Sisällä 23,1 lämmintä, en kestä näitä helteitä enää
Normaalisti pidän lämpötilan 18-19 asteessa sisällä. Tuskahiki valuu näissä lämpötiloissa
Kommentit (36)
23:han on on ihan normaali sisälämpötila. Mieluummin vielä 24 tai 25.
Mä menin tänään käymään meidän autotallissa ja ihmettelin miten siellä on niin kylmä, Katsoin mittaria niin oli18. Normaalisti mäkin palelen jos kodin lämpötila on noin vähän, mutta näin äkkiä on ulkoilu lämpöisessä jo totuttanut lämpöön.
Tein tänään pihahommia ja lämmintä oli 27, joten tietysti myös vajaan 10 asteen pudotus tuntui kylmältä.
Osta jäähdytyslaite. Kylmä/kuuma asunto on ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Osta jäähdytyslaite. Kylmä/kuuma asunto on ihan oma valinta.
Eihän ne toimi
Ei 23 astetta ole yhtään mitään :D katsotaan uudelleen heinäkuussa kun on 33
Mä laitoin siirrettävän ilmastointilaitteen makkariin (17 neliötä) ja lämpötila laski 25:sta 19 asteeseen reilussa tunnissa
Jaa, meillä niin viileää sisällä että saa olla pitkähihainen päällä.
Ulkona 28 lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin siirrettävän ilmastointilaitteen makkariin (17 neliötä) ja lämpötila laski 25:sta 19 asteeseen reilussa tunnissa
Joo, ja maksaa 10e tunnissa...
Kai pidät sälekaihtimet ja verhot kiinni päivällä, samoin ikkunat ja ovet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja maksaa 10e tunnissa...
Lämpöpumpun (=ilmastointilaite) teho riippuu lämpötilaerosta (temperature delta) ja tehokkaimillaan lämpöpumput ovatkin juuri viilennyksessä. Yhdellä kilowatilla sähköä saat yli kuusi kilowattia kylmää!
Et jaksa ”enää”? Johan näitä kelejä onkin kaksi päivää kestänyt. Onnea vaan kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Et jaksa ”enää”? Johan näitä kelejä onkin kaksi päivää kestänyt. Onnea vaan kesälle.
täällä kolmas hellepäivä putkeen. asunnossani nousee lämpötila jokaisesta aurinkoisesta päivästä +2 astetta. nyt +26 ja vaikka pitäisin koko yön oven auki, laskee max 0.5 astetta.
Mulla on huomattavasti lämpimämpi kuin ulkona jossa oli 26 päivällä, varmaan jo melkein 30, kohta vois tuulettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä kolmas hellepäivä putkeen. asunnossani nousee lämpötila jokaisesta aurinkoisesta päivästä +2 astetta. nyt +26 ja vaikka pitäisin koko yön oven auki, laskee max 0.5 astetta.
Avaa ne ikkunat. Toukokuussa on raikkaita 5-10 asteen öitä.
No siinä ei kauaa nokka tuhissut kun alkoi tämäkin ulina. Muuta etelänavalle.