Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
301/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt aitta kaikkine tarvikkeineen (katto, kattohuovat, lattia, ikkunat, ovet) n. 2500 e. Tilaa 14 neliötä. Perustukset tuohon päälle, joiden ei tarvitse olla massiiviset. Ja tietenkin mahdolliset lupamaksut, jotka vaihtelee kuntakohtaisesti.

Itsekin kasaa muutamassa päivässä, työmiehet nopeammin.

En käsitä, mistä nuo aiemmat kymmenet tuhannet on keksitty...

Siitä, että puhuttiin hirsi mökistä, joten oletus on hirsiaitasta. Se maksaa vähintään 15000€ ja asennus päälle.

Vierailija
302/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyt aitta kaikkine tarvikkeineen (katto, kattohuovat, lattia, ikkunat, ovet) n. 2500 e. Tilaa 14 neliötä. Perustukset tuohon päälle, joiden ei tarvitse olla massiiviset. Ja tietenkin mahdolliset lupamaksut, jotka vaihtelee kuntakohtaisesti.

Siitä, että puhuttiin hirsi mökistä, joten oletus on hirsiaitasta. Se maksaa vähintään 15000€ ja asennus päälle.

*hirsimökistä Kuka haluaa jonkun 2000€ aitan? Sama kuin asentaisi toisen puuceen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla avuton mies ja anoppi, jos eivät kahdestaan pärjää yhden lapsen kanssa. Taitaa olla provo koko juttu, en voi uskoa todeksi.

Vierailija
304/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Me rakennettiin itse hirsiaitta mökille ja kaikkinensa maksoi 22500€.

Vierailija
305/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi jäädä lapsen kanssa kotiin ja mies menee joksikin aikaa? Miten tuollainen asia voi olla noin vaikeaa?

Ei tietenkään sinne ole pakko mennä kenenkään.

Kaikenlaisia huolia ihmisillä on näköjään.

Vierailija
306/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tämä oli luonnollisesti anopin vika kuten kaikki muukin.[/quote]

Aloittajan ja muiden samoissa ongelmissa olevien kannattaa pysyä appivanhempiensa mökeiltä poissa.

Vuokratkaa mökki jos sellaista lomaa kaipaatte.

Aivan älytöntä tuollainen vanhempien/anoppien/yleensä sukulaisten mökeille meneminen.

Ei ne appivanhemmat sinne tuollaisia vieraita kaipaa. Isovanhempien paras jouluvalo on auton takavalo. Pätee kesävierailuihinkin.

Vierailija
307/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on huonokäytöksinen. Ei voi loukkaantua siitä ettei joku toinen halua toimia samoin kuin hän. Myös tuo, että kutsuu ja sitten eletään emännän aikataulun mukaan niin ei ole vieraanvaraista.

Vierailija
308/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi ketään pakottaa, mutta jos aikoo olla onnellissa ja hyvässä parisuhteessa, joutuu tekemään joustoja, vaikka asiat ei mielyttäisi. Elämä on valintoja, oli kysymys naisesta tai miehestä.

Ja parisuhteessa, ainakin minä odotan mieheltä tiettyä käytöstä ja jos minulle jokin asia tai vierailu on tärkeä, niin toivon siihen suhtautuvan myönteisesti, sama toisinpäin.

Parisuhteessa ei ole varaa tuijottaa vain omaa napaansa.

Tämä ei päde siihen mieheen? Hänelle on tarjottu vaihtoehdoksi mennä lapsen kanssa tai yksin, mutta ei kelpaa. Pakko saada vaimo mukaan, vaikka ilmeisesti perillä ei ole mielenkiintoa olla perheen kanssa, vaan puuhastella kaikkea kivaa, yksin. Kyllä tässä se mies on se, jolle ei kompromissi kelpaa.

Sä luulet, että ap oikeasti antaisi lapsen miehensä mukaan kaksin? Ei todellakaan antaisi.

Jos mies on oikeasti huolehtiva isä, joka pärjää lapsen kanssa yksinäänkin, niin aivan varmasti. Jos lapsi on huutanut vaippa täynnä äidin kauppareissun ajan ja mies soitellut perään, että miten pitkään siellä menee, niin eihän yksikään nainen päästäisi lasta miehen mukaan. Riippuu siis siitä, millainen isä mies on.

No apn tapauksessa nyt vaan näkee jo kauas, että hän on päässään päättänyt, että hän sen lapsen siellä mökillä hoitaisi, joten eipä antaisi vaikka olisi vallan hyvä isäkin.

Johan AP on sanonut että on ehdottanut miehen menevän mökille kahdestaan lapsen kanssa, mutta mies ei tähän suostu.

Tätä en usko hetkeekään.

Miksi miehen pitäisi mennä lapsen kanssa mökille?? Eikö hän saisi mennä yksin, voisi kerrankin viettää lomaa. Äiti lapsensa kanssa kotona, että osaa sitten itse vanhana anoppina pitää lapsesta kiinni ja mankua ja valittaa.

Vierailija
309/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme Suomen erotilastot, ei yhtään ymmärrystä toista puolisoa kohtaan, saati anoppia, pelkkää minä minä minä...jupina, kyllä nyt aikuinen ihminen kestää pari yötä ahtaammassakin, ja jaksaa seurustella anopin kanssa. Etkö yhtään koe huonoa omaatuntoa siitä, ettet kestä rakkaasi äitiä, huh en ymmärrä..no, kohta ootte eronneet, ei tarvi anoppia katella, eikä kyllä miestäkään

Meillä se pyhä anoppi jätettiin pois elämästämme, ja parisuhdekin parani huomattavasti. Ei ole ollut ikävä!

Vierailija
310/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika telttailussa on? Mä laittaisin teltan pystyyn, kiva nuotio siihen lähelle niin ei sääsket syö. Ja lähtisin aina tunteja kestävälle lenkille/patikkaretkelle niin saavat mies ja anoppi opetella omatoimisuutta lapsen kanssa. Mökin sisätiloissa valittelisin aina allergioita.

Vierailija
311/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein huolestuttavinta tässä on mielestäni se, että mies ei halua ottaa vastuuta lapsenhoidosta mökillä. Se vaatii vakavan keskustelun. Pienen lapsen vanhemmalla ei ole enää sitä luksusta, että voi puuhailla omiaan miten mielii, vaan vastuu jälkikasvusta tulee ensimmäisenä.

Kammoan itsekin ahtaita tiloja, mutta ap:n tilanteessa voisin joustaa ja lähteä muutamaksi päiväksi kerran vuodessa, kunhan puoliso ymmärtäisi sen, että lapsenhoito jaetaan tasaan ja omaa puuhailuaikaa järjestetään yhtä paljon molemmille vanhemmille. Myös naiset usein mieluummin lämmittäisivät saunaa ja tekisivät risusavottaa, kun hoitaisivat samoja kotitöitä kuin kotonakin. Mutta nämä pitää selittää auki ja keskustella - muuten yleensä mennään edellisten sukupolvien kaavan mukaan. Ja anopin kanssa juttelisin nukkuma-ajat ja päivärytmin kaikille sopivaksi.

Jos mies tai äitinsä eivät haluaisi sovittelusta ja asiallisesta keskustelusta huolimatta joustaa ja ymmärtää minun toiveitani ja tarpeitani, en lähtisi.

Vierailija
312/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme Suomen erotilastot, ei yhtään ymmärrystä toista puolisoa kohtaan, saati anoppia, pelkkää minä minä minä...jupina, kyllä nyt aikuinen ihminen kestää pari yötä ahtaammassakin, ja jaksaa seurustella anopin kanssa. Etkö yhtään koe huonoa omaatuntoa siitä, ettet kestä rakkaasi äitiä, huh en ymmärrä..no, kohta ootte eronneet, ei tarvi anoppia katella, eikä kyllä miestäkään

Miksi parisuhteessa pitää ymmärtää anoppia?

Vierailija
313/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi sanoa että olisi niin kiva tulla mutta käy jo tilat ahtaaksi kun meidän lapsikin vie jo kokoajan enemmän tilaa..

Onko välimatka sellanen että voisi käydä päiväseltään? Söisitte, saunoisitte ja viettäsitte kesäpäivää, illaksi kotiin. Tai hotelli/mökki vuokralle pariksi yöksi läheltä.

Jos anoppi on kiva niin saattaisin kyllä yön-pari viettää siellä. Sopisin kyllä että haluan syödä tässä iltapalan sitten ihan rauhassa, kun lapsi nukahtaa, ja aamulla toivoisin että ei ennen klo 7:ää (tai mikä se teidän aika onkin?) tultais herättelemään. Ilalla voi kuitenkin pikkuisella ledilukuvalolla lukea vaikka lapsi nukkuu samassa huoneessa, tai katsoa kuulokkeilla hetki lempisarjaa kännykästä.

Vierailija
314/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuutonta. Pari päivää vuodessa sulle tuskaa, ja lopun aikaa sun miehes joutuu sietämään tollaista prinsessaa.

Vierailija
315/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi ketään pakottaa, mutta jos aikoo olla onnellissa ja hyvässä parisuhteessa, joutuu tekemään joustoja, vaikka asiat ei mielyttäisi. Elämä on valintoja, oli kysymys naisesta tai miehestä.

Ja parisuhteessa, ainakin minä odotan mieheltä tiettyä käytöstä ja jos minulle jokin asia tai vierailu on tärkeä, niin toivon siihen suhtautuvan myönteisesti, sama toisinpäin.

Parisuhteessa ei ole varaa tuijottaa vain omaa napaansa.

Tämä ei päde siihen mieheen? Hänelle on tarjottu vaihtoehdoksi mennä lapsen kanssa tai yksin, mutta ei kelpaa. Pakko saada vaimo mukaan, vaikka ilmeisesti perillä ei ole mielenkiintoa olla perheen kanssa, vaan puuhastella kaikkea kivaa, yksin. Kyllä tässä se mies on se, jolle ei kompromissi kelpaa.

Sä luulet, että ap oikeasti antaisi lapsen miehensä mukaan kaksin? Ei todellakaan antaisi.

Jos mies on oikeasti huolehtiva isä, joka pärjää lapsen kanssa yksinäänkin, niin aivan varmasti. Jos lapsi on huutanut vaippa täynnä äidin kauppareissun ajan ja mies soitellut perään, että miten pitkään siellä menee, niin eihän yksikään nainen päästäisi lasta miehen mukaan. Riippuu siis siitä, millainen isä mies on.

No apn tapauksessa nyt vaan näkee jo kauas, että hän on päässään päättänyt, että hän sen lapsen siellä mökillä hoitaisi, joten eipä antaisi vaikka olisi vallan hyvä isäkin.

Johan AP on sanonut että on ehdottanut miehen menevän mökille kahdestaan lapsen kanssa, mutta mies ei tähän suostu.

Tätä en usko hetkeekään.

Miksi miehen pitäisi mennä lapsen kanssa mökille?? Eikö hän saisi mennä yksin, voisi kerrankin viettää lomaa. Äiti lapsensa kanssa kotona, että osaa sitten itse vanhana anoppina pitää lapsesta kiinni ja mankua ja valittaa.

Niin, ehkä on toisaalta hyvä, että tämä miniä on ne pari päivää tiivisti sen lapsen kanssa kotona.  Voihan olla, että saa itsensä kaltaisen miniän ja eikä pojan perhe tule käymään mökillä, eikä ehkä lainkaan.     Onpa sitten saanut olla lapsenssa kanssa ja muistella sitä, kun lapsenlapset eivät tule.

Vierailija
316/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kumma, ellei anoppi tosta kuvauksesta itseään tunnista. :)

Voi olla, että ap:n ei kohta oikeasti tarvitse mennä mökille koskaan.

Vierailija
317/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoa koronaan, niin ei kovin mieltänsä sitten pahoita. En minäkään menisi. 

Sanokaa suoraan vaan. Ei tuollaiset anopit vihjeitä tajua.

Paha uskoo vaan pahalla sanotun totuuden. Uskokaa pois, se on teidän oman mielenterveytenne parhaaksi.

Vierailija
318/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on kumma, ellei anoppi tosta kuvauksesta itseään tunnista. :)

Voi olla, että ap:n ei kohta oikeasti tarvitse mennä mökille koskaan.

Sehän on vaan hyvä asia, jos anoppi ei ymmärrä asiaa, niin aivan sama.

Vierailija
319/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa kevyt hirsiaitta mökin viereen omaksi tilaksi.

Ei ole kovin halpa idea muutaman yön vierailua varten.

Oletan, että vierailuja on tarkoitus tehdä muinakin kesinä. Ja joku ap:n kommentti oli sellainen, josta käsitin heidän olevan kesiä mökillä, eli pidempään kuin pari yötä?

Saattaisihan anoppikin olla tähän ratkaisuun tyytyväinen, ja lähteä mukaan kuluihin. Hänen mökkinsähän siinä lisäarvoa saisi.

Onko täällä kerrottu mikä sijainti? Aika hulppeat rantamaisemat täytyy olla jotta mökki ja joku lisätönö ilman mukavuuksia on minkään arvoinen, ajatelkaas kun kohta tulee kiertoon paljon näitä "koronan takia" hankittuja mökkejä kun huomataan että ehkä ulkomaanlomat kuitenkin on kivempia kuin mökkisavotta.

Vierailija
320/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi parisuhteessa pitää ymmärtää anoppia?

Koska se on puolison äiti, ja puolisolle tärkeä ja se puoliso sille äidille.   Vanhempien ja lasten välille syntyy erityinen side noin normaalisti.

Jos sinulla ei ole mitään tunteita vanhempiasi kohtaan, niin sitten et ymmärrä.  

Monet vanhemmat kaipaavat lapsiaan ja haluavat tavata heitä.  Lastenlapset ovat valtavan tärkeitä.  - Mutta jos ei ole mitään omakohtaista kokemusta tunteista tai edes ymmärrystä, niin näköjään sitä ei ymmärrä.

Jos sitä poulisoaan rakastaa, niin silloin kunnioittaa hänen tunteitaan vanhempiaan kohtaan ja ymmärtää hänen vanhempiensa tunteita lastaan ja lastenlastaan kohtaan.    Silloin empatiasta niitä vanhempia ja vielä rakkaudesta sitä puolisoa kohtaan uhraa pari päivää siihen, että vanhemmat, lapset ja lastenlapset voivat tavata toisensa.  Monet haluavat antaa lapsilleen mahdollisuuden luoda hyvät suhteet ja kerätä kokemuksia, muistoja mommojensa kanssa.