Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niiiiiiiin vasynyt vauvan hoitoon, etta meinaan pyortya kavellessa. Puoleen vuoteen en ole nukkunut taysia younia. Mies kun tulee duunista niin haluaa levata ja tehda omia jut

Vierailija
17.08.2006 |

tuja. Hirveä huuto jos pyydän antamaan pulloa, niin että saisi edes hetken hengähtää.

Jos yritän livistää toiseen huoneeseen niin tasan puolen minsan päästä kuuluu askeleet, töps, töps ja miehen lässytykset vauvalle että mennäänpäs katsomaan mitä äiti tekee. Sitten jättääkin vauvan mulle ja menee itse tietokoneelle.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat sut sairaalaan nukkumaan..

Vierailija
2/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on täysin velvollinen hoitamaan lasta siinä missä sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsi myös sairaalaan lepäämään, kun univelkataakka kasvoi liian suureksi kantaa. oli muistaakseni parisen viikkoa siellä.

Vierailija
4/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidä vauvallesi unikoulu. Kirjastosta vauvan ja leikki-ikäisen nukutusohjelma ja tee se unikoulu. Se on yhtä helevettiä sen kolme yötä mutta kannattaa. Saatpahan edes nukkua yösi kunnolla. Ja pirteenä sit mietit, mitä äijäs kans teet vai teetkö enää mitään.

Voi, kun voisin auttaa. Kun itse aikanaan pidin sitä unikoulua niin nyt voisin/ehkä osaisin olla apuna muillekin sen pitämisessä...Mä muistan sen tolkuttoman väsymyksen.

Vierailija
5/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypäs nyt ihan ensiksi mieheltäsi, että kenen lapsi teidän vauva on? Jos vastaa teidän kahden, niin kysy, mikset halua olla lapsesi kanssa? Jos vastaa, että on äidin perään tms., niin sano, että niin onkin ja niin kauan onkin, kunnes itsekin alat olla vauvan kanssa.

Ei auta oikeasti miehen valittaa, että vauva on hankala, on äidin perään tms. Se vain on sopeuduttava, jos haluaa olla lapsen isä! Tai muuten on sellainen isä, josta kuulee usein puhuttavan: oli töissä tai jos oli kotona, niin katto telkkaria tai tekin remonttihommia (tai nykyään vissiin teki tietokonehommia ;-))

Vierailija
6/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset unta palloon ja sassiin. Jos ei uni tule, niin nukahtamislääke naamaan niin saat nukuttua kokonaisen yön. Korkeintaan heräät yöllä lypsämään maidot pois jos sellaista ongelmaa tulee. Ja jatkat unia. Jos ei yksi yö auta, niin sitten piakkoin toinen samanlainen. Vaikka viikonloppuna voisitte toteuttaa.

Vierailija
7/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä valitan turhista, kun en päivisin " tee mitään muuta kuin olen vauvan kanssa" . No en tosiaan ole mikään kodin hengetär, mutta vauvan asiat hoidan kyllä kaikki. Pesen pyykit, silitän jne.

Ja sekin vielä että mies ruikuttaa seksin perään. Olen pyytänyt hartiahierontaa esileikiksi mutta hänen mielestään se ei ole esileikkiä, joten ei suostu hieromaan vaikka olen luvannut että sen jälkeen voidaan yrittää (mulla paikat vieläkin kipeänä), mutta hän ei suostu. On sitten mielummin kuitenkin ilman.

En ois arvannu että tästä tämmöstä tulee. :-(

Vierailija
8/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 8-vuotiaskaan ei ole vielä kertaakaan ollut yökylässä.

Vierailija
9/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon miehillä taitaa olla tota, että vauvan hoitoon ei täysillä osallistuta. Voivat kuitenkin olla mitä parhaita isiä vauvaiän ohittaneille lapsilleen. Kyllä mullakin on välillä tunne, että heiti kun pyydän vähän aikaa pitelemään vauvaa, niin jo tulee äitiä ikävä. Toisaalta, esikoiselle on ehdottomasti huippu isä!

Vierailija
10/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit yhden yön nukuttua ja kerättyä voimia. Miehes kohtelee sua todella väärin. Yritäs jutella sen kanssa, jos se tajuais, miten paha sun on olla.

Vierailija
11/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan niin selvästi sen kauheen väsymyksen ja haluisin auttaa. Joskus jopa mietin laittavani neuvolan ilmoitustaululle lapun, että hoidan huutavaa vauvaasi öisin...Mutta tuskin kukaan tuntemattomaan luottaa. Olisi vain ihan jees tehdä jotain hyödyllistä, kun itse olen työtön ja oma lapsi jo leikki-iässä.

Vierailija
12/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana viet lapsen hoitoon ja nukut yhden vuorokauden putkeen. Miehesihän sitä lasta nyt kuuluisi hoitaa, jotta sinä saat nukuttua, mutta en kehoita sinua keskustelemaankaan miehesi kanssa ennen kuin olet saanut nukuttua. Jos miehesi on noin ymmärtämätön omista velvollisuuksistaan ja sinun tilastasi, käytät vain viimeisetkin voimanrippeesi yrittämällä saada häntä ymmärtämään, että nyt hänen pitäisi hoitaa vauvaa pari yötä ja sinun painua jonnekin ystävälle tai sukulaiselle lepäämään. Eihän se sitä ymmärrä kuitenkaan ja joudut vain väsyneenä tappelemaan ja katkeroitumaan.

Onko sinulla ketään sukulaista, joka voisi katsoa vauvaa yhden yön? Kyllä tuon ikäinen voi jo olla yön hoidossa, varsinkin noin hyvän syyn takia. Jos ei ole ketään, pyydä apua neuvolasta tai marssi sairaalaan kuten moni on ehdottanut. Luulisi ukkosikin siitä jotain tajuavan, jos vauva on hoidossa ja sinä lepäämässä sairaalassa.

Sitten vasta kun olet saanut nukuttua kunnolla, kasaat ajatuksesi, mietit millaisen loppuelämän oikeasti haluat elää. Sellaisenko, jossa miehesi kynnysmattona kannat kaiken vastuun lapsesta ja kodista ja kuuntelet hänen lapsellisia itsekkäitä vaatimuksiaan (seksiä vaikka naisella paikat kipeänä, eikä edes kipeitä niskoja hieroa viitsisi?!)...Kun olet saanut pääsi univajeen jäljiltä kasaan, kerrot miehellesi mitä haluat, korjaan vaadit, häneltä kodin ja lapsen suhteen ja jos hän ei pysty tätä ymmärtämään ja muuttumaan, harkitsisin vakavasti onko tuollainen se mies, jonka kanssa haluat perheenä elää.

Tsemppiä. Ja ihan tosi, hanki sitä unta. Unenpuute ei pidemmänpäälle ole mikään leikin asia, siinä voi psyyke sanoa naps, ja sitä et varmaan halua itsellesi etkä lapsellesi.

Vierailija
13/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ukon kanssa vakava keskustelu; aloita vaikka niin että saisit YHDEN vapaaillan viikossa, jolloin mies hoitaa vauvan yöunille asti.

Vierailija
14/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain 2 lasta vajaan vuoden ikäerolla, molemmilla koliikki ja allergioita yms. puolessatoista vuodessa vedin itseni niin piippuun että makasin sairaalassa viisi viikkoa. Mulla alkoi tukka lähteä ja selittämättömästä syystä lähti myös pari hammasta.

Vierailija
15/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika sika toi sun miehes... Toi on hirveän vaikea tilanne, kun miten aikuisen ihmisen sitte pakottaa olemaan kiinnostunut vauvasta ja luonnostaan ei ole.

Mun kaverilla on tosi samanlainen tilanne kuin sulla. Hän aikalailla alistuu tohon tollaseen kohtaloon ja musta on kauheeta katsella sitä sivusta... kun ei siihen voi oikein puuttuakaan kun se on niiden kahden välinen asia.

Mutta hei: PIDÄ PUOLES!!!!!!!! Älä alistu moiseen!

Vierailija
16/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisin mennä ensi- ja turvakotiin nukkumaan muutamaksi yöksi, siellä vauva nukkuisi toisessa päässä taloa hoitajien hoivissa ja äiti hiljaisuudessa toisessa päässä. Päivät siellä äiti itse hoitaa vauvaa.

Vielä en tiedä on tuo oikea ratkaisu meidän perheelle.

Minulla muuten sama tilanne kuin ap:llä paitsi että mies menee toisinaan vauvan kanssa ulos muutamaksi tunniksi että minä voin nukkua. Silti minustakin välillä tuntuu että taju lähtee kun vauva ei osaa nukkua 1-2 tuntia pidempiä pätkiä.

Vierailija
17/45 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväunet. Valvoin sitten viisi vuotta " yhteen putkeen" ... Unilääkkeillä tokenin siinä vaiheessa, kun nuorempi lapsi oli jo pari vuotta.

Vierailija
18/45 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vain sitten sinne vastaanottoon ja pyydät apua, soita ensin ja kerro tilanne, ohjaavat sieltä eteenpäin! Tsemppiä! Sinun on _pakko_ nukkua ja saada levättyä.

Vierailija
19/45 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylään en halunnut pientä laittaa joten hoidin itseäni nukkumalla aina kun pystyin. Jätä sinäkin silittämiset ym. ylimääräiset hommat ja nuku aina kun voit. Tulisiko joku ystävä tai mummo teille vauvan kanssa että saisit nukkua?

Minä muistan kerran kokeilleeni sellaista mutta en pystynytkään nukkumaan kun vauva valvoi..

UniKOULU on minulle punainen vaate. Pieniä vauvoja ei kouluteta.

Vierailija
20/45 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut tuollaisia miehiä mutta jatkuvasti niistä saa täältä palstalta lukea. Mistä te tuollaisia kusipäitä löydätte, ja miksi ylipäätään olette tuollaisten ääliöiden kanssa??

Tiedän ettei purkaukseni varmana helpota sun oloasi, ap, mutta mua vaan kummastuttaa. Hae ap apua, neuvolasta tai terveysasemalta, ja pistä se äijä pihalle. Elämäsi helpottuu kun ei tarvitse paapoa vauvan lisäksi vielä " aikuista" miestäkin.