Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?
Kommentit (399)
Rautavaara oli hieno kunta, mutta käyntini jälkeen lienee lakannut olemasta? Maisemat kuitenkin ovat luultavasti edelleen siellä.
Kristiinankaupungissa on avaria katunäkymiä. No joo, ihan kivoja ainakin ja avaraa onkin sitten merellä.
Vierailija kirjoitti:
Närpesissä minä pidän käydä ja katsoa hienoja kasvihuoneitamme. Närpesissä meillä on hyvä olla.
Puhutaanko siellä myös hyvää suomenkieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Närpesissä minä pidän käydä ja katsoa hienoja kasvihuoneitamme. Närpesissä meillä on hyvä olla.
On oma murre, jota ruotsalaisetkaan eivät kuulemma ymmärrä. Ihan tasapuolista kai sikäli.
Eteläinen Seinäjoki. Ei parempaa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisemat tuskin kaipavat tulkkausta useimmille ja nykyisin jopa kunta on kaksikielinen.
Olen asunut useiden kuntien alueella ja vaellusta harrastavana kiertänyt lisää useamman. Kaikissa on ollut jotain kaunista.
Helsingissä Munkkiniemen ranta, Joensuussa Utra ja Hasaniemi, Lieksassa Ukko-Kolin kaunis kansallismaisema ja Lappeenrannassa Linnotukset. Sitten on aivan mahtavat keskiaikaiset linnat Savonlinnassa, Hämeenlinnassa ja Turussa. Lapissa Salla ja muut tunturit. Yleensäkin siellä, missä pääsee luontoon lähelle vesistöä, tuntureille, metsää än, suon reunalle (esim. Patvinsuo) niin aina löytyy kaunis paikka.
Paikat, missä on 70 - luvun betonitaloja on vähiten kaunis ympäristö, sillä Tampereellakin noustessa Pyynikin ohi Pispalaan tulee kaupunkialueellakin kauniita maisemia ja paikkoja. Tampereella myös Finlaysonin alue on hieno!
Hyvä ketju. Sain jo monta vinkkiä kesäksi enkä varmaankaan ole ainoa, kiitos! Tässä juuri onkin aihe mietinnässä ollut.
Taivalkoskella, Koillismaalla.
http://content.jwplatform.com/players/vgbN0oRV-yX3D6kFI.html
Jysähtikö kovaksi, vai kosahtiko jyväksi??
Kaskinen ja Kauniainen Manner-Suomen kunnista. Maarianhamina, Sottunga ja Kökar Ahvenanmaalta. On toki muitakin kauniita paikkoja, mutta kuntina nämä erottuvat joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Taivalkoskella, Koillismaalla.
http://content.jwplatform.com/players/vgbN0oRV-yX3D6kFI.html
Jysähtikö kovaksi, vai kosahtiko jyväksi??
Viitsiikö tuollaista viirusbasilli-linkkiä muka painaa?
Missä tahansa tällä alueella, tuosta valitsemaan kunnista sopivin:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kainuun_maakunta#/media/Tiedosto%3AKain…
Haapajärvellä ja sen jälkeen Nivalassa, legendaarisia maisemia
Helsinki.
Tässäkin näkyy upeita puita
Lakeurella silmä lepää ja on helppo hengittää, eli ilmajoen alajokimaisema.
Espoossa; Tapiolan "kulttuurihistoriallisesti arvokkaat" uimahalli ja elokuvateatteri. Harmi, että lähes yhtä sykähdyttävä betoninen virastotalo Espoon keskuksesta mentiin purkamaan.
Juuka ja Pielinen ympäristöineen. Mm. Koli
Utsjoella ja Enontekiössä yksinkertaisesti siksi, että luonto on niissä niin erilainen. Jopa ilmasto ja kasvillisuusvyöhyke on eri, kuten osittain eläimistökin.