Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuusepidemian syy on se, että annoskoot ovat tuplaantuneet samaan aikaan kun liikunnan määrä on pudonnut 90 %

Vierailija
15.05.2021 |

.

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen on varmasti lisääntynyt johtuen siitä että harva ihminen tekee enää ruumiillista työtä. Tarkoitan siis ihan liikuntaa, monet joutuu työpäivän jälkeen lähtemään harrastamaan jotain kun työ on pahimmillaan paikoillaan oloa.

Itsellä kulutus työpäivinä on yli 4000 kaloria ja vapaapäivinä 2000 tai alle jos en liiku. Olen normaalipainoinen nainen ja tiedostan että kulutus on kova, saan tosiaan syödä tukevasti mutta rehellisyyden nimissä tuokin kalorimäärä on täysin helposti syötävissä päivän mittaan.

Mistä "tiedät" kulutuksesi? Mikään mittari ei sitä pysty kertomaan.

Vierailija
22/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusepidemian syinä on mm. se, että ihmiset syövät yhä enemmän käsiteltyä ruokaa ja "ruokaa" (ruokaa, joka ei ole kasvanut sellaiseksi itsekseen, vaan on tuotettu laboratorioissa ja tehtaissa). Näissä on niin paljon lisäaineita ja niitä on käsitelty niin, ettei ihmisen elimistö tunnista niitä ruuaksi, ja normaali hormonitoiminta estyy. Näin ollen ei tule kylläisyyden tunnetta, vaan näitä tuotteita tulee syötyä huomattavasti enemmän kuin olisi tarpeen. Plus että ne on jalostettu niin, että niiden syöminen aktivoi samoja osia aivoissa, kuin huumeiden käyttö -niihin jää koukkuun ja niitten syömistä vain ei voi lopettaa. 

Nykyään on julkaistu paljon kirjoja ja virallisia tutkimuksia siitä, miten ruoka vaikuttaa ihmisen hormoneihin. Kannattaa opiskella, on todella silmiä avaavaa. Itse olen siirtynyt kokonaan ns. puhtaaseen ruokaan (teen kaikki ruuat itse, ostan vain raaka-aineita, joissa ei ole pitkää ainesosalistaa ja joita ei ole siten käsitelty. Lisäksi vältän kaikkea, missä on lisättyä sokeria ja teollisesti puristettuja siemenöljyjä).

Tulos: vakava masennus katosi parissa kuukaudessa kokonaan. Painoa on pudonnut 10 kg, enkä edes laske kaloreita tms. Syön kun on nälkä ja sen verran, että nälkä katoaa -on hämmästyttävää, miten pienestä annoksesta tulee sellainen olo, että ei kertakaikkiaan halua syödä enempää. Itsetehty ruoka on hyvää ja maittavaa, kauppalaskut on pudonneet murto-osaan entisestä. Enkä edes liiku yhtään sen enempää kuin aiemmin. Vaikka, pakko myöntää, että kun olo paranee kunnollisen ravinnon myötä, tulee sitä energiaakin ja muuttuu aktiivisemmaksi kuin aiemmin. 

Sä olet niin oikeassa, mutta luuletko näiden keinoruokien syöjien tätä uskovan? He uskovat vain "itsekuriin"

Mitä tarkoitatte keinoruoilla ja onko tietoa, kuinka monta prosenttia kansasta niitä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä menee 4000k, sis  normikulutus.

Siis naisella.

Vierailija
24/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa vinkki painonhallintaan: käyttäkää perintöastioita, niin annoskoot pysyvät maltillisina. 

Olen opiskeluajoista lähtien käyttänyt isovanhemmilta perittyjä kuppeja, mukeja ja lautasia, ovat ehkä 1/2 tai 1/3 nykylautasen koosta. Hyvin olen pysynyt hoikkana kun en ole koskaan oppinutkaan syömään sen isompia annoksia, tulen nopeasti kylläiseksi. Ravintoloissa syöntikin on edullista kun syön vain alkuruuan + jälkiruuan. Pääruokaa en koskaan ota kun nykypääruuat ovat niin valtavan kokoisia, myös "paremmissa" ravintoloissa, etten jaksa sitä syödä.

Jo pelkästään vanhan ajan kahvikuppien käyttö vähentää päivittäistä kalorimäärää rutkasti, kun tulee juotua 1dl eikä 3dl kahvia ja 0,25dl eikä 1dl maitoa. Ei ihme että nykyään jengi lihoo jos pelkästään kahvin kanssa menee herkästi 3-4dl rasvaista kahvimaitoa päivässä.

Vierailija
25/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki oppilaissa  aika selvästi nykyään jako kahteen,  ne jotka liikkuu paljon ja harrastaa  ja ne jotka ei tee yhtään mitään.

Se keskivaihe kadonnut jonnekkin.

Vierailija
26/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpolupyörät, sähköpotkulaudat ym tekee kyllä karhunpalveluksen,, jengi vaan lihoo lisää.

Ennen mentiin autolla vaan

Vierailija
27/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nyt antaa konkreettisen esimerkin keinoruoista, niin tiedetään, mistä puhutaan.

Vierailija
28/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väärässä. Liikunnan määrä on tutkitusti lisääntynyt.

Vierailija
29/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerropas ap syy annokokojen kasvuun. Et osaa vai?

Siihen on ihan yksinkertainen syy.

Ruoan prosessoiminen ja vähärasvaisuuden ihannointi

Ap

Ei Jeesus. Kaikki ruan käsittely on prosessointia. Kun leikkaat tomaattia, niin prosessoit sitä. Kun paistat sitä sun "puhdasta" pihviäsi, on se jo prosessoutua Kun siitä on se pihvi tehty ja nyt prosessoit sitä lisää kypsentämällä.

Voi jessus näitä urpoja!!

Miten niin? Ruoan käsittely on prosessointia. Monet käsiteltyä ruokaa välttelevät käyttävät raakaravintoa.

Vierailija
30/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele lainkaan kun väki läskistyy. Nuoretkaan ei viitsi enää pyöräillä vaan ajelevat mopoilla ja skoottereilla. Siinä kun muutamat pöristelyt katsoo niin kuski suorastaan paisuu silmissä.

Vierailija
31/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei masennustakaan voi pistää täysin elintapojen piikkiin. Vaikka jollain olisikin se 40kg ylipainoa ja huonot elintavat, niin ei häntä siltikään voi täysin syyttää masennuksesta. Itse olen 45-kilonen siro nainen enkä syö lainkaan eineksiä vaan hirveästi kasviksia, hedelmiä, kalaa jne. ja liikun päivittäin hirveästi ja silti olen saanut diagnoosin vaikea masennus. Eli masennus on ihan kaikenlaisia ihmisiä koskeva sairaus.

Vierailija
32/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt antaa konkreettisen esimerkin keinoruoista, niin tiedetään, mistä puhutaan.

Tutustu suomalaisiin ravintosuosituksiin. Siellä keinotekoinen on ok, ja aito ruoka on hengenvaarallista.

Vierailija
33/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu suomalaisiin ravintosuosituksiin. Siellä keinotekoinen on ok, ja aito ruoka on hengenvaarallista.

Anna mä arvaan, sulle aito ruoka on läski ja voi, kun sitähän mätettiin ennen vanhaan vai?

Liha, voi, kerma yms. ovat oikeasti olleet luksustuotteita 1900 luvulle asti, Suomessakin vasta 50-luvulla ihmisillä oli mahdollisuus käyttää näitä tuotteita päivittäin. Vaikka te kuinka siellä pienessä päässä fantasioitte, että esivanhempanne aloittivat aamun kerman kurlauksella ja kyljyksellä ennen peltitöitä, niin näin ei ole ollut. Sillä perus köyhällä kansaosalla, joita suurin osa suomalaisista oli, pääasiallisena ravinnonlähteenä on kyllä olleet viljatuotteet ja juurekset, varmaan joka päivä pöytään jotain eläinproteniakin eksyi kuten kalaa ja riistaa, mutta aika maltillisesti sitä syötiin, koska sitä piti riittää kaikille. Voita ja kermaa ollaan saatu silloin kun lehmät.ovat poikineet, jos nyt sattui lehmän omistamaan, eipä niitäkään laumoittain torppareilla ollut. Leipä syötiin ihan sellaisenaan.

Vierailija
34/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpolupyörät, sähköpotkulaudat ym tekee kyllä karhunpalveluksen,, jengi vaan lihoo lisää.

Vähän riippuu. Jos niillä korvaa esim bussilla tai autolla ajalua, niin ei se silloin lihota. Sähköpolkupyörä voi jopa laihduttaa ja jos sillä korvaa autoilun, kun kyllä siinä polkemaan kuitenkin joutuu.

Vierailija
35/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan, sulle aito ruoka on läski ja voi, kun sitähän mätettiin ennen vanhaan vai?

Liha, voi, kerma yms. ovat oikeasti olleet luksustuotteita 1900 luvulle asti, Suomessakin vasta 50-luvulla ihmisillä oli mahdollisuus käyttää näitä tuotteita päivittäin. Vaikka te kuinka siellä pienessä päässä fantasioitte, että esivanhempanne aloittivat aamun kerman kurlauksella ja kyljyksellä ennen peltitöitä, niin näin ei ole ollut. Sillä perus köyhällä kansaosalla, joita suurin osa suomalaisista oli, pääasiallisena ravinnonlähteenä on kyllä olleet viljatuotteet ja juurekset, varmaan joka päivä pöytään jotain eläinproteniakin eksyi kuten kalaa ja riistaa, mutta aika maltillisesti sitä syötiin, koska sitä piti riittää kaikille. Voita ja kermaa ollaan saatu silloin kun lehmät.ovat poikineet, jos nyt sattui lehmän omistamaan, eipä niitäkään laumoittain torppareilla ollut. Leipä syötiin ihan sellaisenaan.

Onko sulla kaikki kotona? Sen verran sekaista tekstiä sun näppikseltä tuli. Olisko huono ruoka syynä?

Vierailija
36/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunia kai käytettiin paljon?

Vierailija
37/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei masennustakaan voi pistää täysin elintapojen piikkiin. Vaikka jollain olisikin se 40kg ylipainoa ja huonot elintavat, niin ei häntä siltikään voi täysin syyttää masennuksesta. Itse olen 45-kilonen siro nainen enkä syö lainkaan eineksiä vaan hirveästi kasviksia, hedelmiä, kalaa jne. ja liikun päivittäin hirveästi ja silti olen saanut diagnoosin vaikea masennus. Eli masennus on ihan kaikenlaisia ihmisiä koskeva sairaus.

Sokeri, etenkin hedelmäsokeri on aivoille haitallista.

Vierailija
38/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki kotona? Sen verran sekaista tekstiä sun näppikseltä tuli. Olisko huono ruoka syynä?

Kiitos kysmyästä, voin oikein hyvin. Oon vaan ihan saakelin kyllästynyt ravintosuositusten mollaamiseen ja siihen, että niitä pidetään syypäänä ylipainoon ja sairauksiin, kun todellisuudessa niitä noudata kuin ehkä 10% väestöstä.

Vierailija
39/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka, joka on tehtaassa raaka-aineista tehty tuotteeksi. Esimerkiksi; pastat, valmisruuat, leikkeleet, valmiskastikkeet, paljon muitakin mutta varmasti tuli selväksi mitä tarkoitan. Yleensäkkin kaikki "ruoka" jossa on useampi ainesosa inci listassa.

Ja kyllä, lähes kaikkea ruokaa mitä myydään  kaupassa on käsitelty, mutta esimerkiksi kasvikset, marjat ja liha on aitoa ruokaa, koska ne ovat vain se raaka-aine. Täysin käsittelemätöntä ruokavaliota on hankala noudattaa, koska esimerkiksi rasvat, kuten voi on prosessoitu mutta mitä vähemmän ja puhtaammat ainesoat niin sitä parempi.

Vierailija
40/198 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ymmärsin oikein hyvin eikä teksti minusta ollut sekavaa.