Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yksinäinen, kaveriton ja autoton nainen voi mennä viettämään kesää?

Vierailija
14.05.2021 |

Kesien vapaapäivät menevät yksin kotona neljän seinän sisällä. Olen sinkku ja livekavereita ei ole (kaverini asuvat ulkomailla tai toisella puolella Suomea). Olisi kivaa nauttia ulkoilmasta vapaa-ajalla nyt kun ulkomaanmatkoillekaan ei pääse. Olisiko ideoita?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buukkaa majoitus jostain kaupungista ja tee kaupungissa juttuja. Kokeile saada seuraa tekemiseen jostain fb:n ystäväryhmästä.

Vierailija
22/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auton hankintaa kannattaa miettiä. Ihan jo sillä, kun niitä oman kaupungin menoja näkee muutenkin kuin kesällä. Voisitko vuokrata auton pariksi viikoksi tai kysyä joltain ikä-ihmiseltä lainaan?

Minä aion taas mennä autojunalla Lappiin ja kierrellä siellä, ajella takas Etelään sitten taas omine aikoineni. Mutta loma on vasta elokuun lopussa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 24 jatkaa.

Ja on kokemusta toiseen kaupunkiin menosta julkisilla, ja sitten kävele siinä parin kilometrin säteellä keskustassa kun mihinkään kivaa ei pääse. Ei varaa taksiin, en halua julkisilla matkustella turhaan (varsinkaan korona-aikana) että toisesta kaupungista tuli nähtyä tosi vähän vain kävellen. 

Vierailija
24/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nro 24 jatkaa.

Ja on kokemusta toiseen kaupunkiin menosta julkisilla, ja sitten kävele siinä parin kilometrin säteellä keskustassa kun mihinkään kivaa ei pääse. Ei varaa taksiin, en halua julkisilla matkustella turhaan (varsinkaan korona-aikana) että toisesta kaupungista tuli nähtyä tosi vähän vain kävellen. 

Mulla ei ole koskaan ollut autoa, ja julkisilla matkustaminen on ollut itsestäänselvyys. Tottakai siellä kohdekaupungissa kuljetaan bussilla, metrolla, ratikalla tai fillarilla. Aivan hienosti olen autottomana päässyt kaupunkeihin tutustumaan.

Maaseutumatkailu ilman autoa on haastavampaa, mutta tietyissä paikoissa voi kierrellä fillarilla, kuten vaikka Ahvenanmaalla.

Vierailija
25/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auto ja ajokortti. Lapsikin joka tosin 18. Ystäviä on ja sukulaisia mutta kaikki ihan uskomattoman koronakammoisia joten tämä kesä menee aika itekseen. Mua ei korona pelota, haluaisin matkustaa. Mutta yksin olen arka lähtemään ulkomaille reissuun.

Taidan ottaa kesän rentoutumisen kannalta ja vaan sisustella kotona ja kunnostaa pihaa.

Tylsää, mutta enpä keksi muutakaan !

Vierailija
26/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ruokaa Woltista. Saat jännitystä elämään.

Vierailija
27/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 24 jatkaa.

Mulla ei ole koskaan ollut autoa, ja julkisilla matkustaminen on ollut itsestäänselvyys. Tottakai siellä kohdekaupungissa kuljetaan bussilla, metrolla, ratikalla tai fillarilla. Aivan hienosti olen autottomana päässyt kaupunkeihin tutustumaan.

Maaseutumatkailu ilman autoa on haastavampaa, mutta tietyissä paikoissa voi kierrellä fillarilla, kuten vaikka Ahvenanmaalla.

Haloo, Helsinki on tietenkin aivan eri asia. Kyllähän siellä julkisilla kulkee, mieluummin kuin autolla. 

Tarkoitin kommentissani tuota maaseutumatkailua. Itse tutustuin Rovaniemeen ja se oli hankalaa ilman autoa. Toisella kerrala autolla kaikki sujui ja näki todella paljon samassa ajassa.

28/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene puistoon tai rannalle piknikille, mukaan lukemista ja eväät.

Mene pyöräilemään kaupungin ulkopuolelle. Lämpimällä ilmalla on ihanaa pyöräillä metsätiellä, kun välillä on varjoisaa, välillä aurinkoista. Ja tuulenvire virvoittaa. Pyöräreissullakin voi pysähtyä välillä syömään eväitä, eli sen ja piknikin voi yhdistää.

Vierailija
29/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa kaupungin kasvimaapalsta, alkaen 20 euroa/kesä.  Sinne fillarilla, eväät ja retkijakkara mukaan. Äkkiä on seuraa naapuripalstoilta. Ja monenlaista yrttiä kasvamaan.

Tämä oli aika kiva, jos yhtään kiinnostaa pienimuotoinen viljely. Puuhaa on, ja jutunjuurta tarjoutuu naapuripalstalaisten kanssa. Kustannukset ei hirvitä, saa kevyttä liikuntaa ja raitista ilmaa.

Fillari mukaan ja laivalla Ahvenanmaalle. Tää oisi kyllä kivempaa seurassa mutta yksinkin menettelee.

Vierailija
30/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ruokaa Woltista. Saat jännitystä elämään.

Näin oon tehny melkeen joka päivä... alkaa riittää jo 😂

Vierailija
31/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Kyllähän kaupungeissa vaihtoehtoja riittää puistojumpista konsertteihin. Valitse aktiviteetit sen mukaan, haluatko löytää liveystäviä tai esim. miesseuraa. 

Pk-seudulla.

T. Ap

Vierailija
32/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla, pyörällä ja kävellen pääsee vaikka minne, kaukoliikenteen busseilla ja junilla vielä kauemmas. Ei vaadi muuta kuin vähän kartoitustyötä. Etsit kivan luontokohteen, viihtyisän rannan, hauskalta vaikuttavan pikkukaupungin. Luonnonpuistoissa voit vaikka telttailla tai nukkua riippumatossa yösi ja vaellella päivät. 

Vierailija
33/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene terassille niin kaikki kolme ongelmaa saattavat olla historiaa !

Ehkä täytyy yrittää mennä, vaikka ei tunnukaan ajatuksena kovin houkuttelevalta. Olisi mukava joku sellainen baari/terassi, jossa olisi elävää musiikkia tai jotain oikeasti hauskaa ohjelmaa.

T. Ap

Vierailija
34/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse samassa tilanteessa ja menen omalle mökilleni. En kyllä tiedä missä olisin ilman mökkiä, vuokramökit kalliita, kaupunki ei kiinnosta.

Kieltämättä olen miettinyt mökin hankkimista. Siellä voisi rentoutua ja paahtaa pihatöitä myös.

T. Ap

Vierailija
35/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 24 jatkaa.

Haloo, Helsinki on tietenkin aivan eri asia. Kyllähän siellä julkisilla kulkee, mieluummin kuin autolla. 

Tarkoitin kommentissani tuota maaseutumatkailua. Itse tutustuin Rovaniemeen ja se oli hankalaa ilman autoa. Toisella kerrala autolla kaikki sujui ja näki todella paljon samassa ajassa.

En tarkoittanut Helsinkiä, olen helsinkiläinen itse. Puhuit itse kaupungeista, mistä olisi pitänyt päätellä, että tarkoititkin maaseutua?

Itse kävin viime kesänä Raumalla, Tampereella ja Kotkassa. Ihania reissuja ilman autoa.

Vierailija
36/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jollekin kesäkurssille oppimaan jotain sellaista, millä ei ole mitään tekemistä työsi kanssa. Golf-kurssi? Purjehduskurssi? Kansantanhukurssi? Laulukurssi?

Vierailija
37/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebookissa  taisi  joskus kivikaudella olla  niitä naapurustoryhmiä. Urbaanilegendojen mukaan niistä sai kavereita.

Vierailija
38/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma kun ap:llä, kertokaa vinkkejä!

Sama mulla paitsi ettei ole sitä fillariakaan. Eikä nyt varaa sellaista hankkiakaan eli sellaisia joihin pääsee kävellen.

Julkisilla en korona-aikana kulje.

pk-seutu

Vierailija
39/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kavereita: kaverihaku.net

Vierailija
40/68 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillari alle vaa, helposti ajelee kesällä 50-80 kilsan lenkkejä rennolla menolla päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi