Ystävät, jotka eivät puhu suoraan - sain tapaamiskutsuun vastaukseksi hymiön
Ihmiset, miksi välttelette sanomasta tai miksi olette epäselviä? Laitoin viestiä ja nyt mietin, että selvä, tällä tolalla on useamman kymmenen vuoden ystävyys, kun ei vastata muuta kuin hymiöitä. Hän ei kommentoinut kyllä tai ei, ei myöskään selitä, että nyt on todella tiukkaa, katsotaanko myöhemmin. Viestitin ystävälleni, jonka kanssa olemme viikoittain yhteydessä, että voisimme juhlistaa hänen uutta työpaikkaansa pienimuotoisesti vaikka hakemalla ruokaa. Kyseessä siis ei ole mikään ison porukan juhla, vaan lähinnä tarkoitin juhlistamisella sitä, kuinka iloinen asia tuo on ja että voisimme tavata, kahdestaan. En osaa sanoa, mitä hän ajattelee koronatilanteesta nyt, sillä suhtautuminen muuttuu tilanteiden mukaan ja kuten todettu, hän ei puhu näistäkään ainakaan puhelimen välityksellä. Minkä vuoksi ihmiset eivät pysty kirjoittamaan että nyt on tiukkaa? Nyt on kiirettä juuri tuossa uudessa työssä? Tai jotakin muuta? Selkeästi juhlistaminen olisi ollut minulle tärkeämpää kuin hänelle. :)
Kommentit (365)
jos hän ei niin välittänyt siitä työpaikasta vaan meni pakon edessä tms. Ei siinä silloin juhlimista ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat juhlia kaverin uutta työtä?
Tätä minäkin ihmettelen. Asioista kantsii soittaa eikä lähetellä pitkiä viestejä , itse en aina ehdi edes lukea viestiä tai painan poista-näppäintä vahingossa. Vaikutat takertuvalta ystävältä. Ja nuo hymiöt on tätäpäivää , ei niistä yleensä loukkaannuta. Ystävälläsi on nyt kiirettä ja uusi työkin alkaa mutta ap se vain kirjoittelee piiitkiä viestejä. Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos haluaisit juhlistaa omaa työtäsi. Mutta tuo että haluat alkaa järkkäillä kaverin elämää ja juhlia ja loukkaannut, kun hän yllättäen haluaa ihan itse päättää mitä juhlii ja mitä ei, on minusta vähän rajatonta käytöstä. Ehkä sinulla ap on tapana päsmäröidä tätä ystävää muutenkin, neuvoa ja järkkäillä vähän sitä sun tätä? Minulla on tällainen ystävä joka elää minun elämääni minun puolestani, ja välillä tekisi mieli sanoa että keskity nyt vaan omaasi. Ehkä ystävälläsi on samanlaisia mietteitä, ja uusi työ on useasti aika kuluttava asia eikä siihen kaipaa mitään tuppautuvaa organisaattoria kertomaan viereen miten sitä pitäisi elää. Anna ap ystävällesi vähän rauhaa.
Kysehän on siitä, että ystävä vastaa pelkällä hymiöllä. Kyllä mäki jäisin ihmettelemään, että mitäköhän se tarkoittaa.
Mä olisin varmaan vastannut, että "sori, olen ihan poikki ja haluan vain levätä. Mutta soitellaan ensi viikolla ja katsotaan sitten."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Asioista kantsii soittaa eikä lähetellä pitkiä viestejä , itse en aina ehdi edes lukea viestiä tai painan poista-näppäintä vahingossa. Vaikutat takertuvalta ystävältä. Ja nuo hymiöt on tätäpäivää , ei niistä yleensä loukkaannuta. Ystävälläsi on nyt kiirettä ja uusi työkin alkaa mutta ap se vain kirjoittelee piiitkiä viestejä. Hanki elämä.
Muutama asia mitkä ihmetyttää tässä ketjussa on, maininta pitkistä puheluista, ja pitkistä viesteistä. 😂 Sitäkö tuo kysymys oli? Analysoijat ovat nyt analysoineet täällä ihan täysiä minua analysoijaksi, takertujaksi ja empatiakyvyttömäksi yllätyspirskeiden pakottajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama asia mitkä ihmetyttää tässä ketjussa on, maininta pitkistä puheluista, ja pitkistä viesteistä. 😂 Sitäkö tuo kysymys oli? Analysoijat ovat nyt analysoineet täällä ihan täysiä minua analysoijaksi, takertujaksi ja empatiakyvyttömäksi yllätyspirskeiden pakottajaksi.
Jos ystävyys on niin pitkä ja hyvä kuin kerrot, etkö voi selvittää asiaa ystäväsi kanssa? Ainakin minun pitkissä ystävyyssuhteissani on ok myös kertoa, jos on loukkaantunut. Asian voi selvittää ja toinen voi myös pyytää anteeksi. Kevyempi olo kaikilla.
"haluatko juhlistaa vaikka hakemalla pizzat"
Aloittajan ystävä on saanut uuden työpaikan. Todennäköisest panostanut siihen ihan hulluna ja tehnyt ihan jumalattoman määrän työtä saadakseen tuon paikan. -Ja sitten ap heittää ikäänkuin kettuillakseen, että onnea vaan ja haetaanko pizzat. Oikeesti? Noinko vähän ap arvostaa ystävän uutta työpaikkaa? Itse olisin kyllä loukkaantunut moisesta keljuilusta. Jos on iloinen puolestani, niin miksei voi laittaa vain, että onnea uudesta työpaikasta. Jos taas ei pidä sitä minään saavutuksena, niin voiko olla vain hiljaa, eikä kettuilla?
Itse juhlistin uutta työpaikkaani pienellä seurueella hienommassa ravintolassa, josta lähdimme jatkoille ja ilta jatkuikin aamuun saakka.
Jotkut eivät juhli edes häitään saatikka sitten työtään. Olisit vaan laittanut onnittelut ja sanonut olisipa mukava nähdä pitkästä aikaa joku päivä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyin puolituttua joskus seuraksi, vastasi van hymiöllä. Otin sen että oli vähän alentavaa että ei vastannut kiitos mutta ei kiitos, laittoi vaan tyhmän hymyilevän hymiön. Kysymyksessäni ei ollut mitään tyhmää. En kuullut hänestä enkä itse laittanut enää mitään.
Miten joku oikeasti voi loukkaantua hymiöistä?
Ei kaikki osaa kirjoittaa hyvää tekstiä.
Siis pitääkö nykyään juhlistaa uuden työpaikan saantia. Onko tämä joku alle 35-vuotiaiden juttu?
Mua kyllä ärsyttäisi, jos saisin uuden työpaikan tai mikä mun elämässä onnistuminen/juhla olisikaan ja joku kaveri kysyisi, että juhlitaanko, tehdään sitä ja sitä. Se ketä juhlistaminen koskee, tekee aloitteen.
Kamalaa miten epäsosiaalisia ihmisiä täällä on. Ihan kuin jokainen haluaisi piileskellä omassa poterossaan ja kaikenlainen kommunikaatio tai yhteys muihin ihmisiin olisi väsyttävää tai jopa tuomittavaa. Ainakin sitä pitää vältellä kaikin keinoin. Todella masentavan kuuloista elämää.
Ihmiset selkeästi unohtaa, että ravintolaan ei tässä koronassa vaan noin vaan mennäkään, varsinkaan vuorotyöläisenä. Jos ottaa pizzaillan vittuiluna, niin sietääkin olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan ystävä on saanut uuden työpaikan. Todennäköisest panostanut siihen ihan hulluna ja tehnyt ihan jumalattoman määrän työtä saadakseen tuon paikan. -Ja sitten ap heittää ikäänkuin kettuillakseen, että onnea vaan ja haetaanko pizzat. Oikeesti? Noinko vähän ap arvostaa ystävän uutta työpaikkaa? Itse olisin kyllä loukkaantunut moisesta keljuilusta. Jos on iloinen puolestani, niin miksei voi laittaa vain, että onnea uudesta työpaikasta. Jos taas ei pidä sitä minään saavutuksena, niin voiko olla vain hiljaa, eikä kettuilla?
Itse juhlistin uutta työpaikkaani pienellä seurueella hienommassa ravintolassa, josta lähdimme jatkoille ja ilta jatkuikin aamuun saakka.
Ai nyt pitäisi juhlia ihan aamuun saakka! Nauroin ääneen ajatukselle, kun narsistit keksii täällä satuja ja puhuu 5 vuotta sitten ollutta juhlimista normaalina korona-ajan tekemisenä. Aamuun asti.......
Siis ensin pitää lopettaa haaveilu yllätysjuhlista, joka on koko ajan oikeasti ollut kahden ihmisen tapaaminen, ja sitten pitää juhlia aamuun asti uutta työpaikkaa jota 10 edellistä pitää lapsellisena?
Suomalaiset, maailman onnellisin poterokansa
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät juhli edes häitään saatikka sitten työtään. Olisit vaan laittanut onnittelut ja sanonut olisipa mukava nähdä pitkästä aikaa joku päivä.
Suomalaiset, kansa joka ei juhli edes häitä
Mulle taas jäi ap:n viestistä epäselvä vaikutelma. Mistä haluat hakea ruokaa ja minne se mennään syömään? Kuka maksaa? Milloin mentäisiin? Hymyilevä hymiö tarkoittaisi käsitykseni mukaan, että idea on ehkä varteenotettava, jos vaan vähän tarkemmin tietää, mitä on tulossa. Alunperin ehdotus oli aika väljällä pohjalla eli syödäänkö yhdessä joskus jossain jotain noutoruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ei käytä alkoholia, eikä juhli isosti. Tämä on hyvin hänen tyyliinsä sopivaa tehdä jotakin pienimuotoista.
En oikeasti voi tässä vaiheessa kuin nauraa ja haistattaa pitkät tälle palstalle. Mielisairaan kuulosta analysointia ja joka toisessa viestissä tätä eikun olisi pitänyt tajuta olla hiljaa ja joka toisessa, että aika naurettavaa juhlia ja toisessa että aika loukkavaa juhlia pienesti. Kehotettiinpa jopa menemään ovelle ja laittamaan kaveri keittämään kahvit itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas jäi ap:n viestistä epäselvä vaikutelma. Mistä haluat hakea ruokaa ja minne se mennään syömään? Kuka maksaa? Milloin mentäisiin? Hymyilevä hymiö tarkoittaisi käsitykseni mukaan, että idea on ehkä varteenotettava, jos vaan vähän tarkemmin tietää, mitä on tulossa. Alunperin ehdotus oli aika väljällä pohjalla eli syödäänkö yhdessä joskus jossain jotain noutoruokaa.
TÄMÄ JUURI!
Ei ihme, että aloittaja saa epäselvän vastauksen, kun on itse epäselvä!
Voi ap mihin muurahaispesään sohaisit. Itse ymmärsin viestisi ihan hyvin ja olin samaa mieltä vastauksesta viestiisi. Silti sait aikaan noin pal väärinkäsityksiä...
Kyl me ollaan niin erilaisia Tsemppiä sulle