Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
401/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytte päiväreissun, sanot että haluat nukkua kotona. Miksi pitää olla yötä, jos kuitenkin kaikki menevät aikaisin nukkumaan!?

Sinäkö ajat mielelläsi ensin 5 tuntia, olet muutaman tunnin jossain mökillä ja ajat taas sen 5 tuntia kotiin?

Tämänkin asian olisit tiennyt, jos olisit vaivautunut lukemaan edes ketjun alkuosaa.

Vierailija
402/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko lainata tai vuokrata teltan, asuntovaunun tai jotain vastaavaa, jossa sinä saisit kaipaamasi rauhan? Tai onko lähellä hotellia tai muuta majapaikkaa, jolloin voisitte olla päivät yhdessä mutta mennä omaan rauhaan nukkumaan. 

Minusta teltta on painajainen. Ainakin meidän mökillä on niitä metsämuurahaisia niin paljon joka paikassa että telttaan tunkisivat heti. Ei ole esim mahdollista missään edes viltillä istua ulkona, laiturilla vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku marssii kolistelemaan aamuvarhaisella toisten nukkumapaikan läpi jonkun hammaspesuveden takia, kyseessä ei ole se pesuvesi vaan ihan tarkoituksellinen vallankäyttö. Mökillä on tosi raskasta olla pienten lasten kanssa, itse ajattelen että jos lapsiperhe kutsutaan mökille niin heitä pitää ihan erityisesti huomioida ja auttaa lasten kanssa jne.

Kuulostaa että ap on muutenkin päävastuussa lapsesta kun isä edes suunnittelee tosissaan tuollaista. Kertoo siitä että äidin pitäisi vastata kaikesta epämukavissa olosuhteissa, hoitaa miehenkin vanhemmuus jotta tämä saa viettää mukavaa rentoa aikaa mökillä. En usko että ap saa vastaavia lomapäiviä ilman lastenhoitovastuuta itselleen mieluisissa olosuhteissa. Jos saisi, tätä koko aloitusta ei olisi.

Minä olen hoitanut ja kasvattanut yhden lapsen ilman kumppania ja vaikka asia on sikäli eri ettei toista vanhempaa ole saatavillakaan, en pari kerran jälkeen esim lähtenyt reissuun oman äitini kanssa vaikka tämä olisi maksanut meille kylpyläreissun ym.

Kokemuksesta tiesin että olisin yksin huolehtinut lapsesta altailla, saunassa, käytävillä, ravintolassa, huoneessa ja ulkoillessa. Helpompaa olla kotona ja mennä reissuun sitten omilla ehdoilla kun lapsi on isompi. On ihan hirveän raskasta olla vieraissa olosuhteissa ja vielä siten että muita aikuisia on paikalla mutta muut hösäävät omia juttujaan ja lasta ei voi edes oman vessakäynnin ajaksi jättää muille kun eivät keskity vahtimaan ollenkaan.

Vierailija
404/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku marssii kolistelemaan aamuvarhaisella toisten nukkumapaikan läpi jonkun hammaspesuveden takia, kyseessä ei ole se pesuvesi vaan ihan tarkoituksellinen vallankäyttö. Mökillä on tosi raskasta olla pienten lasten kanssa, itse ajattelen että jos lapsiperhe kutsutaan mökille niin heitä pitää ihan erityisesti huomioida ja auttaa lasten kanssa jne.

Kuulostaa että ap on muutenkin päävastuussa lapsesta kun isä edes suunnittelee tosissaan tuollaista. Kertoo siitä että äidin pitäisi vastata kaikesta epämukavissa olosuhteissa, hoitaa miehenkin vanhemmuus jotta tämä saa viettää mukavaa rentoa aikaa mökillä. En usko että ap saa vastaavia lomapäiviä ilman lastenhoitovastuuta itselleen mieluisissa olosuhteissa. Jos saisi, tätä koko aloitusta ei olisi.

Minä olen hoitanut ja kasvattanut yhden lapsen ilman kumppania ja vaikka asia on sikäli eri ettei toista vanhempaa ole saatavillakaan, en pari kerran jälkeen esim lähtenyt reissuun oman äitini kanssa vaikka tämä olisi maksanut meille kylpyläreissun ym.

Kokemuksesta tiesin että olisin yksin huolehtinut lapsesta altailla, saunassa, käytävillä, ravintolassa, huoneessa ja ulkoillessa. Helpompaa olla kotona ja mennä reissuun sitten omilla ehdoilla kun lapsi on isompi. On ihan hirveän raskasta olla vieraissa olosuhteissa ja vielä siten että muita aikuisia on paikalla mutta muut hösäävät omia juttujaan ja lasta ei voi edes oman vessakäynnin ajaksi jättää muille kun eivät keskity vahtimaan ollenkaan.

Tämä. Rivien välistä käy ilmi että ap joutuu ottamaan lapsen ulkovessaankin aina mukaan kun mies heiluu moottorisahan kanssa metsikössä ja selkävaivainen anoppi ei lasta pysty lasta vahtimaan edes kotioloissa. Koskahan ap pääsee edes saunaan? Varmaan vain nopeasti lapsen kanssa. Ketä kiinnostaa tuollainen mökkireissu...

405/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene. En ikinä menisi. En kyllä miestäkään ottaisi.

Itsellisellä ihmisellä ei ole tuollaisia ongelmia.

Lähde lipettiin ja asu omillasi. Yksin.

Vierailija
406/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jaska anoppi. Ostais nyt miniälle kelvollisen mökin. Kirjoita sille lista vaatimuksista, varmaan metrin pituus riittää?

Kiitos joo, en halua omaa mökkiä, en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä. Ap

Ei, vaan että kerrot hänelle, minkälainen mökki hänellä pitää olla, että kelpaa miniälle.

Et vieläkään ymmärtänyt, että AP:ta ei kiinnosta mökkeily. Vaikka AP tuossa jo selvästi sanoi, että en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä.

Fiksu lukija ymmärtäisi tämän siten, että AP ei tosiaan ole kovinkaan kiinnostunut mökkeilystä.

Et vieläkään ymmärrä, että ap kitisee kuin lapsi. Mökki on hänen mielestään liian pieni, voi voi.

Anopilla on mökki, josta hän tykkää. Ap ei välitä edes mökkeilystä, joten hän ei mökille halua. Eihän tässä ole mitään ongelmaa, kun mökille menevät he, jotka tykkäävät mökkeilystä. Turha kenenkään on hernettä vetää nenään, jos se oma mökki ei ole toisille onnen huipentuma.

Ihme kun jotkut ihan loukkaantuu kun sanon että en halua viettää päivätolkulla aikaa mökillä jossa ei ole mukavuuksia. Eihän se miksikään henkilökohtaiseksi loukkaukseksi ole tarkoitettu, mä vaan olen hienohelma.

Vierailija
407/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko kohtuuton kun en suostu että kartanoon tulee marmorilattiat?

Kauhee stressi

Vierailija
408/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari näitä teltan ehdottelijoita. Sehän se hienoa lomailua onkin. Käsittämätöntä ettei suostuta ymmärtämään että jotkut nyt vaan haluaa ja tarvitsee ne nykyaikaiset mukavuudet.

Vierailija
409/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari näitä teltan ehdottelijoita. Sehän se hienoa lomailua onkin. Käsittämätöntä ettei suostuta ymmärtämään että jotkut nyt vaan haluaa ja tarvitsee ne nykyaikaiset mukavuudet.

Lapsettomana olisin voinut harkita kohteliaisuuden vuoksi lähtöä noihin ap:n oloihin tai telttaan mutta en enää pienen lapsen kanssa.

Vierailija
410/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea koko ap:n vuodatusta. Mutta, pakko ei ole lähteä. Aikuinen ihminen. Itselle epämukaviin oloihin. Loukkaantukoon vaikka Ukko Ylijumala. Herran jestas sentään. Pakkohan tän on olla provo?

Vierailija
411/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jaska anoppi. Ostais nyt miniälle kelvollisen mökin. Kirjoita sille lista vaatimuksista, varmaan metrin pituus riittää?

Kiitos joo, en halua omaa mökkiä, en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä. Ap

Ei, vaan että kerrot hänelle, minkälainen mökki hänellä pitää olla, että kelpaa miniälle.

Et vieläkään ymmärtänyt, että AP:ta ei kiinnosta mökkeily. Vaikka AP tuossa jo selvästi sanoi, että en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä.

Fiksu lukija ymmärtäisi tämän siten, että AP ei tosiaan ole kovinkaan kiinnostunut mökkeilystä.

Et vieläkään ymmärrä, että ap kitisee kuin lapsi. Mökki on hänen mielestään liian pieni, voi voi.

Anopilla on mökki, josta hän tykkää. Ap ei välitä edes mökkeilystä, joten hän ei mökille halua. Eihän tässä ole mitään ongelmaa, kun mökille menevät he, jotka tykkäävät mökkeilystä. Turha kenenkään on hernettä vetää nenään, jos se oma mökki ei ole toisille onnen huipentuma.

Ihme kun jotkut ihan loukkaantuu kun sanon että en halua viettää päivätolkulla aikaa mökillä jossa ei ole mukavuuksia. Eihän se miksikään henkilökohtaiseksi loukkaukseksi ole tarkoitettu, mä vaan olen hienohelma.

Niin olet, sitähän täällä on sanottu, ei mitään muuta.

Vierailija
412/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä täytyy ihmetellä, kuinka prinsessoja jotkut nykyäidit ovat olevinaan. Ei saa edes nukkua puoleen päivään, kun anoppi kolistelee aamutuimaan.

Vanha mumminikin, +80, sanoo, että yhden yön nukkuu vaikka nurkassa seiväs leuan alla.

Kermaperseet ei tietenkään voi tinkiä kauneusunistaan edes kerran kesässä, koska minä ja mun tarpeet.

Tämä! Täyttä asiaa. Tätä ketjua kun olen seuraillut, niin koko porukka enimmäkseen itsekkäitä niuhottajia. Ei mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Minä minä minä ja minun yöunet, aikataulut, käyttäytymismallit...  Hyvin sanottu tuo yhden yön nukkuu vaikka nurkassa seiväs leuan alla; pitää muuten paikkansa. 

Vierailija
413/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä täytyy ihmetellä, kuinka prinsessoja jotkut nykyäidit ovat olevinaan. Ei saa edes nukkua puoleen päivään, kun anoppi kolistelee aamutuimaan.

Vanha mumminikin, +80, sanoo, että yhden yön nukkuu vaikka nurkassa seiväs leuan alla.

Kermaperseet ei tietenkään voi tinkiä kauneusunistaan edes kerran kesässä, koska minä ja mun tarpeet.

Tämä! Täyttä asiaa. Tätä ketjua kun olen seuraillut, niin koko porukka enimmäkseen itsekkäitä niuhottajia. Ei mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Minä minä minä ja minun yöunet, aikataulut, käyttäytymismallit...  Hyvin sanottu tuo yhden yön nukkuu vaikka nurkassa seiväs leuan alla; pitää muuten paikkansa. 

Sittenhän anopille ei tee tiukkaakaan muuttaa rutiinejaan vuorokaudeksi pojan perheen takia.

Vierailija
414/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi vuokrata asuntoauton jos haluaa perheensä mukaan. Siellä on mukava olla omissa oloissaan kun siltä tuntuu.

En minäkään noin pieneen mökkiin lähtisi.

Vierailija
415/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todella kiva koti.

Ollaan maksettu siitä iso summa rahaa ja maksetaan joka kk.

Jos menen mökille, tason pitää olla jotain tai seuran pitää olla superhuippua.

Appivanhempiani voin nähdä muuallakin, kuin pienen pienessä ankeessa mökissä

Vierailija
416/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene jos olet tuollainen kermaperse valittaja. Jää kotiin syömään jäätelöä.

Vierailija
417/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä tää mies ei pärjää lapsen kanssa -juttu on? Onko lapsi imeväinen? Refluksikoliikkinen yöhuutaja? Jos ei ole, niin se tekee oikein hyvää isä-lapsi suhteelle olla ihan itekseen lapsen kanssa ja onhan siinä se mummo kuitenkin päältä katsomassa, ettei se lapsi just ensimmäiseksi järveen konttaa tai kieloja syö sillä välin ku isä laittelee piltille sapuskaa. 

Tsemppiä teille, toivottavasti löytyy toimiva kompromissi kummallekin!

t: M43

Vierailija
418/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37570 kirjoitti:

Tietääkö miehesi (oletko kertonut suoraan) mikä mökillä olemisessa mättää? Älä uhraa omaa hyvinvointiasi

muiden takia. Jaksa sinnitellä jonkin verran, etteivät välit mene täysin poikki. Lapsesi kasvaa pian, eikä miehesi voi käyttää sitä tekosyytä, ettei pärjää yksin lapsen kanssa. Pystytkö kertomaan anopillesi, että on muuten mukavaa, mutta on hieman ahdasta, etkä sen vuoksi tule mökille niin usein kuin anoppi haluaisi.

Koeta hoitaa asia nyt, muuten se jää hoitamatta. Aikuisena ihmisenä anopin pitäisi ymmärtää järkevä selitys. 

Molemmat tietää. Mutta anoppi vetoaa siihen että hän on niin vanha ja kyseessä on ainoa lapsenlapsi jonka kanssa hän haluaisi viettää kesiä suvun vanhoilla mailla jne. Ja mies vetoaa siihen että anoppia pitäisi ymmärtää ja tulla vastaan asioissa ja myös siihen että hänkin haluaisi lapsen tutustuvan suvun maisemiin. Ap

Tulevat lapsuudenmuistot on valeasu sille, että miehesi on vielä tiukasti kiinni äidissään. Perheellinen mies ei vietä kesiään äitinsä kanssa, vaan perheensä kanssa.

Vierailija
419/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan miettiä, mikä olisi minulle vastenmielinen vierailupaikka lomalla. Mökeillä ja teltassa viihdyn, joten en osaa ap:n ongelmaan samaistua.

Ehkä joku espoolainen/vantaalainen kerrostaloasunto, jossa majoittuisin lapseni kanssa avokeittiölliseen olohuoneeseen. Ja anoppi kävisi yöllä vessassa.

Ei varmasti mikään unelmaloma, mutta hengissä selviäisin.

Vierailija
420/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko lainata tai vuokrata teltan, asuntovaunun tai jotain vastaavaa, jossa sinä saisit kaipaamasi rauhan? Tai onko lähellä hotellia tai muuta majapaikkaa, jolloin voisitte olla päivät yhdessä mutta mennä omaan rauhaan nukkumaan. 

Minusta teltta on painajainen. Ainakin meidän mökillä on niitä metsämuurahaisia niin paljon joka paikassa että telttaan tunkisivat heti. Ei ole esim mahdollista missään edes viltillä istua ulkona, laiturilla vain.

Sitten varmaan itse hankkisin puiden väliin pingoitettavan teltan. Olen aina etsinyt tekosyytä siihen.

Nythän puhutaan vain nukkumispaikasta. Ei varsinaisesta leirielämästä.

Minulla kun on samanlainen anoppi ja äiti, kun ap:llä, niin en kyllä näe ongelmaa alkutilanteessakaan. Herätään ajoissa, jos se parantaa kaikkien viihtyvyyttä.ja mitään muuta ratkaisua ei ole. Teinit nukkuu puoleen päivään.

Koko vedenhaku kuulostaa niin lapselliselta ongelmalta, että ihme ettei sitä ole ratkaistu. Ei kai tämä ole ihan trollin ruokaa tämä ketju? No ihan hauska ketju silti.