duunarithan ne pääomatulotkin mahdollistavat.

Vierailija
192/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan: työkkäri ja työkkäriläiset eivät itse ajattele taikka kuvittele sinusta yhtään mitään.

Ne on kuule ihan kaikki asiat meidän Eduskunta suuressa viisaudessaan säätänyt ja siunannut että näin on ja näin tehdään!

Laki Työttömyysturvasta on säädetty siten, että se on jokaiselle ihan sama ja jokaiselle samat säännöt.

Ei voi olla mitään ”omasta mielestäni” taikka ” ”ei mun kuitenkaan kannata” , ” ei mulle jää siitä voutin jälkeen tarpeeksi”.

Se on joko tai.

Että v-ttaa lukea näitä aloituksia, joissa kuvitellaan että koko valtakunnan laajuinen korvaussysteemi voitaisiin räätälöidä jokaiselle sillain ”musta tuntuu”-pohjalta.

Vierailija
193/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeaa se on tajuta että työttömyysturva on vastikkeellinen etu? Eli se velvoittaa hakemaan ja vastaanottamaan työtä, tästä on ihan laki olemassa. Ei ole kamalaa laittaa muutama työhakemus silloin tällöin. Hirveää kitinää päivänselvästä asiasta.

Vierailija
194/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman korkeimmat maataloustuet

Esko Niemi kirjoittaa, että muissa korkean maataloustuen maissa tukitasot ovat selvästi alhaisemmat kuin Suomessa.

Esko Rantanen kirjoittaa (Talouselämä 7),

että Suomi ei vaatinut EU-budjettineuvotteluissa maksualennuksia

ja maksoi  

maatalouden kansallista tukea absoluuttisina euroina

toiseksi eniten Ranskan jälkeen. Koska maat ovat erikokoisia,

on aiheellista tarkastella myös maataloustukien suhteellista suuruutta.

https://www.talouselama.fi/uutiset/suomessa-on-maailman-korkeimmat-maat…

Vierailija
195/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukijullit vaatii itselleen koko ajan lisää miljardeja,

vaikka eivät ole tuottaneet euroakaan,

niiltä pitäisi ottaa kaikki tukisiet pois.

Työttömistä lähes kaikki sen sijaan tehneet pitkään tuottavaa työtä,

eivätkä vaan enää kelpaa töihin iän tai terveyden takia.

Vierailija
196/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan: työkkäri ja työkkäriläiset eivät itse ajattele taikka kuvittele sinusta yhtään mitään.

Ne on kuule ihan kaikki asiat meidän Eduskunta suuressa viisaudessaan säätänyt ja siunannut että näin on ja näin tehdään!

Laki Työttömyysturvasta on säädetty siten, että se on jokaiselle ihan sama ja jokaiselle samat säännöt.

Ei voi olla mitään ”omasta mielestäni” taikka ” ”ei mun kuitenkaan kannata” , ” ei mulle jää siitä voutin jälkeen tarpeeksi”.

Se on joko tai.

Että v-ttaa lukea näitä aloituksia, joissa kuvitellaan että koko valtakunnan laajuinen korvaussysteemi voitaisiin räätälöidä jokaiselle sillain ”musta tuntuu”-pohjalta.

Tässä keskustelussa on liian yksinkertaista porukkaa ymmärtämään lakeja tai miten yhteiskunta toimii. Kaikesta syytetään vain muita, se on helpompaa. Säästä energiasi muualle.

Vierailija
197/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajan mukaan maataloustukia pitää kohdella julkisessa keskustelussa kuin mitä tahansa julkisia menoja.

Kansanedustaja Juhana Vartiaisen (kok.) mukaan myös maataloustuista pitää muiden julkisten menojen tapaan pystyä käymään kriittistä keskustelua.

Nykyisin maatalouden noin 7 miljardin euron tuotantokustannuksista voidaan kattaa tuotannon arvolla vain noin 4 miljardia euroa. Loput maksetaan julkisena tukena.

Suomessa on kuitenkin tapana hokea lähes aivottomasti, ettei saa ”asettaa vastakkain” esimerkiksi maataloustukea ja sosiaaliturvaa. Päinvastoin, ne nimenomaan pitää asettaa vastakkain.

Vartiaisen mukaan julkistalousvertailuja pitää tehdä eivätkä maataloustuet voi olla niiden kohdalla poikkeus.

Onko todella niin, että sokerijuurikkaan kuljetustuki ja maatalouden lomitustuki ovat tärkeämpiä kuin Helsingin yliopiston resurssit? Kuin lastensuojelu? Kuin takuueläkeläisen elintaso? Kuin poliisin resurssit? Kuin päihdeäitien hoito? Kuin ammattikoulujen opettajien määrä? Kuin puolustusvoimien hankinnat? Kuin työnvälityksen resurssit? Kuin päiväkotien opettajien määrä? Kuin vanhainkotien hoitajien määrä? Kuin työnteon kannustimet? Vartiainen listaa.

Maatalouden runsaskätisellä tuella on siis hintansa. Ehkä juuri sen edellyttämän hieman korkeamman verotuksen vuoksi jonkun ei kannata tehdä työtä ja hän syrjäytyy. Ehkä juuri sen vuoksi lastensuojelulta jää jokin traaginen tapaus resurssipulan vuoksi huomaamatta. Ehkä juuri sen vuoksi maahanmuuttajanuori ei mene päiväkotiin ja hänen äitinsä töihin. Ehkä juuri sen vuoksi huippututkija muuttaa pysyvästi pois Suomesta

https://www.verkkouutiset.fi/juhana-vartiainen-ovatko-maataloustuet-sos…

Et ole kuolemista harkinnut? Ja omien spämmiesi peukuttamista?

Vierailija
198/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palkallaan pitää tulla toimeen.

Sosiaaliturvan heikennykset kurjistaa taloutta entisestään.

On selvästi näkyvissä mitä lapsiperheiden etujen heikennykset

ovat tehneet syntyvyydelle.

Työttömän kurjuuden maksimointi ei hyödytä ketään.

Ei edes äärikapitalistia päinvastoin.

Siksi työttömyysrahaa pitää nostaa joka on tällä

hetkellä 540€/kk:ssa, 800:taan euroon kuukaudessa

jotta saadaan kulutus nousuun joka taas hyödyttää kaikkia tahoja.

Kapitalistikin ymmärtää ettei 100% työllisyys ole mahdollista

aina tulee olemaan työttömiä. Myös eläkeläisten verotusta tulee keventää.

Misa lopettakaa se kotona makaaminen ja muiden kustannuksella eläminen.

Vihapuheen tunnistaminen

Vihapuhe on suvaitsemattomuuteen perustuva ilmaisu,

jolla tahallisesti loukataan, halvennetaan, uhataan tai mustamaalataan toisia ihmisiä.
(Esim.köyhiä,työttömiä).

Vihapuhe ei aina näytä vihaiselta.

Pohdi ja kyseenalaista asenteitasi. Millaisiin ennakkoluuloihin, uskomuksiin, oletuksiin tai mielipiteisiin vihapuhe perustui?

Kiinnitä huomiota viestintätyyliisi. Älä trollaa, provosoi, yleistä, liioittele tai valehtele. Sosiaalisessa mediassa viestiessä ainoa vihje viestin sävystä on usein kirjoitus

Tee “peilikuvatesti” ennen viestin lähettämistä. Voisitko lähettää viestin itsellesi? Entä läheisellesi?

https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…

Kepu haluaa työttömät ilmaistyöhön kattamaan elinkeinoministeri

Mika Lintilän Business Finlandin 100.000 euron pikavoitot yrittäjille

mm. Jethron yökerho-appin kehityskulut elinkeinottelusossutukien

jaossa koronakriisin varjolla,

jota jaettiin pelkästään BF:n kautta lähes 1.000 miljoonaa euroa

n. 20.000 firmalle, n. 50.000 euroa keskimäärin per firma

ja Ely-keskusten ym. kautta vielä paljon lisää .

Maksamme Kepun elinkeinottelusossutukien kuluja julkkujen

ja kaiken maailman konsulttien tulo- ja elintason säilyttämiseksi.

Maksamme velkaa pois..maksamme velkaa pois..

Vierailija
199/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajan mukaan maataloustukia pitää kohdella julkisessa keskustelussa kuin mitä tahansa julkisia menoja.

Kansanedustaja Juhana Vartiaisen (kok.) mukaan myös maataloustuista pitää muiden julkisten menojen tapaan pystyä käymään kriittistä keskustelua.

Nykyisin maatalouden noin 7 miljardin euron tuotantokustannuksista voidaan kattaa tuotannon arvolla vain noin 4 miljardia euroa. Loput maksetaan julkisena tukena.

Suomessa on kuitenkin tapana hokea lähes aivottomasti, ettei saa ”asettaa vastakkain” esimerkiksi maataloustukea ja sosiaaliturvaa. Päinvastoin, ne nimenomaan pitää asettaa vastakkain.

Vartiaisen mukaan julkistalousvertailuja pitää tehdä eivätkä maataloustuet voi olla niiden kohdalla poikkeus.

Onko todella niin, että sokerijuurikkaan kuljetustuki ja maatalouden lomitustuki ovat tärkeämpiä kuin Helsingin yliopiston resurssit? Kuin lastensuojelu? Kuin takuueläkeläisen elintaso? Kuin poliisin resurssit? Kuin päihdeäitien hoito? Kuin ammattikoulujen opettajien määrä? Kuin puolustusvoimien hankinnat? Kuin työnvälityksen resurssit? Kuin päiväkotien opettajien määrä? Kuin vanhainkotien hoitajien määrä? Kuin työnteon kannustimet? Vartiainen listaa.

Maatalouden runsaskätisellä tuella on siis hintansa. Ehkä juuri sen edellyttämän hieman korkeamman verotuksen vuoksi jonkun ei kannata tehdä työtä ja hän syrjäytyy. Ehkä juuri sen vuoksi lastensuojelulta jää jokin traaginen tapaus resurssipulan vuoksi huomaamatta. Ehkä juuri sen vuoksi maahanmuuttajanuori ei mene päiväkotiin ja hänen äitinsä töihin. Ehkä juuri sen vuoksi huippututkija muuttaa pysyvästi pois Suomesta

https://www.verkkouutiset.fi/juhana-vartiainen-ovatko-maataloustuet-sos…

Et iesi peukuttamista?

Ketjun aloittajaspämmi!

Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!

Ketjun aloittajaspämmi!

Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!

Vierailija
200/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuvat 11 ammatin edustajat, joiden töissä on tylsää –

puheluita kavereille, kielten opiskelua, pidempiä taukoja...

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007791050.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan