Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?
Kommentit (399)
Minä tykkään että meillä on paljon peltoa. Kun katson olohuoneen ikkunasta, näen Metsän reunan yli 6km päässä ja se 6km on miltei viivottimella suoraan piirrettyä peltoa ilman kumpareita, katson toisesta ikkunasta, näen Metsän laidan 500m päässä ja siitä alkaa sydänmaan Korpi een.
Vierailija kirjoitti:
Spontaanisti tuli mieleen Hirvensalmi, jossa tosin olen käynyt tasan kerran. Luhangassa oli myös nättiä.
Hirvensalmella, voi kyllä, niin monia upeita muistoja hienoissa maisemissa! Mäntyharju on myös aika samantapaista seutua.
Tykkään Porkkalanniemestä. Kirkkonummeahan se on, vaikkakin oma maailmansa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Savonlinna tai Juuka.
Juuan Paalasmaa on todella kaunis saarineen
Muutama päivä sitten ajelin työreissulle Savonlinnaan. Ei voinut kuin ihailla sieltä sillalta avautuvaa maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaarinassa. Niitä harvoja kuntia, joissa maisema lähestulkoon kokonaan puhkeaa kukkaan näin keväisin. On kuin paratiisisaarilla konsanaan.
Kuusiston saari on kyllä kiva. Joskushan se oli jopa oma kuntansa. Piispanlinna löytyy sieltä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Posiolla.
Livojärvellä on hienot hiekkarannat.
- Lieksa. Siellä on Koli ja muutenkin kaunista.
- Lappeenranta. Kesällä satamassa ja linnoituksessa upeaa
- Porvoo. Suomen kaunein kaupinki vanhoine rakennuksineen.
Minuun teki suuren vaikutuksen Saarijärvi, kun siellä vierailin. Vaasan seudusta tykkään myös meren takia.
Keravanjoen maisemat ovat kyllä tällä hetkellä kaipuuni kohde. Kerava ja Järvenpää, Here I come!
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin kaunis näkymä on Korsnäsistä. Tervetuloa!
http://www.suomiopas.fi/resource/file/thumbnail/88/00000008583_00000026…
Kiitos! Itse asiassa onkin jo harkinnassa :)
Vierailija kirjoitti:
Kemissä, upea kaupunki. Toinen vahva suosikkini on Tornio. Eipä löydy vastaavia kaupunkeja näkymineen muualta Suomesta.
Totta. Perämeri, Kemin asuinkorttelit, Tornionjoki...
Pernajalla ja Loviisassa. Vähän toisaalla myös Inkoossa. Ihme, ettei kukaan ollut kai maininnut näitä vielä. Joka tapauksessa hienoja seutuja.
Kouvola. Keskusta on arkkitehtonisesti mykistävä
Monessa kunnassa tuulivoimalat pilaavat maisemat. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Minuun teki suuren vaikutuksen Saarijärvi, kun siellä vierailin. Vaasan seudusta tykkään myös meren takia.
Mä olen Saarijärveltä kotoisin. Hyvä jos teki hyvän vaikutuksen.
Pertunmaalla ja siitä eteenpäin etelästä päin tultaessa.
Helppo kysymys. Itäinen Suomenlahti ja varsinkin Kotkan saaristo. Missä voisikaan olla kauniimpaa?