Ranteessa pitäisi olla titaania, mutta magneetti jää kiinni ihoon??
Onko nyt kuitenkin niin, että onkin laitettu terästä eikä titaania? Vai mitä ihmettä. Ei ole varmaan turvallista mennä magneettikuvaukseen.
Kommentit (33)
Titaani on heikosti magneettinen. Voi aiheuttaa ongelmia.
Onko se koronarokotteen 5g tukiasena siellä ihon alla?
Jos menen joskus magneettikuvaukseen, repiikö laite titaanit läpi ihosta?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota kokeilematta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se koronarokotteen 5g tukiasena siellä ihon alla?
En ole vielä saanut koronarokotusta.
Titaani on ferromagneettinen aine. Pinnasitko persukoulun?
Miksi titaania käytettäisiin implanteissa, jos ei olisi turvallista? Käsittääkseni titaani-implantit eivät ole este magneettikuvaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ranteessa ja leuassa titaania kun kävin joskus magneettikuvissa. Mitään ei repeytynyt irti.
Etpäs ole itse ollut koulussa hereillä: titaani on EI MANGNEETTINEN....🧐
magneetti kiinnittyi ihoon luultavasti ihan kitkan ansiosta, ei siksi että ihon alla olisi mitään magneettista.
Olisin tarvinnut perjantaina magneettia - säilytyslokerikko otti euron kolikon, mutta avainta ei saanut käännettyä niin että ovi olisi saatu lukkoon, sinne jäi euro.
Olikohan tossa joku ilkivalta - sillä lähempänä ulko-ovea, joka kävi pakkassäässäkin jatkuvalla syötöllä, oli sitä toimivaa lähempänä.
No, hyvät tienestit saa, jos euron käy onkimassa magneetilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi titaania käytettäisiin implanteissa, jos ei olisi turvallista? Käsittääkseni titaani-implantit eivät ole este magneettikuvaukselle.
Titaani ei ole magneettinen ja voidaan suorittaa magneettikuvaus. Toisaalta titaani aiheuttaa kuvaan artefaktaa, eli jonkinasteista kohinaa. Siksi (titaanipotilaalle) käytetään mieluummin CT-kuvausta jota titaani ei häiritse siinä määrin. Tai ihan vaan perusröntgeniä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai teräs ole magneettista.
Riippuu teräksestä. Niitä on aika monia erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Etpäs ole itse ollut koulussa hereillä: titaani on EI MANGNEETTINEN....🧐
Titaani on kylläkin paramagneettinen.
Vierailija kirjoitti:
Titaani on ferromagneettinen aine. Pinnasitko persukoulun?
Ei vaan psramsgneettinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei revi, jos on yhteensopiva. Kannattaa varmistaa asia etukäteen hoitopaikasta mikä materiaali on kyseessä. Itselläni on titaanituet sääriluussa ja kävin hiljattain magneetissa. Hoitopaikasta tarkistivat materiaalin sopivuuden etukäteen.
Aloittajalla lienee hemmetin hyvät veren rauta-arvot:D
Vierailija kirjoitti:
Ei revi. Minulla on 42cm luuydinnaula ja pari levyä. Ihan normisti olen käynyt siellä tuubissa.
Tai ehkä juuri sinä oletkin poikkeus...
Tietääkö kukaan?