Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
361/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö anopille voisi ehdottaa, että ottaa valmiiksi vedet keittiöön jo illalla. 

Mutta siis kuvailet ihan painajaista, en suostuisi menemään.

Pitäisikö odotella parisen vuotta, jotta lapsenne on sen verran iso eskarilainen, että pärjää jo paremmin ilman anopin avustusta mökillä. 

Ja miksei mies halua hoitaa mökillä omaa lastaan?

Lapsi on pieni niin häntä on pakko vahtia aivan tauotta, mökki on ihan rannassa ja ranta paikotellen syvä, lisäksi mökki ei muutenkaan ole lapsiturvallinen kun on grillit, klapikoneet ym ym. Mies haluaa tehdä mökillä pihatöitä, uida, lämmittää saunaa jne. Ap

Eli teillä on miehen kanssa ehkä eri käsitys siitä, miten mökkeily pienen lapsen kanssa sujuu. Mutta vanhempana sitä ei nyt vain voi valita, että vietänpä tässä lomaa ja hoitakoot tuo toinen. Nuo reissut tehdään sitten kun lapsi on isompi, tai mies menköön yksin.

Grilliä ja klapikonetta tietysti pitää varoa, mutta meidän lapsilaumasta kukaan ei ole erityisen kiinnostunut noista ollut. Grillistä toki silloin, jos on grillattu, ja klapihommat tehdään tietenkin niin että pienet ei siinä paikalla ja katsomassa ole, jotta ei tule kuningasideoita tai vahinkoja.

Ja mitä tulee aloituksen otsikossa olleeseen kysymykseen, et ole kohtuuton. En lähtisi tuonne itsekään, paitsi ehkä päiväksi. Voitteko käydä tuolla päiväseltään?

Ap kirjoitti että sinne on 5 tunnin ajo.

Nämä reissut voi suunnitella jo etukäteen kivoiksi tai ikäviksi. Kukin tyylinsä ja tarpeittensa mukaan.

Mikään suunnittelu ei tee reissua kivaksi, jos lapsi on taipuvainen matkapahoinvointiin ja isä ei kykene yksin hoitamaan lastaan. Siihen ei kenenkään tyyli ja tarpeet auta yhtään mitään.

Vai ajatteletko, että lapsi esim. nukutetaan koko reissun ajaksi?

Luuletko sä, että matkapahoinvoivat eivät koskaan mene minnekään? Voi kuule, nimenomaan suunnittelulla ja ennakoimalla tääkin asia hoituu oikein hyvin. Sä harrastat lapsesi sedatointia, muut hoitaa asiat toisin.

Vierailija
362/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi saunan pukuhuoneeseen nukkumaan ja te alkoviin? Kerrot, mikä mökkeilyssä eniten ahdistaa (nukkumajärjestelyt ilmeisesti?) ja ehdotat niihin muutosta. Lapsen sänky olohuoneeseen/keittiöön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä hätävaletta, että lapsella on tapaturman myötä haava, jonka paraneminen ei nyt mökkiolosuhteissa onnistu kivasti. Saat jäädä lapsen kanssa kaupunkiin.

Älä koskaan valehtele.  Kyllä ne valheet yleensä selviää.  Samalla olet menettänyt luottamuksen ja sinun puheitasi ei enään juurikaan uskota, vaikka et sinä ehkä sitä tajua.

Ihmiset jotka valehtelevat uskovat, että heitä uskotaan, kun kuulija nyökyttelee uskottavasti.  Kun kerran menettää uskottavuutensa, niin sen saaminen takaisin on lähes mahdotonta. 

Vierailija
364/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jaska anoppi. Ostais nyt miniälle kelvollisen mökin. Kirjoita sille lista vaatimuksista, varmaan metrin pituus riittää?

Kiitos joo, en halua omaa mökkiä, en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä. Ap

Ei, vaan että kerrot hänelle, minkälainen mökki hänellä pitää olla, että kelpaa miniälle.

Et vieläkään ymmärtänyt, että AP:ta ei kiinnosta mökkeily. Vaikka AP tuossa jo selvästi sanoi, että en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä.

Fiksu lukija ymmärtäisi tämän siten, että AP ei tosiaan ole kovinkaan kiinnostunut mökkeilystä.

Et vieläkään ymmärrä, että ap kitisee kuin lapsi. Mökki on hänen mielestään liian pieni, voi voi.

Vierailija
365/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kiristystä. Anoppi kutsuu mökille, melko alkeellisiin oloihin. Kutsusta kieltäydytään, anoppi suuttuu. Oliko tuo siis kutsu ollenkaan, vai oliko kyseessä sittenkin käsky?

Ja mitä väliä, vaikka anoppi suuttuu? Hän on itse vastuussa omista tunteistaan. Pitäisi tuohon ikään mennessä tajuta, että jokaisella on oma elämä.

Vierailija
366/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jaska anoppi. Ostais nyt miniälle kelvollisen mökin. Kirjoita sille lista vaatimuksista, varmaan metrin pituus riittää?

Kiitos joo, en halua omaa mökkiä, en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä. Ap

Ei, vaan että kerrot hänelle, minkälainen mökki hänellä pitää olla, että kelpaa miniälle.

Et vieläkään ymmärtänyt, että AP:ta ei kiinnosta mökkeily. Vaikka AP tuossa jo selvästi sanoi, että en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä.

Fiksu lukija ymmärtäisi tämän siten, että AP ei tosiaan ole kovinkaan kiinnostunut mökkeilystä.

Et vieläkään ymmärrä, että ap kitisee kuin lapsi. Mökki on hänen mielestään liian pieni, voi voi.

No mä kai olen kitisijä, kun ymmärrän täysin hänen vastahakoisuutensa. Mä en tykkää mökkeilystä, ja silloin kun on pakko mökkeilyä, niin se pitää olla kivaa eikä kärsimystä. AP:n kuvaus kuulostaa kärsimyksestä.

Vierailija
367/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on mökki, josta hän tykkää. Ap ei välitä edes mökkeilystä, joten hän ei mökille halua. Eihän tässä ole mitään ongelmaa, kun mökille menevät he, jotka tykkäävät mökkeilystä. Turha kenenkään on hernettä vetää nenään, jos se oma mökki ei ole toisille onnen huipentuma.

Vierailija
368/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan menisin lyhyeksi aikaa, joku kaksi yötä nyt voi ihan hyvin olla ilman omaa rauhaakin ja nukkua anopin aikataulun mukaan.

Joko näin tai sitten hankkisin ison teltan. Jos sitä käyttää 5-10 vuotta, niin pieni ivestointi. Lapset saa hienoja kokemuksia... Ja saattasin itekki tykätä, ko hoitasin itelle vähän rauhaa. Mummot ja papat on kohta niin vanhoja, että kadut näiden mahdollisuuksien ohittamista.

Vierailija
369/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse aikuisen ihmisen vedota koronaan vaan ihan on lupa sanoa, ettei halua tulla.

Aina olisi helpointa sanoa se heti alkuunsa, ei vasta sitten kun on hampaat irvessä useita kertoja suostunut tulemaan. Mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.

Käytännössä ihmiset kuitenkin kammoavat yhteenottoja ja laskettelevat valkoisia valheita, ihan jokainen ainakin joskus.

Vierailija
370/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton ja sen lisäksi naurettava kitisijä. Sitten kyllä, kun mökkiä ollaan testamentaamassa, olet huutamassa sitä miehellesi. Toivittavasti miehesi on löytänyt uuden puolison siihen mennessä.

Tämä mammukoiden kateellisuus on jotakin täysin käsittämätöntä. Joku olisi ehkä saamassa jonkun pikkuisen mökin keskellä-ei-mitään. Ja sinä jaksat olla kateellinen.

Kateellinen? Ai mistä? Apn typeryydestä? Enhän mä puhu mitään mökistä, vain apn itsekkyydestä ja kitinästä. Mulla on mökki ja koti, perhe ja suku. Tälle valittavalle kitisiälle, joka ei mökille mene, mutta lihoiksi sen voisi anopin kuoleman jälkeen laittaa, ei kuule kenenkään tarvitse olla kateellinen. Edelleen, toivottavasti apn mies löytää uuden puolison.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki täysin älyvapaasta kommentista. Miten sinä kuvittelet, että muilla kuin perillisillä on mitään sanomista perintöön ja mitä sillä tehdään? Ja vaikka ap:n puoliso löytää uuden vaimon, niin eihän mikään takaa, että hänkään on kiinnostunut mökkeilystä.

Vierailija
371/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

In kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan menisin lyhyeksi aikaa, joku kaksi yötä nyt voi ihan hyvin olla ilman omaa rauhaakin ja nukkua anopin aikataulun mukaan.

Joko näin tai sitten hankkisin ison teltan. Jos sitä käyttää 5-10 vuotta, niin pieni ivestointi. Lapset saa hienoja kokemuksia... Ja saattasin itekki tykätä, ko hoitasin itelle vähän rauhaa. Mummot ja papat on kohta niin vanhoja, että kadut näiden mahdollisuuksien ohittamista.

Tai sitten ei kadu.

Vierailija
372/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, ehkä lapsen mielestä olis kiva olla mummolassa koko perheen kesken?

Tarviiko siellä olla koko kesää, eikö voi sopia lyhyen ajan?

Miten tuo on niin kamalaa, mene sinne sen lapsen takia. Joudut samaan tilanteeseen vielä myöhemminkin.

Mä en lähtisi piinaamaan pientä lasta pitkällä automatkalla yön tai parin takia.

Koskaan tauoista kuullut? Minkä ikäisen lapsen kanssa sä lähdet reissuun? Aika ankeeta on, jos ei voi lähteä naapuria pidemmälle vain siksi, että ei osaa lapsen kanssa matkustaa.

Lapsista matkustaminen on kivaa, ainakin ensimmmäisten kuukausie jälkeen. Se mikä aikuisesta on ongelma, on lapsesta seikkailu. Lapsi valittaa ja aikuinen luulee, että oli karseaa. Myöhemmin lapsilta kuulee "ihanista matkoista". Se mistä jää muistijälki on se tavallisesta eroava mukava yhdessäolo. Sitä ainakin muutama tunti päivään, eikä matka voi olla epäonnistunut.

Vierailija
373/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi kiinnostamaan se että täällä väitetään aitan maksavan kymmeniä tuhansia euroja. Mun oli vaikea uskoa, niin kävin googlaamassa. Vähän yli tonnista ylöspäin löytyy erilaisia aittoja, vierasmajoja, pihamökkejä ym vastaavaa yöpymiseen sopivaa rakennusta. Kyllä se nyt aina telttailun voittaa ja onhan siitä iloa moneksi vuodeksi. Itse en kyllä lähtisi ollenkaan noin kauas ja noin alkeellisiin oloihin, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
374/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kai olen kitisijä, kun ymmärrän täysin hänen vastahakoisuutensa. Mä en tykkää mökkeilystä, ja silloin kun on pakko mökkeilyä, niin se pitää olla kivaa eikä kärsimystä. AP:n kuvaus kuulostaa kärsimyksestä.

No ei kuullosta. Se kuullostaa siltä, että ap ei ole valmis mihinkään tarjolla olevaan ratkaisuun vaan hänelle pitäisi olla oma siipi mökissä ja anopin ja isän pitäisi hoitaa lapsi, että hän saisi valvoa myöhään, nukkua myöhään ja rentoutua yksin.

Vierailija
375/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton ja sen lisäksi naurettava kitisijä. Sitten kyllä, kun mökkiä ollaan testamentaamassa, olet huutamassa sitä miehellesi. Toivittavasti miehesi on löytänyt uuden puolison siihen mennessä.

Tämä mammukoiden kateellisuus on jotakin täysin käsittämätöntä. Joku olisi ehkä saamassa jonkun pikkuisen mökin keskellä-ei-mitään. Ja sinä jaksat olla kateellinen.

Kateellinen? Ai mistä? Apn typeryydestä? Enhän mä puhu mitään mökistä, vain apn itsekkyydestä ja kitinästä. Mulla on mökki ja koti, perhe ja suku. Tälle valittavalle kitisiälle, joka ei mökille mene, mutta lihoiksi sen voisi anopin kuoleman jälkeen laittaa, ei kuule kenenkään tarvitse olla kateellinen. Edelleen, toivottavasti apn mies löytää uuden puolison.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki täysin älyvapaasta kommentista. Miten sinä kuvittelet, että muilla kuin perillisillä on mitään sanomista perintöön ja mitä sillä tehdään? Ja vaikka ap:n puoliso löytää uuden vaimon, niin eihän mikään takaa, että hänkään on kiinnostunut mökkeilystä.

Kuten sanoin, ap on varmasti sitä mökkiä kitisemässä miehelleen. Ja vaikka uusi puoliso ei olisikaan kiinnostunut mökkeilystä, olisi hän todennäköisesti ainakin aikuinen eikä itkisi kuin lapsi.

Vierailija
376/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kuullosta. Se kuullostaa siltä, että ap ei ole valmis mihinkään tarjolla olevaan ratkaisuun vaan hänelle pitäisi olla oma siipi mökissä ja anopin ja isän pitäisi hoitaa lapsi, että hän saisi valvoa myöhään, nukkua myöhään ja rentoutua yksin.

Sä taidat olla samanlainen painajaisanoppi kuin ap'lläkin 😒

Vierailija
377/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

In kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan lapset hienoja kokemuksia isovanhempien mökiltä, kun lasten isä ottaa lapset sinne mukaansa. Kun asia on miehelle tärkeä, niin hänhän niitä voi lapsilleen järjestää, eikö?

Vierailija
378/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, ap on varmasti sitä mökkiä kitisemässä miehelleen. Ja vaikka uusi puoliso ei olisikaan kiinnostunut mökkeilystä, olisi hän todennäköisesti ainakin aikuinen eikä itkisi kuin lapsi.

Anoppi voi hoitaa kitinät pois etukäteen tekemällä testamentin. Miksi ap mökkiä vaatisi miehelleen, eikö mies itse osaa sanoa, että hän haluaa mökin omana perintöosanaan? Toiveesta voi jutella jo vanhempien eläessä.

Vierailija
379/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi kiinnostamaan se että täällä väitetään aitan maksavan kymmeniä tuhansia euroja. Mun oli vaikea uskoa, niin kävin googlaamassa. Vähän yli tonnista ylöspäin löytyy erilaisia aittoja, vierasmajoja, pihamökkejä ym vastaavaa yöpymiseen sopivaa rakennusta. Kyllä se nyt aina telttailun voittaa ja onhan siitä iloa moneksi vuodeksi. Itse en kyllä lähtisi ollenkaan noin kauas ja noin alkeellisiin oloihin, mutta kukin tyylillään.

Jonkun se täytyy tuoda paikalle, kuljetus maksaa, jonkun täytyy kasata se ellei tule kokonaisena ja sille aitallekin tarvii tehdä perustukset, ei sitä noin vaan voi johonkin nurmikolle lykätä. Ei siis ole vain niin että maksat tonnin ja sulla on yhtäkkiä vierasmaja/aitta yöpymisvalmiina mökin pihalla.

Vierailija
380/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä taidat olla samanlainen painajaisanoppi kuin ap'lläkin 😒

Ensinnäkin, mikä saa sut ajattelemaan, että apn anoppi on painajaisanoppi? Eihän tässä ketjussa ole tullut esiin mitään siihen suuntaankaan. Ja toisekseen olen miniä, en anoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan