Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu suomalainen ikärasismi parisuhteissa?

Vierailija
14.05.2021 |

Lukuisia kertoja useiden vuosien aikana olen lukenut suomalaisilta nettipalstoilta siitä, kuinka naisille on muka joku parasta ennen -päiväys, joka on vieläpä todella aikaisin. Ja kuulemma monien miesten mielestä 35+ naiset eivät enää tee miehillä mitään ja vanhallekin miehelle sen ikäinen nainen olisi liian vanha.

Osa kommentoijista on sitä mieltä, että rakkaus muutenkin on vain nuoria varten. Jo Ruotsissa, Norjassa, Saksassa ja Ranskassa jne. aikuisetkin saavat nauttia parisuhteista ja läheisyydestä ilman huonoa omaatuntoa siitä, että on liian vanha. Miksi siis ei Suomessa?

T. 35+ nainen

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiasiahan on se, että +25 v. on jo Rummo, eli P I L A L L A! Sellaisen paikka on enää Biojäte-astiassa ja sieltä kompostiin. Ethän sinäkään osta kaupasta ylipäiväyksen mennyt lihaa ja syö sitä, vaikka tiedän sen olevan pilalla??? Ja voi se alle 25 v. ikäinenkin jo olla Biojäte-astiaan kuuluva, esim. jos on syönyt itsensä muodottomaksi talipalloksi niin = roskiin vain surutta

Lol. Itse valikoin parhaat miehet 20-25-vuotiaista. Ei tarvitse tyytyä ikäisiini tai vanhempiin miehiin.

N30

Vierailija
22/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö, ketkä kirjoittavat kyseisiä järjettömiä kommentteja?

Mm. loputtoman yksinäiset palstamiehet, jota vain äiti on rakastanut.

Sehän se onkin että kun ei edes äiti ole rakastanut vaan on ollut joku virtahepo olohuoneessa, läheisriippuvainen poikansa elämän hallitsija ja tuhoaja.

Ei välttämättä näinkään. Yleensä perusperheiden kiltit peräkammarinpojat ovat niitä yksinäisiä. Ne rikkinäisen ongelmaperheen "jännikset" löytävät aina naisen. Näin sanon, vaikka olen itsekin nainen.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni ei osaa asennoitua parisuhteeseen rakkaus- vaan hyötysuhteena. Toisesta on aina revittävä jotain hyötyä itselle, olipa se parempi elintaso, sosiaalinen status, lapset tai joku seuranpitäjä, jotta ei tarvitsisi olla yksin.

Lisäksi moni on arka kyseenalaistamaan vanhoja normeja, jolloin esimerkiksi rakkaussuhteen kaipuuta yli kolmekymppisenä pidetään nolona, epärealistisena ja naiivina. Olen lueskellut sanattomana kommentteja mm. täältä, joissa vanhemmat hääparit on leimattu noloiksi ja säälittäviksi, koska naimisiinmeno on nuorten juttu. Kirjoittajina itsekin ilmeisesti jo hyvän tovin aikuiselämää viettäneet ihmiset eivätkä nippa nappa täysi-ikäistyneet jonnet ja jeminat.

Täällä kirjoittelee aika iäkästä porukkaa keskimäärin. Sen olen huomannut erään julkkistuttunikin kertomana, että kaikkein järkyttävimmät törkykommentit tulevat sellaisilta todella tavallisen näköisiltä tai jopa epäedustavan oloisilta iäkkäiltä ihmisiltä. Yllättävää, mutta totta. Ne nätit ja komeat ja vähän nuoremmat keskimäärin ovat paljon hyväsydämisempiä ja suvaisevampia. Joiltain todella tavallisen näköisiltä tädeiltä ja sediltä tulee ihan järkyttävän julmia kommentteja esim. julkkiksille.

T. Ap

No nyt tuli oilein ehtaa ikärasismia mitöttömään otokseen perustuen.

Vierailija
24/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ageismi on se termi mitä täällä on kaivattu.

Vierailija
25/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kommenttiensa perusteella kova yleistämään.

Kannattaa hankkia enemmän omakohtaista kokemusta, niin mieli ja sydän avartuu.

Vierailija
26/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on vain numeroita. Jos nainen on rakastanut itseään, eli pitänyt itsestään hyvää huolta, hän pysyy" herkullisena" ties kuinka vanhaksi. Naisten pitää uskaltaa olla upeita ihan missä iässä hyvänsä,ihan itsensä iloksi tietysti.

Sama toki pätee miehiinkin. Itseinho on luotaantyöntävää.

Vierailija
27/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni ei osaa asennoitua parisuhteeseen rakkaus- vaan hyötysuhteena. Toisesta on aina revittävä jotain hyötyä itselle, olipa se parempi elintaso, sosiaalinen status, lapset tai joku seuranpitäjä, jotta ei tarvitsisi olla yksin.

Lisäksi moni on arka kyseenalaistamaan vanhoja normeja, jolloin esimerkiksi rakkaussuhteen kaipuuta yli kolmekymppisenä pidetään nolona, epärealistisena ja naiivina. Olen lueskellut sanattomana kommentteja mm. täältä, joissa vanhemmat hääparit on leimattu noloiksi ja säälittäviksi, koska naimisiinmeno on nuorten juttu. Kirjoittajina itsekin ilmeisesti jo hyvän tovin aikuiselämää viettäneet ihmiset eivätkä nippa nappa täysi-ikäistyneet jonnet ja jeminat.

Täällä kirjoittelee aika iäkästä porukkaa keskimäärin. Sen olen huomannut erään julkkistuttunikin kertomana, että kaikkein järkyttävimmät törkykommentit tulevat sellaisilta todella tavallisen näköisiltä tai jopa epäedustavan oloisilta iäkkäiltä ihmisiltä. Yllättävää, mutta totta. Ne nätit ja komeat ja vähän nuoremmat keskimäärin ovat paljon hyväsydämisempiä ja suvaisevampia. Joiltain todella tavallisen näköisiltä tädeiltä ja sediltä tulee ihan järkyttävän julmia kommentteja esim. julkkiksille.

T. Ap

No nyt tuli oilein ehtaa ikärasismia mitöttömään otokseen perustuen.

Tarkoitan, että ne julmimmat kommentit tulevat yleensä niiltä, joilla ei olisi lainkaan varaa sanoa mitään muodem ulkonäöstä, viehättävyydestä tai "öiian vanhasta" iästäkään. Esim. nuorten naisten perässä ovat kaikkein hanakimmin ne tavisnaamaiset, vatsakkaat, iäkkäät peruspenat, vaikka samanoloisista miehistä osa on ihan tyytyväisiä omaan samanikäiseen vaimoonsakin. Ne nuoret ja komeat eivät ole niin tarkkoja tai eivät ainakaan lauo niitä mielipiteitään ääneen missään.

T. Ap

Vierailija
28/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kommenttiensa perusteella kova yleistämään.

Kannattaa hankkia enemmän omakohtaista kokemusta, niin mieli ja sydän avartuu.

Myönnän, että netistä olen "elämänkokemukseni" pääosin ammentanut. Olen ekänyt aika yksinäistä, mutta kuitenkin kunnollisen kansalaisen säntillistä elämää. Lisäksi olen reissannut melko paljon.

Mutta eivät omat reaalielämän läheiseni tosiaan ajattele samaan tapaan kuin netissä yleisesti ajatellaan. Siitä yllätyn joka kerta, kun sellaista havaitsen. Oon silleen mielessäni "wtf, joku pitääkin mun ikäisiä naisia ihan viehättävinä - voiko olla totta, kun nettipalstoilla ajatellaan aivan toisin?!?".

T. Ap

Vierailija
29/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosiasiahan on se, että +25 v. on jo Rummo, eli P I L A L L A! Sellaisen paikka on enää Biojäte-astiassa ja sieltä kompostiin. Ethän sinäkään osta kaupasta ylipäiväyksen mennyt lihaa ja syö sitä, vaikka tiedän sen olevan pilalla??? Ja voi se alle 25 v. ikäinenkin jo olla Biojäte-astiaan kuuluva, esim. jos on syönyt itsensä muodottomaksi talipalloksi niin = roskiin vain surutta

Lol. Itse valikoin parhaat miehet 20-25-vuotiaista. Ei tarvitse tyytyä ikäisiini tai vanhempiin miehiin.

N30

Onnistuu kyllä kun parikymppinen mies harrastaa seksiä vaikka kolmekymppisen kanssa jos on ollut viikolla hiljaista.

Vierailija
30/30 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempikin ämmiskä kelpaa suihinottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi