Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?
Kommentit (399)
Inari, Ivalo, Asikkalassa etenkin Vääksy.Kaikki todella kauniita sekä kesällä että talvella
Puumala, Pistohiekan maisemat..
Vantaa ja Vantaanjoen upeat rantamaisemat.
sastamalan kaupunkia ympäröi vesisto, ihmiset on kyllä aika ikäviä ja sisäänlämpiviä,lisänä ilkeilevä puhetyyli.muuten tänne muuttaisi kaikki,ilkeilyn takia moni paikallinen muuttaa pois.harmi sillä ympäristö ok.
naantali vaikutti kauniilta paikalta. rauman vanha kaupunki kanssa tosi esteettinen.
Ehkä Turussa. Siellä naisilla näyttäisi olevan eniten silareita. Kyllä niissä kummuissa ja vaoissa silmä lepää!
Lakeus kirjoitti:
Kyllä Lapua on hienoin. Siinä maisemassa mieli todella lepää.
Eihän siellä mitään ole. Mikä Lapualla on hienoa? Pari viikkoa sitten kävin viimeksi, kun äiti asuu siellä. Mutaista peltoa kilometritolkulla.
Puumala ja Hirvensalmi. Järvi-Suomessa on ylipäätään Suomen hienoimmat maisemat.
Rauma ja Porvoo ovat minun suosikit. Ehkä olen vanha sielu. Rakastan vanhoja puutaloja ja mukulakivikatuja. Jos voittaisin lotossa, ostaisin varmaankin Porvoosta joen varrelta asunnon, mielellään saisi olla natisevat lankkulattiat ja värilliset tapetit sekä näkymä joko joelle päin tai johonkin pihapiiriin. Ne vanhan ajan sisäpihat on aivan ihania.
Savonlinnakin on hieno. Paitsi Motonet siinä rannalla paraatipaikalla. Aika huolettomasti hassataan saimaanrantatontteja, kun sellaiselle voi rakentaa noin järkyttävän laatikon.
Utsjoki ihan heittämällä, Teno, Kevon kanjoni ja kolme Ailigasta, eeppistä.
Vierailija kirjoitti:
Salla, Pelkosenniemi ja Savukoski, niissä maisemissa on sitä jotain. En ihan ymmärrä niitä, jotka laittavat Kuusamon edelle, kun pohjoiseen päin mentäessä mielestäni Koillis-Suomi vain kaunistuu. Toki Kuusamossakin on yhtä lailla hienoja maisemia, ehkä kyse onkin siitä, mihin on pysähtynyt katsomaan tarkemmin.
Kuusamossa ainakin minua viehättää monimuotoisuus. Valtava määrä upeita koskia. Perheemme pitää vaeltamisesta, joten pieni karhunkierros on monena kesänä käyty päiväretkenä. En tiedä, onko missään niin vaihtelevaa ja upeaa reittiä kuin siellä. Riippusillat, rotkot, kuohuvat kosket ja toisaalta siellä on myös rehevää metsää, ei pelkkää kuivaa jäkälää. Pidämme myös Rukan alueesta kesäisin. Helppo mennä katselemaan kauas. Hossa on myös mahtava, osittain Kuusamon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että eniten yläpeukkuja saaneissa Lapin kunnissa on myös vähiten asukkaita. Toisaalta - nythän niissä onkin ollut muuttovoittoa pitkästä aikaa. Kyllä viihtyisyys on tärkeää myös.
Miksi se on hassua, että on vähiten asukkaita? Kun ei ole töitä, niin miten sinne muutat? Olen lapsena asunut vuoden Sodankylässä, mutta isän työt loppui ja muutettiin maitojunalla etelään. Suomen eteläisissä rannikkokaupungeissa on elämää. Aikoinaan asutus rahtiliikenteen helppouden vuoksi asettunut tänne. Yrityksiä voidaan yrittää perustaa nykyaikana myös pohjoiseen, kun työ on enenevässä määrin tietoliikennettä, mutta se tarkoittaa monelle perheelle, että palveluita pitää olla myös saatavilla ja sille toiselle puolisolle töitä myös, ettei kenenkään tarvitse kaamosaikana jumittaa puolta vuotta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Punkaharju taitaisi olla. Kuopio toisena ja Liperikin on kaunista seutua.
Liperi? Olen syntyisin sieltä. Ei minusta mikään erikoinen. Aika tavallinen maalaispitäjä. Joensuu on kauniimpaa minusta maisemallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että eniten yläpeukkuja saaneissa Lapin kunnissa on myös vähiten asukkaita. Toisaalta - nythän niissä onkin ollut muuttovoittoa pitkästä aikaa. Kyllä viihtyisyys on tärkeää myös.
Miksi se on hassua, että on vähiten asukkaita? Kun ei ole töitä, niin miten sinne muutat? Olen lapsena asunut vuoden Sodankylässä, mutta isän työt loppui ja muutettiin maitojunalla etelään. Suomen eteläisissä rannikkokaupungeissa on elämää. Aikoinaan asutus rahtiliikenteen helppouden vuoksi asettunut tänne. Yrityksiä voidaan yrittää perustaa nykyaikana myös pohjoiseen, kun työ on enenevässä määrin tietoliikennettä, mutta se tarkoittaa monelle perheelle, että palveluita pitää olla myös saatavilla ja sille toiselle puolisolle töitä myös, ettei kenenkään tarvitse kaamosaikana jumittaa puolta vuotta kotona.
Tuohan se juuri on. Junan tuomat täältä nopeasti liukenee. Täällä on kesällä yötön yö ja talvet nukutaan talviunta.
Pakkasta on enemmän kuin laki sallii. Viime talvena harrastin ns. kuutamohiihtoa työpäivän jälkeen ja postailin kuvia ihan kiusallani. Aika rapsakka keli oli hiihdellä -25-30 asteen pakkasissa. Minulla menee pakkasraja juuri siinä -30 asteen tietämillä. Oikea pukeutuminen on juttu, jonka tänne syntyneet oppii jo penskana ja turistit ei ikinä. Tuttava lääkäri sanoi, että eipä terveyskeskuksessa tarvitse paikallisten pakkasvammoja hoidella vaan junan tuomien ja turistien.
Turistit tuovat leivän meidän perheen pöytään ja kyllä se leipä viime talvena oli tiukassa koronarajoitusten takia. Itsekin tuli mietittyä, pitäisikö lähteä. Vaan minnepä täältä luonnon rauhasta osaisi muuttaa. Kemiä etelämpänä ei ole tullut käytyä muutamaan vuoteen.
Helsingissä. On kirkkoa, teatteria, stadioneita, ostoskeskuksia, ravintoloita ja kaikenlaista kulttuuria 😃