Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas meillä ei ole vielä tähän aikaan pino täydessä vauhdissa??

No joko Niamey???

Pääsikö Poppis sateenvarjoa ostamaan? :) Ja vitsit mä nauroin kun olit kirjoittanut eilen että " Ihanaa saada ' kohtalotoveri' ! Mä oon ihan innoissani kun sullakin on isot tissit!" kesämorsiamelle :D

Oletko Sippu itse huomannu vauvan laskeutuneen ja kiinnittyneen? Onko masu laskenut alaspäin? Sulla on kyllä jo jännät paikat... Saitko tietää tarkkoja mittoja kohdunkaulankanavan pituudesta? Mua rupesi viime yönä naurattamaan kun kävin pisulla ja rupesin ajattelemaan sinua katsomassa wc:n peilistä kummassa poskessa on painaumia :D Kyllä se peitto tosiaan on ehdoton tuolla haarovälissä!!

Tervetuloa Amy takaisin " lomalta" ...

Mitäs Osselle? Mikä on vointi?

Odottelen tässä että sisko pääsee työharjoittelusta ja sitten olisikin tarkoitus lähteä kaupungille ostamaan babyshower-juttuja :) Haluan ostaa kaikille osallistujille jotkut pienet muistot (niin teimme siskonikin vauvakutsuilla)...

MiaMik rv 34+2

Vierailija
2/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas jännä aamu täällä, ollaan autonvaihtoa puuhailtu jo pidemmän aikaa kun tuo mun urheiluauto ei ole mikään lapsen kanssa kaikkista parhain mahdollinen.

Eilen oli isäntä käynyt jotainkauppaa vääntämässä ja tänään pitäisi mennä uudestaan.

eilen illalla sitten huomattiin että OHHOH meitin mersua ei olekkaan katsastettu 9 päivää oli enää aikaa, aamulla sitten ennen töihin tuloa ajoin tuohon katsastusasemalle ja jännitin siellä että meneekö läpi vai ei mene, tuleeko vikalistaa.

Onneksi kaikki oli kunnossa, nyt vaan autonvaihtoon.

Mulla on vaunut takakontissa tai oikeestaan alaosa kontissa ja koppa takapenkillä jotta saan sovittaa niitä uuteen, jos ne ei mene niin pitää vaihtaa toisenlaiseen.

Kiva kuulla että kaiman ultrassa oli kaikki hyvin, toi alkuaika on niin tylsää kun joutuu odottelemaan ultria ja muita että saa lapseen jotain kosketusta, kun se ei kauheasti masussa vielä möyhkää, tai sitä ei tunne.

Miauu: Mä luulen että siellä femedassa Bruno osaa katsoa ihan yhtä hyvin kuin tuolla Felictaksessakin, samalaiset laitteet ja tosi osaavat lääkärit molemmissa.

Varmasti sieltä Femedastakin saa dvd:n kun vaan pyytää.

Nyt työn pariin ennen autokauppaan lähtöä

AinoAurora ja möhis 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Se on taas perjantai! Viikonlopunhan voi jo haistaa ja sehän on varsin huumaava tuoksu! (Ahas?!) =)

Amy oli kotiutunut! Hyvä, että oli mukava reissu..Tervetuloa takaisin =)

MiaMik: pääsin kyllä ostaan sen sateenvarjon. Nyt ei sadakaan sitten muutamaan viikkoon, sehän on varma =) Kuulostaa mukavalta ne pienet muistot kaikille babyshowereista. =)

Olin eilen niin hyvällä tuulellakin kaupungilla, että kävin varaamassa kampaajalle ajan ensi tiistaiksi. Jospa vähän raitoja laitettaisiin. Tekis kamalasti mieli (taas) leikata ihan lyhkäset hiukset, mutta kuvitelkaa nyt kun akka on pitkä ja iso ja sitten ois viinirypäleen kokoinen pää, kun ei ole edes hiuksia antamassa volumea. Eiei! Hmph..Käy vaan hermoille tämä hiusten kasvattaminen..Han, menehän sinäkin tilaamaan se aika =)

AA: Joko olette ajatelleet automerkkiä ym.? Mä meinaan pärjätä tolla Wilmalla, vaikka talvella tekee jo tiukkaa mahtua itse jos on iso talvitakki =D Hmm..mitäköhän mäkin oikein ajattelen? Minkäänlaisia vaunuja siihen ei ikinä saa, mutta miehen autoon sentään menee. Tuskinpa me vauvan kanssa kahdestaan autolla mennäänkään mihinkään missä tarttis vaunuja. Mukavaa sen puolesta asua keskellä kaunpunkia..=)

Mä en ole koskaan käynyt Ikeassa. (Irrallinen ajatus-Ikean kuvasto tuli just postiluukusta)

Huoh. Tänään on taas se kuuluisa perjantaisiivous. Kissat vilkuilee jo mua siihen malliin, että ne livistää heti kaappeihin jos kosken rättiin. Toisaalta ne juoksee kaikki heti esiin kun imuronti loppuu..Tietävät saavansa aina perjantaisin jotain herkkua ' palkinnoksi' siivouksen kestämisestä. On ne söpöjä..=)

Tuumasta toimeen eli lähden tästä aloittelemaan tiskejä jos pääsen sohvan ohi lysähtämättä =)

Ihanaa perjantaita kaikille!!!

t. poppis ja räpätti rv17+2

Vierailija
4/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana raikas aamu ainakin täällä pääkaupunkiseudulla!Tänää ois tarkoitus mennä katsomaan miehen kanssa niitä ilotulituksen sm-kisoja keskustaan.

Mä heräsin yöllä monta kertaa, ja vauva ei liikkunu ollenkaa niinä aikoina ku olin valveilla. Nyt aamulla se on möyrynnyt oikeestaa vaan kerran kunnolla. Oonko mä ainoa " hullu" joka stressaa vauvan liikehdinnästä päänsä puhki?

SIPPU tais kysyä eilen millä alalla mä olen. Tällä hetkellä työskentelen kehitysvammaisten asuntolassa ohjaajana. Eli raskas työ tällasella mahalla.. Mut enköhän mä ne 9 päivää viel kestä. Kiva paikka se kuitekin on.

Kiitos ku jaoitte kokemuksia rytmihäiriöistä. Mulla on seuraava kontrolli nyt tulevana maanantaina. Siel pitäis sit selvitä asioita taas lisää. Mut mä alan jo toipuu pikkuhiljaa asiasta, ku mä uskon et jos se vauva on sairas niin varmaan sitä voidaan kuitenkin hoitaa sit kuntoon. Ja meidän vauvan sydänongelmat vaikuttaa kuitenki aika pieneiltä jos vertaa esim kehitysvammaisuuteen tai johonki muuhun sairauteen.

Mä yritän nyt lähtee herättelemään vauvaa, jos se suostuis edes vähän heilumaan. Paljon jaksuja kaikille! Toivotaan Niameylle paljon suppareita ja hyvää oloa kaikille niille jotka on jo kyllästyneitä pahoinvoiniin.

Ezzie 32+6

Vierailija
5/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aamutuimaan päivittelin tuota esittelylistaa. Kiitos vain Poppis, että olit nostellut, kuten lupailitkin! Toivottavasti kaikki meni kohdilleen.

Nyt kuitenkin kiiruhdan lounaalle ystäväni kanssa ja palaan seuraanne myöhemmin paremmalla ajalla. Näkymisiin!

-Amy ja jumppaVekara, rv 30+1

Vierailija
6/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädin miehen koneelta hetkeksi, kun pitäähän mun päästä kertomaan melkeinpä ainoille mammakavereille kuulumisia :) Miehet ei aina oikein ymmärrä...

Eli neuvolasta palasin juuri. Painoa onkin tullut vähemmän kuin luulin, nyt kolme ja puoli kiloa yhteensä; painonmuutos siis +250g/vk.

