Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen synnyttänyt ilman että tiesin olevan raskaana.

Vierailija
18.08.2006 |

Haluatteko kysellä jotain?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten mitenkään olisi voinut kieltää sitä. Oletteko te psyyken voimaan uskojat sitä mieltä, että tahdonvoimalla voi myös estää raskausmahan kasvun? Entä pahoinvoinnin, joka minulla ainakin oli niin rajua, että jos en olisi tiennyt olevani raskaana, olisin mennyt lääkäriin?

Tähän aloitukseen minäkään en välttämättä usko, mutta siihen kyllä, että tällaista tapahtuu aina joskus.

Vierailija
42/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos asian kieltää ja on ylipainoa yms. Itse olen hoikka ja olen ollut raskaana kahdesti, jälkimmäinen oli kaksosraskaus. Siinä liikkeet tuntuivat todella pitkään aivan vaimeina, jos ollenkaan, koska 2 istukkaa oli edessä yhteenliimautuneena ja vaimensivat liikkeet. Jos ei olisi ollut pahoinvointeja yms ja olisi ollut yksi sikiö, ni kyllä tuonne 20. viikolle olisi asian pystynyt ihan hyvin poissulkemaan mielestään. Mutta aikamoista itsesuggestointia ja kieltämistä ihmiset harjoittaa. Olen nähnyt tämmöisen tapauksen työelämässä ollessani. Satuin olemaan ensiavussa ja nainen tuli kyselemään ison mahan kanssa " raskaustestin" mahdollisuudesta, koska " epäili" josko olisi raskaana. Olihan tuo, viikolla 37.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs luokkakaverini sai vauvan reilu kuukausi ylioppilaskirjoitusten jälkeen, ihan täysiaikaisena. Muistan jutelleeni tuon luokkakaverin kanssa eräänä aamuna ennen kirjoituksia eikä huomannut mitään siitä, että hän oli raskaana (luokkakaveri itse kyllä tiesi, mutta meistä muista ei kai juuri kukaan)

Vierailija
44/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tajunnut olevansa raskaana, koska hänellä tuli menkkoja raskauden aikana. Aina ollut epäsäännöllinen vuoto. Hän lihosi kuulemma melkoisesti, muttei niin, että masu olisi ollut selkeästi näkyvissä. KUKAAN, ei edes raskaana oleva perheenjäsen tajunnut asianlaitaa. Että näin...

t. en muista mikä numero

Vierailija
45/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä nyt jotain oireita alkaisi miettimään???!!! Ehkä joku teini saattaakin yllättyä raskaudestaan. Mutta että aikuinen seksiä harrastava nainen? En usko että täysin oireetonta raskautta voi olla olemassakaan. Että ei olisi muka mitään oireita: pahoinvointia, närästystä, vatsan muljuamista, liitoskipuja, rintojen kasvua/arkuutta, vatsan pyöristymistä, mielialan vaihteluja, lisääntynyttä valkovuotoa, alapään turvotuksia jne. jne. Kyllä nyt jotain oireita jokaiselta löytyy... Se on sitten eri juttu jos kieltää kaiken. Mutta ns. normaalissa tapauksessa ei voi olla tietämättä että olisi raskaana.

Vierailija
46/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin ne menkatkin jää pois kyllä useimmilta naisilta. Että olisi aika outoa jos samalla naisella tulisi menkat säännöllisesti ja mitään oireita ei mistään tulisi lisää...

Vierailija
47/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittäneet että odotan vaan yhtä. Olisitte varmaan synnytyksen jälkeen väittäneet että olen varastanut laitokselta toisen vauvan!!

Vierailija
48/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko raskautesi muuten täysin oireeton?

Vierailija
49/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella helppo raskaus muttei oireeton :)

Vierailija
50/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla raskausoireita, mutta he eivät jostain syystä niitä itse tiedosta. Oma psyyke tekee sen, että he eivät tajua oikeasti olevansa raskaana. Tai tajuavat, mutta kieltävät sen täydellisesti niin, etteivät oikeasti tiedosta olevansa raskaana.

Lihominen, pahoinvointi, menkkojen poisjäänti yms. nehän voivat olla ihan minkä muun tahansa taudin oireita. Tai oireita, joita joillakin on tuon tuosta ilman mitään tauteja tai raskautta.

Ja kyllä vaan mieleltään terve nainen voi joutua tilaan, jossa hän ei tiedosta raskauttaan ennen vauvan syntymää. Kyseessä enemminkin tilapäinen mielenhäiriö tms.

Eikä tällaista juttua tietenkään ole mikään pakko uskoa. Mutta se uskoo, joka on nähnyt tai kokenut!

Vierailija
51/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis ollut tosi kännissä ja ei kuulemma muistanut kunnolla koko juttua.

Tuli siis raskaaksi ja vasta seitsämänellä kuukaudella tajusi että on raskaana.

Oli hieman ylipainoinen jo ennen raskautta.

Kävi baarissa ja joi raskauden aikana , mutta terveen lapsen sai.

Vierailija
52/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oma psyyke tekee sen, että he eivät tajua oikeasti olevansa raskaana. Tai tajuavat, mutta kieltävät sen täydellisesti niin, etteivät oikeasti tiedosta olevansa raskaana.

Ja kyllä vaan mieleltään terve nainen voi joutua tilaan, jossa hän ei tiedosta raskauttaan ennen vauvan syntymää. Kyseessä enemminkin tilapäinen mielenhäiriö tms."

Juuri tästä onkin kyse. Itse sen sanoit vaikka väität että ihan ns. normaali nainen voi olla raskaana tietämättään.... Siis jotain on pielessä. Muuten se ei ole mahdollista!!!!

Vierailija
53/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuukautiset olisi tulleet (esim jos raskaus olisi alkanut pillereiden pettämisen tuloksena) niin pitkälle olisi mennyt huomaamatta.

Ei pahoinvointia, väsymystä, närästystä, liitoskipuja. Ainoa oire (poisjääneiden kk lisäksi) oli aluksi arat rinnat, mutta niin aina kk aikaan, jos olisin vuotanut olisi mennyt niiden piikkiin. Epäsäännöllinen kierto, joten jos välillä olisi tullut " menkat" ja välillä ei olisi mennyt sen piikkiin. Liikkeet tuntuivat joskus 20+ viikoilla, hyvin pitkälle olisivat menneet normaaleina mahavaivoina joita mulla yleensäkin kohtuu usein. Kuinkahan huonosti olisivat liikkeet tuntuneet jos istukka olisi ollut edessä...

Ja mahan kasvusta: vielä 1 kk ennen laskettua aikaa multa välillä kysyttiin että oletkohan raskaana, vaikka omasta mielestäni näkyi hyvin. En edes ole lihava, pituutta 165 ja normaalipaino 58.

Hyvin voin uskoa, että joku ei huomaa ja on ihan tervejärkinen ja teini-iän ohittanut.

Vierailija
54/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille tai tutuille ei ole tapahtunut mitään vastaavaa, niin eihän sellaista VOI tapahtua kellekkään muulle. Anna mun kaikki kestää.

Itselläni on 4 raskautta takana ja olen nyt raskaana viikoilla 39.

Missään raskaudessa ei ole ollut mitään " ongelmia" : ei pahoinvoinitia, ei närästystä jne. Raskausmaha on aina ollut pieni; mulla on sisäänpäin kääntynyt kohtu. Kahdessa ekassa raskaudessa vauvat olivat todella rauhallisia, mutta näissä viimeisimmissä vauvat ovat olleet todella " raisuja" , potkivat minkä kerkeävät.

Olen tukeva, en mikään läski. Ja hyvin monet tutut ovat hoksanneet raskauteni ihan viimeisillä viikoilla tai vasta sitten, kun olen tullut vaunujen kanssa vastaan.

Ja parilla tuttavallani tuli menkat koko raskauden ajan, heillä on aina ollut niukat, parin päivän menkat, joten sekin on mahdollista.

Vierailija
55/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Satuin olemaan ensiavussa ja nainen tuli kyselemään ison mahan kanssa " raskaustestin" mahdollisuudesta, koska " epäili" josko olisi raskaana. Olihan tuo, viikolla 37.

Muuten kyselijöitä ja onnittelijoita olisi kyllä riittänyt, jos maha kerran oli iso.

Vierailija
56/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on saippuasarjoja ihmeellisempää. Uskokaa pois!

= )

Vierailija
57/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saako tuollaisessa tilanteessa kaikki samat Kelan etuudet. Eikös jossain äityispakkauksessa ollut ehtona, että on ollut lääkärintarkastuksessa ennen 4. raskauskuukautta tai jotain (en nyt muista tarkkaan).

Vierailija
58/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei nekään ollu mitään huomannu, olivat vaan alkanneet ihmetellä ku kivut tulee 10 min välein. Ja kysytty vielä että voisitko olla raskaana, ja vielä siinäkin vaiheessa sofia väittäny että ei, kun pillereitäkin syö. Että ei se varmaan siinäkään vaiheessa ollu tajunnu.

Vierailija
59/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tulivat suhteellisen säännöllisesti läpi koko raskauden ja mahakin olisi voinut mennä lihomisen piikkiin ja potkut ilmavaivojen. Muita oireita ei ollut. Itse asiassa sainkin tietää raskaudesta vasta viikolla 13 ja meillä sentään oli yritys päällä. Minulla vain oli periaatteena testata vasta kun menkat olivat viikon myöhässä ja vasta siinä vaiheessa " menkat" heittäytyivät epäsäännöllisiksi.

Vierailija
60/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että saako tuollaisessa tilanteessa kaikki samat Kelan etuudet. Eikös jossain äityispakkauksessa ollut ehtona, että on ollut lääkärintarkastuksessa ennen 4. raskauskuukautta tai jotain (en nyt muista tarkkaan).

Minä ainakin sain... neuvolassa kävin, kun viikkoja oli 32 :) Saattavat kysellä lisätietoja, mutta minulta ei ainakaan kysytty mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi