Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
381/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samantyyppinen tilanne, alkeellinen sukumökki jossa anoppi ehkä oletti että minäkin kiltisti käyn makaamaan esim. varastoon ilman avautuvaa ikkunaa, mieheni nukkuessa farmariautossa  pihalla.

Mökillä anoppi ja appi ja miehen sisaren perhe lapsineen.

Viimeinen pisara oli kesänä kun olin raskaana, herrasväki otti taas runkopatjasängyt ja nukkumapaikat mökistä, ja laittoi minut mieheni kanssa tähän vajaan. Josta mieheni siirtyi autoon nukkumaan koska happi loppui vajassa.

Ratkaisimme asian vuokraamalla oman mökin kesäisin, kaikilla mukavuuksilla ja kunnon neliöillä. Anoppi ja suku toivotettu tervetulleeksi, saa tulla. Ajomatka 200km suuntaansa. Ei ole näkynyt. 

En välitä loukkaantuuko anoppi vai ei. Kesä on lyhyt ja minä haluan nauttia siitä perheeni kanssa meidän tavalla ja nukkua yöni rauhassa, kunnon sängyssä. 

Vierailija
382/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen makuuaitta ei paljon maksaisi jos nykyisissä tiloissa ei pysty järjestämään yksityisyyttä ja kohtuullista lepoa

Jää ongelma että ap on mukana vain muiden mieliksi ja häntä ei silti huomioida. Jos jonkun työpanos on erityinen ja tärkeä, tulisi se palkita tunnustaa ja palkita.

Itse en käy anoppilassa enkä mökillä miehen kanssa. Tosin avioliitto on huono eli meistä ei kannata kenenkään ottaa mallia.

Mieluiten itse harrastaisin omia juttuja ja vaikkapa pientä sivusuhdetta, kun mies ja lapset on sukuloimassa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton ja sen lisäksi naurettava kitisijä. Sitten kyllä, kun mökkiä ollaan testamentaamassa, olet huutamassa sitä miehellesi. Toivittavasti miehesi on löytänyt uuden puolison siihen mennessä.

Tämä mammukoiden kateellisuus on jotakin täysin käsittämätöntä. Joku olisi ehkä saamassa jonkun pikkuisen mökin keskellä-ei-mitään. Ja sinä jaksat olla kateellinen.

Kateellinen? Ai mistä? Apn typeryydestä? Enhän mä puhu mitään mökistä, vain apn itsekkyydestä ja kitinästä. Mulla on mökki ja koti, perhe ja suku. Tälle valittavalle kitisiälle, joka ei mökille mene, mutta lihoiksi sen voisi anopin kuoleman jälkeen laittaa, ei kuule kenenkään tarvitse olla kateellinen. Edelleen, toivottavasti apn mies löytää uuden puolison.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki täysin älyvapaasta kommentista. Miten sinä kuvittelet, että muilla kuin perillisillä on mitään sanomista perintöön ja mitä sillä tehdään? Ja vaikka ap:n puoliso löytää uuden vaimon, niin eihän mikään takaa, että hänkään on kiinnostunut mökkeilystä.

Kuten sanoin, ap on varmasti sitä mökkiä kitisemässä miehelleen. Ja vaikka uusi puoliso ei olisikaan kiinnostunut mökkeilystä, olisi hän todennäköisesti ainakin aikuinen eikä itkisi kuin lapsi.

Anoppi voi hoitaa kitinät pois etukäteen tekemällä testamentin. Miksi ap mökkiä vaatisi miehelleen, eikö mies itse osaa sanoa, että hän haluaa mökin omana perintöosanaan? Toiveesta voi jutella jo vanhempien eläessä.

Toivottavasti hoitaakin. Ap on varmasti kitisemässä, jos ei miehelle olisi tulossa, sen verran epäkypsä narisia hän on. Mies kuulisi kunniansa, jos ei olisi vaatimassa itselleen.

Vierailija
384/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkäksi aikaa olisitte menossa?

Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että eihän tuollaisissa olosuhteissa nyt lapsiperhe jaksa esimerkiksi koko viikkoa olla, mutta minusta yksi tai kaksi yötä menisi kyllä vaikka sitten ihan kohteliaisuudesta. 

Vierailija
385/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton ja sen lisäksi naurettava kitisijä. Sitten kyllä, kun mökkiä ollaan testamentaamassa, olet huutamassa sitä miehellesi. Toivittavasti miehesi on löytänyt uuden puolison siihen mennessä.

Tämä mammukoiden kateellisuus on jotakin täysin käsittämätöntä. Joku olisi ehkä saamassa jonkun pikkuisen mökin keskellä-ei-mitään. Ja sinä jaksat olla kateellinen.

Kateellinen? Ai mistä? Apn typeryydestä? Enhän mä puhu mitään mökistä, vain apn itsekkyydestä ja kitinästä. Mulla on mökki ja koti, perhe ja suku. Tälle valittavalle kitisiälle, joka ei mökille mene, mutta lihoiksi sen voisi anopin kuoleman jälkeen laittaa, ei kuule kenenkään tarvitse olla kateellinen. Edelleen, toivottavasti apn mies löytää uuden puolison.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki täysin älyvapaasta kommentista. Miten sinä kuvittelet, että muilla kuin perillisillä on mitään sanomista perintöön ja mitä sillä tehdään? Ja vaikka ap:n puoliso löytää uuden vaimon, niin eihän mikään takaa, että hänkään on kiinnostunut mökkeilystä.

Kuten sanoin, ap on varmasti sitä mökkiä kitisemässä miehelleen. Ja vaikka uusi puoliso ei olisikaan kiinnostunut mökkeilystä, olisi hän todennäköisesti ainakin aikuinen eikä itkisi kuin lapsi.

Anoppi voi hoitaa kitinät pois etukäteen tekemällä testamentin. Miksi ap mökkiä vaatisi miehelleen, eikö mies itse osaa sanoa, että hän haluaa mökin omana perintöosanaan? Toiveesta voi jutella jo vanhempien eläessä.

Toivottavasti hoitaakin. Ap on varmasti kitisemässä, jos ei miehelle olisi tulossa, sen verran epäkypsä narisia hän on. Mies kuulisi kunniansa, jos ei olisi vaatimassa itselleen.

Kyllä me kaikki uskotaan, että sinä olet tuollaisen mökin perään. Ne on halpoja, joten siitä vain nettiä selaamaan ja ostamaan ihan oma. Ap ei halua rahareikää, josta ei ole itselle mitään iloa vaan pelkkiä kuluja.

Vierailija
386/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Noilla tiedoilla en minäkään lähtisi pienen lapsen kanssa ja olen kova mökkeilijä.

Ollaan realisteja: anoppi tarvitsee miehesi töihin. Sinä ja lapsi olette statisteja, näyttelyesineitä, jotta hän voi sanoa, että olitte siellä ja voi näyttää teitä muille. Jos hän oikeasti ajattelisi teidän parastaan, hän ei kutsuisi teitä. Voi toki olla että hänellä on pikkulapsiajoista niin kauan, että ei oikeasti tajua, miten pienen lapsen kanssa toimitaan mökkiolosuhteissa. 

Onkin siis viisasta käydä miehesi kanssa läpi asiat ja hänelle pieni ns. reality check. Jos mies ei pärjää ilman sinua sitä automatkaa, anoppi ei auta lapsen hoidossa ja sinun tehtäväsi olisi korvessa hoitaa lasta teille oudoissa olosuhteissa, niin kenen etua tässä nyt ajetaan? Ihan oikeasti, sanot miehelle, että jos haluaa esitellä sukunsa maat, odottakoon, kunnes lapsi on sen ikäinen, että osaa itse kysyä, pärjää autossa ilman vierustoveria ja pärjää leikkien parissa, kun mies on työleirillä. Ihan pieni ei muista reissusta kuitenkaan yhtään mitään, odottakaa, kunnes on esikoululainen, jos haluatte varmistaa asian.

Kolmen pienen kanssa mökkeillessä oppii yhtä sun toista. Jos asuntovaunu yms. ei ole vaihtoehto, et yksinkertaisesti mene. 

