Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
641/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ennenkuin olimme naimisissa kävimme tulevien appivanhempieni mökillä aika usein mutta minä vähän pitkin hampain.  Lähinnä kohteliaisuden takia tuli mentyä. Yleisesti ottaen siellä oli tylsää ja sinne oli vaivalloista menää. 

- Matka oli lähes 300 km Helsingistä. Varsinkin viikonloppuisin oli karmeat ruuhkat. Jos lähdin ajamaan ominpäin, sai varautua että oli tunnin aikaisemmin perillä kuin appivanhemmat, he tulivat muualta, josta oli vain n 200 km matka, mutta sekin kesti yhtä kauan kuin minun matka koska appiukko ajoi tuskastuttavan hitaasti. 

- Hyttysiä oli aina paljon alkukesästä. Ei kiinnostanut istuskella ulkona. Sisällä mökki oli kuuma kuin termospullo. 

- Aluksi se oli työleiri mutta vähitellen tuli paikat kuntoon, sinne tuli sähköt jne

- Ärsyttävintä oli yksityisyyden puute. Mökki oli aika pieni eikä mulla ja morsiaimellani ollut omaa makkaria vaan olohuoneen sohvalla nukuttiin. Jouduttiin istua koko illan kello kahteen asti kuuntelemassa appivanhempien samoja juttuja kerrasta toiseen kun he eivät raaskineet mennä nukkumaan. 

- Jos halusi keksiä jotain ohjelmaa itselleen niin yksi vaihtoehto oli lähteä polkupyörällä kirkonkylälle jonne oli n 10 km matka.  Yleensä tuli käytyä yhdellä kaljalla niillä reissuilla ja siitä appianhemmat närkästyivät.

- Sitten oli ne turhauttavat säännöt: Jos  kävi yöllä pissalla ei saanut pissata nurmikolle koska ruoho alkoi kasvaa paremin niissä kohtaa, ja naapurit näkisivät. Oli pakko mennä tontin rajan ulkopuolelle ojan toiselle puolelle  pissalle. Ei niin kivaa eikä turvallista pimeällä varsinkaan. Heidän mielestään mun pissaaminen johtui tietysti oluenjuonnista joka oli paheksuttavaa jo sinänsä. Myös saunan oven anoppi laittoi yöksi lukkoon ettei voinut pestä käsiään pissareissun jälkeen. Piti mennä laiturinnokkaan pesemään. 

- Joskus saimme lainata mökkiä syksyisin tai talvisin. Se oli mukavinta aikaa. Ei hyttysiä ja pääsi hiihtämään.  Piti muistaa ottaa mukaan oma tiskiharja. Vaikka jätin sinne uuden harjan niin aina seuraavan kerran sinne oli ilmestynyt  loppuunkulunut vanha harja. Anoppi oli niin nuuka että ilmeisesti pisti uudet harjat jemmaan tai vei ne kotiinsa. Myös talvella piti muistaa ettei saanut pissata tontilla lumihankeen koska naapuri näkee jäljet. 

Toimitukselle toivomus: 

Toivottavasti tämä ei päädy iltasanomiin koska appivanhemmat tunnistavat itsensä ja minut kyllä siinä tapauksessa. 

Vierailija
642/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi mennä lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Anoppi on tyytyväinen kun oikeasti sitä ei miniän kuulumiset kiinnosta vaan saa olla ”omalla” porukalla. Miehellä kissanpäivät kun äiti laittaa ruokaa ja hoitaa lapsen.

Miksi tällainen ihan puskista tullut, kommentoijan omilla psykooseilla ladattu kommentti saa noin paljon tykkäyksiä?

Mitä kommentoijan psykooseja tuossa on? Ihan normaalia ajattelua. Tuota olen itsekin miehelleni ehdottanut ja ehkä kerran kesässä kaksi päivää onkin vanhempiensa ja lapsen kanssa mökillä. Noinhan se juuri menee, anoppi saa rauhassa horista kaikki sukulaisten asiat, joita ei kehtaa minun kuullen puhua.

No mies  kuulemma jaksa kuunnella äitiään ja lapselle tulee aika pitkäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ehkä vain haluaa joskus nähdä lapsenlastaan. En sitten tiedä, näkeekö joskus muina aikoina (paitsi mainitulla mökillä), mutta siitähän tässä pohjimmillaan on kyse. Veisinkö itse anopilta ja lapsenlapselta mahdollisuuden siihen? Sitä on syytä pohtia...

No se anoppi voi varmaan sit matkustaa sen 500 km suuntaansa, jos niin kauhea ikävä on.

Mä olen vienyt lapsiltani mahdollisuuden tavata isoäitiään. Täysin epäluotettava yksilö tämä mummeli, joka laukoo suustaan ihan mitä vaan. Kun täytyyhän totuus sanoa, ja valita ne kaikkein loukkaavimmat sanat, että varmasti tuntuu. Tuollaista jyrää ei mun perhe kaipaa.

...mutta lapsesi voi joskus myöhemmin kaivata.

Tämän riskin otan mieluummin, kuin annan sen sekopään olla tekemisissä mun lapsen kanssa.

Vierailija
644/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ennenkuin olimme naimisissa kävimme tulevien appivanhempieni mökillä aika usein mutta minä vähän pitkin hampain.  Lähinnä kohteliaisuden takia tuli mentyä. Yleisesti ottaen siellä oli tylsää ja sinne oli vaivalloista menää. 

- Matka oli lähes 300 km Helsingistä. Varsinkin viikonloppuisin oli karmeat ruuhkat. Jos lähdin ajamaan ominpäin, sai varautua että oli tunnin aikaisemmin perillä kuin appivanhemmat, he tulivat muualta, josta oli vain n 200 km matka, mutta sekin kesti yhtä kauan kuin minun matka koska appiukko ajoi tuskastuttavan hitaasti. 

- Hyttysiä oli aina paljon alkukesästä. Ei kiinnostanut istuskella ulkona. Sisällä mökki oli kuuma kuin termospullo. 

- Aluksi se oli työleiri mutta vähitellen tuli paikat kuntoon, sinne tuli sähköt jne

- Ärsyttävintä oli yksityisyyden puute. Mökki oli aika pieni eikä mulla ja morsiaimellani ollut omaa makkaria vaan olohuoneen sohvalla nukuttiin. Jouduttiin istua koko illan kello kahteen asti kuuntelemassa appivanhempien samoja juttuja kerrasta toiseen kun he eivät raaskineet mennä nukkumaan. 

- Jos halusi keksiä jotain ohjelmaa itselleen niin yksi vaihtoehto oli lähteä polkupyörällä kirkonkylälle jonne oli n 10 km matka.  Yleensä tuli käytyä yhdellä kaljalla niillä reissuilla ja siitä appianhemmat närkästyivät.

- Sitten oli ne turhauttavat säännöt: Jos  kävi yöllä pissalla ei saanut pissata nurmikolle koska ruoho alkoi kasvaa paremin niissä kohtaa, ja naapurit näkisivät. Oli pakko mennä tontin rajan ulkopuolelle ojan toiselle puolelle  pissalle. Ei niin kivaa eikä turvallista pimeällä varsinkaan. Heidän mielestään mun pissaaminen johtui tietysti oluenjuonnista joka oli paheksuttavaa jo sinänsä. Myös saunan oven anoppi laittoi yöksi lukkoon ettei voinut pestä käsiään pissareissun jälkeen. Piti mennä laiturinnokkaan pesemään. 

- Joskus saimme lainata mökkiä syksyisin tai talvisin. Se oli mukavinta aikaa. Ei hyttysiä ja pääsi hiihtämään.  Piti muistaa ottaa mukaan oma tiskiharja. Vaikka jätin sinne uuden harjan niin aina seuraavan kerran sinne oli ilmestynyt  loppuunkulunut vanha harja. Anoppi oli niin nuuka että ilmeisesti pisti uudet harjat jemmaan tai vei ne kotiinsa. Myös talvella piti muistaa ettei saanut pissata tontilla lumihankeen koska naapuri näkee jäljet. 

Toimitukselle toivomus: 

Toivottavasti tämä ei päädy iltasanomiin koska appivanhemmat tunnistavat itsensä ja minut kyllä siinä tapauksessa. 

Aikamoisia pissapoliiseja nuo appikset!

Mun äiti ei tykkää, kun mun mies juo yhden tai pari olutta, kun ollaan mun koti kotona. Äiti on vuosien kuluessa oppinut sietämään, että joku hänen kodissaan juo alkoholia

Vierailija
645/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumiumi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi mennä lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Anoppi on tyytyväinen kun oikeasti sitä ei miniän kuulumiset kiinnosta vaan saa olla ”omalla” porukalla. Miehellä kissanpäivät kun äiti laittaa ruokaa ja hoitaa lapsen.

Miksi tällainen ihan puskista tullut, kommentoijan omilla psykooseilla ladattu kommentti saa noin paljon tykkäyksiä?

Mitä kommentoijan psykooseja tuossa on? Ihan normaalia ajattelua. Tuota olen itsekin miehelleni ehdottanut ja ehkä kerran kesässä kaksi päivää onkin vanhempiensa ja lapsen kanssa mökillä. Noinhan se juuri menee, anoppi saa rauhassa horista kaikki sukulaisten asiat, joita ei kehtaa minun kuullen puhua.

Ilman mitään taustatietoja on täysin realistista olettaa, että 1) oma mies on passattava mammanpoika 2) anoppi on ikävä. Haloo. Haloo sinulle. Aloituksesta aukesi vain se että mökki on ahdas ja yksityisyyttä ei ole. Tämän ymmärrän. En ymmärrä psykovastaajan saamaa suosiota, kun hänen kommentillaan ei ole mitään tekemistä aloituksessa annettujen tietojen kanssa.

Vierailija
646/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, että onko kukaan ehdottanut jospa rakentaisitte oman nukkuma-aitan sinne mökille? Tai anoppi voisi sen teettää jos haluaa teidät vierailulle..

Et jaksa lukea, mutta on ihan pakko päästä ehdottamaan asiaa, jota on ehdotettu noin 200 kertaa aiemmin.

Juuri tällaisia kommenteja tarvitaan lisää!

Hyvä, että näitä aittaa ehdottavia kommentteja tulee useampia. Se kun on oikeasti hyvä ja monella mökillä toimivaksi koettu ratkaisu. Tilanpuutehan tuolla se suurin ongelma on.

Aitan rakentaminenhan olisi anopin ratkaisu. Ap perheineen ei voi tuosta noin vain alkaa rakentamaan mitään toisen tontille, eikä rakennusprojektiin välttämättä ole resursseja pikkulapsivaiheessa. Ja paikan pitäisi tietenkin olla molemmille tärkeä, että sitoisi ison rahan ja työn omaan aittaan.

Anopille aitan rakennuttamista voisi tietenkin ehdottaa.

Vierailija
647/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, että onko kukaan ehdottanut jospa rakentaisitte oman nukkuma-aitan sinne mökille? Tai anoppi voisi sen teettää jos haluaa teidät vierailulle..

Et jaksa lukea, mutta on ihan pakko päästä ehdottamaan asiaa, jota on ehdotettu noin 200 kertaa aiemmin.

Juuri tällaisia kommenteja tarvitaan lisää!

Voi myös ostaa teltan!

Tai riippumaton!

Vierailija
648/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei kiinnosta lähteä kenenkään mökille hommiin tai kuuntelemaan kaiken maailman juttuja heidän mökin rakentamisesta tms. Menen omalle mökille oman perheen kesken ja nauttia saa.

Vierailija
649/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teltta pihaan

Tai asuntoauto.

Tai aitta

Tai se teltta

Tai ehkä asuntoauto

Kyllä se se aitta olisi

Päiväkyläänkin voi mennä 5:n tunnin ajomatkan päähän kivasti

Vierailija
650/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun persoonallisuushäiriöinen anoppi on jo yli 10 vuotta ehdottanut, että lähtisin hänen kanssaan viikoksi mökille kahdestaan. Kyseessä juuri tällainen tupamökki, jossa omaa rauhaa ei ole. Olen onnistunut väistelemään kohteliaasti kaikki nämä vuodet. En todellakaan aio tuhlata viikkoa elämästäni hullun narsistin kanssa, hänen erinomaisuudestaan kertovia juttuja tauotta kuunnellen ja muita sukulaisia haukkuen.

Vierailija
651/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumiumi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman mitään taustatietoja on täysin realistista olettaa, että 1) oma mies on passattava mammanpoika 2) anoppi on ikävä. Haloo. Haloo sinulle. Aloituksesta aukesi vain se että mökki on ahdas ja yksityisyyttä ei ole. Tämän ymmärrän. En ymmärrä psykovastaajan saamaa suosiota, kun hänen kommentillaan ei ole mitään tekemistä aloituksessa annettujen tietojen kanssa.

Koko ketju on täynnä anopin haukkumista, kommentoijien haukkumista ja ylitulkintaa. Perus

Vierailija
652/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset ihmiset eivät osaa sanoa "KIITOS EI, EN TULE. PITÄKÄÄ TE MUUT HAUSKAA. HEIPPA"

Vierailija
653/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi

Sille yölliselle pissijälle,nurmikko palaa jos samaan paikkaan lorottelee eikä suinkaan rehota . Näin ainakin meilläpäin.

Mukavasti kuvailtu muuten.

Vierailija
654/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 sivua kitinää.

Aikuinen ihminen emnee jos haluaa, jos ei halua niin ei mene.

EI se sen kummempaa  ole.

Vierailija
655/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä köyhien ongelmia. Jos ei ole varaa kuin koirankopin kokoiseen mökkiin, niin kannattaa olla ilman.

Vierailija
656/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin mieheni kanssa vuosia sitten bonukset.

Mies 2 kk palkan ja minä yhden.

Mies sai töistä liisariauton ja ostivat vanhan, siinä ne rahat tuli kokoon.

Mietittiin mihin sijoitetaan, jotain yhteistä hyvää ja ostettiin tällainen

https://www.honka.fi/fi/hirsitalot/tuuma-35-1a-fi/

Ostettiin avaimet käteen -pakettina.

Maksoihan se, mutta ei tarvi asua toisten nurkissa.

Vettä ei tule, eikä aluksi ollut sähköäkään. Aurinkosähkö on nyt, ilman pärjätään.

Aitta on ahkerassa käytössä, kun emme ole siellä.

Appivanhemmat ovat iloisia, kun vieraita käy enemmän

Vierailija
657/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisiä köyhien ongelmia. Jos ei ole varaa kuin koirankopin kokoiseen mökkiin, niin kannattaa olla ilman.

Olen samaa mieltä. Joko kunnollinen, tilava, mökki kaikilla mukavuuksilla ja kohtuullisella (max 2h ajomatka) etäisyydellä, tai ei mökkiä ollenkaan. Miksi ihmeessä pitäisi lomat viettää alkeellisessa koirankopissa jossain jumalan selän takana?

Vierailija
658/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin mieheni kanssa vuosia sitten bonukset.

Mies 2 kk palkan ja minä yhden.

Mies sai töistä liisariauton ja ostivat vanhan, siinä ne rahat tuli kokoon.

Mietittiin mihin sijoitetaan, jotain yhteistä hyvää ja ostettiin tällainen

https://www.honka.fi/fi/hirsitalot/tuuma-35-1a-fi/

Ostettiin avaimet käteen -pakettina.

Maksoihan se, mutta ei tarvi asua toisten nurkissa.

Vettä ei tule, eikä aluksi ollut sähköäkään. Aurinkosähkö on nyt, ilman pärjätään.

Aitta on ahkerassa käytössä, kun emme ole siellä.

Appivanhemmat ovat iloisia, kun vieraita käy enemmän

Tää on tosi kiva. Moderni, valoisa ja miellyttää silmää. Hyvä valinta 👍

Vierailija
659/667 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mihin vaihtoehtoon olet päätynyt? :D

Vierailija
660/667 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun persoonallisuushäiriöinen anoppi on jo yli 10 vuotta ehdottanut, että lähtisin hänen kanssaan viikoksi mökille kahdestaan. Kyseessä juuri tällainen tupamökki, jossa omaa rauhaa ei ole. Olen onnistunut väistelemään kohteliaasti kaikki nämä vuodet. En todellakaan aio tuhlata viikkoa elämästäni hullun narsistin kanssa, hänen erinomaisuudestaan kertovia juttuja tauotta kuunnellen ja muita sukulaisia haukkuen.

Omalla kohdalla tuo olisi reissu, josta vain toinen palaisi hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan