Ranteessa pitäisi olla titaania, mutta magneetti jää kiinni ihoon??
Onko nyt kuitenkin niin, että onkin laitettu terästä eikä titaania? Vai mitä ihmettä. Ei ole varmaan turvallista mennä magneettikuvaukseen.
Kommentit (33)
Aloittaja kysyy, onko laitettu vahingossa terästä, ja tänne tulee porukka pätemään että ei titaani ole magneettista. Osaako kukaan enää lukea?
Vierailija kirjoitti:
magneetti kiinnittyi ihoon luultavasti ihan kitkan ansiosta, ei siksi että ihon alla olisi mitään magneettista.
Itselläni kiinnittyi myös ruokailuvälineet. Grafeiinia laittaneet menemään salaa leikkauksissa, puudutteissa yms.
Vierailija kirjoitti:
Jos menen joskus magneettikuvaukseen, repiikö laite titaanit läpi ihosta?
Kone imaisee sinut mukanaan tai jäsen reveytyy irti sopivan nivelen kohdalta koska titaani on ruuvattu luuhun.
Magneettikuvausturvallisen luokituksen saaneet implantit on valmistettu materiaaleista, jotka eivät aiheuta potilaalle vaaraa kuvauksen aikana. Tällaisia materiaaleja ovat muun muassa muoviyhdisteet, titaani sekä titaani-nikkelimetalliseos nitinoli.
Kun ruokailuvälineet, lusikat, veitset, jäi kiinni rintakehään, soitin puoskareille ja kysyin asiaa hoitsulla, joka nauroi kun kysyin miksi. Lienee selvää etten palannut enää asioimaan näiden kanssa eli antautunut puoskaroitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Etpäs ole itse ollut koulussa hereillä: titaani on EI MANGNEETTINEN....🧐
Sinä et tainnut olla hereillä äidinkielen tunneilla.
Ainoa mikä aiheuttaa kehon magneettisuuden on GRAFEIINIOKSIDI, jota kaikki pedon merkki CV -rokotteet oli täynnä.
Mulla meni korjatessa laakerin ulkokuoren pala tehden haavan käteen ihon alle. En tiennyt sitä edes ennen kuin leikin magneetilla.se jää siihen kohtaan kiinni missä se metallin pala on. Onkohan se vaarallinen; liukenee jotain tms.verenkiertoon?
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni korjatessa laakerin ulkokuoren pala tehden haavan käteen ihon alle. En tiennyt sitä edes ennen kuin leikin magneetilla.se jää siihen kohtaan kiinni missä se metallin pala on. Onkohan se vaarallinen; liukenee jotain tms.verenkiertoon?
Kyllä mä poistattaisin sen. Voi alkaa tulehtumaan jskn vaiheessa ja sitten tarvitaan kuitenkin poistaa ja antibiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä poistattaisin sen. Voi alkaa tulehtumaan jskn vaiheessa ja sitten tarvitaan kuitenkin poistaa ja antibiootteja.
Tosin ollu jo 20 vuotta.mut jotain raakametallia. Voikohan se lähteä liikkeelle ja men syömmeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
magneetti kiinnittyi ihoon luultavasti ihan kitkan ansiosta, ei siksi että ihon alla olisi mitään magneettista.
Itselläni kiinnittyi myös ruokailuvälineet. Grafeiinia laittaneet menemään salaa leikkauksissa, puudutteissa yms.
Grafeiiniapa hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menen joskus magneettikuvaukseen, repiikö laite titaanit läpi ihosta?
Kone imaisee sinut mukanaan tai jäsen reveytyy irti sopivan nivelen kohdalta koska titaani on ruuvattu luuhun.
Justhan joku siivooja oli hajottanut jonkun tuollaisen laitteen ajelemalla siivouskoneen sinne konehuoneeseen.
Eiköhän sen huomaa jos on terästä nivelissä kun se nivel on hetkessä jumissa laitteen kyljessä :D
Minulla on titaania niskassa, ja olen käynyt magneettikuvauksessa useita kertoja; sekä niskaa että muita alueita on kuvattu. Joskus röntgenhoitaja on maininnut, että käyttää titaanin takia pienempiä tehoja. Mitään ikävää ei ole sattunut. Tietysti kerron titaanista aina etukäteen.