Kenkäkaupat katoamassa - milloin viimeksi ostit kenkäsi oikeasta kaupasta eli kivijalkakaupasta?
Vai oletko siirtynyt vain verkkokaupan palveluihin?
Kommentit (74)
Marketti on kivijalkakauppa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Marketti on kivijalkakauppa.
ohis
Määritelmällisesti ainoastaan silloin, jos sijaitsee kerrostalon katutasossa ;)
Viime viikolla ostin tennarit pienestä kivijalkamyymälästä. Ostan aina kengät "livenä" jalan malli kun on hankala.
En edes muista. Ostan verkkokaupasta. Ostan käytännössä aina samanlaiset ja samasta kaupasta (Sievi). En tarvitse kenkien suhteen vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut kenkäni Kookengästä, Cittarista tai jostain muusta kenkäkaupasta. Haluan aina sovittaa kenkiä ja nähdä ne muutenkin.
Cittari ei oo kenkäkauppa.
Marketit vetää asiakkaat sisään myymällä jotain yhtä tai kahta tuotetta jopa alle sisäänostohinnan, eli tappiolla ja kate revitään sitten MyWearin muovikengistä tai muista halpiksista. Ja voi pojat, niissä sitä ilmaa sitten onkin hinnassa, laatu ja istuvuus huono, eivät kestä mitään jne. Monien merkkien edustajat ovat kieltäytyneet myymästä marketteihin tai isoihin urheiluliikkeisiin koska ne vääristävät tuotteen hinnan liian alas koska voivat ottaa huikeat katteet muista tuotteista, siitä halpa tuotannostaan.
Kyllä kengät on pakko ostaa fyysisestä kaupasta, että voi sovittaa oikean koon ja miten kenkä sopii omaan jalkaan. Yhdet kengät olen tilannut netistä, mutta nekin koska kaupassa ei ollut haluamaani väriä oikeassa koossa.
Ostan kenkiä harvakseltaan, lähes aina kivijalkamyymälästä. Mullakin on hankala jalan muoto, kapea lesti ja suorahko kantapää, eli esim. mitkään sopivan kokoiset avokkaat eivät pysy jalassa. Muutenkin kokeileminen ja kengän mukavuus on tärkeää.
Juoksulenkkareita olen ostanut netistä tuttua mallia, tosin jos löytyy sopiva tarjous, niin ostan nekin mieluoten oikeasta kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut kenkäni Kookengästä, Cittarista tai jostain muusta kenkäkaupasta. Haluan aina sovittaa kenkiä ja nähdä ne muutenkin.
Marketit vetää asiakkaat sisään myymällä jotain yhtä tai kahta tuotetta jopa alle sisäänostohinnan, eli tappiolla ja kate revitään sitten MyWearin muovikengistä tai muista halpiksista. Ja voi pojat, niissä sitä ilmaa sitten onkin hinnassa, laatu ja istuvuus huono, eivät kestä mitään jne. Monien merkkien edustajat ovat kieltäytyneet myymästä marketteihin tai isoihin urheiluliikkeisiin koska ne vääristävät tuotteen hinnan liian alas koska voivat ottaa huikeat katteet muista tuotteista, siitä halpa tuotannostaan.
Höpö höpö. Ostin kotimaiset Kuoma-talvikengät marketista pari vuotta sitten. Ne ovat kotimaiset, lämpimät, edulliset ja kestävät. Turha leimata kaikki markettikengät "halpiksiksi". Siellä on ihan samoja merkkejä kuin muuallakin ja aina voi tarkistaa mistä aineista kenkä on tehty.
Kaikki eivät nykyään myöskään halua nahkaisia kenkiä, vaan "vegan leather" eli tarkoituksella haetaan keinokuitua. Itselläni on molempia ja olen aina ihmetellyt miksi nahkakenkä olisi sen parempi. Ihan samalla tavalla siinä jalka hikoilee ilman jalkadeodoranttia ja hikeä imevää pohjallista (sekä kenkien vaihtelua).
Mutta Kuomat onkin huonon malliset ja aika ikävät jalassa, joten en laskisi laatukenkien joukkoon.
Ostan aina kenkäni joko prismasta tai cittarista. Kerran elämäni aikana olen tainnut ostaa kenkäkaupasta kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketit vetää asiakkaat sisään myymällä jotain yhtä tai kahta tuotetta jopa alle sisäänostohinnan, eli tappiolla ja kate revitään sitten MyWearin muovikengistä tai muista halpiksista. Ja voi pojat, niissä sitä ilmaa sitten onkin hinnassa, laatu ja istuvuus huono, eivät kestä mitään jne. Monien merkkien edustajat ovat kieltäytyneet myymästä marketteihin tai isoihin urheiluliikkeisiin koska ne vääristävät tuotteen hinnan liian alas koska voivat ottaa huikeat katteet muista tuotteista, siitä halpa tuotannostaan.Höpö höpö. Ostin kotimaiset Kuoma-talvikengät marketista pari vuotta sitten. Ne ovat kotimaiset, lämpimät, edulliset ja kestävät. Turha leimata kaikki markettikengät "halpiksiksi". Siellä on ihan samoja merkkejä kuin muuallakin ja aina voi tarkistaa mistä aineista kenkä on tehty.
Kaikki eivät nykyään myöskään halua nahkaisia kenkiä, vaan "vegan leather" eli tarkoituksella haetaan keinokuitua. Itselläni on molempia ja olen aina ihmetellyt miksi nahkakenkä olisi sen parempi. Ihan samalla tavalla siinä jalka hikoilee ilman jalkadeodoranttia ja hikeä imevää pohjallista (sekä kenkien vaihtelua).
Etkö osaa lukea? Jotain tunnettua merkkiä myydään jatkuvasti tappiolla (yleensä Kuoma, viking koska pyritään houkuttamaan lapsiperheitä) ja sitten muu valikoima on suurimmaksi osaksi halpatuotettua sontaa missä on 80% kate. Mut tyhmähän maksaa tyhjästä.
Citymarkettia ja Prismaa ei varmaan lasketa kivijalkakaupoiksi? Kerran ostin Kuopiosta jostain pienestä kenkäkaupasta tennarit. Vuosi taisi olla 1999.
Tällasena isojalkasena (42) naisena vaikoima on huono kaupoissa, netissä parempi. Tosin viimeksi koko 42 oli liian pieni, joten taidan suosiolla kohta siirtyä miesten kenkiin...😑
Olen kerran ostanut lenkkarit verkosta. Nekin vain siksi kun minulla oli samanlaiset entuudestaan. Muut kengät täytyy sovittaa. En osta vaatteita netistä, se on ihan mahdotonta. Olen 155cm pitkä ja vaatteet täytyy kyllä sovittaa, lyhennyttää ym. Toivon että vaate- ja kenkäkaupat eivät katoa mihinkään. Voisin kuvitella ostavani verkosta juurikin samanlaisen vaatteen mitä on ennestään, ei muuten. Istuvia ja mittasuhteiltaan sopivia vaatteita saa muutenkin etsiä ympäri kaupunkia. En tykkää säkkivaatteista.