Toivottavasti kesästä tulee viileä, +15 C ja pilvistä
Sateen ripottelukaan ei haittaa. Tällaisissa 20 asteen helteissä ei pysty tekemään mitään
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Muuta Siperiaan
========
Siperiassa on kuuma kesällä.
Talvella sitten sitäkin kylmempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Siperiaan
Siellä ne hirmuhelteet vasta onkin
2018 siperian korkeapaine jämähti meidänkin päälle. Oli mukavan lämmin kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi olla niin läski että valittaa jo ensimmäisenä 20c päivänä?
Kämpässä on 27 nyt lämmintä. Helteillä mennään yli 37, joten tuskasta on kesät. Vaikka ei ois läski.
Miksi et viilennä öisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi olla niin läski että valittaa jo ensimmäisenä 20c päivänä?
Kämpässä on 27 nyt lämmintä. Helteillä mennään yli 37, joten tuskasta on kesät. Vaikka ei ois läski.
Miksi et viilennä öisin?
Ikkunat, jotka saa avattua, on auki yötä päivää. Ollut jo lähes kuukauden.
Ei tule. Tulee lämmin kesä ja ehkä vähän kuivakin, kuten viime suosina on yhä useammin alkanut olla tapana.
Hirmuhelteitä en kaipaa minäkään. Semmonen lähes tyyni +20- 25 lämpötila on sopivin.
Nautin kylmästä ja +15 puolipilvisenä olis unelma. N 174cm61kg
Suomessa ei ole koskaan kuuma. Itse koen ulkolämpötilan kuumaksi, kun se meee yli ruumiinlämmön eli 37'c.
Kävin tuossa totuttelemassa ja touhusin auringonpaisteessa pihalla kymmenisen minuuttia. Tuntuu että iho kihelmöi jo siitä ja tuntuu inhottavalta.
Mullakin kämpässä kesäisin joku 30 astetta öisin vaikka kuinka tuuletan ja pidän verhot päivällä kiinni, en silti saa nukuttua.
Ainiin ja painan 52 kiloa jos joku kehottaa että laihduta. Oon painanut myös 45 kiloa ja inhosin hellettä samalla tavalla silloinkin.
Ne pienet tuuletusräppänät ei kesällä viilennä asuntoa yhtään. Siis yöllä kun pitää auki. Itse avaan isot ikkunat niin viilenee hyvin. Näyttää aika hölmöltä mutta toimii. Viime kesänä huomasin naapurien tekevän samaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne pienet tuuletusräppänät ei kesällä viilennä asuntoa yhtään. Siis yöllä kun pitää auki. Itse avaan isot ikkunat niin viilenee hyvin. Näyttää aika hölmöltä mutta toimii. Viime kesänä huomasin naapurien tekevän samaa.
Ison ikkunan jos aukaisee niin kuka tahansa voi kadulta pompata sisään. En uskalla nukkua niin
Tulisi jo talvi, ei näitä helteitä kestä pirukaan.
Vierailija kirjoitti:
ilmalämpöpumppu!
Ei saa asentaa meille. Vanha kivinen kerrostalo keskellä Turkua.
Muutin asunnosta, johon aurinko porotti kesällä esteettä seinään ja kattoon, asuntoon jonka suunta on pohjoiseen. Symppaan kaikkia hellevalittajia. On IHANAA, kun asunnossa on iltapäivälläkin normaali lämpötila.
Syksy, talvi ja kesä oli täysin hanurista. Tämä vasta on elämää. Helteistä kitisijät kitisköön. Siinähän kitisee kun eivät pysty lämpötilaa laskemaan.
Toivottavasti ei niin viileää. Itse tykkään siitä, että vuodenajat ovat sellaisia, mitä perinteisesti kuvitellaan. Talvella kuuluu olla kylmä ja paljon lunta, kun taas kesällä kuuluu olla lämmin, ja välillä hellettä. Tänä vuonna oli mukavan luminen talvi, ja olisi kiva, kun olisi sitten vaihtelun vuoksi helteinen kesä.