Pissa puhdas, RR 127/82 - mikä on mulle vielä normaalin ylärajoilla. Muhkun syke sellaiset 150, liikkeistä " vain" yksi plussa, vaikka häiritsi sykkeen ottoa koko ajan potkuillaan :)

Ja mielenkiintoisia uutisia myöskin: mun kohtu ei olekaan ihan symmetrinen, vaan reilusti korkeammalla oikealta puolelta napaa. Sf-mitta oli 20cm, mikä vie mut ihan yläkäyrälle. Terkka kyllä sanoi, että voi jopa laskeakin toiseen mittaukseen, jos mittaa ei otetakaan korkeimmalta kohdalta (eli oikealta), vaan siitä keskeltä. Mutta ei se iso sf-mitta mua haittaa, kun lapsivettä kuitenkin oikea määrä, ja muhkukin vastaa aikalailla viikkoja.

Ja sain jo nyt ne äippärahapaperit, kun seuraavaan neuvolaan voi olla aikaa. Jännä päästä täyttelemään niitä, vaikka en vielä virallisesti saakaan niitä lähettää, kun se 154 pv tulee täyteen vasta 26.8. Mutta jep, eipä muuta. Kommentoinnit jätän myöhemmäksi, ettei miekkonen suutu :)

Kandi & muhku 22+3 (tai 20+6 neuvolan kiekon mukaan)

Vierailija
7/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aamu mennyt vähän eri kaavan mukaan, kuin yleensä. Sisko ja sen mies lähtivät kymmenen aikaan ajelemaan kohti Lahtea ja aamu meni mukavasti heidän kanssa jutustellessa. Äsken kävin kävelyllä ja parin tunnin päästä pitäisi kaverin tulla kylään. Viikonloppusiivous tehtiin jo eilen, joten tänään saa vain loikoilla kaiken liikenevän ajan!

Amylle tervetulotoivotukset takaisin lomalta! Hienosti olit listan päivittänyt!

Zeninkin masussa asustelee tikru, kivaa!

Miauun neuvolakuulumisia odotellaan... Sulla on sen verran viikkoja, että hyvällä laitteella sydänäänet voisi kuuluakin. Meillä eivät neuvolan vanhoilla laitteilla suostuneet kokeilemaan vielä kymppiviikollakaan =(

Ope, kannatan kyllä sitä äippäloman ennakkoa, jos yhtään siltä tuntuu!

MiaMik; viime viikolla niitä kipuja oli aika paljon, kuten kirjoittelinkin, niin tuntui, että jotain siellä on pakko tapahtua... Ehkäpä ne oli niitä kiinnittymiskipuja sitten?! Ja masu on jo muutaman viikon näyttänyt, että olisi alempana kuin aiemmin ja ainakin muut ovat sen " roikkumisesta" maininneet. Itse en sitä niin selvästi huomaa, mutta kuvista sen näkee kyllä. Kohdunkaulakanavan pituudesta lääkäri ei tarkkaa mittaa antanut, 3cm kirjoitti neuvolakorttiin. Toissa viikollahan ultrassa oli jäljellä se 4cm, joten en tiedä, onko se nyt lyhentynyt vai laittoiko tuon 3cm vain koska niin on tapana?!

Mites teillä jaksellaan? Onko sulla vielä seurantoja ä-polilla ja onko paljon supistellut? Ihanilta kuulosti nuo lahjukset babyshowereihin tulijoille. Varmasti saatte kivan päivän/ illan!

AA:lla autonvaihto edessä. Toivotaan, että vaunut mahtuu yhtenä kappaleena uuden auton takakonttiin, niin saat kätevän menopelin itsellesi...

Poppikselle tsemppiä perjantaisiivoukseen! Aina se palkitsee, kun sen on saanut valmiiksi... Aika hyvin olet selvinnyt, jos olet Ikealta välttynyt! Meille ei ole vielä jaettu sitä uutta kuvastoa, hyh!

Ezzien pienelle toivotan vilkasta päivää, niin ei tarvitse äidin huolehtia! Ihanasti olet saanut ajatukset kasaan tuon sydänasian kanssa ja tottahan se on, että useilla pienillä voi olla jokin pieni vaiva, johon kyllä nykypäivänä löytyy hoitoa! Voimia kuitenkin, koska kyllä se varmasti mietityttää!

