Tasa-arvon toteutuminen edellyttää sitä, että naisiltakin vaaditaan vastuunkantoa
Monessa asiassa naiset toki kantavat jopa enemmänkin vastuuta kuin miehet, esim kotitöihin ja lastenhoitoon liittyen. Mutta oman elämän valinnoista, omasta käyttäytymisestä ja toiminnasta todella huonosti. Siitä puhun. Sille ikävä kyllä feministit tekevät vain hallaa, koska uhriaseman vahvistaminen on todellinen ongelma.
Naisten uhriasema alkaa jo sieltä päiväkodin tai koulun pihalta, kun tytön kertomusta siitä mitä on tapahtunut, uskotaan helpommin kuin pojan. Olen sekä tytön että pojan äitinä huomannut vuosien kuluessa vanhempien täysin erilaisen suhtautumisen selvittelyissä lapsen sukupuolen mukaan. Pojista jo lähtökohtaisesti ollaan valmiimpia ajattelemaan että "mitähän se on taas tehnyt..' kuin itkua tuhrustavan, murjottavan tytön ei uskota itse olevan syyllinen mihinkään. Siis oli konfliktit kenen tahansa välisiä (tytöt - pojat tai tyttöjen tai poikien keskinäisiä)
Olen ollut niin paljon selvittämässä konflikteja, että voin jo omalla kokemuksella jonkin verran yleistääkin. Eräässä tapauksessa nainen halusi apua suhteen päättyessä parisuhdeväkivaltaan ja velka-asiaan. Hän sai kaikissa paikoissa missä ikinä liikkui uhrin leiman, jota mielellään vahvisti itsekin. Ei puhettakaan, että olisi itsellään mitään vastuuta mistään. Lopulta selvisi, ettei mies ollut käynyt käsiksi (oli kyllä huutanut ja ollut uhkaavan oloinen), mutta sen sijaan nainen oli itse uhannut veitsi kädessä tappaa miehen (se selvisi ihan riidattomaksi faktaksi). Lisäksi selvisi, että oma velkansa miehelle oli suurempi kuin mitä vaati mieheltä.
Olen ollut paikalla, kun naispoliiisi on voivotellut ja surkutellut kuulustelutilanteessa tämän (nais)uhrin puolesta jo päättäen mitä on tapahtunut, vaikka heidän pitäisi olla objektiivisia ja vasta selvittää mitä on tapahtunut. Sama poliisi kuulusteli perään tämän oletetun tekijän. Tämä on ongelmallista. Jokainen voi halutessaan etsiä psykologista tutkimustietoa siitä, miten tällainen johdattelu ja ennakkoasenteen omaksuminen vaikuttaa koko prosessiin.
Näitä tapauksia, että kun aletaan mennä konfliktissa syvemmälle ja kuullaan se toinen puoli asioista, asetelma kääntyykin päälaelleen, löytyy niin paljon, että uskoni sukupuoleni edustajia kohtaan on välillä todella kovilla. Huoltajuuskiistoista en viitsi edes aloittaa... niissä löytyy niin paljon törkyä, että tämä päivä ei edes riittäisi. Vieraannuttamisen kriminalisointiahan muuten pohdittiin joskus, mutta feministit torppasivat sen. Vaikka se olisi ehdottomasti lapsen edun mukaista. Mitä tahansa tehdään, että saadaan säilyttää uhriasema, ilman velvollisuuksia. Sitä on feminismi.
Toki vastuu on miehillä itsellänkin siitä, että hakeutuisivat itsekin avun piiriin ja avaisivat suunsa ajoissa. Kertoisivat heti oman näkökulmansa.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä vaaditaan luopumaan omasta, juopumiseen ja väkivaltaan taipuvasta, myytistään, mutta samalla naisten ei tarvitse luopua, mukaylivertaisesta muka ainakärsivänäosapuolena olevasta, myytistä.
Vaikuttaa siltä, että et tunne itsenäisiä, tasa-arvoisia suomalaisnaisia, jotka ovat aina hoitaneet oman osuutensa kodista ja töistä. Oletko niitä miehiä, jotka alistavat naisystävänsä nyrkin ja hellan väliin ja kun ero tulee ja nainen uskaltaa paljastaa perhehelvettinne, on nainen mielestäsi uhriutuja? Et näe todellisuutta, koska mielestäsi miehellä on oikeus kurittaa tyhmää hu o raa.
Oletko niitä miehiä, huoh. Miksi aina oletetaan se sukupuoli, jos empatia ja sympatia naisia kohtaan ei säteile?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi esimerkki: mies jäi työttömäksi eikä ole saanut töitä yrityksistä huolimatta. Vaimo alkoi lähes heti rummuttaa, että mies on työtön, laiska luuseri. Sitten kävi niin, että nainen jäi työttömäksi ja mies sai töitä. Nainen alkoi kertoa, että ei hän varmaan hae työpaikkaa ainakaan heti, kun mies käy töissä ja työttömyyspäivärahat riittävät mukavasti. Missä naisen vastuu ja moraali.
Miksi toi pari on edes yhdessä?
Siksi, kun tuollainen yhdessäolo on naiselle hyödyllistä. Kun nainen ei hyväksy miehen työttömyyttä, mutta oman työttömyytensä hän kokee riittävän mukavaksi, hän pelaa kaksilla korteilla. Tasa-arvo, vastuu ja moraali koetaan yksisuuntaiseksi asiaksi. Miehelle ne ovat ehdoton välttämättömyys, kun taas naiselle ne ovat joustavia käsitteitä, riippuen hänen henkilökohtaisesta mukavuudenhalustaan.
Feministit huutavat tasa-arvoa ja sen kaikki naiset hyväksyvät. Mutta feministien vaatimukset ovat heikentäneet tasa-arvoa, joka meillä ennen oli. Ja mitä enemmän tasa-arvosta jauhetaan, sitä huonommaksi se muuttuu. On vain valtava määrä sääntöjä ja ohjeita, jotka määräävät miestä, mutta eivät ota kantaa siihen, että miehiä syrjitään avoimesti.
Johonkin pitäisi ymmärtää vetää raja, ennen kuin tasa-arvosta tulee huono vitsi. Ja sillä tiellä me olemme olleet jo jonkin aikaa. Telaketjufeminismi tuhoaa enemmän, mitä se yrittää rakentaa.
Mieskö ei saa sanaa suustansa? Ero on hyvin helppo toimenpide.
M26 kirjoitti:
Tällä sivulla ei saa sanoa, et naisten tulisi ottaa vastuu teoistaan. Ite oon feministi, enkä pysty sietämään sitä kuinka naiset vastustavat miehen oikeutta aborttiin. Naisen ei tarvii ottaa mitää vastuuta omasta ehkäisystään, ku voi tehdä abortin. Ja kaikista suurin vääryys on synnyttää lapsi miehen tahtoa vastaan. Jos nainen haluaa pitää lapsen, mutta mies haluaisi abortin, nii silloin miehen ei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja. Kuten sanoin, oon feministi ja kannatan tasa-arvoa, mut jostain syystä naiset ei kannata tasa-arvoa, josta he eivät hyödy. Jännä juttu…
Tasa-arvoa nimenomaan se, että jos panet jonkun paksuksi, sinä myös vastaat seurauksista osaltasi. Toki tämä uliulimiesten kannalta on lähinnä teoreettinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Tällä sivulla ei saa sanoa, et naisten tulisi ottaa vastuu teoistaan. Ite oon feministi, enkä pysty sietämään sitä kuinka naiset vastustavat miehen oikeutta aborttiin. Naisen ei tarvii ottaa mitää vastuuta omasta ehkäisystään, ku voi tehdä abortin. Ja kaikista suurin vääryys on synnyttää lapsi miehen tahtoa vastaan. Jos nainen haluaa pitää lapsen, mutta mies haluaisi abortin, nii silloin miehen ei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja. Kuten sanoin, oon feministi ja kannatan tasa-arvoa, mut jostain syystä naiset ei kannata tasa-arvoa, josta he eivät hyödy. Jännä juttu…
Tasa-arvoa nimenomaan se, että jos panet jonkun paksuksi, sinä myös vastaat seurauksista osaltasi. Toki tämä uliulimiesten kannalta on lähinnä teoreettinen mahdollisuus.
Mitä tasa-arvoa se on, että nainen yksin saa päättää tuleeko miehestä isä vai ei, mutta miehellä ei oo oikeutta halutessaan kieltäytyä isyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan tämän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä vaaditaan luopumaan omasta, juopumiseen ja väkivaltaan taipuvasta, myytistään, mutta samalla naisten ei tarvitse luopua, mukaylivertaisesta muka ainakärsivänäosapuolena olevasta, myytistä.
Naiset on useimmiten se kärsivä osapuoli. Kun kumppani suuttuu, kummasta yleensä lähtee ristiriita tilanteessa henki? Miehestä vai naisesta? Kumpi yleensä tulee pieksetyksi ,mies vai nainen? Kummatko tekee enemmän väkivaltarikoksia miehet vai naiset?
Miehiä kuolee enemmän väkivaltarikoksiin. Jos tarkoituksenasi on tutkia kumpi sukupuoli kärsii enemmän miesten aiheuttamasta väkivallasta, niin silloin pitää tutkia kaikkia miesten aiheuttamia väkivaltatilanteita. Naisten aiheuttamasta väkivallasta kärsinee myöskin miehet naisia enemmän. Sinällään tämä on turha yksityiskohta tässä keskustelussa, eikä edes liity ap aloitukseen, mutta hyvä kuitenkin korjata väärä informaatiosi.
Muistetaan se, että kun nainen puolustaa voimalla itseään miehen pahoinpitelyltä niin nainen merkitään väkivaltaiseksi. Naisella ei ole lupa puolustaa itseään. Suurin osa väkivallan tekijöistä on miehiä, joten ongelma on koko miessukupuolessa. He on vaaraksi itselleen ja muille.
Joillakin on yhä vahvana ajatuksena se ettei nainen saisi sanoa vastaan. Olen meinaa kohdannut ärsyyntymistä pelkästään kieltäytymällä kahvittelusta. Osa kokee häirintää baarissa sekä kadulla ja auta armias jos menet läväyttämään litsarilla.
Törkypuheisiin tulisi saada vastata väkivallalla?
Näet selvästi naiset vapaana riistana. Jos nainen poistuu paikalta koet varmaankin oikeudeksesi alkaa vainoamaan tätä.
Koen että naisiltakin riittää sanat itsepuolustukseksi, eikä heilläkään ole oikeutta loukata kenenkään koskemattomuutta.
Vähänpä tiedät. Jos onnistut hankkimaan itsellesi vainoajan, ei siihen auta sanat. Yleensä vasta muutto kokonaan toiseen maahan tai Lapin syrjäkylille poistaa ongelman. 2 vuotta istumista on ihan naurettavan vähän ainakin henkisesti sairaalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Mitä tasa-arvoa se on, että nainen yksin saa päättää tuleeko miehestä isä vai ei, mutta miehellä ei oo oikeutta halutessaan kieltäytyä isyydestä?
Unelmien böönälle sanotaan kuitenkin kyllä.
Vinkki: pankaa maksullisia niin ei tule vahinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Naiset valittaa naisten matalista palkoista, hakeutuvat kuitenkin matalapalkkaisille aloille. Feministit valittavat oikeastaan kaikesta mahdollisesta, mutta eivät puhu mitään negatiivissävytteistä islamista
Lähihoitajien alalla. Työnantajat ovat hakeneet niitä naisia töihin ulkomailta vanhuksia hoitamaan kun palkkatasoa olla haluttu nostaa houkuttelevaksi. Vanhukset kärsii siitä sitten kun lähihoitaja joka ei osaa arvostaa vieraan kulttuurin juhlapäiviä ei tarjoa esim ruokia heille ajallaan. Tai puhu edes samaa kieltä vanhuksen kanssa. Kyllä se on taas mies joka on vastuussa siitä että naisten ja lasten ja vanhusten ahdinko kasvaa. On vaan ihan tosi iso ego muurina estämässä tämän näkemistä.
Aika valikoiva teksti, ap.
Mites ne kaikki seksuaalisen väkivallan uhrit, joita syytetään tapahtuneesta eikä uskota?
Tai lääkärillä oireista kertovat naiset, joita ei oteta todesta?
Tai miesvaltaisissa organisaatioissa syrjityt naiset? Esim. se yksi poliisiuutinen ja puolustusvoimat olleet uutisissa.
Ja kun pojat eivät pärjää koulussa, niin syy on järjestelmän ja naisopettajien. Omalta kouluajalta muistan, miten pojilta vaadittiin paljon vähemmän. Tunnin alussa pojan äkkiä kyhäämää esitelmää kehuttiin vuolaasti ja sitten itse oli käyttänyt omaan esitelmään aikaa ja vaivaa, niin se oli tyyliin "ihan kiva". Ja opettaja siis näki, kun poika kopioi kiireellä tekstiä kirjasta.
M26 kirjoitti:
Esimerkkisi ei ole nais-mies eikä tasa-arvokysymys vaan kyse on ihmisen fyysisestä itsemääräämisoikeudesta. Sama kuin henkilö, jonka keho tuottaa jotain parantavaa ainetta (esim. Vastasyntyneen kantasolut) velvoitettaisiin alistumaan tuotantolaitokseksi, joka ei saisi elää omaa elämäänsä vaan hänen pitää toimia muiden säännöillä, muiden hyödyksi. Nyt ei eletä orjuudessa ja jokaisella ihmisellä on perusoikeudet. Et voi kutsua itsesi feministiksi, jos et ymmärrä ihmisoikeuksien perusteita.
Toki voit syyttää naisia siitäkin, etteivät luovuta kehojaan muiden päätettäväksi, mutta älä väitä sitä tasa-arvoksi.
M26 kirjoitti:
Sinä olet feministi???? 🤣🤣🤣🤣
Millähän perusteella? Täällä ainakin juttusi ovat täynnä nais.vihaa ja katkeruutta.
M26 kirjoitti:
Eikö tuo ole ennemmin miesten vastuutonta käytöstä, kun ei voida pitää ehkäisystä huolta tai...olla harrastamatta seksiä jos ei halua lasta? (Näin sanovat abortin vastustajat naisille) Ja siihen päälle ei vielä haluta huolehtia omasta lihasta ja verestään, jonka syntyyn on ihan itse osallinen, vaan se joku suuri vääryys että saa auttaa lasta pysymään leivässä. Koko vastauksesi on niin tekopyhä, kuin olla jo voi.
Ja aborttikin olisi ok vain silloin, kun mies haluaa, niinkö? Sitäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Kumman kehon sisällä se sikiö on? Aivan . Naisen. Nainen päättää kehostaan itse. Mies päättää silloin kun siittiö on hänen hallussaan hänen kehossaan, että tökkäseekö sen siittiönsä sille naiselle. Jos et halua lasta jätä tökkäsemästä. Kun annat vapaaehtoisesti siittiösi pois niin tietenkään et voi määrätä sen kohtalosta luovutuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Unelmien böönälle sanotaan kuitenkin kyllä.
Vinkki: pankaa maksullisia niin ei tule vahinkoja.
Hmm, jos siis näkemys on tuo, niin eikö samalla logiikalla naisten niskaan voi kaataa syyt turpiin saamisesta, kun ne nyt oli heikompia, niin minkäs teet?
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Sinä olet feministi???? 🤣🤣🤣🤣
Millähän perusteella? Täällä ainakin juttusi ovat täynnä nais.vihaa ja katkeruutta.
Idiootti on oppinut uuden sanan ja ei ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä syrjitään ennakkoluulojen perusteella myös esim asuntojen vuokrauksessa. Kaikki omat kauhuvuokralaiset olleet kuitenkin naisia. Miehet asiallisia.
Isäni vuokrasi hetki sitten Satolta asunnon.
Sai kämpän. Missä tätä syrjintää näkyy? Yksityiset vuokranatajat voikin asettaa mitä mielenkiintoisempia ehtoja.
Minäkin tunnen monta miestä, joilla on asunto. Mystistä kuinka ovat saaneet asunnon...
Vierailija kirjoitti:
Korjaan taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan tämän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on useimmiten se kärsivä osapuoli. Kun kumppani suuttuu, kummasta yleensä lähtee ristiriita tilanteessa henki? Miehestä vai naisesta? Kumpi yleensä tulee pieksetyksi ,mies vai nainen? Kummatko tekee enemmän väkivaltarikoksia miehet vai naiset?
Miehiä kuolee enemmän väkivaltarikoksiin. Jos tarkoituksenasi on tutkia kumpi sukupuoli kärsii enemmän miesten aiheuttamasta väkivallasta, niin silloin pitää tutkia kaikkia miesten aiheuttamia väkivaltatilanteita. Naisten aiheuttamasta väkivallasta kärsinee myöskin miehet naisia enemmän. Sinällään tämä on turha yksityiskohta tässä keskustelussa, eikä edes liity ap aloitukseen, mutta hyvä kuitenkin korjata väärä informaatiosi.
Miehet kokevat väkivaltaa Toisten miesten taholta julkisilla paikoilla. Naiset kokee väkivaltaa kotonaan oman miehensä taholta ja julkisilla paikoilla muiden miesten toimesta.
https://rikoksentorjunta.fi/naisiin-ja-miehiin-kohdistuva-vakivalta
Eli kun puhumme miesten aiheuttamasta väkivallasta , niin sitä koetaan pääasiassa julkisilla paikoilla ja parisuhteessa. Koska tutkinnan kohteena on nyt miesten aiheuttama väkivalta, luonnollisesti kotioloissa seurustelukumppani (ja täten väkivallan kohde) on nainen. Sama ilmiö toistuu kun tutkitaan naisten aiheuttamaa väkivaltaa. Koska seurustelukumppani on mies, on väkivallan kohde myös kotioloissa mies.
Mitä yrität kertoa? Tietenkin kotioloissa nainen on miehen aiheuttamassa väkivallassa kärsivä puoli, koska noin 95% pariskunnista on mies-nainen pareja. Sama pätee tietenkin toistekin päin kun puhutaan naisten aiheuttamasta kotiväkivallasta, jolloin 95% tapauksista mies on uhrina.
Miehet kokevat yleensä väkivaltaa julkisilla paikoilla, ei kotona. Naiset kokee väkivaltaa eniten kotonaan , mutta myös julkisilla paikoilla. Naisten tekemä väkivalta kotona kohdistuu tietysti itseään heikompien eli lapsiin eikä itseään vahvempuin eli miehiin. Jokatapauksessa väkivaltarikoksista yli 80% tekee miehet.
https://www.tilastokeskus.fi/tup/tasaarvo/turvallisuus/index.html
Miehet ovat yliedustettuina väkivaltarikoksissa, näin on. Miehet ja naiset ovat suunnilleen yhtä edustettuina väkivallan uhreina. Mitä yrität kertoa? Jankkaat samoja lauseita, joilla ei ole tekemistä ap:n tekemän aloituksen kanssa.
Toteat, että "naisten kotiväkivalta tietenkin kohdistuu lapsiin eikä miehiin". Tämä on oma mielipiteesi, eikä fakta, joten älä esittele tällaisia asioita faktana.
Eli yhteenvetona, Väkivallan uhreina on tasapuolisesti sekä naiset (53%), että miehet (47%). Miehet ovat useammin uhreina henkeen kohdistuvan väkivallan muodoissa. Naiset ovat useammin uhreina kevyemmissä väkivallan muodoissa. Kotioloissa miehille väkivaltaa aiheuttaa useimmiten naiset, ja naiselle väkivaltaa kotioloissa aiheuttaa useimmiten miehet. Mikä on pointtisi? Sekö, että naiset ovat tässä asiassa vähemmän tasa-arvoisia kuin miehet?
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Esimerkkisi ei ole nais-mies eikä tasa-arvokysymys vaan kyse on ihmisen fyysisestä itsemääräämisoikeudesta. Sama kuin henkilö, jonka keho tuottaa jotain parantavaa ainetta (esim. Vastasyntyneen kantasolut) velvoitettaisiin alistumaan tuotantolaitokseksi, joka ei saisi elää omaa elämäänsä vaan hänen pitää toimia muiden säännöillä, muiden hyödyksi. Nyt ei eletä orjuudessa ja jokaisella ihmisellä on perusoikeudet. Et voi kutsua itsesi feministiksi, jos et ymmärrä ihmisoikeuksien perusteita.
Toki voit syyttää naisia siitäkin, etteivät luovuta kehojaan muiden päätettäväksi, mutta älä väitä sitä tasa-arvoksi.
Korjaan jälleen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan tämän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokevat väkivaltaa Toisten miesten taholta julkisilla paikoilla. Naiset kokee väkivaltaa kotonaan oman miehensä taholta ja julkisilla paikoilla muiden miesten toimesta.
https://rikoksentorjunta.fi/naisiin-ja-miehiin-kohdistuva-vakivalta
Eli kun puhumme miesten aiheuttamasta väkivallasta , niin sitä koetaan pääasiassa julkisilla paikoilla ja parisuhteessa. Koska tutkinnan kohteena on nyt miesten aiheuttama väkivalta, luonnollisesti kotioloissa seurustelukumppani (ja täten väkivallan kohde) on nainen. Sama ilmiö toistuu kun tutkitaan naisten aiheuttamaa väkivaltaa. Koska seurustelukumppani on mies, on väkivallan kohde myös kotioloissa mies.
Mitä yrität kertoa? Tietenkin kotioloissa nainen on miehen aiheuttamassa väkivallassa kärsivä puoli, koska noin 95% pariskunnista on mies-nainen pareja. Sama pätee tietenkin toistekin päin kun puhutaan naisten aiheuttamasta kotiväkivallasta, jolloin 95% tapauksista mies on uhrina.
Miehet kokevat yleensä väkivaltaa julkisilla paikoilla, ei kotona. Naiset kokee väkivaltaa eniten kotonaan , mutta myös julkisilla paikoilla. Naisten tekemä väkivalta kotona kohdistuu tietysti itseään heikompien eli lapsiin eikä itseään vahvempuin eli miehiin. Jokatapauksessa väkivaltarikoksista yli 80% tekee miehet.
Miehet ovat yliedustettuina väkivaltarikoksissa, näin on. Miehet ja naiset ovat suunnilleen yhtä edustettuina väkivallan uhreina. Mitä yrität kertoa? Jankkaat samoja lauseita, joilla ei ole tekemistä ap:n tekemän aloituksen kanssa.
Toteat, että "naisten kotiväkivalta tietenkin kohdistuu lapsiin eikä miehiin". Tämä on oma mielipiteesi, eikä fakta, joten älä esittele tällaisia asioita faktana.
Eli yhteenvetona, Väkivallan uhreina on tasapuolisesti sekä naiset (53%), että miehet (47%). Miehet ovat useammin uhreina henkeen kohdistuvan väkivallan muodoissa. Naiset ovat useammin uhreina kevyemmissä väkivallan muodoissa. Kotioloissa miehille väkivaltaa aiheuttaa useimmiten naiset, ja naiselle väkivaltaa kotioloissa aiheuttaa useimmiten miehet. Mikä on pointtisi? Sekö, että naiset ovat tässä asiassa vähemmän tasa-arvoisia kuin miehet?
Siihen, että naiset kohdistaa väkivaltaa lapsiin löytyy ihan faktaakin, mutta ethän sinä näistä asioista selvää ota. Se kun ei sovi sinun oman pään pyhää totuuteen, jota julistat kuin jotain evankeliumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan tämän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan se, että kun nainen puolustaa voimalla itseään miehen pahoinpitelyltä niin nainen merkitään väkivaltaiseksi. Naisella ei ole lupa puolustaa itseään. Suurin osa väkivallan tekijöistä on miehiä, joten ongelma on koko miessukupuolessa. He on vaaraksi itselleen ja muille.
Joillakin on yhä vahvana ajatuksena se ettei nainen saisi sanoa vastaan. Olen meinaa kohdannut ärsyyntymistä pelkästään kieltäytymällä kahvittelusta. Osa kokee häirintää baarissa sekä kadulla ja auta armias jos menet läväyttämään litsarilla.
Törkypuheisiin tulisi saada vastata väkivallalla?
Näet selvästi naiset vapaana riistana. Jos nainen poistuu paikalta koet varmaankin oikeudeksesi alkaa vainoamaan tätä.
Tässä kiteytyy viimeisessä lauseessa naisen käsitys oikeudenmukaisuudesta: itse keksitty väittämä, jolla toinen asetetaan arveluttavaan asemaan.