Nainen suuttuu jos puhun edes vitsillä naisten hommista, mutta oletuksena kuitenkin mies tekee tiettyjä hommia
Nainen loukkaantuu jo vitsin tasolla, jos mainitsen jotain naisten hommista, mutta kuitenkin perusajatuksena kaikki ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus -työt kuuluvat oletuksena miehelle.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Ei, vaan ongelma on siinä, että miehet tekevät puolet näistä jokapäiväisistä kotitöistä koska naiset vaativat. Kuitenkaan naisten ei tarvitse osallistua tiettyihin töihin siinä missä miesten tulee osallistua. Miksi näin?
Mulla on rahapussi ” miestentöitä” varten. Viime vuonna teetätin remonttia, nyt pitäisi pihaa fixata. Urakkatarjoukset on jo saatu, pitää enää valita miehet. Oma puoliso on monella tavalla hyvä mies, mutta miestentöitä ei kyllä taida lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Ei, vaan ongelma on siinä, että miehet tekevät puolet näistä jokapäiväisistä kotitöistä koska naiset vaativat. Kuitenkaan naisten ei tarvitse osallistua tiettyihin töihin siinä missä miesten tulee osallistua. Miksi näin?
Siihen tv:n asennukseenko? Vai johonkin muuhun kertaluonteiseen tai kahdesti vuodessa tehtävään hommaan? Raapiko nainen sohvalla haarojaan sillä aikaa, kun mies ajaa auton öljynvaihtoon (ei edes leikitä, että kaupunkilaiset tekevät tämän parkkiksella), vai tekeekö hän jotakin muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tv:n asennukseenko? Vai johonkin muuhun kertaluonteiseen tai kahdesti vuodessa tehtävään hommaan? Raapiko nainen sohvalla haarojaan sillä aikaa, kun mies ajaa auton öljynvaihtoon (ei edes leikitä, että kaupunkilaiset tekevät tämän parkkiksella), vai tekeekö hän jotakin muuta?
Meillä raapi haaroväliä ainakin kun minä kaivoin kukkapenkkiä mitä hän haluaa. Taidan olla tyhmä kun en vaadi häntä osallistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Tasapuolinen työnjako on sitä, että käytetään sama aika työtehtäviin, ei sitä, että jokainen tekee vähän jotakin. Näistä asioista sovitaan perheessä niin, että ne tulevat mahdollisimman tehokkaasti tehtyä. Eihän tuollainen on tehokasta työntekemistä. Oppimiskäyrä vaikuttaa aina työn tuloksiin ja jos työtä tekee liian harvoin sen tekeminen vaikeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ketjuja lukiessa ajattelen aina että onneksi en ole parisuhteessa, ei tarvitse näistäkään adioista tapella
Älä muuta sano. :D naurattaa kun miehet yrittää täällä väittää miten kamalan vaikeaa öljyn vaihto tai TV:n ”asentaminen” on. Huh huh.
Onnistuit sitten yhdellä lauseella todistamaan kaikille, että koko ketjun pointti meni sinulta yli ja ohi. :D :D
No ketjun pointti on aika surkea. :D eihän tässä ketjussa edes ole argumentteja, vain miehiä vaatimassa mitalia joistain kerran vuodessa tehtävistä askareista.
Et sitten ymmärtänyt pointtia. Kertaan sinulle. Jos kotityöt tehdään puoliksi, niin myös ne ns miestentyöt tehdään puoliksi. Onko jotakin epäselvää? Ohis
AP sanoi että hän ei saa vitsailla naisten töistä mutta miesten työt kuuluvat hänelle. Hän ei edes sanonut että he tekevät vaimonsa kanssa kotityöt puoliksi.
Keskustelua käytiin myös tuolla olettamalla ja siinäkin miestentyöt eivät olleet mitään. Onko sinusta väärin, että kotityöt tehdään puoliksi ja mies tekee sitten päälle nämä miestentyöt?
Vähän vaikea sanoa kun kukaan ei ole määritellyt sanaa ”kotityöt”.
Eli miksi edes on tilastoja, koska kukaan ei ole määritellyt "kotitöitä" ihmeellistä että tunnistat asian silloin kun agendaasi sopii, muutoin esität tyhmää. No eipä yllätä.
Katsotaan tilastoja.
https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/perheet-ja-…
Naiset tekevät enemmän kotitöitä, miehet tekevät enemmän asennustöitä jne. Tilastojen mukaan näyttää siltä, että miehet siis eivät tee puolia kotitöistä ja kompensoivat ns. Miesten töillä.
ihan luonnollistahan tuo. Naiset viettävät myös aikaa enemmän kotona ja miehet töissä.
Teen töitä kotoa käsin. Vaikka olenkin nainen, tahdon silti käyttää nykyajan mukavuuksia kuten kotisiivoojaa. Samasta paikasta voisin helposti tilata leipojan ja puutarhurin, tosin en tarvitse näitä kahta siksi jää tilaamatta.
Onko kotiaskareet vielä tänä päivänäkin näin sukupuolittuneita ettei haluta hankkia apua tai hyödyntää sähköllä toimivia kodinkoneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä raapi haaroväliä ainakin kun minä kaivoin kukkapenkkiä mitä hän haluaa. Taidan olla tyhmä kun en vaadi häntä osallistumaan.
Jep. Mahdollistaminen kannattaa lopettaa heti alkuunsa. Elämä laiskan kanssa on kyllä kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mahdollistaminen kannattaa lopettaa heti alkuunsa. Elämä laiskan kanssa on kyllä kamalaa.
Ehkä olen tosiaan ollut vähän liian mukautuvainen hänen toiveisiinsa.
Meillä ainakin isäntä vaan lepää, lepää...aina väsyttää vaikka miten lepäisi ja tankkaisi.... masu vaan kasvaa. En tykkää. Huomenna alkaa tekeminen, alkanut jo 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelepa vielä kertauksen vuoksi kerrostalossa asuvien miestentyöt.
Aikuinen lapseni hankki puolisonsa kanssa kotisiivouksen, siivooja käy kahden viikon välein. Minusta se on hieno juttu ja sanoinkin sen lapselle. Mies ihmetteli myöhemmin minulle, että eikö ne saa itse asuntoaan siivottua. Minulta pääsi sellainen huutonauru, että olin pudota penkiltä. Sain sitten sanottua, että mistä sinä tiedät, ethän sinä itse siivoa täällä ikinä yhtään mitään. Mies möksähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni vastaisi: lampun ja sulakkeiden vaihto samaten tiskoneen/pesukoneen asennus.
Mikä sinällään on hassua sillä nuo ensiksi mainitut osaa lähes jokainen eikä viimeisimpään tarvita munia kerta asennuksen saa halutessaan tilattua samalla kun ostaa uuden koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni vastaisi: lampun ja sulakkeiden vaihto samaten tiskoneen/pesukoneen asennus.
Mikä sinällään on hassua sillä nuo ensiksi mainitut osaa lähes jokainen eikä viimeisimpään tarvita munia kerta asennuksen saa halutessaan tilattua samalla kun ostaa uuden koneen.
Ai tuo sulakkeiden vaihto. Mies sanoo, että sulake on palanut, pitää vaihtaa. Sitten mies kysyy minulta, onko meillä niitä. Vastaan, että siellä missä ennenkin eli siivouskomeron oven keskimmäisessä lokerossa vasemmassa takareunassa. Mies seisoo siivouskomeron ovella ja sanoo, että ei niitä ole täällä. Kehotan pari kertaa katsomaan ja kerron vielä, missä ne on. Mies ei vieläkään löydä niitä, joten menen ja ojennan sulakkeet miehelle. Mies vaihtaa sulakkeen ja jättä rikkinäisen sekä sulakepaketin pöydälle. Ugh, miestentyöt on siltä päivältä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häätää ihme hiipparit nurkista ja hakea vaimon pyörä pyöräkellarista, viedä roskat . vaihtaa lamput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesten töitä, kun asutaan kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö hoitaa pihatyöt. Mies ei ole koskaan tehnyt meillä mitään remonttia, ei edes maalannut yhtään seinää, vaikka olen pyytänyt, täytyy varmaan itse maalata.
Onko autoja? Huoltaako niitä? Entä kodin sähkölaitteet, joita alkaa olee joka kodissa jo todella useita? Lasten pyörät, urheilukamat? Onko teillä mökkiä?
Mitä ja miten kodin sähkölaitteita huolletaan?
Esim tunnen naisen, joka ei osaa tv:n kanavia hakea, ei asettaa kellonaikaa laitteisiin, ei vaihtaa lamppua uuniin, ei asentaa uutta pleikkaa eikä edes käyttää dvd-laitetta. Ajastaa auton lämmityslaitetta. Lista on pitkä.
Tunnet yhden naisen ja nyt kaikki naiset ovat samanlaisia?
Sitten minua ei ilmeisesti ole olemassa lainkaan, kun asennan ja laitan kaikki tekniikan itse, hoidan nämä naisille mystiset sähkölaitteet robotti-imurista telkkariin, pelikonsoleihin, tietokoneisiin jne. Autoa minulla ei ole, eikä ajokorttia, mutta osaan silti asentaa autoon tarvittavat asiat, mitä nyt maallikkona ilman asennusmiestä ja siihen tarvittavia välineitä pystyy tekemään. Ja vaihtaa renkaat. Äitini ja siskoni osaavat myös.
Ihan itse olen opetellut ikisinkkuna yksinasujana. Googlekin on nykyään olemassa toisin kuin omassa nuoruudessani.
En tunne itse yhtään kuvailemasi kaltaista naista.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin uskallat vaatia tai tulet vaatimaan, jos et ole tähän mennessä sitä tehnyt.
No eihän se mies koskaan imuroi/kokkaa/pyykkää niinkuin pitäisi, haukut saa vaan aina joten jättää sitten hommat sille paremmin osaavalle naiselle ja tekee niitä omia juttujaan mitä osaa paremmin. Sama miten tekee niin väärin menee, sitähän se on naisten kanssa.