Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .
Kysymys otsikossa.
Kommentit (667)
Miten on noin v-maisia anoppeja? Onneksi omani on jo hoitokodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kohtuuton. Pieni lapsi, ei juoksevaa vettä ja ulkohuussi. Jos te menette mökille, niin anoppi kotiin.
😂 Voi luoja miten ihmiset on typeriä. Miten juokseva vesi ja sisävessa muka olisi pienen lapsen kanssa välttämättömyys? Sä varmaan istut lapsesi kanssa kotona 24/7 ettei vaan vessahätä iske missään ”epäsopivassa” paikassa.
Onko se nyt noin suuri synti olla mukavuudenhaluinen? Jos mä joudun huolehtimaan lapsesta yksin koko viikonlopun miehen puuhastellessa, niin en halua sitä hoitokeikkaa huolehtia vaikeimman kautta.
Lapsetkin mökkeilee, ei silloin tarvitse koko ajan olla sisällä niitä vahtimassa. Isommat touhuihin mukaan, pienemmät pihalla leikkimässä ja uimassa. Jos vielä vauva, niin vaikka se retkisänky ulos ja itsekin touhuamaan. Onpas kauheeta. Meidän kesät menee mökillä, aina menneet, vauva-ajasta lähtien. Kannettu vesi, ulkohuussi, ei mitään ongelmaa koskaan.
Tässähän oli kyse yhdestä lapsesta joka on siinä iässä että saa vahtia koko ajan, ei isompia lapsia auttamassa ja mies joka haluaa puuhata omiaan niin että hoitovastuu jää äidille. Ei pientä lasta voi laittaa yksin uimaan tai rantapaikkaan leikkimään.
No jopas oli tulkintaa.
Ei kukaan ole laittamassa taaperoa yksikseen valvomatta touhuilemaan mitään, ei mökillä, kuten ei kotonakaan.
No niinhän tuossa sanottiin että mökillä on kivaa ja helppoa kun lapset uivat ja puuhailevat keskenään. No niin varmaan on, mutta eihän se päde mitenkään AP:n tilanteessa jossa on yksi koko ajan vahdittava taapero.
Keskenään? Mistähän sä sen keksit? Mökillä on kivaa ja helppoa, kun lapset voivat leikkiä ja uida. Kyllä. Millainen on koko ajan vahdittava ja vierestä ohjailtava taapero? ADHD taapero? Meillä on neljä lasta, nuorin on nyt 1,5v. eikä mun tarvii häntäkään koko ajan olla kädestä pitämässä mökillä.
Kyllä minä vaan vahtisin tuon ikäistä koko ajan rannassa ja paikassa missä on työkoneita ja muutenkaan ei ole lapsiturvallisuutta ajateltu kuten sinun mökkisi pihapiirissä ehkä on. Mutta jokainen tavallaan.
Kiva loma lapsen äidille, koko ajan katse lapsessa.
Kyllähän lapsen loukkaantuminen pahasti tai jopa hautajaiset kruunasi sen loman! Ainakin olisi ikimuistoinen reissu.
Vierailija kirjoitti:
Miten on noin v-maisia anoppeja? Onneksi omani on jo hoitokodissa.
Omani ei valitettavasti ole. Ja on kyllä mestariluokan manipuloija ja marttyyri. Jostain syystä hänen seuraansa välttelee aika moni, muun muassa kaikki anoppini lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kohtuuton. Pieni lapsi, ei juoksevaa vettä ja ulkohuussi. Jos te menette mökille, niin anoppi kotiin.
😂 Voi luoja miten ihmiset on typeriä. Miten juokseva vesi ja sisävessa muka olisi pienen lapsen kanssa välttämättömyys? Sä varmaan istut lapsesi kanssa kotona 24/7 ettei vaan vessahätä iske missään ”epäsopivassa” paikassa.
Onko se nyt noin suuri synti olla mukavuudenhaluinen? Jos mä joudun huolehtimaan lapsesta yksin koko viikonlopun miehen puuhastellessa, niin en halua sitä hoitokeikkaa huolehtia vaikeimman kautta.
Lapsetkin mökkeilee, ei silloin tarvitse koko ajan olla sisällä niitä vahtimassa. Isommat touhuihin mukaan, pienemmät pihalla leikkimässä ja uimassa. Jos vielä vauva, niin vaikka se retkisänky ulos ja itsekin touhuamaan. Onpas kauheeta. Meidän kesät menee mökillä, aina menneet, vauva-ajasta lähtien. Kannettu vesi, ulkohuussi, ei mitään ongelmaa koskaan.
Tässähän oli kyse yhdestä lapsesta joka on siinä iässä että saa vahtia koko ajan, ei isompia lapsia auttamassa ja mies joka haluaa puuhata omiaan niin että hoitovastuu jää äidille. Ei pientä lasta voi laittaa yksin uimaan tai rantapaikkaan leikkimään.
No jopas oli tulkintaa.
Ei kukaan ole laittamassa taaperoa yksikseen valvomatta touhuilemaan mitään, ei mökillä, kuten ei kotonakaan.
No niinhän tuossa sanottiin että mökillä on kivaa ja helppoa kun lapset uivat ja puuhailevat keskenään. No niin varmaan on, mutta eihän se päde mitenkään AP:n tilanteessa jossa on yksi koko ajan vahdittava taapero.
Keskenään? Mistähän sä sen keksit? Mökillä on kivaa ja helppoa, kun lapset voivat leikkiä ja uida. Kyllä. Millainen on koko ajan vahdittava ja vierestä ohjailtava taapero? ADHD taapero? Meillä on neljä lasta, nuorin on nyt 1,5v. eikä mun tarvii häntäkään koko ajan olla kädestä pitämässä mökillä.
Kyllä minä vaan vahtisin tuon ikäistä koko ajan rannassa ja paikassa missä on työkoneita ja muutenkaan ei ole lapsiturvallisuutta ajateltu kuten sinun mökkisi pihapiirissä ehkä on. Mutta jokainen tavallaan.
Kyllähän lapsen loukkaantuminen pahasti tai jopa hautajaiset kruunasi sen loman! Ainakin olisi ikimuistoinen reissu.
Niin, paikka on liian vaarallinen pienelle lapselle, jos äidin katse ei saa hetkeksikään herpaantua lapsesta. Huido vaikka ampiaista, niin lapsi on päällään järvessä tai kiinni kirveessä. Kukas syyn saakaan niskoilleen? Tietenkin äiti, joka katsoi viisi sekuntia väärään suuntaan.
Ei ole kohtuutonta kieltäytyä. Itse ehkä menisin 1-2 yöksi. Ottaisin mukaan jonkun hyvän kirjan, jota lukisin hiljaisuuden koittaessa illalla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Miksi anoppi on loukkaantunut? Mitä olet kertonut syyksi sille, että ette aio mennä mökille? Ja silloin kun mökillä olette, oletko ehdottanut, että hampaanpesu- yms. vedet otettaisiin astiaan jo edellisiltana, jotta saatte nukuttua aamulla - ja jos et ole ehdottanut, miksi et?
Menkää, ja valvokaa pitkään tuvassa, kilistelette ja kolistelette, nauraa röhötätte ja soitatte musiikkia. Lisäksi voit patistaa anoppia vähän väliä juoksemaan lapsen perässä (tietenkin katsot itse oikeasti perään), tai ojentamaan ja hakemaan sitä sun tätä kun sun täytyy katsoa lapsen perään, kun mieskin on jossain. Reippasti vaan olet omien tapojen mukaan, niin jatkossa ei välttämättä enää mökille niin paljon pyydelläkään.
Voiko muuten avattavan sohvan ja alkovissa olevan sängyn paikkoja vaihtaa keskenään?
Eipä ihme Suomen erotilastot, ei yhtään ymmärrystä toista puolisoa kohtaan, saati anoppia, pelkkää minä minä minä...jupina, kyllä nyt aikuinen ihminen kestää pari yötä ahtaammassakin, ja jaksaa seurustella anopin kanssa. Etkö yhtään koe huonoa omaatuntoa siitä, ettet kestä rakkaasi äitiä, huh en ymmärrä..no, kohta ootte eronneet, ei tarvi anoppia katella, eikä kyllä miestäkään
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme Suomen erotilastot, ei yhtään ymmärrystä toista puolisoa kohtaan, saati anoppia, pelkkää minä minä minä...jupina, kyllä nyt aikuinen ihminen kestää pari yötä ahtaammassakin, ja jaksaa seurustella anopin kanssa. Etkö yhtään koe huonoa omaatuntoa siitä, ettet kestä rakkaasi äitiä, huh en ymmärrä..no, kohta ootte eronneet, ei tarvi anoppia katella, eikä kyllä miestäkään
Anopin pitää myös kestää lapsiperheen aikataulut ja se, että lapsesta lähtee ääntä. Anoppikaan ei voi olla mökillään oman aikataulun mukaan vaan hänen pitää ottaa huomioon poikansa perhe. Mitään vesiä ei haeta saunasta, jos pojan perhe vielä nukkuu. Illalla anoppi kestää melua, kun perhe valvoo tuvassa anopin mentyä nukkumaan.
Älä mene jos ei kiinnosta. Ei kukaan mökille haluakaan ketään jolla on naama v-rullalla koko loman ajan.
En jaksa lukea kaikkia, mutta vuokratkaa asuntovaunu/auto ja nukkukaa siinä. On omaa rauhaa.
Anoppi on pian katoavaa ikäluokkaa, joten jos nyt menisit oman mukavuusalueesi ulkopuolelle ja ottaisit mökillä oleilun haasteena, josta selviydyt. Onpahan mitä muistella sitten myöhemmin, ota huumorilla anopin erikoispiirteet.
Itselläni on hauskoja muistoja jo edesmenneistä vanhemmistani, kun menimme kesälomilla mökille pienten lasteni kanssa, tilat oli pienet ja nukuimme patjoilla lattialla, välillä pinnani kiristyi, mutta mökillä oli myös hyviä muistettavia hetkiä paljon ja lapset tykkäsivät. Luonto ympärillä ja meri toivat vaihtelua arkeen.
Meillä miehen vanhemmilla on vähän kuvatun kaltainen sukumökki, jossa oon ite ollut kerran tai pari. En viihdy siellä, joten tänä kesänä mies ja lapset menee appivanhempien kanssa sinne. Mä meen vastaavasti joskus lasten kanssa mun vanhempien lomapaikkaan ja mies saa olla rauhassa kotona.
Kuulostaa aika kipeeltä ap. Ehdotan sinulle, että pyydät miehesi ostamaan teidän perheelle huvilateltan. Ja sitten vaan nautitte omista illoista ja pitkistä aamuista. Trollihan sinä varmaan olet, mutta jotenkin naurattaa nämä anoppi sitä ja tätä. Eikö sinulla ole muuta mietittävää. Yleensä perhe on pyhä, ja siihen saattaa liittyä omat kommervenkkinsä :) Hyvää kesää ainakin anopille. Yrittää tarjota teille parasta mitä tarjottavissa on.
Pari yötä menisi , jos joutuisin jossain asemahallissa yöpymään ja muiden aikataulun mukaan elämään. Anoppina en myöskään halua vieraita , oli ne sukua tai ei, paria yötä kauempaa katsella.
Jos olisin ko.anoppi niin olisin enemmän kuin kiusaantunut kun pitäisi toisten makuutilaan tunkeutua.
Matkailuauto vuokralle ?
En ymmärrä kysymystä/tilannetta. Eihän teidän ole pakko mennä yhtään mihinkään, jos ette halua. Tässäkään tapauksessa ei ole mitään väliä, onko kyseessä savimaja vai huvila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas oli tulkintaa.
Sellaista on lomailu ja yleensä muukin eläminen lapsen kanssa: katse lapsessa. Ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä. Ajan kanssa ja lapsen taitojen kehittyessä tarve vahtimiseen vähenee, mutta aluksi pitää kyllä olla kontrolli koko ajan. Helpointa tietysti tällöin on "lomailla" vain tutussa ympäristössä, kuten kotona. Mutta kyllä vierailut esim. isovanhempien mökillä on pienellekin lapselle mieleen jääviä elämyksiä, joita heille soisi edes silloin tällöin.
Onko mökki kovinkin kaukana teidän kodistanne? Jos ei, niin menkää käymään päiväseltään ja lähtekää sitten yöksi kotiin. Jos matka on kovin pitkä, niin vuokratkaa asuntovaunu tai asuntoauto, niin saatte omaa rauhaa ja tilaa.
Miksi anopin pitää tehdä asiat samoin kuin silloin kun hän on yksin? Itsekästä pyytää kylään, vaikka ei ole tarjota kunnon yösijaa. Käytöstapoihin kuuluu tarjota kyläilijöille parhaat sängyt ja nukkumisrauha. Aamukahvit ja hampaanpesut on ihan mahdollista järjestää niin, että toisten uni eikä rauha häiriinny. Voihan sen kahvin keittää termariin. Eihän kotiinkaan kutsuta vieraita ja sitten käyttäydytä niin kuin vieraita ei olisikaan. Naurattaa ajatus, että kutsuisin vieraita illaksi, mutta katsoisinkin sitten muutaman tunnin televisiota mitään puhumatta ja tarjoamatta ruokaa tai juomaa. Laittaisin ruokaa vasta kun minulle sattuu tulemaan nälkä, vaikka noin kello 22. Ruoan jälkeen pieraisisin ja menisin nukkumaan.
No voi taivas 😅 Miten ei osaa lukea? Vahtia pitää tietenkin, mutta täällä nyt puhutaan vahtimisena sitä, että äiti ei saa itse tehdä muuta kuin kytätä vierestä koko ajan. Pikkasen eri asia.