Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen synnyttänyt ilman että tiesin olevan raskaana.

Vierailija
18.08.2006 |

Haluatteko kysellä jotain?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos minulla on näin, niin kaikilla muilla on varmasti samalla lailla." Ei siis uskota mihinkään muuhun kuin siihen minkä on itse kokenut. Aika naiivi maailmankuva. Eivät varmaan usko siihenkään, että maailma on pallo, kun eivät ole itse käyneet avaruudessa näkemässä. Raskaudet voivat todella olla erilaisia!

Vierailija
22/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka on näet edessä vaimentamassa. Lisäksi minulla ei maha juuri näy, tavalliset farkut menee jalkaan. Olen hiukan pulska. Tunnen olevani elämäni kunnossa, ei raskaudesta tietoakaan.

Sinällään siis ihan mahdollista tällainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten et voi huomata täysiaikaisen vauvan liikkeitä?

Vauvahan potkii, heiluu, huitoo ym niin että näkyy päällepäin.

-no sitähän minä itsekin ihmettelin jälkeenpäin, mutta luulen että kyse oli siitä, että olin kieltänyt raskauden mahdollisuuden niin totaalisesti etten kertakaikkiaan ajatellut sen olevan mahdollista. Psyyke on toisinaan vahvempi kuin fyysiset asiat. Lihoin tasaisesti joka puolelta, ettei maha ollut niin selvä vauvamaha kuin monilla on. Olin ,opettanut tupakoinnin kuukautta aiemmin, joten luulin lihomisen johtuvan siitä. Söin herkkuja tuolloin myös aikalailla, tupakan korvikkeeksi.

ap

Vierailija
24/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kahdessa raskaudessa niistä ei voinut erehtyä, mutta keskimmäisessä olivat kyllä niin vaimeita ja vähäisiä, että olisivat menneet ilmavaivoista, jos en olisi tiennyt olevani raskaana. Siinä raskaudessa juoksin aika monta kertaa ultrassa, kun pelkäsin, että vauva on kuollut kohtuun. Eikä mitä, terve ja vilkas poika sieltä syntyi. Oli kai vain istukka niin sopivassa paikassa, että vaimensi kaikki liikkeet todella tehokkaasti.

Vierailija
25/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Palstalla on aina vastaavanlaisia aloituksia, yksi lause jossa väitetään jotain erikoista ja piste perässä.

Järjenkäyttö on sallittua ja jopa suotavaa :)

Syy voi olla, että äiti on kieltänyt raskauden alitajuisesti, mutta fakta on siis, että he eivät ole tiedostaneet olevansa raskaana ennen synnytystä.

Vierailija
26/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa niin kipeästi olla raskaana, että tuntee normaaleja raskausoireita. Miksei myös toisinpäin.

Vierailija
27/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulin aikoinaan kun ystäväni luokkakaverille oli käynyt noin, ikää oli 17 tai 18 vee. En ollut samassa koulussa joten en tuntenut kyseistä tyttöä... Kyllä minä uskon että noin voi käydä!

Vierailija
28/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihminen saa kuumeen nousemaan itselleen?

Mitä sinulle tapahtuu kun luet kirjoja joissa kerrotaan sairauksista?

Oletteko koskaan kuulleet että esimerkiksi syöpää sairastava on ottanut taisteluasenteen ja nujertanut syövä ( edellyttäen että on ajoissa havaittu )

Jos toivot totisesti olevasi raskaana, alat tuntea sen tuomia " oireita "

Miksi teidän on niin vaikea uskoa että ihminen hallitsee omaa kehoaan psyykkeellä?

Kun kieltää koko asian, oireet häviää tai niille löytyy loogiset selitykset, tahdonvoima on se avainsana millä ihminen psyykettään voi ohjailla.

Vierailija
29/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen, jossa eräs vuotta vanhempi luokkakaveri yhtäkkiä synnytti vauvan. ei ollut kuulemma itse tiennyt olevansa raskaana ja viimeiseen asti ainakin oli koulussa käynyt. Joka päivä tyttöä näin, eikä siitä mitenkään päältäpäin olisi voinut raskautta arvata, ei siis millään tavalla. Samoissa vaatteissa kulki, eikä maha ollut kyllä yhtään kasvanut. Kyllä sitä sitten ihmeteltiin, kun kuultiin sen saaneen vauvan.

Joku sanoi tytön olleen synnytyksen käynnistyttyä pöntöllä, luullen kipuja mahavaivoiksi, kun alkoi pää tuntua synnytyskanavasta, sitten oli tullut kiire lähteä sairaalaan, ettei vauva synny vessanpönttöön...

Vierailija
30/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, itse en voi uskoa sitä mahdolliseksi mutta näin vain on. Eikä tyttö ole henkisesti vajavainen tai muutakaan. Oli töissä ihan synnytykseen asti. Synnytys ilmeisesti käynnistyi kun hän käveli reilun lenkin ja sen jälkeen lähti saunomaan. Vasta sairaalassa (mahakipujen takia) selvisi että vauvahan sieltä on tulossa!

Uskomatonta mutta totta.

Vierailija
31/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhuu terveydenhoitaja/kätilö. joka ihan todella voi todistaa, että näitä en tiennyt olevani raskaana-äitejä ihan oikeasti on. Se on harvinaista, mutta ihan mahdollista. Minua usein huvittaa tällä palstalla ihmisten mustavalkoisuus. Kun minulle itselle tai lähipiirille ei jotain harvinaisempaa asiaa ole tapahtunut, se ei voi pitää paikkansa, näin täällä. Toisaalta ymmärrän, olette monet hyvin nuoria, tai ette työskentele terveydenhoitoalalla.

Ja kyllä, harvinaisempaa todella on, että tietämättömyys omasta raskaudesta pääsee sinne synnytykseen asti, mutta näin joskus käy. Me naiset olemme niin eri mallisia vartaloltamme, että toiselle ne vauvan liikkeet ei vain tunnu samalta kuin sellaisella, jolla koko maha todella heiluu liikkeiden tahdissa. Ja eikös se kerro siitäkin, miten eri tavalla me jokainen koemme raskautemme tai yleensä tietyn olotilan, kivun tai tunteen.

Ja ei, kaikilla näillä äideillä ei todellakaan ole 100 kiloa ylipainoa tai mielenterveysongelmia. Ihan normaalipainoisista ja mieleltään tasapainoisista ihmisistä saattaa olla kyse. Viimeisin tapaus, jota itse olen hoitanut, tapahtui viime vuoden syksyllä. Tällä urheilullisella äidillä oli myös synnytys käynnistynyt ilman että äiti tiesi olevansa raskaana. Hän sai terveen täysiaikaisen reilu 3 kiloisen tyttövauvan :)

Vierailija
32/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua paljastaa silloista asuinkuntaani, en tahdon että minua tunnistetaan. Koen itsekin tämän asian jotenkin " häpeällisenä" , seuraava raskauteni kun oli niin täynnä kaikkia oireita, maha kasvoi jo aika alkuvaiheessa (tosin olin hyvin hoikkakin silloin), ja tunsin liikkeet selvästi rv 23 lähtien.

ap

Vierailija
33/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki passaa erääseen paikkakuntalaiseen kuin nappi otsaan.

Kyseinen teiniäiti kävi koulunsa loppuun, kasvatti lapsensa, sai lisää lapsia jne. Hän on edelleen (ihan viime aikoja en tiedä) yhdessä saman miehen kanssa. Kyseessä nykyaikainen äiti, josta olisi malliksi monelle muulle!

Eli tällaista voi tapahtua nykyäänkin. Ei kaikki mene aina niin kuin valtaväestöllä.

Vierailija
34/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko oikeesti käydä noin ja olla normaali äo?

Vierailija
35/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt viitsi mitään kovin yksityiskohtaista täällä paljastella, varmaan ymmärrät.. Tulisi pian utelias avmamma-lauma kurkkimaan ikkunoiden taakse että millainen äiti mahdan oikein olla lapsilleni;)

ap

Vierailija
36/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvi olla edes henkisesti sairas. Jos ihminen kieltää jonkun asian tarpeeksi vahvasti, hän ei enää tiedosta sitä.

Vierailija
37/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen puoleen joku vois kyllä mennäkin kurkkiin ;)

Vierailija
38/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et 16v synnytti kotonaan vauvan,omassa huoneessaan...ei tiennyt olevansa raskaana.

Onneksi poikaystävä oli synnytyksessä apuna!

Oli ollut melkoinen ylläri mummulle kun oli tullut kotia ;)

eka olivat piilotelleet verisiä pyyhkeitä ym...paniikkihan se varmasti on ollut.

Ovat vieläkin yhdessä ja lisää lapsia tullut :)

Loppu todellakin hyvin ja kaikki hyvin!!

Että kyllä näitä oikeasti sattuu...

Vierailija
39/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko niitä sellaisia joilla ei ole ollut mitään hormonaalista ehkäisyä?

Miten sitten kuukautiset voi tulla koko raskauden ajan?

Vierailija
40/65 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkuja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi