Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Espoossa; Tapiolan "kulttuurihistoriallisesti arvokkaat" uimahalli ja elokuvateatteri. Harmi, että lähes yhtä sykähdyttävä betoninen virastotalo Espoon keskuksesta mentiin purkamaan.
Onhan Espoossa oikeastikin merkittävää arkkitehtuuria mm. Dipoli. Ja luontoa etenkin Nuuksiossa ja Suvisaaristossa.
Vierailija kirjoitti:
Monessa kunnassa tuulivoimalat pilaavat maisemat. Sääli.
Totta. Meillä ovat ajaneet koko kevään tuulivoimaloiden osia päivittäin ja varmaan koko kesän kuskaavat, niitä näkyy pian yli 100 voimalaa monessa eri suunnassa kun pihalta katsoo maisemia. Pohjois-pohjanmaa/ keski-pohjanmaa ovat pian raiskattuja tuulivoimaloilla. Enää ei ole luontoa.
etelässä ainaki osaa naiset meikata ja näyttää joltaki!
No itse olen syntynyt Lappeenrannassa, ja elänyt nuoruuteni Punkaharjulla sekä Savonlinnassa, jotka ovat kansallismaisemaa. Mutta itse näihin on turtunut, ja vastaankin Porvoo, Hanko, Suomenlinna ja Kotkan saaristo. Kotka-Hamina-alueella asuin parikymmentä vuotta ja kaipaan merta.
Lapin ihailua en ymmärrä ollenkaan.
Mäntyharjulla ja Valkeakoskella.
Upeita, mutta vähän erilaisia maisemia: Koli, näköalat ja kalliot, Savonlinna ja Ilomantsi, harjumaisemat, kaikki Lapin tunturit on upeita. Saaristot on kauniita kaikkialla, mutta erityisesti Turussa. Laajat hiekkarannat Porissa ja Kalajoella ovat ihania. Tässä parhaat, joku ehkä unohtuikin.
Muonio on kyllä upea: rajajoki ja kosket, monet upeat järvet, Särkitunturi, Pallakset, hiekkarantoja 😍
Tornionlaakso on upeinta Suomessa, varsinkin Pello.
Mustasaaressa, Vaasan lähellä, on Suomen ainoa UNESCON maailmanperintö luontoalue. Eli Merenkurkun saaristo.
Eiköhän tämä todista että hienoimmat maisemat, muutenhan joku muukin kunta olisi saanut UNESCO alueen.
Utö on karu ja samalla kaunis kivinen paikka. Siellä oppii kunnioittamaan luonnonvoimia.
Sotkamossa.
Pieni kunta, upeat maisemat kaikkialla.
Kauniimmasta paikasta en tiedä, mutta synkin, rumin ja ikävin on Harjavalta. Kuollut luonto,
kuolleet puut, päivittäin ilmassa tympeä haju ei ihme, että rikolliset ja oikeutta pakoilevat majailevat kyseisellä paikkakunnalla.
Minä rakastan Saimaata joten sanon Savonlinna, Puumala, Mikkeli jne.
Seinäjoen keskusta. Ehkä myös Kouvolan aseman seutu.
Enontekiö