Lapsen opettaja kirjoittaa Wilma-viesteissä "nimenomaan" ja "kuullostaa"
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Alakoulun ope on, opettaa myös äikkää.
Jos asia on näin, ota asia suoraan keskusteluun open kanssa. Olisiko hänelläkin autocorrect tehnyt temppujaan? Minulla ainakin on töissä tilanne, jossa työkännykkää on käyttänyt aiemmin toinen henkilö ja täytyy nyt "syöttää" sinne muistiin joitain sanoja. Muuten tulee yhdyssanavirheitä tai sijapäätteiden kanssa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja on luokanope, joka on opiskellut äikkää x-määrän opintopisteitä yliopistossa pakollisena kurssina. Luokanopen pääaine on kasvatustiede, tutkinto kasvatustieteen maisteri. Ei ole siis filosofian maisteri, eli äikän ope, jonka pääaine on kirjallisuus tai suomen kieli.
Luonnollisestikaan kukaan ei ole täydellinen ja varmaan jokaisella luokanopella on niitä itselle heikompia ja vahvempia opetettavia aineita.
Kuules nyt. Äidinkieli on tärkein kouluaine. Jos opettaja ei hallitse äidinkieltään, niin paras vaihtaa alaa. Jos mini lapseni opettaja ei osaisi korrektia kieltä, nostaisin metelin.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä: tarkoitin nimenomaan että opettaja kirjoittaa nimen omaan. Autocorrect korjasi oikeaksi :D
Älä selitä. Jäikö koulut kesken?
Minun lapseni opettaja kirjoitti, että retkellä on tarjolla pientä syötävää ja p illumehua.
Vähän kauhistuneenakin olen lukenut opettajien wilma-viestejä, kun niissä on paljon varsin huonoa suomea. Useammalla luokanopettajalla on tätä ongelmaa. Ja näiden sitten pitäisi lapsille opettaa äidinkieltä. Äidinkieli on tärkeä aine. Äidinkieli on viestinnän perusta. Sellaista työtä ei olekaan, missä ei viestintää tarvittaisi.
On se hienoa, kun nää oikeinkirjoituksesta rutisijat itse tekevät kirjoitusvirheitä. Niin hirveässä kiihkossa viestiä kirjoitetaan ja hakataan lähetä nappia, et se oma oikeinkirjoitus unohtuu tarkistaa.
Huom. Textini tod.näk sisältää kirjoitusvirheitä, koska E.V.V.K
Vali Vali, ruti ruti