Kenkäkaupat katoamassa - milloin viimeksi ostit kenkäsi oikeasta kaupasta eli kivijalkakaupasta?
Vai oletko siirtynyt vain verkkokaupan palveluihin?
Kommentit (74)
Ostan aina kenkäni kenkäkaupasta. En katso järkeväksi lähteä palauttelemaan verkkokaupasta hankittuja epäsopivia kenkiä joten minimoin riskin näin.
Ostaisin enemmän kuin mielelläni kenkäkaupasta, mutta ei löydy kokoja. Joten minun puolestani saavat hävitäkin katukuvasta.
Juuri eilen. Olen vuoden sisällä asioinut kolmesti kivijalkakenkäkaupassa, koska kenkien sovittaminen on ihan ehdoton juttu. Nyt on tullut käytyä näinkin useasti kenkäkaupoilla, koska päivitän hiljalleen kaikki vanhat kengät paljasjalkakengiksi. Onneksi täällä Helsingissä on muutama paljasjalkakenkäkauppa. Huono puoli on, että muutkin asioi niissä ja koot loppuvat äkkiä ja täydennystä vaikuttaa tulevan hitaanpuoleisesti.
T-paidat ovat oikeastaan ainoita mitä olen tilannut netistä. Niiden istuvuus ei nyt ole niin kriittistä. En jaksa sitä palauttelu-/vaihtorumbaa, joten haluan testata kengät ja vaatteet ennen ostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helpompaa ostaa netistä, kun voi helpommin selata omaan jalkaan sopivia leveälestisiä kenkiä. Sama homma vaatteiden kanssa. Kivijalkaliikkeissä tulee monesti vain paha mieli.
Minusta taas netistä on vaikeampi ostaa, koska esim koko ja malli ei aina kerro istuvuutta, vaikka olisi sama koko ja malli niin yksi voi olla täydellinen ja 3 tosi epäsopivia. Kaupassa sen näkee heti kun sovittaa.
Paitsi että kaupassa sulle on tarjolla se 1 malli ja siitä hajakokoja, ne 3 muuta on saatavilla vain ulkomailta.
2016 viimeksi kenkäkaupasta livenä, 2019 jostain netin kenkäkaupasta ja viimeksi marketista tänä vuonna.
Mä ostan kenkäni pääsääntöisesti Prismasta tai Cittarista. Reilu vuosi sitten kävin useammassa kenkäkaupassa etsimässä sopivia korkokenkiä, mutta tarjonta ei ollut mun tarpeisiini sopivaa, passelit kengät löysin sitten h&m:stä.
Mies hakee kenkänsä aina jostain Kookengästä, en tiedä mihin siirtyy, kun ne loppuu.
Mä oon jo vuosia ostanut kaikki jalkineet netistä. Kengät, saappaat, kumpparit, tossut sun muut. En jaksa ravata kenkäkaupoissa etsimässä jotain mistä tykkään ja mikä on mun mielestä sopivan hintaista. Netistä voin plärätä satoja vaihtoehtoja ja tehdä hyviä löytöjä. En edes muista koska olen viimeksi käynyt kivijalka-kenkäkaupassa, joskus vuosia sitten.
Työkengät pari kk sitten ostin paikallisesta pienestä kenkäkaupasta. Ostan kenkäni aina sieltä.
Pyrin ostamaan kivijalasta, sillä kengät on huono ostaa sovittamatta. Viimeksi jouduin kyllä ostamaan verkkokaupasta kun olin liikkeessä sovittamassa kenkiä, mutta juuri mun kokoa ei ollut enää valikoimissa haluamassani värissä. Sitten siellä liikkeessä asioidessani samalla tein puhelimella tilauksen heidän nettikaupastaan ja kävin sieltä liikkeestä ne hakemassa kun tilaus oli saapunut. Harmillista kun niin joutuu tekemään, sillä tykkään ko. liikkeestä ja haluaisin pitää sen hengissä. Olisi kyllä jäänyt kengät ostamatta, jos en olisi voinut sovittaa mallia etukäteen (vaikkakin eri värissä).
Kenkäkaupasta ostan. Verkkokaupasta tulee ihan joka kerta epäsopivat kengät.
Meinasin sanoa että ennen koronaa mutta oikeastaan ostin yhdet kengät viime kesänä. Kenkien ostaminen verkosta on hankalaa kun kokomerkinnät ei ole samat eri valmistajilla ja mallikin vaikuttaa, samoin käyttötarkoitus.
Hankala saada muualta kuin netistä. En ole muodin orja ja kunnollisia kenkiä ei vaan saa paikallisista kaupoista.
Aina. Ei sovittamatta voi kenkiä ostaa. Ne kun pitää sopia just eikä sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jo vuosia ostanut kaikki jalkineet netistä. Kengät, saappaat, kumpparit, tossut sun muut. En jaksa ravata kenkäkaupoissa etsimässä jotain mistä tykkään ja mikä on mun mielestä sopivan hintaista. Netistä voin plärätä satoja vaihtoehtoja ja tehdä hyviä löytöjä. En edes muista koska olen viimeksi käynyt kivijalka-kenkäkaupassa, joskus vuosia sitten.
Sulla taitaa olla juuri sellainen kapea jalka, jolle kengät on suunniteltu. Mä en voisi mitenkään ostaa sovittamatta.
Harvoin ostan kenkiä kaupasta. Netissä paremmat valikoimat. Olen kai liian valikoiva kun harvemmin nykymuodin mukaiset kengät on minun mieleen. Enkä tykkää esim tekonahkakengistä.
Ostin talvikengät Intersportilta liikkeestä.
Converset ja Adidaksen lenkkarit ostan netistä, kun koko on aina sovittamatta oikea.
Kaverin häihin tilasin netistä korkkareita, tilasin parista mallista 2 kokoa ja valkkasin sopivimman ja palautin muut. Netissä on laajempi ja kivempi valikoima kuin kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kenkien laatu on mukavuutta ja istuvuutta ajatellen yleisesti ottaen korkea, eikä siksikään ole tarvetta kokeilla ja hypistellä ostettavia kenkiä.
Onko kenkien osto oikeasti noin helppoa joillekin? Mulla ei ole edes vaivaisenluuta, vasaravarvasta tai muuta vastaavaa, mutta silti suuri(n) osa kengistä tuntuu oudoilta jalkaan tai jään kokojen väliin.
Ostaisin kenkäkaupasta useammin, mutta valikoimasta suurin osa on tämän hetken muotikenkiä, eli kamalia paksupohjaisia lenkkareita, joita inhoan. Kun sitten löydän itseäni miellyttäviä kenkiä, niistä vain muutamasta löytyy oikea koko, eli 41, mitä en pidä mitenkään epänormaalin isona 180-senttiselle. Jäljelle jäävissä kengissä lesti voi olla väärän mallinen tai materiaali huonoa.
Helpompaa ostaa kengät isosta tavaratalosta tai netistä.
Olen käynyt kenkäkaupassa viimeksi 30v sitten.
N40.