Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unkari ja Italia ovat kieltäneet laboratoriossa kasvatetun lihan

Vierailija
04.09.2026 |

https://hungarytoday.hu/parliament-passes-law-banning-production-and-sa…

Mitä tekee Suomi, rakentaa maailman suurimman keinolihatehtaan. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoliha tulee halusit tai et. Perinteinen tuotanto ei ole kestävää. Noissa maissa protektionismia.

Vierailija
2/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun olennon pitäisi kärsiä, jos sama tuote saadaan ilman kärsimystä? Vai luuletko että tehomaatalous on joku eläinten paratiisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näillä kielloilla oikein haetaan?  Eikö keinoliha olisi vain hyvä asia?

Vierailija
4/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi mitenkään käsittää keinolihan kieltämistä. Antaa markkinoiden päättää, ovatko ihmiset valmiita sitä syömään. Heinäsirkatkin häipyivät markkinoilta vähäisen kysynnän vuoksi, vaikka heikkohermoisimmat pelkäsivät että niitä pakotetaan syömään.

Vierailija
5/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse  ainakin haluan maistaa veren ja eläimen kärsimyksen medium sisäfilepihvissäni, nam

Vierailija
6/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikipäivänä mitään keinolihaa, kyllä eläimilläkin on oikeus elää.

Vierailija
7/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko keino lihan hinnaksi 300€ / kilo, häh tuleeko? Köyhät voi järsiä vaikka ruohoa, vain rikkaat ovat oikeutettuja lihaan häh onko?

Vierailija
8/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä keinolihan valmistuksesta tulee enemmän päästöjä.

Vierailija
9/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun olennon pitäisi kärsiä, jos sama tuote saadaan ilman kärsimystä? Vai luuletko että tehomaatalous on joku eläinten paratiisi?

Pitää kärsiä eläinten. Myös tuulivoima ja polkupyöräily pitää kieltää. Autoilussa vain bensaa.

Persu

Vierailija
10/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eläinten kärsimyksen vähentäminen on positiivista mutta en itse usko että keinoruokaa syömällä pysyy kovin kauaa terveenä tai pitkäikäisenä.

Vierailija
11/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Vierailija
12/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläinten kärsimyksen vähentäminen on positiivista mutta en itse usko että keinoruokaa syömällä pysyy kovin kauaa terveenä tai pitkäikäisenä.

Syö vähemmän, samaa lihaa se on.

Vierailija
13/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Ulla Appelsiini ja Sebastian T.

Vierailija
14/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän vaan on. Vahva epäily on, että rasvahappokoostumus on lähempänä margariinia kuin villisikaa tai poroa.

Vierailija
15/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän vaan on. Vahva epäily on, että rasvahappokoostumus on lähempänä margariinia kuin villisikaa tai poroa.

Epäillä voi, mutta päätöksien pitää perustua tietoon.

Vierailija
16/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Unkari ja Italia! Hienoa, että jotkut uskaltaa laittaa vastaan eliitin tulevaisuuden "ruuan"tuotantosuunnitelmille. Vai haluatko itse tulevaisuudessa syödä kirjamellisesti jätettä?

Hard to swallow? The future of snacking may be 3D-printed cookies made from upcycled plastic

Nasa-funded project uses yeasts to turn plastics and other waste into edible proteins, fats and flavourings

https://www.theguardian.com/food/2026/aug/24/cookies-plastic-astronauts…

Vierailija
17/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä kieltää, jos ja kun ei ole osoitettu ihmiselle muuta lihaa haitallisemmaksi. 

Minusta tässä pitäisi antaa markkinoiden päättää. Keinolihaa saa myydä, mutta sen pitää olla merkittyä että on keinolihaa. Jos ihmiset ei osta, se katoaa markkinoilta. Jos ostavat, sitten tuotteelle on tarve.

Itse varmaan siirtyisin keinolihaan heti kun sitä on saatavilla, koska kieltämättä tehoeläintuotannon epäkohdat kalvaa omaatuntoa kun käytän lihaa ja maitotuotteita ja munia.

Vierailija
18/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä tietoa rasvahappokoostumuksesta kenelläkään? Ei pidä sallia sellaista elintarviketta, jota ei ole tutkittu. Niitä virheitä on tehty liikaakin ja lasku on kova. Esimerkkinä vaikka se margariini, joka aiheuttaa miljardilaskua joa vuosi myös Suomessa.

Vierailija
19/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä tietoa rasvahappokoostumuksesta kenelläkään? Ei pidä sallia sellaista elintarviketta, jota ei ole tutkittu. Niitä virheitä on tehty liikaakin ja lasku on kova. Esimerkkinä vaikka se margariini, joka aiheuttaa miljardilaskua joa vuosi myös Suomessa.

No tottakai noiden koostumus syynätään tarkkaan ennenkuin hyväksytään ihmisravinnoksi. Sitä varten on Elintarvikevirastot, FDA ja muut.

Vierailija
20/26 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kun se nimenomaan ON ihan oikeaa lihaa, mutta soluviljelmätyylisesti kasvatettua, eikä eläimessä. Eli tässä ei ole kyse mistään Impossible Burger-tyyppisestä lihaa imitoivasta valmisteesta, vaan eläinkudoksesta jota kasvatetaan teollisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi