Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä, älä kyläile kesällä

Punaisen tuvan emäntä
13.05.2021 |

Olet tervetullut 1.10. - 1.4. välisenä aikana koska tahansa, et kuitenkaan jouluna. Silloin minulla on aikaa sinulle. Voidaan lykkiä puita pesään ja panna myös sauna tulille. Teen ruuat, keitän aamukahvit ja iltateen, kuuntelen lastesi kuulumiset ja omat ja kavereiesi sairaudet, puran avioerosi herättämiä tunteita. Voidaan keskustella mistä tahansa, mikä sinua kiinnostaa.
Kesällä minulla menee aika isossa puutarhassa, koko ajan olisi enemmän tehtävää kuin päivässä ehtii ja jaksaa.
Lupaat auttaa, mutta se ei ole ratkaisu. Sinun kanssasi menee aikaa samalla lailla kuin taaperoikäisen lapsen kanssa. Et osaa auttaa, kun et tunne rikkaruohoja. Tallot mihin sattuu, kun et erota perennoita ja vihanneksia muista kasveista. Täällä ei mikään kasva suorissa riveissä.

Toivottavasti ymmärrätte tämän, Sirkka, Timo, Markku, Keijo, Liisa, Minna, Kirsti, Ulla, Anne ja Outi perheinenne, kumppaneinenne ja lapsinenne, jotka niin kovasti tahtoisivat kokemaan oikeaa maalaiselämää, kun "teillä on se koirakin".

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia ihmiset tekee tuollaisia joutavia työleirejä itselleen! Ammatikseen viljelijät tekee paljon töitä mutta tuommoinen omassa puutarhassa tyhjän takia hyöriminen on jo sairaus, jos siihen oikeasti menee monta kuukautta aamusta iltaan.

Mieluummin pidän tontin puutarhana kuin ajan nurmikkoa kesällä 2 krt/viikko tai päästän muuttumaan paju- ja nokkospöpeliköksi.

Kun viljelee itse, saa tuoretta ja myrkytöntä. Saan pihasta koko vuoden marjat ja hedelmät sekä vihannekset. Vain halvimpia vihanneksia, kuten perunoita, porkkanoita ja keltasipulia en viljele koko vuoden tarpeiksi, vain sen verran että saan nostaa uudet perunat omasta maasta.

Puutarhanhoito on hyvää liikuntaa ja lisäksi mielenkiintoista. Aivot psyy kunnossa, kun joka kesä opettelee uusia kasveja, hyönteisiä ja muita pikkueläimiä. Lintujen pesintää pihassa on mukava seurailla. Teen sitä, mistä tykkään. Tee sinäkin! AP

Olen maatilalta kotoisin ja eläkkeellä olevat vanhemmat viljelee edelleen marjoja ja kasveja myyntiin. Ei se silti tuollaista kuukausien savottaa ole.

Vierailija
62/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyläile kesällä. Kesä on mukavia reissuja varten, eikä niihin kuulu majailu toisten nurkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia ihmiset tekee tuollaisia joutavia työleirejä itselleen! Ammatikseen viljelijät tekee paljon töitä mutta tuommoinen omassa puutarhassa tyhjän takia hyöriminen on jo sairaus, jos siihen oikeasti menee monta kuukautta aamusta iltaan.

Sisälukutaito? Ap kertoi, että hänellä on muitakin sukulaisia, luottamustoimia, harrastuksia ja velvollisuuksia jolloin prioriteettilistan kärjessä eivät ole lokkeilevat maalaiselämää kaipaavat kaverit.

No en jaksa lukea koko ketjua kun tuntuu olevan niin raskas elämä hänellä.

Vierailija
64/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kyläily on just parasta. Talvella ei ainakaan mihinkään maalle kiinnosta lähteä, pimeää, huonot tiet, ei tekemistä, jos on pidempi matka niin pitäisi töitten jälkeen lähteä ajelemaan pimeälle taipalleelle, ei kiitos. Kesälomalla olisi aikaa nähdä.

Vierailija
65/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pidän tontin puutarhana kuin ajan nurmikkoa kesällä 2 krt/viikko tai päästän muuttumaan paju- ja nokkospöpeliköksi.

Kun viljelee itse, saa tuoretta ja myrkytöntä. Saan pihasta koko vuoden marjat ja hedelmät sekä vihannekset. Vain halvimpia vihanneksia, kuten perunoita, porkkanoita ja keltasipulia en viljele koko vuoden tarpeiksi, vain sen verran että saan nostaa uudet perunat omasta maasta.

Puutarhanhoito on hyvää liikuntaa ja lisäksi mielenkiintoista. Aivot psyy kunnossa, kun joka kesä opettelee uusia kasveja, hyönteisiä ja muita pikkueläimiä. Lintujen pesintää pihassa on mukava seurailla. Teen sitä, mistä tykkään. Tee sinäkin! AP

Olen maatilalta kotoisin ja eläkkeellä olevat vanhemmat viljelee edelleen marjoja ja kasveja myyntiin. Ei se silti tuollaista kuukausien savottaa ole.

