Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?
Kommentit (399)
Puumala, Savonlinna, Kuusamon luonto jne
Kilpisjärvi, Saanalla/Mallalla siitä sitten Norjaan...
Posiolla ehkä paras korouoma tai riisitunturi ...
Maaninka, vesiputous...
Kuusamo, Salla, Savukoski, Punkaharju, Kesälahti
Mutta myös kaikki saaristo, järvet ja vaarat
N40
Savonlinna, Punkaharju. Saimaa ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Mynämäen keskusta on kuin suoraan Venäjältä. Ja missä esim. Huittisissa on kauniita maisemia?
Ommar Huittisisa Ripovvuarelta nätit maisemat
Spontaanisti tuli mieleen Hirvensalmi, jossa tosin olen käynyt tasan kerran. Luhangassa oli myös nättiä.
Puumala, Punkaharju. Saimaan alue yleensäkin.
Koli on myös aika kiva.
Kyllä Taipalsaari pärjää vetisenä kuntana tässä
kisassa oikein hyvin !! "Kyl tääl on komiaa maisemaa tarjolla !! "
Rovaniemen kuollut keskusta? No,voi!
Jaa missäkö? Kauniainen, Kaarina, Loppi. Ainakin eteläisen Suomen kauniita näkymiä löytyy noista.
Toholammin läpi ajaen kauniina kesäiltana: kumpuileva kaunis kirkonkylä maisemineen on todella jäänyt mieleen.
Uusikaarlepyyssä varmaankin. Maasto on lähes omaa luokkaansa siellä.
Mäntyharjussa, siinä on todella hieno paikkakunta.
Järvi-Suomi monin paikoin, Itä-Suomi yleensäkin, Pohjois-Karjala ja Keski-Suomi sekä Lappi ovat kauniita. Lakeudet puhuttelevat toisia, mutta eivät minua, kaipaa korkeuseroja ja järvimaisemaa.
Vierailijakuquote=Vierailija kirjoitti:
Fredrika Runeberg kirjoitti näin:
Punkaharjulle ei kai maailmassa ole vertaistansa. Sen ihanuutta ja kauneutta ei mikään kynä pysty kuvailemaan.Runebergin kummulla harjualueella voit lukea tekstin: Rannalta tältä palasen, maan ihanaista isien, sä näet nuorukainen.
Punkaharju on kyllä upea, mutta niin on myös koko tuo seutu, onko se Itä-Savoa, Keski-Karjalaa vai mitä, esim. Parikkalan kirkonkylä runsaine vesineen..
Parikkala on Etelä-Karjalaa, rajapitäjä: idässä Venäjä, lännessä Etelä-Savo (johon siis Punkaharju -nykyään Savonlinnaa- kuuluu) ja pojoiseen ajaessa tulee vastaan Pihjois-Karjalan raja. Saimaa ei ulotu Parikkalaan, mutta olemme vahvasti tukemassa kulttuuripääkaupunki 2026 Savonlinna -asiaa. Hienoa seutua koko Savo-Karjala!
Suomessa on paljon kauniita paikkoja, vaikea valita yhtä. Kotiseuturakkaana edellä mainitut on lähellä sydäntä, mutta olen huomannut viehättyväni monesta paikasta. Puumala kesällä on huikea. Hailuoto on omalla, vähän tylsälläkin tavalla, ihana. Orivedellä sielu lepäsi peltojen, metsien ja mäkien keskellä. Lieksa ja Koli on joo ihan kansallisaarteitamme. Lapissa olen käynyt viimeksi lapsena, mutta syksyllä mennään sinne, odotan innolla... Mitäs vielä. Pohjanmaa ei oikein ole koskaan iskenyt, mutta varmaan siellä sielu lepää niillä, joilla on siellä juuria.
Vastatkaahan stadilaiset nyt että stadissa tietenkin.
Esim. Terassit ja rautatieaseman seutu