Ihanaa kyllä, että on perjantai! Tänään tulee 35 viikkoa täyteen ja ollaan alettu miehen kanssa seurustelemaan tasan 11-vuotta sitten. Ajateltiin laittaa hyvää ruokaa ja mennä tuohon rantakalliolle katsomaan ilotulitukset illalla, kun ne näkyvät siihen melko hyvin! Keskustaan ei oikein jaksa lähteä tämän masun kanssa... Ja lähikalliolta pääsee kotiin heti, kun väsy iskee!

Nyt sohvalle, palaan taas myöhemmin!

=) Sippu ja pikku-tikru 35 tasan

Vierailija
8/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot neuvolakuulumiset oli Kandilla! Mukava lähteä viikonloppuun, kun kaikki hienosti... En ole kuullutkaan, että kohtu voisi olla tuolla tavalla epäsymmetrinen. Kuitenkin nyt kun sanoit, niin se kuulostaa ihan järkevältä! Toivotaan, että jatkossakin osaavat hakea mitan korkeimmalta kohdalta!

Sippu

Vierailija
9/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin jo äsken litanian niin eiköhän tämä kone sen taas nakannu huitsin nevadaan. Raivostuttaa!

Mammalomakin alkoi eilen sitten ihan virallisesti, Ihanaa! Olen saanut kärsiä tän viikon lonkka, nivuset ja alamasu kivuilla. Yötkin olleet yhtä tuskaa. Kävin keskiviikkona neuvolassa ja siellähän se vauveli oli jo lähtenyt laskeutumaan..tais olla jollain muullakin vauveli asettunut..Sippuliinilla?

Nektar kyseli Oulun ultrista, itse en saanut kuin pelkät kuvat. Se on todella surkeaa etteivät tarjoa täällä kuin rakenneultran, Np-ultrassa kävimme yksityisellä.

Niameylle Tsemppiä synnytykseen!! :-)

Kävimme eilen tutustumassa synnärille, ei mennyt kauaa esittelyssä kun kaikki salit oli varattuja. Nähtiin me kuiten tunnin ikänen tyttö vauva, voi että se oli sulonen. Kätilö laittoi sen melko tiukkaan kapaloon ja siinä se sitten tuhisi. Olispa jo itelläkin..

Sen verran tässä jo odottelee lähtöä että sairaalakassi on tullut laitettua jo valmiiksi.

Sain tällä viikolla kuulla että minusta tulee täti toistamiseen, maaliskuussa olis laskettuaika veljen ja hänen emännän esikoisella.

En ole oikeen kerenny lukea kunnolla viime päivien pinoja etten tiedä mitä kommentoida. Aika oma napainen viesti tuli, sori.Mut palailen myöhemmin tänne, pitää lähtiä jatkamaan siivousta, sen mitä kykenen. Tais Poppiksellakin olla sama " harrastus" tänään, minulla koira ei meinaa tykätä tästä hommasta, sillä on vielä melkoinen karvan lähtöaika että siivous on ihan tarpeen!

Hyvää viikonloppua ja vointeja kaikille enskoille!!

-Annika82 rv35+1

Vierailija
10/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkas paljon niitä raskausviikkoja pitää olla että 154 päivää tulee täyteen, mä en millään jaksaisi laskea kalenterista uudestaan päiviä.

sain sellaisen lukeman että 23 viikolla tasan olisi 162 päivää.......meniköhän ees sinne päin ???, onks jossain hienoa laskuria joka kertoisi tämän kaiken ?

Golffia ollaan autoksi mulle katsottu, mutta selvinnee piakkoin että sellainenko tulee 2 maissa tarttis lähteä autokauppaan.

laiska AA

Vierailija
11/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AinoA: Jos nyt ihan oikein muistan, niin minulla oli neuvola juuri kun tuo 154 päivää tuli täyteen ja silloin oli 21+6??

Sippu: Mullahan oli se äippäpolin kontrolli viimeksi rv 31+6 ja lääkäri sanoi ettei anna enää uutta aikaa, koska taysissa ei estellä synnytystä rv 34 jälkeen! Ja tuo aika olisi juuri niille main annettu. Supisteluitahan mulla on ollut päivittäin, joinakin päivinä onneksi vähän ja kivuttomia, mutta joinakin päivinä taas paljon ja osa kivuliaitakin! Ja kivut tuntuu siis poltteena selässä aina supistuksen aikaan... Vähän jo jännittää seuraava lääkärineuvola (rv 35+6) et mitä tuolla alakerrassa on siihen mennessä tapahtunut :) Mutta synnyttää en vielä halua ja otankin nyt koko ajan levon kannalta (melkein koko ajan)! :)

MiaMik rv 34+2

Vierailija
12/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 21+6 on 154 päivää niin sittenhän 23 on 162 päivää eli mä osasin sittenkin salkea oikein......hjuva minä

aa

Vierailija
13/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitin tossa selata eilistä pinoo ja tän päivän juttuja, mutta eihän siitä mitään tullu... =) Kummityttö (miehen siskon esikoinen) meillä hoidossa ja istuu mun sylissä... haluis vaan kattella noita sivussa olevia nalle puh kuvia, eikä ne siinä oo jos rullaa alas päin.. ja muutenkin pitäis koko ajan olla menossa. =)

Riksu tuli tosiaan eilen yöhoitoon, kun " tuore isukki" piti varpajaisia. Nukuin siis viime yön kohta 3v tytön kanssa, joka aina sillon tällön muksi jaloillaan Pennaria hereille. :D

Nyt pitää mennä laittaa tytsylle ruokaa, ni ehditään syödä ennenku isukki tulee hakee... Ollaan tänään vielä lähdössä miehen suvun mökille " elojuhliin" , mutta koitan ennen sitä tulla vielä tänne hengailee. =)

PS. Meillä on sunnuntaina se napapiirin synnytysvalmennus! =) Jee.

Burde ja Penni-Enni 33+5

14/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis käydä täällä joka päivä kirjottelemassa, että sais kommentoitua kaikkia mitä piti! Te ootte tosi aktiivisia kirjoittelijoita, saatte päivässä aikaan monta sivua tekstiä! Minä taas oon vähä laiskempi tässä hommassa... Oon kuitenki käyny lukemassa joka päivä teidän kirjoittelut :)

Eilen oli jotai tissikeskustelua. Eipä nuo oo mullakaan kasvanu mitenkään huomattavasti. Yhellä kuppikoolla just ja just. Ehkä sen huomaiski jos ne ei hukkuis tonne mahan taakse. Kiva kun kävin sovittamassa yks päivä vaatekaupassa ihan tavallista neuletta, niin näytin ihan tissittömältä! Nooh, katsotaan miten ne paisuu sit ku maito nousee.

Niamey on tainnu lähtee synnyttelemään? Onnea matkaan :)

Kandilla oli hyviä neuvolakuulumisia. Nyt sit vaan täyttelemään Kelan lappusia :)

Poppiksella ihanat perjantaisiivoukset edessä. Tsemiä! Minä oon ihan kamalan laiska siivoamaan, joten meillä toi mies hoitaa aina sen suurimmaks osaks. Ja se vielä tykkää siitä :)

Ja sitten omaa napaa. Olin eilen neuvolassa. Se piti olla vasta maanantaina, mutta tuli eteen semmonen asia, että mun tarvi lähtee hakemaan neuvolalääkäriltä yhtä sairauslomatodistusta ja terkka sanoi, että katotaan sit samalla pissa, verenpaine, paino ja sydämen sykkeet. No, sehän passas mulle. Kaikki oli ihan ok; pissa puhdas, verenpaine 110/88 (alapaine kyl vähä korkee), painoo oli tullu jotain +400 viikossa (terkka unohti merkata sen korttiin), sydämen syke kuului ja sf oli 27cm. Eli kaikki oikein mainiosti :) Ens kerralla on sit kai viimeinen lääkäri ja ultra. Mahtaiskohan jo näkyä kumpaa sukupuolta tuolla masussa edustetaan.

Pakko hehkuttaa sitä meidän neuvolalääkäriä. Ei vois ihanempaa ihmistä olla! Aatelkaa, että se kirjoitti näin jälkikäteen koko kesän ajalta äitiysloman alkuun saakka mulle sairauslomaa!! Ku ne kelassa vähä sähläs ja sanoi, että tuun saamaan tältä ajalta työmarkkinatukee. Mut kappas, ne käsitteli asiaa joku kaks kuukautta ja sit ilmoitti, etten saakaan sitä. Työmarkkinatukeen en ois tarvinnu saikkutodistusta. Noh, yritin sit hakee semmosella toisenlaisella lääkärintodistuksella, joka kirjoitettiin kesäkuun alussa, sairauspäivärahaa. Taas käsittely kestää kolme viikkoo ja tulee sit lappu, että tarvii kesältä sen A lääkärintodistuksen. Olin ihan varma, ettei se lääkäri pysty jälkikäteen sitä kirjoittaan. Mut ei mitään ongelmia. Se kirjoitti heti ja sanoi, että tulla hakemaan sit B-todistus jos toi ei riitä. Sit se vielä halus kattoo, että kohdunsuu on varmasti kiinni ja kaikki kunnossa, ku kerroin et supistelee paljo. Kaikki oli onneks hyvin.

Mulla on tylsää ja aika kuluu kamalan hitaasti. Pari tuntia vielä ja sit tulee miekkonen kotiin ja lähdetään kauppaan. Huomenna ois miehen työkaverin tuparit, joihin pitäis mennä. Mulla varmaan on siellä kamalan kivaa, kun en tunne yhtäkään ihmistä ja kaikki on ihan humalassa. Noh, pääseepä näyttään niille, että meille on tulossa vauva. Miesraukka ei oo saanu sanottua sitä vielä juuri kellekään. Taitaa siitä ehkä yks tai kaks tietää :)

Jees, mut iloista viikonloppua kaikille! Minä lähen nyt laittaan pyykkejä kuivumaan...

-Larsku 31+5

Vierailija
15/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi ihminen pienestä ilostua... Tunnin tuossa sohvalla köllöttelin ja taas sattuu aika kovasti tuonne alas ja vähän supistelee... Soitin sitten surkeana miehelle myötätuntopuhelua ja siirsin samalla päivän posteja. Ja mikäs sieltä miehen urheilulehden välistä ilmestyikään; no äitiyspakkauksen saapumisilmoitus! Päästään tänään hakemaan meidän tikrun pakkaus kotiin, ihanaa! Nyt lähden takaisin sohvalle, kun istuminen sattuu vielä enemmän =(

Sippu ja pikku-tikru edelleen 35

Vierailija
16/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun oli taas pakko alkaa miettiä kaikkia kamaluuksia? Taas lueskelin kaikkia km-kertomuksia ja oikeasti ihan oksetti niitä lukiessa. Eilen mä olin niin hyvillä mielin, että kaikki on varmasti hyvin. Ja nyt oon taas ihan paniikissa. Onko tämä ihan normaalia??

Ja miksi mulla on tänäänkin parempi olo? En ole oksentanut kertaakaan. Ja eikös sitä sanota, että nimi on enne. Nyt murehdin sitäkin, että jos tuo nimimerkki (KM!!!) tuokin huonoa onnea

Sanokaa nyt joku, että tää on ihan normaalia ja että kaikki miettii tällasia. Kun musta alkaa tuntua että mä olen menettänyt järkeni. Eilen olin onneni kukkuloilla ja tänään nyyhkivä raunio.

Pitäisköhän mun kuitenkin varata se ultra ennen neuvolaa? Kamalaa epätietoisuutta.

Anteeksi omanapaisuus. Ehkä mä taas illalla tuun tänne hehkuttamaan hyvää oloa, ota tästä nyt enää selvää!

Sekopäinen Kesämorsian, rv 7+1

Vierailija
17/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on masu täynnä pitsaa ja Marimekolta tarttui mukaan pirteä puna-valkoinen raitapaita ja sukat. Siis oikein mukava reissu! Mies lähti aamulla kavereiden kanssa kohti Jyväskylää ja ralleja, joten meikäläisellä on edessä sinkkuviikonloppu. Mukavaa sekin - saa olla ja mennä ihan oman tahdin mukaan.

Sitten tämän päivän " ällöosasto" eli kysymys valkovuodosta: onkos teillä ollut minkä verran ja millaista tässä raskauden aikana? Mulle lääkäri sanoi viime viikolla, että jonnkin verra ois havaittavissa sellaista väritöntä, mutta se kuuluu asiaan. Ja sanoi vielä ettei vaikuta miltään tulehdukselta. Mutta nyt sen lääkkärireissun jälkeen se vuoto on runsastunut ja ollut sellaista kellertävän rusehtavaakin ja ihan saa käyttää pikkuhousunsuojaa päivittäin. Kutinaakin riittää ajoittain. Onkohan se vielä ihan normaalia, vai pitäiskö soittaa neuvolaan?

No sitten kommentteihin...

MiaMikilla on baby showerit tulossa - kuullostaa mukavalta! Taitavat olla yleistymään päin täällä Suomessakin. Keksitkös jotain mukavaa muistoa vieraille?

AA oli autonostoaikeissa. Toivottavasti mieleinen hoppa löytyy! Meillä onneks mies viime syksynä, kun osti auton itelleen, valkkas V40 Volvon, joten kyllä sillä kelpaa nyytin kanssa ajella ja kamat mahtuu mukaan. Meikäläinen ajelee vuoden -88 Opel Corsalla ja hyvin pyyhkii, mutta enpä taida uskaltaa vauvaa sillä kuljetella... ;o)

Poppis, saitkos siivottua? Mun pitäis kans. Ei jaksais, kun taas on niin kuuma! Ja hiustenkasvatusstressi on tuttua: kevääsee saakka taas toista vuotta kasvatin ja sainkin aikaan sellaisen olkapäille yltävän liiskan, mutta sitten meni hermot ja nyt on taas tällainen " kananpojanperse" eli hyvin lyhyt ja pörröinen. On tää vaan niin helppo!

Ezzie, et todellakaan ole ainoa, joka liikkeistä tai siis niiden puuttumisesta stressaa. Meillä kaveri alkoi tunttuvasti liikkua vasta rv 20 ja sen jälkeen ollut sellainen melkoisen vilkas tapaus. Mutta auta armias, jos menee päiväkin, ettei tunnu liikkeitä, niin mä olen jo ihan hermona, et mitäs nyt tapahtuu. Pitäis vaan muistaa, et kai se tyyppi voi olla välillä rauhallisempikin ja liikkeet osua jonnekin tuonne selkäpuolelle, ettei niitä niin tunne.

Yöheräämisistä sen verran, että mä odotan jo ihan sikana sitä aikaa, kun voi taas nukkua mahallaan. Mun normaali nukkuma-asento kun on ihan mahallaan aina. Nyt pitää sitten keikkua kyljellään ja saada siinä unenpäästä kiinni. Se on vaikeeta. Ja täällä kotona oleva lähellä kolmeakymppiä oleva lämpötila ei auta yhtään. Mökillä meni paremmin, kun oli raikkaampaa, mutta täällä on tuskaa. Ja täällä tulee herättyä aina joskus aamuyöllä käymään vessassa ja silloin ei sit enää uni tuu heti. Täytyy käydä lehteä lukemassa ja " vilvoittelemassa" keittiössä ja yrittää sitten aina jonkin ajan päästä uudelleen. Mä tosiaan odotan jo syksyä ja viileämpiä kelejä!

Kandilla oli hyvät neuvolakuulumiset, hienoa! (Miten säkin muuten olet ennättänyt jo noille viikoille... ?;o) )

Kelan papereista tulikin mieleeni, että meillä sujui homma aikas nopeesti: vein paperit töihin 1.8. ja eilen oli tullut päätös kotiin. Nyt vaan odottelen malttamattomana, koska postista tulee pakettikortti, jotta pääsee tutustumaan pakkaukseen. Ja samalla isukki saa sitten oman pakkauksensa. Sitäkin odotan innolla, sillä mun mielestä on ihanaa antaa muille lahjoja ja katsella niitten reaktioita, jos pääsen yllättämään.

Sippuliinille ja miehukselle onnea vuosipäivän johdosta! Aikas komeat juhlat saatte aikaan, kun oikein ilotulituskin on tiedossa. :o) Miten mulla on sellainen tutina, ettei teitin pikku-tikru jaksa enää kauaa olla yksiössään...

Annikalle onnea mammaloman alkamisesta!

Burdekin siis kokeilee tuota lapsenhoitoa tuollalailla " lainamuksulla" aluks. Hyvää harjoitusta! Hauskaa juhlailtaa teille!

Larskulla oli myös hyvät neuvolakuulumiset ja vielä hyvää palvelua lääkäriltä - loistavaa!

Nyt meen katsomaan muutaman viikon mittaan nauhoitetun sarjan ja sitten pohdin siivousta, josko jaksais... Hyviä vointeja kaikille!

-Amy taas-

Vierailija
18/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvointi voi loppua tosi nopeastikin, eikä se merkitse mitään. Ja kaikilla varmaan on raskauden aikana tunteet herkällä ja heittelee. Joillain se menee jossain vaiheessa ohi, mutta mulla on itku herkässä edelleen. Jätä ne km-viestit lukematta! Mitä sitä turhaan itseään kiusaamaan. Nauti paremman olon päivästä - huomenna saattaa taas oksu lentää... ;o) Voimia ja parempaa mieltä sinne!

-A-

Vierailija
19/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä olen kireänä kuin viulun kieli (on toikin sanonta.... tosin osuva tällä kertaa). Eilen kun tulin töistöä kotiin pitkän päivän jälkeen, kuulin että naapurin koira oli purrut meidän koiraa. Oli tullut meidän pihalle vapaana ja käynyt kimppuun:( Olen jo monta kertaa napannut meidän pikkuisen syliin kun se naapurin jackrusseli on pihaan tullut murisemaan, mut nyt mies oli tehnyt pihahommia eikä huomannut koiraa. No, sehän pääsi haukkaamaan meidän koiraa naamaan. Nyt on iso hampaankolo ja karvaton alue nassussa. Olen menossa kohta lääkäriin sen kanssa, et putsaavat ja kenties tikkaavat koska ei mennyt yön aikana umpeen haava. Voi että olen vihainen!!!!!!!!!! Tähän asti olen vain nostanut koiran syliin kun se naapurin koira meille tulee, mut tänään meen kyllä sanomaan naapureille että pitävät narussa sen tai sitten pitävät huolen ettei astu enää tassulaankaan meidän pihaan. Jää varmaan kiva karvaton alue loppu elämäksi meidän koiruudelle:(

Sori tilitys mutta v.......ttaa aika lailla ja odotan et pääsen naapurille illalla juttelemaan!

Sippu saakin ä-pakkauksen tänään. Menee varmaan hetki niitä tavaroita hipeltäessä:=)

Oli puhetta Femedan Brunosta. Varmasti yhtä hyvä lääkäri kun toi Kurki, mutta tossa Kurjessa etuna että puhuu täysin suomea ja ymmärtää kaikki eli kommunikointi helpompaa. Mutta kummalle vain olisin itse voinut mennä:)

Nyt lähden töistä pois ja hakemaan sitä koiraa, et päästään lääkäriin!

A rv 13+0

Vierailija
20/37 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vähän hellittää kun lohdutit. Sähän oot vanhempi ja viisampi ja tiedät nämä jutut eli kaiken on pakko olla hyvin kun kerran niin sanoit ;o)

Tiedättekös, mä vähän ihmettelin kun viimeisimmässä vauvalehdessä joku valitti, että raskausaikana luki keskustelupalstoja ja masentui kauheasti kun oli niin syyllistävää porukkaa. Mitä? Täällä ainakin kaikki on ihanan kannustavia ja musta on ihanaa kirjoitella ja lukea muiden juttuja täällä. Ja jaettu murhe on selvästi puolikas murhe, helpottaa kun saa jonnekin purkaa tuntojaan ja saa kannustavia vastauksia.

[color=hotpink]Kiitos että olette olemassa, ihanat enskat![/color]

Vähän rauhoittuneempi Kesämorsian

PS. Näyttää kyllä tosiaan mielialat vaihtelevan...