Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .
Kysymys otsikossa.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Ja mökin meiltä perivät, tuskin omaa haluavat. Mitenhän tää nyt sulle noin koville otti.
====
Montako lasta? Kerro se kahdella, jos niillä on puolisot. Yhteisomistus on prs.
Vain jos asioista ei osata sopia. Ja meillä on kaksi mökkiä. Toista alamme laittaa kuntoon pikkuhiljaa ja sitten keskustelemme siitä myydäänkö se toinen vai testamenttaammeko molemmat, molemmille lapsille yhden. Todennäköisesti tämä suvussa kulkenut annetaan yhteisomistukseen ja toinen myydään, mutta saa nähdä.
Vain täällä alapeukutetaan, jos jollain on vara valita. Huomaa kyllä, että ihmiset ei vain voi ajatella, että kaikilla ei ole ongelmia perheensä kanssa. Uskon tämän henkilön olevan varma asiastaan ja mulle ainakin se on enemmän kuin ok.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, että onko kukaan ehdottanut jospa rakentaisitte oman nukkuma-aitan sinne mökille? Tai anoppi voisi sen teettää jos haluaa teidät vierailulle..
Et jaksa lukea, mutta on ihan pakko päästä ehdottamaan asiaa, jota on ehdotettu noin 200 kertaa aiemmin.
Juuri tällaisia kommenteja tarvitaan lisää!
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa pienen miehen eli minun mieheni eli poikansa kanssa, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tulee, ei mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on minulle pieni patja ja juuri ja juuri mahdun siihen, muuta tilaa ei ole. Minulla ei ole mitään muuta kuin omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona saan olla ulkohuussin takana. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa alasti pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä hanelle ja miehelleni. En saa iltaisin olla tuvassa koska anoppi menee mieheni kanssa aikaisin sänkyyn enkä saa olla edes pukuhuoneessa kun anopin ja mieheni pitää saada olla rauhassa sängyssä. Olen ulkohuussissa nukkunut. Anoppi on todella outo, mieskin vähän :( .
Jaana_59 kirjoitti:
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa pienen miehen eli minun mieheni eli poikansa kanssa, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tulee, ei mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on minulle pieni patja ja juuri ja juuri mahdun siihen, muuta tilaa ei ole. Minulla ei ole mitään muuta kuin omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona saan olla ulkohuussin takana. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa alasti pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä hanelle ja miehelleni. En saa iltaisin olla tuvassa koska anoppi menee mieheni kanssa aikaisin sänkyyn enkä saa olla edes pukuhuoneessa kun anopin ja mieheni pitää saada olla rauhassa sängyssä. Olen ulkohuussissa nukkunut. Anoppi on todella outo, mieskin vähän :( .
Keksit sitten uuden nimen, aiempihan oli Leila K.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, että onko kukaan ehdottanut jospa rakentaisitte oman nukkuma-aitan sinne mökille? Tai anoppi voisi sen teettää jos haluaa teidät vierailulle..
Et jaksa lukea, mutta on ihan pakko päästä ehdottamaan asiaa, jota on ehdotettu noin 200 kertaa aiemmin.
Voi myös ostaa teltan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös ostaa teltan!
Tai vuokrata asuntoauton tai - vaunun!
Hyvää yötä!
Helpointa olisi vaihtaa anoppia.
Mun olisi helppo tossa tilanteessa kieltäytyä, koska kaikki läheiseni tietävät, että ulostekammoisena ihmisenä minua ei ulkovessaan saa. Ja mitä todennäköisimmin tuolla mökillä sellainen on, tai ei ainakaan vesivessa. Mä olen vähän hienopieru, nautin mökkeilystä, mutta sen mökin pitää olla enemmänkin joku omakotitalon tyyppinen juoksevine vesineen ja tietysti sähkön kera. En tiiä millaista tyyppiä ap on, etkö voi vaan vedota prinsessamaisuuteen ja vedota näihin asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Teltta pihaan
Tai asuntoauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teltta pihaan
Tai asuntoauto.
Tai aitta
Tai se teltta
Tai ehkä asuntoauto
Kyllä se se aitta olisi
Vierailija kirjoitti:
Helpointa olisi vaihtaa anoppia.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsista matkustaminen on kivaa, ainakin ensimmmäisten kuukausie jälkeen. Se mikä aikuisesta on ongelma, on lapsesta seikkailu. Lapsi valittaa ja aikuinen luulee, että oli karseaa. Myöhemmin lapsilta kuulee "ihanista matkoista". Se mistä jää muistijälki on se tavallisesta eroava mukava yhdessäolo. Sitä ainakin muutama tunti päivään, eikä matka voi olla epäonnistunut.
=====
Autossa oksentaminen ei ole kivaa. Ei oksentajalle itselleen eikä kanssamatkustajille.
Apn lapsi kärsii matkapahoinvoinnista.
Mitä sitten? Siihen on lääkkeet ja tauottamalla riittävästi kukaan ei oksenna koko matkaa.
Pienelle lapselle pitäisi syöttää lääkkeitä ihan huvin vuoksi? Voi hyvänen aika. Ei ne lääkkeet niin tehokkaita ole, että toimivat aina. Lapsi ei oksenna koko matkaa, mutta kärsii pahoinvoinnin tunteesta. Jo yksi oksennus pilaa kaikkien matkan, sillä lapsenkin oksennus haisee. Ja kukas sen oksennuksen sitten autosta siivoaa, ei ainakaan tuo uusavuton mies.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Anoppi on tyytyväinen kun oikeasti sitä ei miniän kuulumiset kiinnosta vaan saa olla ”omalla” porukalla. Miehellä kissanpäivät kun äiti laittaa ruokaa ja hoitaa lapsen.
Miksi tällainen ihan puskista tullut, kommentoijan omilla psykooseilla ladattu kommentti saa noin paljon tykkäyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että näitä aittaa ehdottavia kommentteja tulee useampia. Se kun on oikeasti hyvä ja monella mökillä toimivaksi koettu ratkaisu. Tilanpuutehan tuolla se suurin ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsista matkustaminen on kivaa, ainakin ensimmmäisten kuukausie jälkeen. Se mikä aikuisesta on ongelma, on lapsesta seikkailu. Lapsi valittaa ja aikuinen luulee, että oli karseaa. Myöhemmin lapsilta kuulee "ihanista matkoista". Se mistä jää muistijälki on se tavallisesta eroava mukava yhdessäolo. Sitä ainakin muutama tunti päivään, eikä matka voi olla epäonnistunut.
=====
Autossa oksentaminen ei ole kivaa. Ei oksentajalle itselleen eikä kanssamatkustajille.
Apn lapsi kärsii matkapahoinvoinnista.Mitä sitten? Siihen on lääkkeet ja tauottamalla riittävästi kukaan ei oksenna koko matkaa.
Pienelle lapselle pitäisi syöttää lääkkeitä ihan huvin vuoksi? Voi hyvänen aika. Ei ne lääkkeet niin tehokkaita ole, että toimivat aina. Lapsi ei oksenna koko matkaa, mutta kärsii pahoinvoinnin tunteesta. Jo yksi oksennus pilaa kaikkien matkan, sillä lapsenkin oksennus haisee. Ja kukas sen oksennuksen sitten autosta siivoaa, ei ainakaan tuo uusavuton mies.
Pääsisiköhän edes osan matkasta junalla? Junamatkat on lapsille seikkailu. Mies autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ehkä vain haluaa joskus nähdä lapsenlastaan. En sitten tiedä, näkeekö joskus muina aikoina (paitsi mainitulla mökillä), mutta siitähän tässä pohjimmillaan on kyse. Veisinkö itse anopilta ja lapsenlapselta mahdollisuuden siihen? Sitä on syytä pohtia...
No se anoppi voi varmaan sit matkustaa sen 500 km suuntaansa, jos niin kauhea ikävä on.
Mä olen vienyt lapsiltani mahdollisuuden tavata isoäitiään. Täysin epäluotettava yksilö tämä mummeli, joka laukoo suustaan ihan mitä vaan. Kun täytyyhän totuus sanoa, ja valita ne kaikkein loukkaavimmat sanat, että varmasti tuntuu. Tuollaista jyrää ei mun perhe kaipaa.
...mutta lapsesi voi joskus myöhemmin kaivata.
Minulla on mukava anoppi, mutta en halua yöpyä hänen kanssaan samoissa tiloissa, paitsi omassa kodissani. Oma yksityisyyteni on minulle hyvin tärkeää, tarvitsen omaa tilaa, niin henkisesti, kuin fyysisesti. Jos siitä loukkaantuu, ei ole minun ongelma. Olen jo sen verran vanha, että en jaksa liikaa mielistellä
Vain jos asioista ei osata sopia. Ja meillä on kaksi mökkiä. Toista alamme laittaa kuntoon pikkuhiljaa ja sitten keskustelemme siitä myydäänkö se toinen vai testamenttaammeko molemmat, molemmille lapsille yhden. Todennäköisesti tämä suvussa kulkenut annetaan yhteisomistukseen ja toinen myydään, mutta saa nähdä.
Mieheni ja hänen siskonsa peri mökin yhteiskäyttömökiksi. Ennen perintöä mökkiä käytti kukin sovussa vuorollaan kun vanhemmat päsmäröi siellä mutta perimisen jälkeen mikään ei enää onnistunutkaan. Mieheni sisko puolisoineen ja kavereineen tunki yllättäen paikalle meidän vuorolla, eivät koskaan tehneet mitään huoltohommia eivätkä siivonneet vaan miehelleni jäi yksin kaikki työt, eivät suostuneet enää maksamaan osuutta pakollisista huolloista jne jne. Sisarukset riitaantuivat lopulta tuon mökin takia. Typerä perintö, olisi kannattanut heti myydä koko mökki pous.