Ilmoittakaa tuttaville, ystäville ja sukulaisille, että vanhemmillasi on halu kahvittaa ja seurustella heidän kanssaan omenapuun katveessa ja majoittaa heitä kesällä ilmaiseksi maatilallaan. Ehkä he jo tätä tekevätkin?

Vierailija
66/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa tuttaville, ystäville ja sukulaisille, että vanhemmillasi on halu kahvittaa ja seurustella heidän kanssaan omenapuun katveessa ja majoittaa heitä kesällä ilmaiseksi maatilallaan. Ehkä he jo tätä tekevätkin?

Ei siellä majoitustoimintaa ole mutta vieraita käy ahkerasti. On elämää ympärillä. Kun ei oikeasti joku pihan laitto vie kenenkään aikaa niin paljon, että siitä pitäisi oikein vauvapalstalle aloitus tehdä. Ehkä työmenetelmät on vähän alkeelliset?

Vierailija
67/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin harrastan puutarhanhoitoa (tosin en ehkä ihan noin intohimoisesti) mutta tänne on aina ystävät tervetulleita. Viimeksi eilen ystävä kurvaisi pihaan pullien kanssa kun olin puutarhassa. Minulla oli hommat kesken joten ystävä meni sillä aikaa keittämään kahvit ja kattoi pöydän ulos. Oli kiva juoda yhdessä puutarhassa kahvit pihatöiden lomassa :)

Vierailija
68/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä kyläily on just parasta. Talvella ei ainakaan mihinkään maalle kiinnosta lähteä, pimeää, huonot tiet, ei tekemistä, jos on pidempi matka niin pitäisi töitten jälkeen lähteä ajelemaan pimeälle taipalleelle, ei kiitos. Kesälomalla olisi aikaa nähdä.

Mua taas kiinnostaa lähteä just talvella. Junalla pääsee Helsingin keskustaan ja sieltä julkisilla mihin vaan. Täällä lähikaupungissakin on teatteri ja hyvä taidemuseo, mutta Helsingin tarjonta on huikea siihen verrattuna. Mulla on varaa majoittua Helsingissä myös hotellissa.

Ihmettelen kavereita, joilla ei ole viitseliäisyyttä majoittua hotellissa, jos haluavat juuri kesällä tavata vaan pitää ängetä meidän talon yläkertaan jopa viikoiksi, kun "teillä vanhassa hirsitaloss on niin ihana sisäilma ja nukkuu aina hyvin.

AP

Vierailija
69/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä majoitustoimintaa ole mutta vieraita käy ahkerasti. On elämää ympärillä. Kun ei oikeasti joku pihan laitto vie kenenkään aikaa niin paljon, että siitä pitäisi oikein vauvapalstalle aloitus tehdä. Ehkä työmenetelmät on vähän alkeelliset?

Käy mullakin piipahtamassa samalla kylällä asuvat ja aika moni kirkoltakin. Ollaan ulkona tai jos sataa, juodaan kahvit kuistilla. Eivät kuitenkaan jää koko päiväksi, saati että edellyttäisivät monen vuorokauden majoitusta, kuten muuton takia kauas etelään jääneet ystäväni. AP

Vierailija
70/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi oikeita ystäviä, et ajattelisi noin.

Vierailija
71/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas kiinnostaa lähteä just talvella. Junalla pääsee Helsingin keskustaan ja sieltä julkisilla mihin vaan. Täällä lähikaupungissakin on teatteri ja hyvä taidemuseo, mutta Helsingin tarjonta on huikea siihen verrattuna. Mulla on varaa majoittua Helsingissä myös hotellissa.

Ihmettelen kavereita, joilla ei ole viitseliäisyyttä majoittua hotellissa, jos haluavat juuri kesällä tavata vaan pitää ängetä meidän talon yläkertaan jopa viikoiksi, kun "teillä vanhassa hirsitaloss on niin ihana sisäilma ja nukkuu aina hyvin.

AP

Ihan viikoiksi. 0/5.

Vierailija
72/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa tulla mun luo joko kotitöihin tai pihatöihin, on tervetullut koska tahansa!

Vierailija
73/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kesävieraat aina töihin joko keittiössä tai ulkona. On kukkapenkkien kytkemistä tai marjapensaiden poimintaa.

Ja ruokansa on itse ostettava

Ystävä sanoi että hän haluaisi vain syödä ja juoda koska tulee kaukaa lomalle. Minä sanoin ettei täällä laiskotella. Ensin työt sitten huvit.

Tulee se aina silti uudestaan mutta ajan pois 3 päivän päästä. Tietää jo pelin säännöt. Meillä on mukavaa yhdessä kun molemmat tietää mitä toinen toivoo

Vierailija
74/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan kesävieraat aina töihin joko keittiössä tai ulkona. On kukkapenkkien kytkemistä tai marjapensaiden poimintaa.

Ystävä sanoi että hän haluaisi vain syödä ja juoda koska tulee kaukaa lomalle. Minä sanoin ettei täällä laiskotella. Ensin työt sitten huvit.

Tulee se aina silti uudestaan mutta ajan pois 3 päivän päästä. Tietää jo pelin säännöt. Meillä on mukavaa yhdessä kun molemmat tietää mitä toinen toivoo

No jo on surkeuden maksimointi. Lähtekää terassille tai juokaa vaikka omalla pihalla itsenne mukaviksi.

Vierailija
75/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kesällä on kiva vierailla maalla, talvella kaupungissa. Sehän on selvä.

Miksi majoitat ketään viikkotolkulla, tuohan on hulluutta. Meillä käy mökillä kesäisin paljon vieraita, mutta ei koskaan pitempään kuin kahdeksi yöksi. Eivätkä ne sisään pääse, ellen minä kutsu. Enkä todellakaan kutsu ketään, ketä en vieraaksi toivo.

Silti ehdin puutarhahommiin, veneilemään, projekteihin. Vaikka hommathan tuppaavat olemaan sellaisia, ettei niihin tahdo ihmisikä riittää. Eivät lopu tekemällä.

Vierailija
76/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vapaa-ajan asuntoa. Ei ensimmäistäkään kutsumatonta vierasta! Vain oma tytär perheineen - tietenkin - aina ja sitten pari ystävää. Helppoa. Emme koskaan käy mökillä yötä tai kenenkään luona yökylässä, vaan olemme aina hotellissa.                                                                                                                                                                                                   8

Vierailija
77/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin joutuu vieraat hommiin. En mitenkään ehdi huushollata kaikkea, jos on isompi porukka kasassa. Vieraille napsahtaa perusylläpitoa kuten tiskausta, kokkausta, saunanlämmitystä, puiden kantoa. Remppaprojekteihin, risusavottaan, puutarhatöihin tai maalaamaan ei ketään määrätä mutta monet haluavat osallistua. Jos ei halua mitään tehdä vaan on passattavana, en kutsu toiste.

Kaikki eivät tykkää mökkitöistä mutta me tykätään. En irtaudu arjesta, jos mökillä jatketaan samaa netissä surffailua ja netflixin tuijottelua kuin kotonakin. Mökillä haluan puuhailla ja kaverit on tervetulleita, muttei vain syömään ja makailemaan.

Vierailija
78/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on surkeuden maksimointi. Lähtekää terassille tai juokaa vaikka omalla pihalla itsenne mukaviksi.

Niinpä niin, sinulle vain viina on tärkeää.

Vierailija
79/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisiä, jotka tulevat toisen työpaikalle (maatalot) pitkiksi ajoiksi lomailemaan odottaen ilmaista palvelua, ruokaa ja viihdykettä.

Olisivat varmaan itsekkin vihaisia, jos heidän työpaikalle tultaisiin talvella ja sanottaisiin, että tulen nyt tänne sun toimistoon viettään aikaa talvilomaviikoksi. Maksathan mulle lounaat ja päivälliset ja kuskaat työaikana nähtävyyksiä katsomassa ja samalla lapset saa rapsutella sun tietokonetta ja toimistotuolia, kun ne on niin suloisia

Vierailija
80/82 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kesällä on kiva vierailla maalla, talvella kaupungissa. Sehän on selvä.

Miksi majoitat ketään viikkotolkulla, tuohan on hulluutta. Meillä käy mökillä kesäisin paljon vieraita, mutta ei koskaan pitempään kuin kahdeksi yöksi. Eivätkä ne sisään pääse, ellen minä kutsu. Enkä todellakaan kutsu ketään, ketä en vieraaksi toivo.

Silti ehdin puutarhahommiin, veneilemään, projekteihin. Vaikka hommathan tuppaavat olemaan sellaisia, ettei niihin tahdo ihmisikä riittää. Eivät lopu tekemällä.

Ei minullakaan ole kuin yksi ystävä, joka haluaa olla sen pari viikkoa. Muille riittää 2-3 yötä yläkerran vierashuoneessa. Lapsensa kesäksi maalle haluavat toivovat lapsen saavan olla useita viikkoja ja sen toisaalta ymmärtää, jos vanhemmat on töissä ja lapsella on kesäloma. Tällainen lapsi on ollut parina kesänä, mutta hän oli niin aikuisen huomionkipeä, että halusi koko ajan kiehnätä vieressä ja saada läheisyyttä.Tilanne olisi ollut ihan toinen, jos itsellä olisi ollut samanikäinen lapsi, jonka kanssa voi leikkiä.  Omat voimat loppui ja molemmilla kerroilla vanhemmat hakivat itse lapsen takaisin, ei tarvinnut mun ajaa täältä Espooseen. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä