¤Ensikot Perjantaihin¤
Kommentit (37)
Ja tällä " pätevyydellä" heitän ihan mihin vaan ihan minkä vaan diagnoosin tai muuten vaan loistavan selityksen tai rauhoittavan sanan... ;o) Mutta oikeesti hyvä, jos helpotti! (Mä oon kans väillä miettinyt, et onpa ihanaa, että näiltä palstoilta löytyy tää poikkeus säännöistä eli Enskat, joilta saa kyllä aina tukea ja kannustusta!)
Ja samalla muuten murisen kannustavasti Auroran taustalla - sano kunnolla sille naapurille, kyllä haukun täytyy saada olla rauhassa omalla pihallaan!
Täällä siis edelleen Amy, joka ei saa persustaa irti penkistä.
Koitan kirjottaa jonkinmoista synnytyskertomusta jos Liia ei heräile keskenkaiken:)
Tiistai-iltana ei ollu merkkiäkään synnytyksen alkamisesta,käytiin illalla saunassa ja toivottiin että siitä ois jotain apua:)
No aamuyöllä sitten tunsin että maha on kipeä mutta jatkoin unia, seitsemältä heräsin,huomasin että supistelee jo hieman kipeästikin ja tuli veristä vuotoa..supistekua jatkui koko aamun n.10 min välein, välillä tuli taukojakin. Lähdettiin vielä neuvolaan,postiin ja kauppaan. Ostin lihapulla aineksiakin kun ajattelin niitä tehdä miehelle pakkaseen..en vieläkään jaksanut uskoa että synnytys alkaisi kun olo ei ollut kovinkaan kipeä,vähän piti rinkiä kävellä suppareiden aikana.
Mies oli lähdossä kahdeksi töihin ja mä aloin tekemään niitä lihapullia,sitten alkoi jotain lorahdella housuun ja ajateltiin että parempi käydä näytillä. Kahdelta oltiin suynnärillä ja yllätys olikin melkoinen kun kätilö totesi että olin jo 5cm auki! Siinä sitten kiskoin sairaalaan vaatteet ylle ja mentiin suoraan synnytyssaliin..olo ei vieläkään ollut mitenkään sietämätön:) Mieskin oli ihan pöllähtänyt:)
Sain ilokaasua ja sillä pärjäsin hyvin,siinä kiikuin keinutolissa ja hölisin miehelle hassuja pikkupöhnässä..kätilö oli ihan hölmistynyt kun kauhea naurunkäkätys kuului salista:D Aika meni tosi nopsaan ja olo oli hyvä.
Viiden aikaan olinkin jo 7cm auki ja kalvot puhkaistiin, kätilö varoitteli että tämä synnytys taitaa mennä pelkällä ilokaasulla koska eteni tosi nopsaan..siinä vaiheessa ajatus ei tuntunut pahalta koska olo oli vieläkin hyvä.
19.30 olin 8 cm auki.
Kahdeksan jälkeen supparit alkoivat muuttua tosissaan kipeiksi ja pyysin kuitenkin jotain puudutetta.Kätilö kurkkasi kohdunsuun tilanteen ja totesi että avautuminen on pysähtynyt 8cm. Supparit oli jo todella kipeitä, osittain siksikin että jouduin tutkimuksen ajaksi sängylle, kätilö laittoi oksitosiini tipan ja kutsui lääkärin, mä vääntelehdin ja ulvoin siinä sängyllä. Lääkäri ei ehtinyt paikalle kun iski mahdoton " kakkahätä" , kätilölle sitä karjuin ja hän tarkasti taas tilanteen. Kello oli siinä vaiheessa 21.15 ja olinkin yhtäkkiä täysin auki! Jossain vaiheessa siinä sängyllä maatessa kätilö laittoi aquarakkulat jotka ei mulla auttaneet yhtään mutta laittaminen sattui sen verran synnytyksen ainoat itkut pääsi siinä niitä laittaessa:)
21.30 kätilö antoi luvan alkaa ponnistamaan ja 21.50 syntyi meidän tyttö. Ponnistusvaiheessa kätilö otti sen ilokaasunkin pois että saan puhtia ponnistukseen ja täytyy sanoa että se ponnistaminen ihan luomuna sattui kamalasti, voimille se ei ottanut yhtään,hyvin jaksoin ponnistella ehkä just kivun takia mutta jos vielä synnytän niin takuulla tahdon puudutteen. Pään ja hartioiden syntyessä huusin kuulemma ihan kurkkusuorana mutta loppu tuli ihan luiskahtaen ja kipu loppui siihen. Eppari leikattiin ja jännäsin vielä ihan kamalasti istukan syntymistä ja ompelua,koko ajan kysyin että sattuuko ne,kätilö antoikin mulle vielä ilokaasun takaisin että pystyin rentoutumaan. Istukan syntyminen ja ompelu olivatkin ihan kivuttomia,ainoa kipeä toimenpide synnytyksen jälkeen oli kun kätilö tarkasti repeämiä ja sorkki jostain tuolta sisältä. Mitään repeämiä ei tullut. Eppari on ollu tosi kipeä, osastolla oli ihan kamalaa yrittää kävellä ja hoitaa vauvaa, lähdinkin kotiin heti kun pääsin lauantaina koska en kokenut saavani siellä mitään apua vauvan kanssa, osaston kätilöt olivat kyllä tosi mukavia yhtä lukuunottamatta mutta heillä taisi olla melkoinen kiire, sinä yönä ja seuraavana päivänä syntyi 14 vauvaa ja osasto oli ihan täynnä. Tuo yksi inhottava kätilö oli vuorossa heti synnytyksen jälkeisenä aamuna, olin todella kipeä ja kysyin pääsisinkö suihkuun kun en ollut salissa ehtinyt käymään (seuraava oli jo tulossa sisään) ja tuntui että olin todella suihkun tarpeessa..kätilö vaan totesi että no mene vaan ihan vapaasti ja lähti huoneesta pois. Olisin tarvinnut apua koska mua pyörrytti ihan kamalasti enkä pystynyt epparin takia kunnolla kävelemään. Hetkeä myöhemmin mun housuista holahti hirveä satsi verta läpi,soitin kelloa ja kysyin että auttaisiko hän vaihtamaan housut. (En pystynyt kumartumaan eikä mulla ollu puhtaita housuja) Täti totesi että hae vaatevaratosta ja mene vessaan vaihtamaan, häippäsi taas. Siinä sitten veret housuissa kumarassa kinkkasin osastoa ees taas ja etsin vaatevarastoa,jotenkin sain ne pöksyt onneks vaihdettua. Mutta muut kätilöt oli ihania, kiireisiä vaan. Kotona pääsin sitten vihdoin lepäämään ja olokin koheni heti:)
synnytyksestä ei jääny kauhuja, kipu on vieläkin muistissa aina kun epparia särkee mutta menisin uudestaankin synnyttämään, jos saisin puudutetta;) ainoa " kamala" vaihe synnytyksessä oli siis ponnistaminen, muuten kipu oli ihan siedettävää:)
Nyt täytyy mennä,neiti tahtoo tissiä!
Queen
elä sie höpsö lue niitä juttuja siellä, menee vaan aivot ihan rullalle.
toi alkuraskaus on aika raskasta psyykkisesti, mäkin joka päivä kävin monta kertaa vessassa tarkastamassa että ei ole vaan verta tullut.
Liikaa ei kannata murehtia, kun sulla on hyvä olla ja mieli korkealla niin vaavikin pysyy matkassa mukana ja kasvaa jokapäivä vähän.
Kun pääset sinne 10 viikon paremmalle puolelle niin sitten jo vähän helpottaa.
Tuolla huuto.netissä oli muuten sellainen kotidobleri myynnissä hp oli tällähetkellä 20 ¿, käykäähän kurkkaamassa jos kiinnostaa, sillä voi sitten kuunnella vaavin sydämen ääniä vaikka joka ilta jos kovasti pelottaa.
Kiitos jälleen synnärikertomuksista !!!!! :D
Niin ja mulla on nyt uusi hieno auto VW-Golf trendline ihkun punainen ja melkein uusi 2005 vuodelta ajettukkin vain vähän yli 5000 km.
Vaunutkin meni heittämällä sisään vaikkakin poikittain.
Oli se kuule hassun näköistä kun niitä työnneltiin tyhjänä siinä kaupan pihassa koottiin ja laitettiin ja vauvaa ei missään...onneksi mulla on sentään masu niin iso että kukaan ei ihan pimeeksi luullut.
Mukavaa viikonloppua, toivottavasti jaksan valvoa että pääsen helsinkiin katselemaan ilotulitusta, viimevuonna ei päästy hakaniemeä pidemmälle kun oli niin karmea ruuhka, tänävuonna mennään kyllä junalla.
AA möhis ja punainen paholainen
Kaimani, sano sille naapurillesi että jos se koira ei pysy siellä omalla pihalla niin poliisi puuttuu asiaan.
Tai että mä tulen jä näytän sille russelille taivaan merkit, mulla on nimittäin ollut sellaisia 3 kpl ja tiedän että ne osaa olla aika piruja kun ne tahtoo
Murrrrrrrrr mää murisen täällä sun ja pikkuisen kloirulisikin puolesta
Ei pahoinvointia, suunnatonta väsymystä eikä saamatonta oloa!!!!
Tämä ihana olo on heti hyödynnetty ja siivosin koko talon 300 neliötä, kävin kunnolla ruokakaupassa yökkäämättä kertaakaan ja nyt on suklaajuustokakku uunisa ja perunat hellalla. Tarkoitus on kyllä syödä ne erikseen :) Miten muuten ku siinä ohjeessa ei ollut, tai minä en löytänyt sitä sokerin määrää joka vispattiin niiden valkuaisten kans. Oli 2 rkl appelsiinimehua kahdesti. Tai sitten tajusin jotain väärin...
Tappert, Nauku ja Kesis oli ahdistelleet itseään km jutuilla. Antakaa niiden sivujen olla rauhassa!!! Tämä on käsky!!!! Ei sitä keskenmenoa voi itselleen näin normi elämällä aiheuttaa, eikä myöskään estää jos on tullakseen. Positiivisia ajatuksia ja hymyjä teille lähettelen pikana.
Olikos se Auroran?? Koira jota oli purtu. Kyllä nousi heti niska karvat pystyyn. Meillä on kans vähän sama tilanne. Mulla kolme koiraa ja ne pysyy kaikki omalla pihalla irti. Sitten tulee naapurista mieletön uros ja vie niiden luut ja lelut, neidit kun yrittää puolustaa omiaan, niin urkki pistää ne heti matalaksi. Vien sen hurtan kohta koiratarhalle, on vaan ihmisillekin tosi vihainen. Monesti olen asiasta omistajalle sanonut, naureskelee vaan... prkl!!
Poppis oli kans siivous puuhissa. Meillä kissat menee saunaan siksi aikaa kun imuroin ja moppaan. Mikähän siinäkin on niin kamalaa. Sitten mieletön ralli päälle, kun saan siivottua ja matot on pitkin seiniä, voi sitä onnea kun saa omistaa niin paljon ihania eläimiä :)
Vieläkös Tappert on käynyt ratsastamassa??? Nyt vois itsekkin taas harkita, kun olo on parempi, ainakin tänään.
Niamey on vihdoin tainnut päästä tosi toimiin. Kovasti onnea koitokseen toivottelen. Tunnistin heti Vattajan rannat, vaan itse tytteli ei näyttänyt tutulta vaikka yritin tiirailla.
Olis niin ihanaa, jos nyt vihdoin pääsis oikein palstailemaan ja jakaman tätä odotusta teidän kanssa. Vähän meinaa ahdistaa (minuakin) , kun ei tuon miehuksen kanssa juuri nähdä. Aamulla jos satutaan nousemaan samaan aikaan niin pikaiset huomenet, seuraavan kerran nähdään näihin aikoihin kun on ruoka ja silloinkin yks sen kaveri/työntekijä tulee syömään. Illalla minä sitten keriän jo nukahtaa ennen ku se kotiutuu joskus puolenyön aikaan. No ei tätä enää kauan kestä. Kohta on uus possula valmis ja tulee talvi. Silloin on aina täällä maalla rauhallisempaa ja meilläkin yhteistä aikaa.
Jospa sitä sais noihin viikkoihin vähän selvyyttä kun on se neuvola ens torstaina. Menkkojen mukaan en voi laskea, kun elämäni ensimmäiset menkat jäi pois just kiertoa ennen tärppiä. Jonkin verran sekoittaa tilannetta. Vaan kyllä se vauva joskus syntyy, sitten kun on siihen valmis.
Palailen taas!!!!
T:Yedo viikkoja ehkä reilu 9..
No nyt sain selattua tän päivän tekstit läpi, kun hoidokki lähti n.1,5h sitten hakemaan äiskäänsä ja pikku vauvelia kotiin. =)
On muuten tosi monilla hurahtanu yht´äkkiä viikot eteenpäin ihan harppauksella.. =)
Kesämorsian: Mullakin vaihteli mielialat alussa tosi paljon -> varsinkin just KM juttujen suhteen. ..Niinku muutkin on jo sanonu, ni ei niitä kannata lukee. Niistä saa vaan turhaan pahaa mieltä.
Queen: Kiitos synnytyskertomuksesta! Ei kuulostanu yhtään pahalta tuo Liian syntymä... aika samalta itseasiassa kuin sen mun miehen siskon synnytys. Sekin oli menny ilokaasun avulla koko synnytyksen (oli kans 5 tai 7cm auki kun meni sairaalaan) ja se sano kans, että se ponnistaminen sattu eniten ja oli pahinta.
AA: Onnea uuden auton johdosta! =)
ON: Oon kyllä aika poikki. Ei mitään " tosta noin vaan" -hommaa 3veen kanssa touhuaminen yksin ja 33 rv:lla. =) ...äh... en ny jaksakaan kirjottaa enää yhtään... hyvää viikonloppua kaikille!
Burde ja pennari 33+5
Mun tarttee oikeesti keksiä itelle jotain elämää, jos nää päivät alkaa kulua ihan vaan täällä palstaillessa.... No, mutta se, mitä nyt tulin kirjoittelemaan on, että onkohan täällä muita, joita löytyis mesestä? Mä käväisin pitkän tauon jälkeen avaamassa itelleni mesen ja voisin mielelläni vaihdella kuulumisia sielläkin, jos sattuis muita tuttuja samaan aikaan linjoille. Mun osoite on La_My1975@hotmail.com , jos jotakuta innostaa...
Nyt kauppaan, että saadaan edes jotain tolkkua tähän! No on mulla onneks pyykkikone päällä, ettei ihan pelastusarmeijalle mene tämä päivä... Mutta ihan varmasti palailen vielä tänään! =)
-Amy-
Heräsin just päikkäreiltä..Miehen piti päästä taas AIKAISIN tänän, mutta herätti just ja sanoi, että menee vielä pari-kolme tuntia..Ähh! Hitto jos sillä on viikonloppunakin TAAS töitä niin menee kyllä hermo.
Amy: mä lisäsin sut heti mun meseen! Oon sit siellä odottamassa sun hyväksyntääs kun tuut kaupasta (the_firebrand@msn.com). =) Muutkin saa lisätä mut jos kiinnostaa! =)
Queenillä oli mukava synnytystarina, ei tullu kuin hieman traumoja =D Mulle keritään tietty antaa puudutetta, mutta sit ei tapahdu mitään ja joudun ponnisteleen just kun se häviää..ÄÄÄ. Onneksi on vielä aikaa siihen =)
Nyt ei tuu muuta mieleen..Pitäis lähteä kans kauppaan ja töissä käymään...Ymph.
t. poppis
AinoAuroralle onnea uudesta punaisesta menopelistä! Autot on ihqja!!!! =)
t. poppis
nyt on palattu risteilyltä kotiin ja olo on niin väsyny ku olla ja voi. Oltiin siis työporukan kanssa tukholman risteilyllä. Mun oli tarkotus ettiä vauvalle kaikkea kivaa,mut löysin vaan yhden bodyn ja marimekon tuttipullon. että sillä lailla. No rahaa palo ihan mielettömästi, vaikka aattelin ettei palais koska ei tarvi sitä alkoholiinkaan kuluttaa. Reissu meni muuten tosi kivasti, mut ekana iltana/yönä keikutti niin pahast et makasin melkein pää pöntössä. En sit kuitenkaan oksentanu onneks, mut lähellä se oli.
Mut hyvät ruuat oli buffetissa, ja se aamupala oli niiin nam. Jalat on tosi kipeet siit tukholmas kävelemisestä. Nilkat ihan paskana, outoa.
Mut oli hyvää seuraa:) Ja voitettiin uusi risteily kavereiden kanssa yhestä kilpailusta, saa nähä ehtiikö sellaselle lähteä.
Sellasta juu..
Oli ollu tissikeskustelua.. Mullakin kasvanu tissit ja nännipihat tummunu.. ja kasvanu nekin. Mies tykkää,mut mun mielest ei tarvis enää enempää kasvaa.
amy: Mullakin ollu runsasta valkovuotoa, nyt tuntuis taas lisääntyneen. Määrä vaihtelee, välil lorahtelee kunnol ja välil ei. Lääkärikin sano silloin ekalla kerralla, et valkovuotoa näkyy olevan..
kesämorsian: Älä lue niitä kamalia juttuja. Mä itekkin kyllä luin, ja sitten mulla olikin kaikki kohdun ulkoisen raskauden oireet ja panikoin kauheesti. Mut ei kannata oikeesti niitä lukea! Niistä tulee vaan turhaa paniikkia. Mulla ei oo ollu raskauden aikana ollenkaan pahoinvointia ja hyvin sitä vaan raskaana ollaan. Kaikkien raskaudet on erilaisia,eikä pahoinvointia ole läheskään kaikilla. Ja sehän on vaan hyvä, jos siltä säästyy.
Mitäköhän muuta oli..
kandilla oli hyviä neuvolakuulumisia. :)
Ja Auroran koiraa oli kiusannu toinen koira. Anna sen omistajan nyt kuulla kunniansa.
Mulla vaan finnejä puskee naamaan:( Ei oo ikinä ollu tällasta. Ei ees pahimmas murrosiäs. Mut eipä oo kyl ihme ton laivareissun mässäilyn jälkeen. Tuli syötyä liikaa sipsejä ja karkkia.
Nyt sanon heipat ja lähen miettimään mitä ruokaa söisin.
lara ja pikkunen 23+3
Mä sitten laitan teille heti viestiä, kun osutaan linjoille samaan aikaan. Tuliko siitä teille viesti, että teidät on lisätty mun listaan? Pystyykö meseen muuten hakemaan kavereita muuten kuin spostiosoitteella? Omaani en viitsi tähän laittaa: tulee muuten sata spämmiä heti päivässä. Oon joskus tyhmyyksissäni mennyt laittamaan sinne oikean osoitteeni. Vähän kyllä ihmettelen, miksi sinne profiiliin pitää laittaa joku nikki, jos sen perusteella ei voi ketään mua hakea. Tai ehkä taas asiat on liian vaikeita insinöörille...
Ja Laraleille taitaa olla tyttö tulossa: joskus kuulin, että tyttövauva vie äidin kauneuden -> siitä ne finnit! ;)
Päätin pyhästi, etten enää kurki ikäville sivuille. Onko se joku ihme, että kun lukee km-sivuja niin tuntuu että kaikilla on sellainen ollut. Hölmö minä. Pysyn visusti täällä, missä kaikki on onnellisesti raskaana!
Illalla katsomaan ilotulitusta. Missäköhän ois hyvä paikka? Laiska kun olen, niin haluisin autolla perille asti. No, taidetaan mennä prätkällä niin pääsee vaikka Kaivariin asti sillä.
-Kesis-
Keinuhepoa huhuilen!!! Olikos se sulta toi juustokakku ohje?? Paljonkos sitä sokrua noiden valkuaisten kans vatkataan?? Minäkö en osaa soveltaa..
Laitoin summassa ja tosi hyvää siitä kyllä tuli, NAM!!!
Poppis: Täältä löytyy kans pituutta 180 cm. Vaikea on löytää paitoja ja etenkin housuja, jos haluaa muitakin kuin capreja :) Painoa ei kyllä ole läskin muodossa, kun tulee liikuttua aikas paljon vaan kyllä se viisari kiitettävästi heilahtaa. Olen aika roteva ja lihaksikas, johtunee työnkuvasta. Aina tuon painon kans ollut ongelmia ja syömisen kans myös. Jotenkin olen aina sellainen ikuinen laihduttaja.
Onneksi Kesis oli jo paremmalla mielellä.
Kommentoisin enemmänkin, vaan kun en tahdo muistaa teidän nikkejä.. vieläkään.
Onnittelut kuitenkin siitä uudesta autosta, A:lla se nikki alkoi, ehkä...
Nyt tää lähtee sekoilemasta tuonne ilta puuhiin. Vielä olis possujen ja heppojen hoitoa. Kävin just katsomassa, kun miehus oli puimassa. Koirat juoksi ihan intona siellä sänkipellolla. Kyllä syksy vaan on kivaa aikaa.
Yedo jo toistamiseen
Kesämorsian: mulle tuli viesti ja hyväksyin sut. =) Mulla on mese yleensä yötä päivää päällä (niinku konekin), aina saa laittaa viestiä ja jos en satu oleen kotona niin vastaan heti ku huomaan viestin! =) Niitä kavereita voi KUULEMMA hakea muutenkin kun meiliossalla, mutta en mä vaan ole koskaan onnistunut =D
Yedo: senkin pitkä kohtalotoveri! =) Vaatteet on tosiaan aina ollu riesa! Housuja löytää joskus jonku helmen..mä löysin kerran yhdet farkut (MeltingPot) ja lähdin sit ostaan niitä lisää (kun vihdoin raaskin ku hintaa oli 95¿) niin NIITÄ EI TUODA ENÄÄ MAAHAN! Vui vinetto. =D Paidat mulla on ihan mahdottomia..=/
Nyt laitteleen jotain safkaa miehelle..ja ihan vähän itsellekin =)
t. poppis
mulle ei tullut sun osoitetta, mutta jään odottelemaan viestiä sieltäpäin. Poppiksen kanssa päästiinkin jo kommunikoimaan. Kivaa! Muutkin mukaan reippaasti!
-Amy, muutaman tunnin sohvalla möllöttäneenä ;o)
Huh, tulipas kalustettua makuuhuone uusiksi, kun pistettiin Ahaan sänky pystyyn. Taisin vaan huhkia itse vähän liikaa... :/ Olin jo päivällä töitten jälkeen maauimalassa uimassa kilsan, ja kotiin tultua kyllä otin pakolliset " kauneusunet" , mutta nyt tuntuu silti vähän siltä, että lepo olis taas paikallaan...
Meillä on näköjään liian pieni kämppä kolmelle ;)) Tai sit liikaa kamaa (yli 380 m2, 3h), mutta ongelmana on hoitopöytä. Kun sellanen kai olis ihan kätevä olla olemassa, mutta kun oikeen minkäänlaista kivaa sellasta ei meinaa millään saada järkevästi tänne sijotettua :/ Pesukoneen vaihto sivusta täytettäväksi tulee kyllä sekin aika kalliiksi, kun entinenkin on oikein hyvä ja toimiva... Hankalaa!
Mitäs muuta... Niin joo, AinoA.lle onnittelut hyvästä valinnasta, meidän pihassa seisoo myös volkkareita ja puoli sukuakin ajaa nykyään VW:llä ;))
Yedon puuhat siellä maalla kuullostaa kyllä tosi kivoilta! Teidän pikkuisellakin on sitten kaikenlaista touhua ihan kotipiirissä, me muut voidaakin sitten tulla" Elämysmatkalle" kattelemaan eläimiä ym sinne teille ;)) Ainakin mun veljen tyttö 1,5 vee on just eläimistä aivan innoissaan! Itse asiassa just viimeksi kun nähtiin oli juttua, että tuon ikäiselle on paljon suurempi elämys taputtaa lammasta/ possua/ vaikka vaan koiraa, kun se että olivat Korkeasaaressa nähneet jostain aidan raosta tiikerin :)
Kesämorsian oli lueskellut valla " kiellettyjä" sivuja, mutta onneksi uskoit jo " viisaampien" neuvoja ja nyt kiltisti pysyt vaan täällä :DD
Joku tais taas olla neuvolassakin käynyt... On se vaan kiva kun useimmiten kaikilla on täälläkin kaikki hyvin!
Maksimissaan enää neljä viikkoa töitä, jee! Hankalaa vastailla, kun töissä ihmiset kyselee koska mä jään äippälomalle... Kun olo on oikeestaan ainakin aamupäivisin mitä mainioin, mutta ajattelin kyllä vähän ottaa " förskottia" jos ei muuta niin oman puuttuvan motivaation ja vähän oppilaittenkin parhaan takia. Mut eihän sitä voi ihmisille suoraan sanoa, että " Juu, äippäloma alkaa silloin ja silloin, mutta ajattelin sairastua vähän aikasemmin" Etenkin kun meillä " lisäännytään" nykyään aika ahkerasti, ja tiettävästi kukaan ei oo etukäteen sairaslomalle jäänyt... Toisaalta, eipä kukaan ole myöskään ajoittanut lisääntymistään näin hölmösti kouluvuoden suhteen :)
Ai juu, se oli Ezzie jota mietitytti vauvan liikkeet. Mä ilmoittaudun kohtalotoveriksi myös, oon aina ihan huolissani jos ei vähään aikaan tunnu mitään, mulle riittää ihan muutama tuntikin. Ja sittenkin, vaikka liikettä tuntuiskin, kehittelen huolta siitä, jos ei päivään tai pariin tuu mitään " kunnon" muksautuksia, niinkuin nyt tänään. Tosin tyyppi taitaa nyt jotenkin jumittaa tuolla tosi alhaalla, kun heti liikkeelle lähtiessä tuntuu jotenkin tosi ikävältä, auts :/ No, toivon mukaan Ahaa vaan on jotenkin omituisessa asennossa ja sen takia tuntuu nyt huonolta... Jos se vaikka aamuun mennessä vaihtais asetoa...
Auroran haukulle oli käynyt kurjasti :( Meidän naapurissa on 2 pientä koiraa, ja kun muutimme tähän oli eka kysymys " onks teillä koira" . Myöhemmin selvisi, että ed. asukkailla olin ollut 2 isoa koiraa, toinen vielä vähän häiriintynyt tms, ja oli käynyt vähän kaikkien naapurin koirien kimppuun. Toisen naapurin dalmiskin luikki aina alkuun sisälle, kun meidän pihaovi kävi :/ Jos ne muuttikin sinne Auroran naapuriin...
Queenille kiitos synnytyskertomuksesta. Ei se kovin pahalta kuullostanut :) Koskakohan meillä mahtaa olla ne valmennukset yms...
Meseilyäkin oli ihmiset harrastanu. Mä en oo vielä toistaiseksi saanut aikaseksi tutustua koko sydeemiin lähemmin, vaikka " paineita" siihen suuntaan onkin asetettu kavereiden taholta ;) Jos vaikka sit äippälomalla paneutuis tohonkin, kun on aikaa :DD
Väsyttää kamalasti... Huomenna on vanhukset tulossa kylään, tuleva mummi tulee sovittelemaan äp-laatikon reunakangasta kuulemma :) Sänky Ahalla on ainakin hieno, nyt kun se on koottu valmiiksi :)
Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!
t. Ope + Ahaa rv 30+4
p.s. Mä oon näköjään taas siihen aikaan täällä, että muut on jo menneet ja mä jään taas pinon hännille, niinkuin tässä pitkin viikkoa :)
juuh, voi kesämorsian tämmöstä tää alkuraskaus on siis yhtävuoristorataa..mulla tosin enemmän pelkovoittoista ja odotan kuumeisesti milloin nää ahistukset loppuu ja seesteinen kausi alkaa;)
ihan samaa täällä siis, aikaajoin keskenmeno ajatukset riivaa mieltä niin kun tänäänkin kun ei oo ollut pahoinvointia juurikaan tosin oon kyllä syönyt hirveesti...on tää aika ressaavaa aikaa, mutta jotenkin tätä sietää kun tietää että jos kaikki menee hyvin niin palkinto on ihana:) mutta sit tietty miettii että jos ei meekään niin mikä romahdus se oisi:( en ole edes lukenut mitään km juttuja aikoihin mutta silti se vaan käy mielessä. Mun lääkäri jolla kävin alkuultrassa kertoi, että keskenmeno prosentti on 5 % sen jälkeen kun on käynyt alkuultrassa ja todettu sikiö oikeassa paikassa ja nähty syke, tuo nyt ehkä hieman rauhoitti mutta siis se muutama prossa kuitenkin. Suosittelen todellakin tuota alkuultraa se oli aivan ihana kokemus, olin viikoilla 7+1 ja rauhoitti hetkeksi aikaa mieltä ja poisti tuulimunat ja ulkoisen epäilyt.
Nyt odottelen np ultraa ja siis ymmärsin että Femedessa ei noita 4d ultria tee muutkun Bruno ja itse olen varannut ajan toiselle lääkärille femedassa ja nyt kai sitten yritän vaihtaa jos tuo 4d on tarkempi kuin normaali ultra????? Kuvittelin että 4d tehdään vain rakennevaiheessa, höh. Auroralle huiskutukset vinkeistä 0/
Tänään olin eka kertaa neuvolassa eikä kauhesti tuonut uutta muutakun kipeen käden:( eli otettiin sitten verikoe ja se neula nirhas kättä tosi pahasti niin että turpos kotona ja on ihan sininen sisään vuotaneesta verestä, epäilin jo pahaa tulehdustakin ja juoksin oitis yksityiselle lääkärille kun julkiset oli jo kiinni, että kiva reissu sitten. Nyt sitten seuraillaan ettei muutu tulehdukseksi, mutta tod.näk. vaan vuotanut ja osunut hermoon. Neuvolasta sain kyllä vaukirjan että se oli kiva. Mitään sydänääniä ei kuunneltu eikä kuunnella tässä vaiheessa:( ja muutenkin luetteli suositukset ja litaniat niin nopeesti kuin mahdollista ja anto esitteet, että päästäis viikonlopun viettoon. Toksosta pitäisi ensin yrittää työterv.lääkärille jos ei ota niin sitten harkitaan neuvolalääkärin vaivaamista. No ehkäpä mulla oli sitten huono päivä, jotenkin tuntu pikajuoksulta koko käynti.
Olis muuten kiva kuulla Jouhi että sullakin on kaikki kunnossa, tuuhan moikkaileen ees vilkutukset 0/ vaikka en itekään oo aktiivinen ollut täällä ja väsymys on kyllä veloittanut, energiatasot on luokkaa sohvaperuna, laitoin tänään tiskikoneen päälle ja keitin puuroa, päivän urotyö työpäivän päälle! Mietin jo tossa että jos tää energiataso jää päälle niin miten mä hoidan muuton ja tulevan lapsen;)))) no eihän tää normaalia ole onneksi.
ai niin muuten kertokaas milloin ne pissakokeen tulokset tulee (siis kauan kestää) kun mä en saanut vielä mitään muutakun hbn ja verenpaineen ja niitäkään ei muuten kirjotettu mun korttiin ylös?? miksei?
no eipäs tässä muutakuin huiskutukset ja tasapainoisia raskauspäiviä kaikille enskoille :)
naukustus rv 8+4
..että mulla kun näköjään tosiaan nämä mielialat vaihtelee, niin voisin tulla karjumaan sinne sun naapurille. Alkaa alakulo väistyä ja tilalle tulla raivo sun pienen koiran puolesta. Ärsyttäviä tuollaiset välinpitämättömät napurit/koiranomistajat.
Anna sille huutia!