Istun saaristossa rantasaunalla ja katselen merta.Mitä sinä teet just nyt?
Kommentit (1171)
Istun kesähuvilani olohuoneessa ja katson telkkarista futista ja ikkunasta kaunista Saimaata yhtäaikaa.
Vaihdan puan viimeisen maksi XXXLTenan. Sitten en tiedä, miten pärjään, kun ei ole rahaa ostaa uusia.
Katon fudismatsia ja nautin olostani.
Katselin saunan jälkeen terassilta parin metrin päässä olevaa järveä, olutlasi kädessä. Kalat hyppii järvessä ja ilta-aurinko paistaa niin nätisti. Eikä ole kiire kotiin. Huomenna siis sama maisema ja tunnelma, vaikka vettä sataisi .
Vierailija kirjoitti:
Vietin lasten kanssa tänään huvipuistopäivän. Eilen meillä oli vieraita juhannusta juhlimassa. Olen juuri harkinnut jaksavani tyhjentää astianpesukoneen. Hinkkasin äsken jonkin tahran vaaleasta matosta pois. Se on aina juhlien jälkeen, että jotain sotkua löytyy jostain. Hauskin osa on valmistella juhlia ja tavata ihmisiä, syödä hyvin ja viettää hauskaa yhdessä. Aina se ikävin osuus on raivata jälkiä pois.
Täällä ollut sama touhu nyt illalla. Meilläkin oli eilen vieraita. Valmistelin koko torstain. Tein eilen lohta uunissa, grillattuja kasviksia, maissia, halloumia, uusia perunoita, tillillä maustettua voikastiketta ja itse tehtyä tuorekurkkusalaattia. Jälkkäriksi pavlova, mansikoita ja pikkuisia vesimelonikuutioita, joiden päälle sai halutessaan lirauttaa sitruslikööriä. Ne on siis tosi hyviä, ulkomaanmatkalla maistoin ja toin idean mukanani. Miehen veljen vaimo oli leiponut mansikkakakun. Naapuri (sinkku) tuli vain saunomaan, ei varsinaisesti syömään, kutsuin hänet, koska hän on vasta vähän aikaa sitten eronnut ja oli kovin yksinäisen oloinen.
Myöhään Illalla saunottiin ja juotiin vähän viiniä, ketkä halusi. Yksi perhe lähti saunan jälkeen kotiinsa ja yksi perhe jäi sovitusti yökylään, lähtivät joskus kymmenen maissa tänään aamulla. Minähän itse valvoin pisimpään illalla, olisiko kello ollut yksi tai puoli kaksi yöllä kun kömmin takapihalta sisälle. Olin niin väsyksissä, että menin suoraan nukkumaan kun vieraat lähti aamulla ja otin päikkärit noin klo 10.30-13. Sen jälkeen olen raivaillut ja siivoillut, pessyt lakanapyykkiä. Eilen oli niin kiva juhlatunnelma, mutta tänään se on ollut poissa. Usein käy niin, että kun järjestää juhlat, seuraa tyhjä olo. Että mitäs nyt. Siivoilee ja raivailee mutta pysähtynyt olo.
Täällä mökillä lekottelen-olen ihaillut jo tuota tyyntä kaunista järvenselkää vuodesta toiseen, elikkä eipä se enää elähdytä paljoakaan . Se on näemmä niin ,että kaikkeen hyvään ja superhyväänkin ihminen tottuu ja se alkaa tuntua arkiselta.
Olen kuitenkin kiitollinen kaikesta mitä minulla on ja voin hyvin.
Juon kaljaa kuumassa kerrostalokuutiossa ja katson jalkapalloa. Vituttaa ja ahdistaa tämä köyhyys ja yksinäisyys.
Istun kerrostalokotini parvekkeella lähellä Turun keskustaa ja luen kirjaa. On rauhallista ja laskeva aurinko kultaa viereisen ok.taloakueen kauniiksi. Vähän kauenpana mäntymetsä värjäytyy kullanväriseksi. Olen onnellinen ja nautin itsenäisestä elämästäni <3
Vierailija kirjoitti:
Täällä mökillä lekottelen-olen ihaillut jo tuota tyyntä kaunista järvenselkää vuodesta toiseen, elikkä eipä se enää elähdytä paljoakaan . Se on näemmä niin ,että kaikkeen hyvään ja superhyväänkin ihminen tottuu ja se alkaa tuntua arkiselta.
Olen kuitenkin kiitollinen kaikesta mitä minulla on ja voin hyvin.
Se on totta. Ensimmäiset 5 vuotta olin niin innoissani, kun pääsi mökille katsomaan järvelle. Välillä otin laiturille puutarhatuolin ja nautin vain hiljaisuudesta. Jossain vaiheessa siihen turtui. Ihan sama miten kaunista, ei tuntunut enää miltään. Mökki on ollut meillä ikuisuusprojekti. Kunnostettiin sauna. Sitten ostettiin uusi aitta, maalattiin ja sisustelttiin. Vanha liiteri oli kallellaan. Tilasin traktorimiehen siirtämään sen uudelle paikalle. Entisen liiterin paikalle tehtiin perunamaa. Meillä on nyt isot lapset 14 ja 17 v. Heitä ei voisi vähempää kiinnostaa olla mökillä, joten nykyisin käydään muutama viikonloppu kesän aikana. Juhannuskokko toki pitää polttaa aina, jos ei ole maastopalovaroitusta ja nuoret saunoo ja ui mielellään. Olen miettinyt, että meille riittäisi pieni saunamökki lähempänä kotoa, kun mökille on nyt noin 3 tunnin ajomatka. Tuleekohan mökillä edes oltua, kun nuoret lähtee kotoa. Vaikka on kaunis järvimaisema, olen tainnut tulla vanhaksi, kun ei tunnu miltään.
Luen vauvapalstaa ja kirjoitan kommentteja. Perinteinen juhannus.
Istun sohvalla ja mietin, että pitäisi sheivata kivekset ja peniksen varsi. Näyttävät taas liian karvaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Istun sohvalla ja mietin, että pitäisi sheivata kivekset ja peniksen varsi. Näyttävät taas liian karvaisilta.
Käy sokeroinnissa.
Istun kotona kylppärissä pöntöllä ja virtsaan.
No nyt loppui.
Pilkoin salaatin, tiskasin.
Seuraavaksi ikkunanpesua, matonpesua, muita mökinhuoltohommia.
Melkein samaa kuin ap 3v sitten. Eli istun nojatuolissa katsomassa merta. Läppäri on sylissä, koska teen tässä samalla vähän töitä. Aloitan loman keskiviikkona, niin pitää vielä vähän lukea meilejä.
Istun kotona omassa rauhassa etätöitä tehden. Lounastauolla taidan käydä juoksulenkillä ja sitten jatkan töitä. Oli ihana juhannus perheen ja ystävien kanssa. Tällekin viikolle kivoja suunnitelmia. Koko kesäloma vielä edessäpäin ja kaikkea kivaa tulossa :)
Tulin just ravintolaillalliselta. Maha täynnä ja päätin lueskella vähän uutisia netistä. Ja kuinka ollakaan ajauduin käväisemään aihe vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sokeroinnissa.
Hieno idea! Täytyy kerätä rohkeutta ja etsiä paikka.
Istun mökillä terassilla järven rannalla ja roikun Vauva-palstalla eli paremminkin voisi mennä.