Vierailija
387/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että eihän tuollaisissa olosuhteissa nyt lapsiperhe jaksa esimerkiksi koko viikkoa olla, mutta minusta yksi tai kaksi yötä menisi kyllä vaikka sitten ihan kohteliaisuudesta. 

En ajelisi 1000 km ollakseni jossain ahtaassa, alkeellisessa tönössä viikonlopun, kun mieheni tarvitsee lastenhoitajaa.

Vierailija
388/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Anopin mökki on sinänsä tilava mutta tupa-oh on avoin ja joskus tuntuu että se on rakennettu juuri siksi että anoppi pystyy keittiönurkkauksesta puuttumaan joka ikiseen keskusteluun mitä toisessa nurkassa yritetään käydä. Joka asiaan pitää aina jotain kommentoida, kukaan muu ei saisi oikein puhua mitään. Ja jos yrität puuttua asiaan niin sieltä tulee se täyslaidallinen. Olen jo toivoni menettänyt.

M52

Vierailija
389/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me kaikki uskotaan, että sinä olet tuollaisen mökin perään. Ne on halpoja, joten siitä vain nettiä selaamaan ja ostamaan ihan oma. Ap ei halua rahareikää, josta ei ole itselle mitään iloa vaan pelkkiä kuluja.

😅 Eipä! Ap ottaa kaiken minkä vaan anopiltaan voisi repiä.

Vierailija
390/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Eipä! Ap ottaa kaiken minkä vaan anopiltaan voisi repiä.

Siis sinä ottaisit. Älä turhaan kiellä asiaa.

Vierailija
391/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samantyyppinen tilanne, alkeellinen sukumökki jossa anoppi ehkä oletti että minäkin kiltisti käyn makaamaan esim. varastoon ilman avautuvaa ikkunaa, mieheni nukkuessa farmariautossa  pihalla.

Viimeinen pisara oli kesänä kun olin raskaana, herrasväki otti taas runkopatjasängyt ja nukkumapaikat mökistä, ja laittoi minut mieheni kanssa tähän vajaan. Josta mieheni siirtyi autoon nukkumaan koska happi loppui vajassa.

Ratkaisimme asian vuokraamalla oman mökin kesäisin, kaikilla mukavuuksilla ja kunnon neliöillä. Anoppi ja suku toivotettu tervetulleeksi, saa tulla. Ajomatka 200km suuntaansa. Ei ole näkynyt. 

En välitä loukkaantuuko anoppi vai ei. Kesä on lyhyt ja minä haluan nauttia siitä perheeni kanssa meidän tavalla ja nukkua yöni rauhassa, kunnon sängyssä. 

Miksi ette tehneet vajaan ikkunaa? Tai edes tuuletusräppänää? Ei se rakettitiedettä ole.

Meillä on oma mökki, oikein mieleinen ja vietämme siellä paljon aikaa. Silti käymme vähintään kerran kesässä myös anopin sukumökillä. Ahdasta on, ja petejä tehdään lattialle ja leikkimökkiin. Mutta on mukava viettää aikaa miehen suvun kanssa ja nähdä myös lasten viihtyvän.

Ei oma mökki vähennä lasten tarvetta/oikeutta isovanhempiinsa.

Vierailija
392/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että yksi ihmisten pahoinvoinnin syy on se, että tehdään tuollaisia lähtökohtaisesti vastenmielisiä asioita kohteliaisuuttaan. Pistetään muiden tyytyväisyys oman hyvinvoinnin edelle.

Vierailija
393/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vapaa-aika on niin arvokasta, etten käytä sitä jossain komerossa nukkumiseen toisen ihmisen aikataulun mukaan.

Meillä myös työmatkoilla pitää ottaa kahden hengen huone.

Yhden yön nukuin, tai valvoin, kun kämppis kuorsasi.

Eipä seuraavasta päivästä tullut juuri mitään.

Sain puhuttua pidemmän ajan antaa huone pois ja skippasin lounaan ja otin torkut, en tietenkään kertonut siitä kenellekään .

Kun tämän jälkeen on määrätty kahden hengen huoneisiin, olen määrääjälle soittanut kämppikseni kuorsasta. Yhden kerran joku talouspäällikkö oli kuulemma omista rahoistaan ostanut mulle 2 euron korvatulpat. Pyysin laittamaan ne korvaan, kun jakaa kuorsaajan kansaa huoneen. Johtajat saivat yhden hengen huoneet.

Tämän episodin jälkeen hyvän syyn kertojat saavat yhden hengen huoneet.

Vierailija
394/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen anopin täytyy olla siellä mökillä samaan aikaan? Jos mies haluaa mökkeillä voisi hän kysyä, milloin siellä olisi tyhjää, että oma perhe mahtuisi ja sitten käydä yksin niinä viikonloppuina kun haluaa olla äitinsä seurana. 

En kyllä voisi kuvitellakaan oman anoppini käyttyäytyvän noin, kolistelevan aamulla ja antavan valomerkin iltauutisten jälkeen. Hän hoitaisi kyllä vedet valmiiksi ja nauttisi rauhassa aamukahvit hiljakseen jos heräisi ennen meitä. 

Vierailija
395/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tehneet vajaan ikkunaa? Tai edes tuuletusräppänää? Ei se rakettitiedettä ole.

Meillä on oma mökki, oikein mieleinen ja vietämme siellä paljon aikaa. Silti käymme vähintään kerran kesässä myös anopin sukumökillä. Ahdasta on, ja petejä tehdään lattialle ja leikkimökkiin. Mutta on mukava viettää aikaa miehen suvun kanssa ja nähdä myös lasten viihtyvän.

Ei oma mökki vähennä lasten tarvetta/oikeutta isovanhempiinsa.

Eihän toisen omaisuuteen saa tehdä omin luvin mitään räppänöitä. Turha sanoa, että varmasti olisi kysyttäessä luvan saanut, mutta kun omistaja ei ikkunalle näe tarvetta, sitä ei tehdä.

Vierailija
396/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet kohtuuton. Kyllä aikuinen ihminen selviää pari päivää vaikkei niin mukavaa olisikaan. Kyseessä on kuitenkin miehesi äiti ja lapsesi isoäiti.

Mitä ajattelisit, jos tilanne olisi toisinpäin, eli miehesi ei haluaisi lähteä sinun äitisi luo?

Entä miltä tuntuisi, jos lapsesi puoliso suhtautuisi sinuun samalla tavalla?

Hampaanpesuvettä voi ottaa valmiiksi vaikka kannuun mökin puolelle.

Vierailija
397/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet kohtuuton. Kyllä aikuinen ihminen selviää pari päivää vaikkei niin mukavaa olisikaan. Kyseessä on kuitenkin miehesi äiti ja lapsesi isoäiti.

Mitä ajattelisit, jos tilanne olisi toisinpäin, eli miehesi ei haluaisi lähteä sinun äitisi luo?

Entä miltä tuntuisi, jos lapsesi puoliso suhtautuisi sinuun samalla tavalla?

Hampaanpesuvettä voi ottaa valmiiksi vaikka kannuun mökin puolelle.

No minulle ainakin olisi ihan ok jos puolisoni ei haluaisi lähteä äitini luo ahtaisiin ja alkeellisiin olosuhteisiin. Se vähän haittaisi jos ei kotioloissa koskaan suostuisi tapaamaan.

Vierailija
398/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte päiväreissun, sanot että haluat nukkua kotona. Miksi pitää olla yötä, jos kuitenkin kaikki menevät aikaisin nukkumaan!?

Vierailija
399/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytte päiväreissun, sanot että haluat nukkua kotona. Miksi pitää olla yötä, jos kuitenkin kaikki menevät aikaisin nukkumaan!?

Varmaan siksi että mökki on jossain toisella puolella suomea 5 tunnin ajon päässä, näin ap kirjoittanut.

Vierailija
400/667 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lainata tai vuokrata teltan, asuntovaunun tai jotain vastaavaa, jossa sinä saisit kaipaamasi rauhan? Tai onko lähellä hotellia tai muuta majapaikkaa, jolloin voisitte olla päivät yhdessä mutta mennä omaan rauhaan nukkumaan.