Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä, älä kyläile kesällä

Punaisen tuvan emäntä
13.05.2021 |

Olet tervetullut 1.10. - 1.4. välisenä aikana koska tahansa, et kuitenkaan jouluna. Silloin minulla on aikaa sinulle. Voidaan lykkiä puita pesään ja panna myös sauna tulille. Teen ruuat, keitän aamukahvit ja iltateen, kuuntelen lastesi kuulumiset ja omat ja kavereiesi sairaudet, puran avioerosi herättämiä tunteita. Voidaan keskustella mistä tahansa, mikä sinua kiinnostaa.
Kesällä minulla menee aika isossa puutarhassa, koko ajan olisi enemmän tehtävää kuin päivässä ehtii ja jaksaa.
Lupaat auttaa, mutta se ei ole ratkaisu. Sinun kanssasi menee aikaa samalla lailla kuin taaperoikäisen lapsen kanssa. Et osaa auttaa, kun et tunne rikkaruohoja. Tallot mihin sattuu, kun et erota perennoita ja vihanneksia muista kasveista. Täällä ei mikään kasva suorissa riveissä.

Toivottavasti ymmärrätte tämän, Sirkka, Timo, Markku, Keijo, Liisa, Minna, Kirsti, Ulla, Anne ja Outi perheinenne, kumppaneinenne ja lapsinenne, jotka niin kovasti tahtoisivat kokemaan oikeaa maalaiselämää, kun "teillä on se koirakin".

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia varsinkaan ei saa päästää puutarhaan, jos ei halua heittää hyvästejä pioneilleen. Pioninvarret katkeavat helposti. Oikeasti vain harva perenna kestää sitä, että sen yli juoksennellaan monta kertaa päivässä.

Lapsiperheiden puutarhat on suunniteltu lasten ehdoilla. Aikuisten puutarhat ei yleensä ole lapsen- ja innokkaasti kaivavan koiran kestäviä.

Vierailija
2/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä työleiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työleiri, mutta pidän puutarhanhoidosta. On ihanaa nähdä kasvien viihtyvän ja satoa kerään jo nyt monivotisista kasveista, kuten persiljasta, maa-artisokasta ja ruohosipulista. Kohta raparperipiirakka-ainekset ja kesän edistyessä kaikki muut herkut.

En patistele vieraita pihatöihin, en edes pilkkomaan puita tai hakettamaan risuja. Kitkemiset tulikin jo selitetyksi. Koska tämä on työleiri, ei kesällä ole aikaa vieraille. AP

Vierailija
4/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle sopii pysyä omalla pihalla ja omalla mökillä kesän, joten on kiva tietää, että et halua miedän tulevan.

Tää on nyt sit varmaan meidän tuttavuuden loppu, koska tuolloin kun vieraita kelpuuttaisi, minä olen yleensä töissä. Vähän sääli, oli kiva jutella kanssasi kaikenlaista, mutta on mulla muutakin elämää.

Voi hyvin, heippa!

Vierailija
5/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle sopii pysyä omalla pihalla ja omalla mökillä kesän, joten on kiva tietää, että et halua miedän tulevan.

Tää on nyt sit varmaan meidän tuttavuuden loppu, koska tuolloin kun vieraita kelpuuttaisi, minä olen yleensä töissä. Vähän sääli, oli kiva jutella kanssasi kaikenlaista, mutta on mulla muutakin elämää.

Voi hyvin, heippa!

Tehdään näin, kun ei sinulle ole aikaisemminkaan sopinut, että tulen teille pidennetylle viikonloppulomalle talvella. Tulisin perjantaina ja lähtisin jo sunnuntai-iltapäivänä. Käytäisiin pe ja la iltana teatterissa tai konsertissa ja sunnuntaina päivällä ehtisimme vielä tehdä taidenäyttely- ja museokierroksen, ennen kuin lähden kotia kohti. Voin ottaa omat lakanat ja pyyhkeen. Minusta ei ole vaivaa perheenne viikonlopunvietolle. AP

Vierailija
6/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota köyhiä saastaisiksi kerrostaloissa asuvia ääliöitä koskaan kotiini. Sotkevat ja saastuttavat kaiken, taudit leviää kun elävät surkeissa kanikopeissaan. Hyi!

Vierailija
7/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
8/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin, heippa!

Tehdään näin, kun ei sinulle ole aikaisemminkaan sopinut, että tulen teille pidennetylle viikonloppulomalle talvella. Tulisin perjantaina ja lähtisin jo sunnuntai-iltapäivänä. Käytäisiin pe ja la iltana teatterissa tai konsertissa ja sunnuntaina päivällä ehtisimme vielä tehdä taidenäyttely- ja museokierroksen, ennen kuin lähden kotia kohti. Voin ottaa omat lakanat ja pyyhkeen. Minusta ei ole vaivaa perheenne viikonlopunvietolle. AP

Eli käyttäisit meitä hotellina ja vaatisit seuraa taidenäyttelyja museokierroksille silloin kun mun täytyisi nähdä perhettäni ja nukkua että jaksais töissä. Eikä siitä olis vaivaa, koska sulla olis omat lakanat ja pyyhe.

Hienosti otettu huomioon muiden ihmisten arki.

On tosiaan molemmille parempi lopettaa tämä tuttavuus.

Vierailija
9/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ota köyhiä saastaisiksi kerrostaloissa asuvia ääliöitä koskaan kotiini. Sotkevat ja saastuttavat kaiken, taudit leviää kun elävät surkeissa kanikopeissaan. Hyi!

Minä olen myös käskenyt kaikkia kerrostalossa asuvia entisiä nk. kavereita pysymään tauteineen kaukana minusta. Aina saatanan loiset olivat työntymässä meille, ”kun teillä on oma ranta, rantasauna ja paljon tilaa. Helvetin loiseläjät.

Vierailija
10/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen koronalle, sen varjolla olen saanut täiset tautiset hesalaiset torpattua surkeisiin lääviinsä. Meille ei ole köyhällä kennoissa asuvalla paskasakilla mitään asiaa. Ihana rauha.

Vierailija
11/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin, heippa!

Eli käyttäisit meitä hotellina ja vaatisit seuraa taidenäyttelyja museokierroksille silloin kun mun täytyisi nähdä perhettäni ja nukkua että jaksais töissä. Eikä siitä olis vaivaa, koska sulla olis omat lakanat ja pyyhe.

Ei teidän olohuoneen sohvalla majoittuminen ihan hotellitasoa vastaa. Meillä olette aina kesäisin saaneet majoittua yläkerran kahdessa vierashuoneessa omassa rauhassa perheenne kanssa. AP

Vierailija
12/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloitusviesti on hieno ja jatko myös!

Vierailija
13/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ap laittaisit vieraat saaviin? Lapsethan laitettiin aikoinaan saaviin työn viereen, että eivät jää alle tai sotke töitä. Saavi ja pöytä sen viereen, niin saa juoda kahvitkin rupatellessa :)

Vierailija
14/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä havaitsin tämän eli "kun ei koko keväänä ole nähty, niin tultaisiin nyt teille" eli mökittömät yrittivät keksiä kesätekemistä ulkomaanmatkojen sijaan. Olisi kuulemma ihana upottaa sormet multaan ja päästää koira juoksemaan vapaana. Harmi, että heinäkuussa suurin osa kasveista kukoistaa mullan yläpuolella eikä koiraa saisi pitää lainkaan vapaana.

Vuokramökit oli  joko varattu tai kalliita ja "teillähän on se rantasauna".

vastasin, että kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
15/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kyllä tässä vähän totuudenjyvää voisi olla. Jotain samantapaista koin itse, kun muutimme maalle paluumuuttajina synnyinseudulle.

Putkahti lapsuudentuttuja, jotka halusi käydä kotipaikkakunnalla, mutta koti oli jo myyty tai lahonnut. Meille olisi haluttu tulla heinäkuussa pariksi yöksi, jotta olisi voinut muistella vanhoja ja samoilla lapsuudenmaisemissa. 

En nyt olisi pistänyt pahakseni, jos kyseessä olisi ollut lapsuuden paras ystäväni ja vain kertatapahtuma. Mutta kun kolmas lapsuudentuttu jo ilmoitti, että voisi tulla meille kesällä, kun lapsetkin niin tykkäisi teidän eläimistä yms. Olivat kyläläisiltä kuulleet, että ollaan muutettu maalle ja meillä on kissaa ja koiraa ja pari kania.

Yksi kesä riitti, että opimme kieltäytymään. Toki vieraat on mukavia. Sekin olisi käynyt, että olisivat käyttäneet meitä ns majapaikkana eli yöpyneet omat lakanat matkassa ja samoilleet siellä kotipaikallaan. Mutta odotukset oli, että aamupala, lounas, päivällinen jne..liinavaatteet ja lisäksi heidän kanssaan istuskelua ja seurustelua ja lasten viihdyttämistä. Eli huomasimme olevamme maatilamajoittaja ilmaiseksi.

Seuraavana keväänä, kun soittoja taas tuli, sanoimme kylmästi, että meille ei voi tulla, koska XXXX ja XXXXX. Eli keksimme moninaisia syitä talon remontista omaan lomamatkaan. Pari kesää vielä yrittivät, mutta sitten soitot loppuivat.

Vierailija
16/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne pistetään muut asiat ihmisten edelle ja sitten vanhana itketään kun kukaan ei käy katsomassa eikä soita :D Vain Suomessa vihataan ns ystäviäkin. Tärkeämpää on se että rikkaruohoja ei ole.

Vierailija
17/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin, heippa!

AP kyllä varmasti pääsee hotelliinkin halutessaan ja museoissa on opastukset.

Teidän on hankalampi löytää maalaissaunaa talvikuukausina, kun APlla olisi hyvää aikaa saunottaa ja kuunnella murheet.

Buahhahhaaaa

Vierailija
18/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet sympatiapisteet, ap.

Nimim. Kokemusta on.

Vierailija
19/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ne pistetään muut asiat ihmisten edelle ja sitten vanhana itketään kun kukaan ei käy katsomassa eikä soita :D Vain Suomessa vihataan ns ystäviäkin. Tärkeämpää on se että rikkaruohoja ei ole.

Kukaan ei tosiaan halua käydä kerrostalokopissa kyyhöttävien moukkien luona. Me opimme varmaan, kun haluamme mennä kaupunkiin varaamme huoneen keskustahotellista, on mukavaa eikä tarvitse kenenkään ahtaassa ja tunkkaisessa läävässä yöpyä.

Maalla pidämme huolta toisistamme mutta emme pyri loisimaan mutten kotiin, käymme vierailulla tunnin pari, se riittää. Jokaisella on omat kodit ja oma rauha.

Vierailija
20/82 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin lapsi, meillä ramppasi yökylässä jos jonkinmoista maalaisserkkua "kun te asutte siellä Helsingissä".

Asuttiin Espoossa noin tunnin matkan päässä keskustasta. Onneksi nämä ihmiset, ihan jo itsensäkin kannalta, menevät nykyään hotelliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä