Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
321/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa kevyt hirsiaitta mökin viereen omaksi tilaksi.

Alusta asti puhuttu KEVYESTÄ hirsiaitasta.

Ja toisaalta ihan sama - kukin hankkikoon budjetilleen, makuunsa ja tarpeisiinsa sopivan aitan, tarkoitus oli vain tarjota ratkaisumalli ap:n ongelmaan. :)

Vierailija
322/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin kun on riittävän lämmintä että voi olla koko päivän ulkona ja ottaisin teltan mukaan ja nukuttaisiin siellä.

Teltassa nukkuminen on ihan kamalaa.

No, niin on siellä pukuhuoneessakin jos illalla on saunottu. Kamala kosteankuuma läyhä.

Riippuu kyllä aivan saunasta ja pukuhuoneesta. Mun vanhempien rantasaunan pukuhuoneessa on aivan hyvä nukkua oli saunottu tai ei. Saunan ovi on erikseen eli pukuhuoneesta kävellään ulkona puoli metriä toiselle ovelle ja saunassa kiuas on siellä pukuhuoneen seinästä kauimmaisella seinällä. Nukun siellä monesti kesällä ja siellä on tosi hyvä nukkua. Ikinä ei oo ollut kuuma ja jos palelee niin siellä on varastoituna sen verran peittoja, että voi ottaa lisäpeiton. Yleensä vielä saunan ovi jätetään auki, että se jäähtyy ja kuivaa nopeammin. Vanhemmat on panostaneet siihen tilaan kunnolla. Siellä on vuodesohva, johon saa päälle laitettua vielä lisäpatjan, jos pelkkä vuodesohva tuntuu ikävältä nukkua, pieni jääkaappi, mikro, vedenkeitin ja kahvinkeitin ja tv. Sähköt vedetään talosta roikalla, jos siellä joku yöpyy. Vanhemmilla on myös sääntö, että jos siellä joku yöpyy niin saunasta tullaan pois reilusti ennen kuin yöpyjät haluaa mennä nukkumaan ja aamulla ei mennä saunarannasta uimaan ennen kuin sieltä on kömmitty talon puolelle ettei herätetä ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kevytaitta jäisi anopin maille, sittenhän siellä olisi pakkokin käydä aina. Mieluummin vaikka joku pieni aduntovaunu niin pääsee muuallekin.

Vierailija
324/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyt aitta kaikkine tarvikkeineen (katto, kattohuovat, lattia, ikkunat, ovet) n. 2500 e. Tilaa 14 neliötä. Perustukset tuohon päälle, joiden ei tarvitse olla massiiviset. Ja tietenkin mahdolliset lupamaksut, jotka vaihtelee kuntakohtaisesti.

Itsekin kasaa muutamassa päivässä, työmiehet nopeammin.

En käsitä, mistä nuo aiemmat kymmenet tuhannet on keksitty...

Siitä, että puhuttiin hirsi mökistä, joten oletus on hirsiaitasta. Se maksaa vähintään 15000€ ja asennus päälle.

Yllä oleva kommentti kevyestä hirsiaitasta siis tähän liittyen.

Vierailija
325/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme Suomen erotilastot, ei yhtään ymmärrystä toista puolisoa kohtaan, saati anoppia, pelkkää minä minä minä...jupina, kyllä nyt aikuinen ihminen kestää pari yötä ahtaammassakin, ja jaksaa seurustella anopin kanssa. Etkö yhtään koe huonoa omaatuntoa siitä, ettet kestä rakkaasi äitiä, huh en ymmärrä..no, kohta ootte eronneet, ei tarvi anoppia katella, eikä kyllä miestäkään

Meillä se pyhä anoppi jätettiin pois elämästämme, ja parisuhdekin parani huomattavasti. Ei ole ollut ikävä!

Toivottavasti oma miniäsi/ vävysi kirjoittaa sinusta samalla tavalla aikanaan.

Vierailija
326/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kohtuuton. Minäkään en lähtisi tuollaiselle mökille. Mun mies on lasten kanssa mökillä ihan yksinkin koska ymmärtää että isä osaa vahtia lapsia siinä missä äitikin.

Mies haluaa sinut lapsenhoitajaksi mökille, älä suostu. Hoitakoon itse lapsen siellä. Jos tarvii grillata tms., kyllä anoppi pystyy sen verran lasta pitämään silmällä ettei hän ole vaarassa. Vaihtavat osia välillä.

Vierailija
327/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kevytaitta jäisi anopin maille, sittenhän siellä olisi pakkokin käydä aina. Mieluummin vaikka joku pieni aduntovaunu niin pääsee muuallekin.

Lapsen isähän on ilmaissut haluavansa oman laosensa tutustuvan hänelle tärkeään seutuun. Eiköhän tarkoitus ole käydä useammin. Jos siis isää yhtään kuunnellaan.

Vierailija
328/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme Suomen erotilastot, ei yhtään ymmärrystä toista puolisoa kohtaan, saati anoppia, pelkkää minä minä minä...jupina, kyllä nyt aikuinen ihminen kestää pari yötä ahtaammassakin, ja jaksaa seurustella anopin kanssa. Etkö yhtään koe huonoa omaatuntoa siitä, ettet kestä rakkaasi äitiä, huh en ymmärrä..no, kohta ootte eronneet, ei tarvi anoppia katella, eikä kyllä miestäkään

Miksi parisuhteessa pitää ymmärtää anoppia?

Oletkohan samaa mieltä kun olet itse anoppi? Oletteko aikuiset ihmiset niin lapsellisia ettette tajua itse olevanne mahdollisesti anoppeja hyvin pian, aika menee nopeasti. Toivottavasti karma iskee takaisin kaltaisillesi, eli teitpä niin tai näin, niin on aina väärin päin miniäsi mielestä. Ja sitten haukkuu sinua keskustelupalstoilla.

Vierailija
329/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton. Pieni lapsi, ei juoksevaa vettä ja ulkohuussi. Jos te menette mökille, niin anoppi kotiin.

😂 Voi luoja miten ihmiset on typeriä. Miten juokseva vesi ja sisävessa muka olisi pienen lapsen kanssa välttämättömyys? Sä varmaan istut lapsesi kanssa kotona 24/7 ettei vaan vessahätä iske missään ”epäsopivassa” paikassa.

Onko se nyt noin suuri synti olla mukavuudenhaluinen? Jos mä joudun huolehtimaan lapsesta yksin koko viikonlopun miehen puuhastellessa, niin en halua sitä hoitokeikkaa huolehtia vaikeimman kautta.

Lapsetkin mökkeilee, ei silloin tarvitse koko ajan olla sisällä niitä vahtimassa. Isommat touhuihin mukaan, pienemmät pihalla leikkimässä ja uimassa. Jos vielä vauva, niin vaikka se retkisänky ulos ja itsekin touhuamaan. Onpas kauheeta. Meidän kesät menee mökillä, aina menneet, vauva-ajasta lähtien. Kannettu vesi, ulkohuussi, ei mitään ongelmaa koskaan.

Tässähän oli kyse yhdestä lapsesta joka on siinä iässä että saa vahtia koko ajan, ei isompia lapsia auttamassa ja mies joka haluaa puuhata omiaan niin että hoitovastuu jää äidille. Ei pientä lasta voi laittaa yksin uimaan tai rantapaikkaan leikkimään.

No jopas oli tulkintaa.

Ei kukaan ole laittamassa taaperoa yksikseen valvomatta touhuilemaan mitään, ei mökillä, kuten ei kotonakaan.

No niinhän tuossa sanottiin että mökillä on kivaa ja helppoa kun lapset uivat ja puuhailevat keskenään. No niin varmaan on, mutta eihän se päde mitenkään AP:n tilanteessa jossa on yksi koko ajan vahdittava taapero.

Keskenään? Mistähän sä sen keksit? Mökillä on kivaa ja helppoa, kun lapset voivat leikkiä ja uida. Kyllä. Millainen on koko ajan vahdittava ja vierestä ohjailtava taapero? ADHD taapero? Meillä on neljä lasta, nuorin on nyt 1,5v. eikä mun tarvii häntäkään koko ajan olla kädestä pitämässä mökillä.

Kyllä minä vaan vahtisin tuon ikäistä koko ajan rannassa ja paikassa missä on työkoneita ja muutenkaan ei ole lapsiturvallisuutta ajateltu kuten sinun mökkisi pihapiirissä ehkä on. Mutta jokainen tavallaan.

Kiva loma lapsen äidille, koko ajan katse lapsessa.

Sellaista on lomailu ja yleensä muukin eläminen lapsen kanssa: katse lapsessa.  Ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä. Ajan kanssa ja lapsen taitojen kehittyessä tarve vahtimiseen vähenee, mutta aluksi pitää kyllä olla kontrolli koko ajan. Helpointa tietysti tällöin on "lomailla" vain tutussa ympäristössä, kuten kotona. Mutta kyllä vierailut esim. isovanhempien mökillä on pienellekin lapselle mieleen jääviä elämyksiä, joita heille soisi edes silloin tällöin.

Nimenomaan. Jokainen äiti osaa vahtia lastaan ilman, että se nyt on kauhea taakka ja mökillä varsinkin. Ap vaan on negatiivinen ja näkee jo järvenkin varmana uhkana, joka syö hänen lapsensa heti ja välittömästi.

Minä ymmärsin, että lapsen isälle lapsen vahtiminen on kauhea taakka ja mahdoton tehtävä, ei äidille. Äiti ei muista syistä halunnut lähteä.

Ja minusta ongelman ydin on tuo isä. Kyllä vanhemman pitää pystyä yhtä ainutta lasta hoitamaan. Ja ymmärtämään, että hänellä on ihan yhtä iso vastuu lapsen hoidosta kuin sillä toisellakin vanhemmalla.

Vierailija
330/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on puolison äiti, ja puolisolle tärkeä ja se puoliso sille äidille.   Vanhempien ja lasten välille syntyy erityinen side noin normaalisti.

Jos sinulla ei ole mitään tunteita vanhempiasi kohtaan, niin sitten et ymmärrä.  

Monet vanhemmat kaipaavat lapsiaan ja haluavat tavata heitä.  Lastenlapset ovat valtavan tärkeitä.  - Mutta jos ei ole mitään omakohtaista kokemusta tunteista tai edes ymmärrystä, niin näköjään sitä ei ymmärrä.

Jos sitä poulisoaan rakastaa, niin silloin kunnioittaa hänen tunteitaan vanhempiaan kohtaan ja ymmärtää hänen vanhempiensa tunteita lastaan ja lastenlastaan kohtaan.    Silloin empatiasta niitä vanhempia ja vielä rakkaudesta sitä puolisoa kohtaan uhraa pari päivää siihen, että vanhemmat, lapset ja lastenlapset voivat tavata toisensa.  Monet haluavat antaa lapsilleen mahdollisuuden luoda hyvät suhteet ja kerätä kokemuksia, muistoja mommojensa kanssa.

Olipas lässytys.

Mä pistin hynttyyt yhteen mieheni kanssa. En anopin kanssa. Meidän perheen päätökset tekee minä ja mieheni, ei anoppi. Jos emme halua mennä anopin mökille, emme mene. Jos anoppi tästä suuttuu, niin siinäpä sitä rouva 75 vee opettelee pettymyksen sietämistä. Emme ole anopin hallinnassa, vaikka jostain syystä anoppi olettaa meidän perheen olevansa omansa jatke, ja vielä täysvaltaisena jäsenenä. Hah! Kaikkea ei tarvitse sietää, edes puolison äidiltä.

Vierailija
331/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se pyhä anoppi jätettiin pois elämästämme, ja parisuhdekin parani huomattavasti. Ei ole ollut ikävä!

Toivottavasti oma miniäsi/ vävysi kirjoittaa sinusta samalla tavalla aikanaan.

Jos käyttäydyn yhtä törkeästi lapseni perhettä ja parisuhdetta kohtaan kuin anoppini, niin toivottavasti hankkivat lähestymiskiellon.

Vierailija
332/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta ihan sama - kukin hankkikoon budjetilleen, makuunsa ja tarpeisiinsa sopivan aitan, tarkoitus oli vain tarjota ratkaisumalli ap:n ongelmaan. :)

Kevyt tai raskas, kallis se on.

Vierailija
333/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyt tai raskas, kallis se on.

Vaikka maksaisi vain vaikka viisi tonnia niin ei ihmisillä sellaisia rahoja välttämättä ole.

Vierailija
334/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan samaa mieltä kun olet itse anoppi? Oletteko aikuiset ihmiset niin lapsellisia ettette tajua itse olevanne mahdollisesti anoppeja hyvin pian, aika menee nopeasti. Toivottavasti karma iskee takaisin kaltaisillesi, eli teitpä niin tai näin, niin on aina väärin päin miniäsi mielestä. Ja sitten haukkuu sinua keskustelupalstoilla.

Jos anoppi haukkuu omaa poikaansa (täysin syyttä) tavoitteena saada tuore tyttöystävä pois, niin pitääkö sitä anopin mieliksi erota?

Vierailija
335/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se iäkäs anoppi kestää lapsiperheen iltahulinaa? Vaikka on vain yksi lapsi, niin lapset yleensä kiukuttelee väsyä ja nälkää. Anoppi joutuu sopeuttamaan omat aikataulunsa perheen aikatauluihin, sillä miten hän menee nukkumaan, kun lapsella on vielä iltatoimet käynnissä? Itsekästä, jos mökin omistaja haluaa, että hän päättää, milloin lapsi menee nukkumaan ja milloin herää.

Vierailija
336/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi ketään pakottaa, mutta jos aikoo olla onnellissa ja hyvässä parisuhteessa, joutuu tekemään joustoja, vaikka asiat ei mielyttäisi. Elämä on valintoja, oli kysymys naisesta tai miehestä.

Ja parisuhteessa, ainakin minä odotan mieheltä tiettyä käytöstä ja jos minulle jokin asia tai vierailu on tärkeä, niin toivon siihen suhtautuvan myönteisesti, sama toisinpäin.

Parisuhteessa ei ole varaa tuijottaa vain omaa napaansa.

Tämä ei päde siihen mieheen? Hänelle on tarjottu vaihtoehdoksi mennä lapsen kanssa tai yksin, mutta ei kelpaa. Pakko saada vaimo mukaan, vaikka ilmeisesti perillä ei ole mielenkiintoa olla perheen kanssa, vaan puuhastella kaikkea kivaa, yksin. Kyllä tässä se mies on se, jolle ei kompromissi kelpaa.

Sä luulet, että ap oikeasti antaisi lapsen miehensä mukaan kaksin? Ei todellakaan antaisi.

Jos mies on oikeasti huolehtiva isä, joka pärjää lapsen kanssa yksinäänkin, niin aivan varmasti. Jos lapsi on huutanut vaippa täynnä äidin kauppareissun ajan ja mies soitellut perään, että miten pitkään siellä menee, niin eihän yksikään nainen päästäisi lasta miehen mukaan. Riippuu siis siitä, millainen isä mies on.

No apn tapauksessa nyt vaan näkee jo kauas, että hän on päässään päättänyt, että hän sen lapsen siellä mökillä hoitaisi, joten eipä antaisi vaikka olisi vallan hyvä isäkin.

Johan AP on sanonut että on ehdottanut miehen menevän mökille kahdestaan lapsen kanssa, mutta mies ei tähän suostu.

Tätä en usko hetkeekään.

Miksi miehen pitäisi mennä lapsen kanssa mökille?? Eikö hän saisi mennä yksin, voisi kerrankin viettää lomaa. Äiti lapsensa kanssa kotona, että osaa sitten itse vanhana anoppina pitää lapsesta kiinni ja mankua ja valittaa.

Niin, ehkä on toisaalta hyvä, että tämä miniä on ne pari päivää tiivisti sen lapsen kanssa kotona.  Voihan olla, että saa itsensä kaltaisen miniän ja eikä pojan perhe tule käymään mökillä, eikä ehkä lainkaan.     Onpa sitten saanut olla lapsenssa kanssa ja muistella sitä, kun lapsenlapset eivät tule.

Miksi sinä kuvittelet, että kaikilla on mökki ja kaikki edes haluavat mökkiä? Minne mökille tämä miniä poikansa perhettä pyytää, kun hän ei tunnu olevan yhtään kiinnostunut mökkeilystä? Jospa he porukalla keksivät jotain muuta, vaikka ulkomaanreissun?

Vierailija
337/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isähän on ilmaissut haluavansa oman laosensa tutustuvan hänelle tärkeään seutuun. Eiköhän tarkoitus ole käydä useammin. Jos siis isää yhtään kuunnellaan.

Isällehän oli jo nyt sanottu, että hän  voisi lähteä mökille lapsensa kanssa kahdestaan, mutta ei halunnut. Niin tärkeitä ne mökkiseudut sitten ovat.

Vierailija
338/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sitten viitsi mökillä hoitaa lasta, vaan puuhastella omiaan?

Vierailija
339/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylimielinen.

Vierailija
340/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sitten viitsi mökillä hoitaa lasta, vaan puuhastella omiaan?

Kun lapsi kasvaa, on asia varmasti eri.

Äidit joskus "omivat" vauvan ja pienen lapsen hoidon tahtomattaan/huomaamattaan itselleen. Isä voi olla hyvin epävarma omista taidoistaan pärjätä pienen lapsen kanssa. Tässä tapauksessa ei välttämättä tietenkään ole kyse tästä, mutta en niin tiukasti tuomitsisi isää.