Nainen suuttuu jos puhun edes vitsillä naisten hommista, mutta oletuksena kuitenkin mies tekee tiettyjä hommia
Nainen loukkaantuu jo vitsin tasolla, jos mainitsen jotain naisten hommista, mutta kuitenkin perusajatuksena kaikki ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus -työt kuuluvat oletuksena miehelle.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nuo pitäisi ja pitääkin jakaa suht koht tasan. Joko kaikki menee tasan, ei nyt tarvii matemaattisesti laskea 50-50 koska se on mahdotonta (tuntien mukaan? Vaativuuden mukaan?), mutta sopimuksella että mitä kumpikin suostuu tekemään, haluaa tehdä, osaa tehdä. Jos on miesten hommia, sitten on myös naisten hommia.
Ainoa minkä ehkä hyväksyn on se, että mies kantaa tarvittaessa pesukoneet ja muut oikeasti todella painavat esineet, koska on voimakkaampi. Mutta näin vain sellaisissa asioissa, missä tuolla oikeasti on merkitystä. Ei mitään että kauppakassissa on kolme litraa maitoa, kanna sinä kun olet niin vahva!
Tai on toinenkin poikkeus, mies tappaa meillä hämähäkit. Mutta se on miehelle OK koska saa tuntea itsensä ritariksi, joka pelastaa minut.
Hämähäkki on hyötyeläin, ei niitä pidä tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?
Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.
No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?
Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.
Ja onhan niistä tukiverkoista ihan jatkuvaa konkreettistakin hyötyä ihmisille. Meillä on iso epäsuhta siinä että toisen suvun kanssa juhlitaan koko ajan ja toisen ei lainkaan. Meillä on siellä toisessa suvussa iso reservi ihmisiä joiden kanssa tehdään palveluksia puolin ja toisin. Jos joku kysyy että tiedätkö tekijää sille ja sille asialle, sanon että juu soita Reiskalle.
Tukiverkkoja on monenlaisia ja niistä on hyötyä, mutta kissanristiäiset ei ole ainoa tapa. Ärsyttää tämäkin, että määritellään jokin itsellä toimiva asia koskettamaan kaikkia ihmisiä ja mikään vaihtoehtoinen tapa ei käy. Mitä jos vaikka käy sukulaisen kanssa pelaamassa tennistä ja jonkun toisen kanssa soittelee? Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia etteivät tapaa muuten kuin esim talkoissa, mutta nauttivat siellä tekemisestä ja toisten seurasta.
Kissanristäisten pointti on se että ne ihmiset on sulle sukua ja pysyy. Ei ne vaihdu kymmenen vuoden välein. He edustavat pysyvyyttä ja oikeasti turvaa ihmisten elämässä vaikka osa onkin ärsyttäviä. Siksi haluan ylläpitää sukuyhteyksiä kun siihen tilaisuuksia tarjotaan, vaikka usein tulee se tehtyä hammasta purren. Mutta jokainen saa tietysti toimia ihan niin kuin itse haluaa.
Rautalangasta: sitä yhteyttä voi pitää muullakin tavoin yllä. Etkö ymmärtänyt tuota mikä minua ärsyttää, vai ohititko sen vain olankohautuksella jatkaaksesi oman näkemyksesi pönkittämistä?
Et sinä pidä yhteyttä koko jengiin jos otat vain rusinat pullasta ja pelaat temnistä. Siellä kissanristäisissä syödään koko pulla. Ja etkö sinä ymmärtänyt kun kirjoitin, että tee ihan niin kuin itse haluat.
Miksi en voisi pitää yhteyttä koko jengiin muilla tavoin? Niinhän minä teenkin, käyn vaimon mieliksi kissanristiäisissä, koska hän kokee ne tärkeäksi. Siellä tosin ei syödä koko pullaa, vaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pintapuolisesti vaihdetaan kuulumiset ja siinä se. Vastaisitko nyt, miksi en voisi pitää sukulaisiini yhteyttä muutoin kuin kissanristiäisissä? Perustelutkin olisi tervetulleita.
Tottakai voit pitää muuten kuin kissanristäisiä mutta ethän sinä pidä. Pariin tyyppiin olet yhteyksissä joista pidät. Jos siis nyt puhutaan vähän laajemmista kuvioista eikä ihan lähisukulaisista joihin muutenkin pidetään yhteyttä. Mutta kun pointti on se, että ärsyttävä Pirjo-täti jolle et soittaisi edes maksusta saati pelaisit tennistä, voi olla se tyyppi joka hommaa sun teinille sen ekan kesätyön.
Missä olen sanonut että en pidä? Miksi keksit omia olettamia ja pidät niitä totena? Pirjo-täti jolle en soittaisi edes maksusta tai kävisin piipahtamassa, auttamassa, tuskin olisi sellainen ihminen jonka varaan teinin kesätyöt kaatuvat. Minä pidän ihmisiin yhteyksiä monin eri tavoin, mutta en pidä kissanristiäisiä tarpeellisina, mutta en väitä etteikö ne olisi jollekkin tarpeellisia. Huomaatko tässä eron, että minä hyväksyn sinun tapasi hoitaa sukulaissuhteita, mutta minun tapani on sinusta selvästikkin väärä? Tuossa on juurikin iso syy miksi monet parisuhteet ajautuvat vaikeuksiin, kun ei nähdä sitä kumppania erillisenä ihmisenä, vaan ulotetaan ne omat "oikeat" tavat koskemaan myös häntä.
Olen nyt kaksi kertaa kirjoittanut että saat tehdä ihan mitä itse haluat, mutta ilmeisesti tykkäät enemmän halailla okkinukkejasi kuin yrittää ymmärtää lukemasi. Ja tämä pirjotätiesimerkki oli juurikin elävästä elämästä. Juuri yksi tuttu teini sai kesätöitä, koska äidin siskon miehen siskon mies sattui olemaan toimari sopivalla alalla.
Saan tietysti tehdä, mutta sinä et osaa ajatella että minun tapani on minulle yhtä oikea kuin sinun sinulle. Korotat tässä itseäsi minun yläpuolelle, koska et näe että minun tapani voi myös olla ihan yhtä hyvä, tai vaikka parempi, vaan ristit sen olkiukoksi. Myös tuo vertaus pullaan osoittaa, että ajattelet toimivasi oikealla tavalla ja minä vähemmän oikealla. Sanot että haluat pitää sukuyhteyksiä yllä, ikäänkuun minä en haluisi kun en tee sitä sinun hyväksymälläsi tavalla. Etkö siis tarkoittanutkaan mitä sanoit?
Minun pointtini on ollut että näillä kahdella eri tavalla ei saavuta samoja asioita, hyvässä ja pahassa. Ja että sinä saat ihan itse valita mitä haluat tehdä. Näköjään jankata ihan loputtomiin viimeisen sanan metsästyksessä.
Esität pointtisi kuitenkin niin että minun tapa on automaattisesti huonompi, vaikka et edes tiedä miten minä sukulaissuhteitani hoidan. Kun se on eri kuin sinun tapasi, niin se on huonompi, sitähän sinä tuollakin tarkoitat "ettei saavuta samoja asioita", vaikka ihan hyvin voi saavuttaa, vaikka hoitamalla pirjo-tädin lastenlapsia. Ihan hyvin voi saavuttaa samat lopputuloksset ja varmasti voi paremmankin, itsestähän tuo riippuu, eikä siitä osallistuuko kissanristiäisiin. Edelleen saan valita, kysehän ei ole siitä, vaan sinun automaattisesta oletuksestasi, että kissanristiäisiin osallistuminen tuo parhaan mahdollisen lopputuloksen, eikä muilla keinoilla tähän samaan voi päästä. Jos ymmärtäisit, että sinun tapasi ei ole automaattisesti paras ja ainoa oikea tapa, tätä keskustelua ei tarvitsisi käydä lainkaan.
Ihan sinun päässäsi on nämä esittämiset. Minä olen itse kirjoittanut että on rasittavaa ravata niissä kissanristiäisissä. Mutta että sillä tavalla saavuttaa mahdollisimman laajan verkoston. Tuota sinä et usko enää itsekään. että olet jokaiseen pirjotätiin yhteyksissä jos jätä väliin kaikki kissanristiäiset. Sillä periaatteella et todennäköisesti edes tunnista kaikkia pirjoja kun nämä tulevat kadulla vastaan. Puhun omasta kokemuksesta koskien kahta sukua joissa on hyvin erilaiset perinteet. Tunnistan kadulla aktiivisen suvun serkun lapset. Toisen puolen suvusta en tiedä edes montako heitä on, saati nimiään.
Tässä taas hyvä esimerkki kuinka korotat itseäsi ja tuot omat kokemuksesi esille siten, että ne ovat joku universaali laki ja koskettavat myös minun ihmissuhteita. Vähättelet samalla minua "tuota et usko itsekkään". Mistä sinä edes tiedät kuinka iso suku minulla tai kumppanillani on, vai luuletko että suku on joku minkä koko on vakio ja joka suvussa on monta hengissä olevaa Pirjo-tätiä? Vastaappas nyt vaikka tähän ihan suoraan ja kiertelemättä.
Minä en koe että on itseni korottamista sanoa, että tapaamalla säännöllisesti sukujuhlissa mahdollisimman suurta osaa suvusta, sinulla on parempi käsitys suvustasi ja laajemmat verkostot. Kerro toki jos sinun suvullasi on tapana kokoontua jotenkin muuten kuin juhliin säännöllisin väliajoin useita kertaa vuodessa niin että kaikki pirjot ja martit ja näiden lapset ja lapsenlapset ovat paikalla ympäri Suomen kokoontuneina. Tämä on vain looginen fakta, jossa ei ole mitään keskustelemista. Sinulla itselläsi on nyt joku ihme alemmuudentunne, jollei jopa syyllisyydentunne? Se minkä on kenenkin mielestä parempaa on jokaisen itsensä päätettävissä. Sietääkö kissanristiä laajemman verkoston ja sukuyhteyden toivossa, vai vältteleekö kissanristiäisiä ja pitää yhteyttä pienempään porukkaan.
Lue tämä viesti nyt tarkkaan ja ajatuksella ja vastaa selkeästi kysymyksiin. Mistä tiedät minkä kokoinen sukuni on? Mistä tiedät missä sukulaiseni asuvat? Mistä tiedät, etten olisi sukulaisiini yhteydessä? Ilman että tiedät nuo, ET voi olettaa yhtään mitään, et edes sitä että sinun tapasi hoitaa sukulaissuhteita olisi parempi. Nyt sanot jo, että minulla on parempi käsitys suvustani, joten eikö ole loogista uskoisit myös minua, miten meidän suvussa on tapana hoitaa suhteita? Mikä saa sinut olettamaan, että kaukaiset sukulaisuussuhteet ovat minulle merkityksellisempiä, kuin esim kaverisuhteet, että osallistumalla ennemmin kissanristiäisiin kuin esimerkiksi apua tarvitsevan ystävän talkoisiin, saan tästä suuremman hyödyn? Minullahan voi olla vaikka huomattavasti paremmat kaverisuhteet kuin sinulla ja kokemuksesi ystävistä on huonoja ja minun hyviä. Kerrot sinun OMISTA kokemuksista ja luulet että kaikki ihmiset ja suvut on samanlaisia, ihmisistä riippumatta. Entä jos sukulaiset eivät tule hyvin toimeen keskenään, onko silloin antoisaa kokoontua hammasta purren yhteen, vai tavata sukulaisia pienemmissä porukoissa? En jaksa enää tätä pelleilyä jos et tästä tajua, että kissanristiäset eivät ole sukulaissuhteiden vuoksi mikään automaattisesti autuaaksi tekevä asia. Kiva jos sinulla on iso suku ja kaikki Pirjo-tädit ovat elossa seitsämän sukupolven ajalta, mutta kaikilla ei ole. Hyviä juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nuo pitäisi ja pitääkin jakaa suht koht tasan. Joko kaikki menee tasan, ei nyt tarvii matemaattisesti laskea 50-50 koska se on mahdotonta (tuntien mukaan? Vaativuuden mukaan?), mutta sopimuksella että mitä kumpikin suostuu tekemään, haluaa tehdä, osaa tehdä. Jos on miesten hommia, sitten on myös naisten hommia.
Ainoa minkä ehkä hyväksyn on se, että mies kantaa tarvittaessa pesukoneet ja muut oikeasti todella painavat esineet, koska on voimakkaampi. Mutta näin vain sellaisissa asioissa, missä tuolla oikeasti on merkitystä. Ei mitään että kauppakassissa on kolme litraa maitoa, kanna sinä kun olet niin vahva!
Tai on toinenkin poikkeus, mies tappaa meillä hämähäkit. Mutta se on miehelle OK koska saa tuntea itsensä ritariksi, joka pelastaa minut.
Hämähäkki on hyötyeläin, ei niitä pidä tappaa.
Sen lisäksi hämähäkit eivät viihdy hometaloissa, joten niiden näkeminen on oikeastaan hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmettelen, miten ja miksi naiset ja miehet haluavat muodostaa pareja keskenään?
Molempien mielestä vastakkainen sukupuoli on täysin hyödytön riippakivi.
Palstatrollien juttuja ei ehkä kannata yleistää koskemaan täysijärkisiä ihmisiä.
Täällä vierailee paljon miehiä ja osittain naisiakin mitkä eivät ole juurikaan tekemisissä vastakkaisen sukupolven kanssa. Totta kai silloin maailma vaikuttaa epäoikeudenmukaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah olen huomannut saman, ap! Treffeilläkin on tullut käytyä sellaisten voimaantuneiden tasa-arvoa kannattavien feministien kanssa, jotka luonnollisesti olettavat, että mies maksaa joka kerta :D
Haha vaan sinnekin. Ihanko oikeasti siellä päässä olevalla riittäisi henkinen kantti tradwifen seurassa?
Kunnioitettavan epälooginen puheenaiheen vaihto :D Henkisellä kantilla ei ole mitään tekemistä tilanteessa, jossa käydään esim. viisillä treffeillä ja mies maksaa joka kerta. Rautalankaa: se maksaminen tässä on aika sivuasia. Pointti tässä on se, että tilanne on melko absurdi kun nainen, joka jo alkumetreillä sanoo olevansa feministi ja vaalivansa tasa-arvoa, olettaakin täysin automaattisesti, että mies maksaa treffit joka ainut kerta. ;D
Miten täällä käyvät miehet päätyy kahvittelemaan kerta toisensa jälkeen feikki-feministien kanssa?
Kai se johtuu monen "feministin" ulkokultaisuudesta; ideologiasta otetaan kermat päältä mutta siinä vaiheessa kun tasa-arvoinen käyttäytymismalli ei sadakaan omaan laariin, maailmankatsomus muuttuu todella nopeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah olen huomannut saman, ap! Treffeilläkin on tullut käytyä sellaisten voimaantuneiden tasa-arvoa kannattavien feministien kanssa, jotka luonnollisesti olettavat, että mies maksaa joka kerta :D
Haha vaan sinnekin. Ihanko oikeasti siellä päässä olevalla riittäisi henkinen kantti tradwifen seurassa?
Kunnioitettavan epälooginen puheenaiheen vaihto :D Henkisellä kantilla ei ole mitään tekemistä tilanteessa, jossa käydään esim. viisillä treffeillä ja mies maksaa joka kerta. Rautalankaa: se maksaminen tässä on aika sivuasia. Pointti tässä on se, että tilanne on melko absurdi kun nainen, joka jo alkumetreillä sanoo olevansa feministi ja vaalivansa tasa-arvoa, olettaakin täysin automaattisesti, että mies maksaa treffit joka ainut kerta. ;D
Miten täällä käyvät miehet päätyy kahvittelemaan kerta toisensa jälkeen feikki-feministien kanssa?
Kai se johtuu monen "feministin" ulkokultaisuudesta; ideologiasta otetaan kermat päältä mutta siinä vaiheessa kun tasa-arvoinen käyttäytymismalli ei sadakaan omaan laariin, maailmankatsomus muuttuu todella nopeaan.
Omat kahvit maksamalla pääsee todella monesta k*sipäästä eroon. Ne katsoo heti, että tuohan on feministi. Ja ihan oikeassa ovat.
Tällaisia ketjuja lukiessa ajattelen aina että onneksi en ole parisuhteessa, ei tarvitse näistäkään adioista tapella
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ketjuja lukiessa ajattelen aina että onneksi en ole parisuhteessa, ei tarvitse näistäkään adioista tapella
Älä muuta sano. :D naurattaa kun miehet yrittää täällä väittää miten kamalan vaikeaa öljyn vaihto tai TV:n ”asentaminen” on. Huh huh.
Monen naisen mielestä ei muita olekaan kuin miesten hommia. Sellaiset ämmät kannattaa kiertää kaukaa.
"ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus"
Meillä minä naisena teen nuo asiat. Tykkään tehdä ja ovat erittäin yksinkertaisia ja helppoja juttuja. Mies sen sijaan tykkää laittaa ruokaa. No laitan minäkin välillä, ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?
Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.
No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?
Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.
Teillä noinkin päin, tietenkin meitä on moneen junaan, mutta suuressa kuvassa naiset järjestävät ja osallistuvat kissanristiäsiin, tiedät tämän itsekkin.
Jos isolta osalta miehistä kysyttäisiin koti saisi olla sotkuinen, napaan vedettäisiin eineksiä ja kotoa poistuttaisiin vain töihin, hyvä jos salille. Joillekin töihinmenokin tuntuu pakkopullalta.
Ehkä sinun elämässäsi miehet ovat tuollaisia. Meillä päin miehillä on hieman erilainen meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano. :D naurattaa kun miehet yrittää täällä väittää miten kamalan vaikeaa öljyn vaihto tai TV:n ”asentaminen” on. Huh huh.
Onnistuit sitten yhdellä lauseella todistamaan kaikille, että koko ketjun pointti meni sinulta yli ja ohi. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuit sitten yhdellä lauseella todistamaan kaikille, että koko ketjun pointti meni sinulta yli ja ohi. :D :D
No ketjun pointti on aika surkea. :D eihän tässä ketjussa edes ole argumentteja, vain miehiä vaatimassa mitalia joistain kerran vuodessa tehtävistä askareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ketjun pointti on aika surkea. :D eihän tässä ketjussa edes ole argumentteja, vain miehiä vaatimassa mitalia joistain kerran vuodessa tehtävistä askareista.
Et sitten ymmärtänyt pointtia. Kertaan sinulle. Jos kotityöt tehdään puoliksi, niin myös ne ns miestentyöt tehdään puoliksi. Onko jotakin epäselvää? Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt pointtia. Kertaan sinulle. Jos kotityöt tehdään puoliksi, niin myös ne ns miestentyöt tehdään puoliksi. Onko jotakin epäselvää? Ohis
AP sanoi että hän ei saa vitsailla naisten töistä mutta miesten työt kuuluvat hänelle. Hän ei edes sanonut että he tekevät vaimonsa kanssa kotityöt puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP sanoi että hän ei saa vitsailla naisten töistä mutta miesten työt kuuluvat hänelle. Hän ei edes sanonut että he tekevät vaimonsa kanssa kotityöt puoliksi.
Keskustelua käytiin myös tuolla olettamalla ja siinäkin miestentyöt eivät olleet mitään. Onko sinusta väärin, että kotityöt tehdään puoliksi ja mies tekee sitten päälle nämä miestentyöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kahvit maksamalla pääsee todella monesta k*sipäästä eroon. Ne katsoo heti, että tuohan on feministi. Ja ihan oikeassa ovat.
Minä nostan hattua heille ketä hoitavat omat asiat, eivätkä oleta että mies maksaa sukupuolensa perusteella, sillä elämmehän tasa-arvoisessa maassa, missä kaikilla on samat oikeudet. Ei ole miesten eikä naisten euroa, vaan yhteinen euro. Samasta työstä saa saman palkan. Sitä en hyväksy, että joku sukupuolensa perusteella vaatii jotain erikoiskohtelua. Jos halutaan tehdä asiat puoliksi, niin sitten kaikki puoliksi ilman mutinoita. Parisuhde väkivaltakin menee puolilksi, niin tekijäiden kuin uhrien osalta, joten hyvin menee tasapuolisuuden näkökulmasta sielläkin. Sivusta
Varmaan omillaan toimeentulevia ei ehkä sen takia juuri näy, koska he kokee tulevansa toimeen yksinään. Tubessa mrs. midwest selitti yhteen aikaan olevansa feministi kuten Anna Bey:kin.
Kumpikin on tradwife.
Eli, älä syytä feministejä huijareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelua käytiin myös tuolla olettamalla ja siinäkin miestentyöt eivät olleet mitään. Onko sinusta väärin, että kotityöt tehdään puoliksi ja mies tekee sitten päälle nämä miestentyöt?
Vähän vaikea sanoa kun kukaan ei ole määritellyt sanaa ”kotityöt”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä miesten töitä voida ulkoistaa?
Palstatrollien juttuja ei ehkä kannata yleistää koskemaan täysijärkisiä ihmisiä.