Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku lainannut ystävälle rahaa eikä ole saanut niitä takaisin?

Vierailija
12.05.2021 |

Ajattelin kysyä, kun luin siitä artikkelin
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007973080.html
Uskomatonta, miten jotkut kehtaavat?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi kukaan pyytänyt isoja summia rahaa lainaan, mutta olen ottanut käytännökseni sen että en vaadi rahoja takaisin. Sanon lainaajalle että ei tarvitse maksaa takaisin, ellet halua. Kaikki ovat maksaneet kuitenkin velkansa.

Ajattelen että jos tarvitsee lainata rahaa, niin sitten on jo tosi pulassa. Ja jos kyse on vaikka sadasta eurosta niin mikäli oma tilanteeni sen menetyksen kestää niin suotta mä niitä takas pyytelen.

Vierailija
22/24 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa lainata rahaa ja sitten ei maksa takaisin tai jopa suuttuu, kun pyytää rahoja? Mikä järki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri pyytää lainaksi rahaa, kyseessä tulee olemaan epävarma saatava. Visa-luotto on jokaisen saatavilla, jos on luottotiedot kunnossa. Pankit lainaavat rahaa, eivät kaverit. Joskus olen antanut pikkusumman ja sanonut, että saat sen rahan eikä tarvitse maksaa takaisin. Miksi minä lainaisin, jos pankkikaan ei lainaa.

Vierailija
24/24 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut ja useita kertoja. Nyt viimeisin tapaus oli lähteä käsistä. Lupasi toistuvasti maksaa ja vaikka erissä. Kolmesti pyysin että hoitaa asian ja mitään ei tapahtunut. Lähes kolme vuotta odottelin. Lopuksi vaihtoi numeronsa salaiseksi ja sähköposti lakkasi toimimasta. Onneksi lainasin tilisiirrolla ja ne tiedot riittivät perintätoimistolle, sain omani pois ja vastapuolelle tuli vielä lisäkuluja maksettaviksi. Parisen tonnia oli summa.